آموزش و ترفند

اکانت دولوپر گوگل چیست و چگونه آن را ایجاد کنیم؟

اکانت دولوپر گوگل چیست

کاربران برای ارائه اپلیکیشن‌های طراحی شده خود به اکانت دولوپر گوگل نیاز خواهند داشت. اما اکانت دولوپر گوگل چیست و چگونه باید آن را ایجاد و از آن استفاده کنیم؟

اکانت دولوپر گوگل چیست؟

مطمئنا اسم اکانت گوگل تا به حال به گوش‌تان رسیده است؛ اما باید بدانید که اکانت Developer گوگل با اکانت گوگل کاملا متفاوت است. اکانت گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اجازه استفاده از سرویس‌هایی مانند جی‌میل، Google Photos و سایر خدمات را به شما می‌دهد؛ اما با داشتن این اکانت شما نمی‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی طراحی شده توسط خودتان را در پلی‌استور قرار دهید.

اکانت دولوپر گوگل چیست

اکانت developer google چیست

برای برخورداری از چنین خدماتی، باید Google Play Developer Account داشته باشید و این موضوع را در ذهن داشته باشید که مبنا و پایه آن، بر اساس اکانت جی‌میل شما بوده و به این ترتیب برای هر آدرس Gmail، تنها یک اکانت قابل استفاده خواهد بود.

بدون داشتن اکانت دولوپر گوگل، شما امکان پابلیش کردن اپلیکیشن و کسب درآمد از پلی استور را نخواهید داشت. برای داشتن اکانت توسعه دهندگان گوگل، شما باید تنها یک بار مبلغ ۲۵ دلار را پرداخت کرده و به این ترتیب به جمع توسعه دهنده‌ها بپیوندید.

پیش از ورود به سایت‌های اشاره شده حتما از تغییر دهنده آی‌پی و ترجیحاً VPS آلمان استفاده کنید.

چگونه مطمئن شویم اکانت دولوپر گوگل ساخته شده است؟

برای اطمینان از این موضوع، کافی است به Google Publish مراجعه کنید. اگر امکان لاگین کردن و مشاهده صفحه داشبورد برای شما وجود داشته باشد، این اتفاق رخ داده و شما می‌توانید خود را به عنوان دولوپر به دیگران معرفی کرده و به پابلیش کردن اپلیکیشن‌های خود در پلی استور بپردازید.

اما اگر صفحه زیر را مشاهده کردید:

صفحه دشبورد

صفحه داشبورد

به این معناست که شما یک اکانت معمولی را ساخته‌اید و باید برای پرداخت و تهیه اکانت Developer گوگل اقدام کنید.

در صورتی که صفحه‌ای مطابق تصویر زیر پیش روی شما قرار گرفت:

اکانت Google Developer

اکانت Google Developer

باید بدانید که اکانت دولوپر شما از سوی گوگل پایان یافته و دیگر امکان دسترسی به آن را نخواهید داشت. به این ترتیب باید آدرس جیمیل جدیدی را ساخته و از طریق آن، برای ساخت اکانت دولوپرگوگل اقدام کنید.

در فراسیب بخوانید  گیفت کارت آیتونز چیست و چگونه کد Gift Card آنرا ردیم کنیم؟

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

پیش از آن که به نحوه ساخت اکانت توسعه‌ دهنده گوگل بپردازیم، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اکانت خود را آپگرید کنید. این کار از سوی فراسیب و با خرید اکانت دولوپر گوگل امکان پذیر است. این کار را با کلیک روی دکمه سبز رنگ Upgrade می‌توانید انجام دهید.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

پیش از آپگرید کردن، صفحه Publishing Info صرفا حاوی متن است؛ اما پس از آپگرید مشخصات مختلفی از جمله Android Specific Publishing Information را در این قسمت مشاهده خواهید کرد.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

مانند تصویر زیر روی لینک عبارت نشان داده یا روی Android Developer کلیک کنید تا به صفحه ساخت اکانت دولوپر وارد شوید.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

در صفحه بعدی، کار را با کلیک روی عنوان نشان داده در تصویر زیر یا روی Sign Up آغاز کنید.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

مطمئن شوید که اطلاعات این صفحه، مخصوصا دو قسمتی که در تصویر زیر مشخص کرده‌ایم را به صورت کامل مطالعه کرده‌اید:

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

اکانتی که در این صفحه مشاهده خواهید کرد، همانی است که برای ایجاد اکانت Google Developer به واسطه آن اقدام خواهید کرد؛ لذا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. چرا که این آدرس جی‌میل به اکانت شما لینک شده و آپدیت‌های مربوطه را از این طریق دریافت خواهید کرد.

اگر قصد ایجاد اکانت دولوپر گوگل برای یک سازمان یا شرکت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از آدرس ایمیل اختصاصی آن مجموعه استفاده کرده و آدرس جیمیل شخصی خود را در این زمینه استفاده نکنید.

حالا تفاهم‌نامه گوگل در این خصوص را مطالعه کرده و در صورت موافقت، تیک گزینه Accept developer agreement را بزنید و در نهایت روی دکمه آبی رنگ Continue to Payment کلیک کنید.

حالا صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید تا هزینه ۲۵ دلاری که یک بار آن را پرداخت خواهید کرد، از این طریق به حساب گوگل واریز شود. اگر کارت بانکی غیرایرانی ندارید به راحتی می‌توانید از فروشگاه فراسیب، اکانت Developer گوگل را تهیه کنید.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

در این مرحله مانند تصویر زیر روی CONTINUE REGISTRATION کلیک کنید تا مراحل بعدی پیش روی شما قرار گیرد.

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

حالا نوبت به آن رسیده تا مشخصات اکانت خود را وارد کنید تا پروسه ساخت اکانت توسعه دهندگان گوگل به این ترتیب به پایان برسد و در نهایت روی دکمه COMPLETE REGISTRATION کلیک کنید.

در فراسیب بخوانید  آموزش قدم به قدم تغییر ریجن اکانت استیم

چگونه اکانت Developer گوگل بسازیم؟

به همین سادگی اکانت شما ایجاد می‌شود. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که حدودا ۴۸ ساعت زمان خواهد برد تا گوگل این روند را چک کرده و عملیات پرداخت شما به تأیید آن‌ها برسد. تا زمانی که این کار انجام نشود، امکان ثبت اپلیکیشن در پلی استور از سوی شما وجود نخواهد داشت.

در آخر

حال که به خوبی میدانید اکانت دولوپر گوگل چیست یا اگر توسعه دهنده دنیای اندروید هستید و می‌خواهید اپلیکیشن خود را در گوگل پلی به صورت کاملاً رسمی منتشر کنید، می‌توانید با مطالعه این صفحه، اکانت خود را بسازید. اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که ممکن است امکان پرداخت ۲۵ دلار هزینه خواسته شده از سمت گوگل را نداشته باشید؛ در اینصورت با خرید اکانت دولوپر گوگل از فراسیب می‌توانید به راحتی اکانت خود را دریافت کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *