اخبار, اخبار اپل

مگ سیف برمیگردد، تاچ بار حذف میشود!

مگ سیف برمیگردد، تاچ بار حذف میشود!

اطلاعات جدیدی از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل منتشر شده است. نسل جدید لپ تاپ اپل با ظاهری شبیه آیفون ۱۲، بدون تاچ بار و مجهز به MagSafe عرضه می‌شود.

مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران ارشد کمپانی اپل می‌گوید آن مک بوکی که منتظرش بودیم در راه است. اپل در حال کار روی یک مک بوک پرو با قدرت‌گیری از تراشه Apple Silicone است که به لبه‌هایی مسطح مجهز است، فناوری شارژ مگ سیف به آن باز خواهد گشت، ورودی و خروجی‌های بیشتری روی آن قرار می‌گیرد و خبری از تاچ بار روی آن نخواهد بود.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱ که به زودی عرضه می‌شود، در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی تولید خواهد شد. طراحی این نوت بوک با الهام گرفتن از گوشی‌های آیفون ۱۲، لبه‌های کاملاً مسطح و تیزی خواهد داشت. ظاهراً فناوری شارژ مغناطیسی MagSafe که طرفداران عاشق آن بودند هم به این دیوایس برخواهد گشت و تاچ بار OLED که در ردیف کلیدهای Function قرار دارد در نهایت حذف می‌شود. مینگ چی کو همچنین معتقد است که اپل پورت‌های بیشتری را نیز روی مک بوک جدید تعبیه می‌کند تا کاربران را از دانگل‌های اضافه‌تر بی‌نیاز کند.

تغییرات مک بوک پرو ۲۰۲۱

  1. در دو مدل با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود.
  2. از نظر طراحی، مدل‌های جدید لبه‌های انحنا پیدا کرده خود را از دست می‌دهند و مشابه آیفون ۱۲، لبه‌های تیز و مسطحی خواهند داشت.
  3. کانکتور شارژ MagSafe مجدداً به این لپ تاپ باز می‌گردد.
  4. مدل‌های جدید فاقد نسخه پردازنده اینتلی هستند.
  5. آن‌ها به انواع بیشتری از ورودی‌ها و خروجی‌ها مجهز می‌شوند تا کاربران را از دانگل‌های اضافه بی‌نیاز کنند.
حذف تاچ بار مک بوک پرو ۲۰۲۱

حذف تاچ بار مک بوک پرو ۲۰۲۱

اپل همچنان قصد دارد از سیستم خنک کننده لوله حرارتی برای نسخه ۱۶ اینچی مک بوک پرو خود استفاده کند؛ این درحالیست که نسخه‌های ۱۳ اینچی مک بوک پرو و مک بوک ایر فاقد آن هستند. مینگ چی کو در ادامه این گزارش عنوان کرده است که اپل این لپ تاپ را زودتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد کرد. اما عرضه آن‌ها می‌تواند میزان فروش مک بوک‌ها را به ۲۰ میلیون نسخه در نسبت سال تا سال برساند که معادل رشدی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

اما کو در انتهای این گزارش خبری در مورد آیفون‌های سال ۲۰۲۱ نیز داده است. او می‌گوید اپل در حال آزمایش سیستم خنک کننده اتاقک بخار برای مدل‌های بالارده آیفون ۱۳ (یا شاید آیفون ۱۲ اس) است. این به دیوایس کمک می‌کند در سخت‌ترین شرایط هم خنک بماند تا بتواند بالاترین عملکرد خودش را ارائه کند. کو معتقد است این سیستم خنک کننده اکنون توانسته با استانداردهای اپل مطابقت کند و به زودی شاهد حضور آن در زیر قاب آیفون‌ها خواهیم بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =