آموزش و ترفند تکنولوژی, تکنولوژی

آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی و ربات‌های چت طی یکی دو سال اخیر به یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث بین مردم تبدیل شده‌اند. هوش مصنوعی با ترکیبی از هوش انسانی و یادگیری ماشین، می‌تواند در کارهای مختلفی به شما کمک کند. یکی از بهترین نرم افزارهای هوش مصنوعی که در حال حاضر به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته، یک چت بات به‌نام ChatGPT است. چت جی پی تی نام یک ربات هوش مصنوعی ساخت شرکت OpenAI است که تقریبا به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد. در اینجا می‌خواهیم نحوه استفاده از ChatGPT در ایران و بهترین روش‌های استفاده از آن را برای خلاقیت، ایده‌پردازی، آموزش و کمک در انجام امور روزمره را بررسی کنیم. اما اول باید بدانید که چگونه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

چطور می‌توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید؟

ما در مقاله‌ای جداگانه به بررسی چت جی پی تی چیست؟ پرداخته‌ایم؛ پس مستقیم به سر مطلب خواهیم رفت. در اینجا نحوه دسترسی به آن و راهکارهایی برای خلاقیت در این چت بات را بررسی خواهیم کرد. ابتدا با آموزش استفاده از آن شروع می‌کنیم. برای استفاده از ChatGPT در ایران، باید یک اکانت در وب‌سایت OpenAI بسازید: متأسفانه به‌علت تحریم‌ها، ساخت اکانت OpenAI برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست. از آنجا که شما برای ثبت نام باید از شماره تلفن یک کشور خارجی استفاده کنید، می‌توانید با خرید اکانت ChatGPT تحریم‌ها را دور بزنید.

  • بعد از تهیه اکانت، حالا می‌توانید از چت جی پی تی استفاده کنید.
  • برای استفاده شما باید از یک تغییردهنده آی‌پی استفاده کنید. یا آنکه می‌توانید از خدمات رایگان تحریم‌شکن‌های مبتنی بر DNS استفاده کنید. برای استفاده از DNS‌های تحریم شکن در مک و آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:
    • اگر از مک استفاده می‌کنید، از گوشه سمت چپ بالای صفحه روی آیکون اپل کلیک کرده و گزینه System Settings را انتخاب کنید. سپس از نوار کناری روی Network کلیک کنید. اکنون از نوار سمت چپ روی گزینه Wi-Fi کلیک کنید تا به‌رنگ آبی درآید. سپس از پنجره سمت راست دکمه …Advanced را بزنید. در صفحه جدید، روی زبانه DNS کلیک کنید و از پایین صفحه آیکون + را بفشارید. در اینجا باید دو دی‌ان‌اس 10.202.10.202 و 10.202.10.201 را وارد کنید و در انتها روی OK کلیک کنید. حالا می‌توانید از خدمات هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کنید.
    • اگر از آیفون استفاده می‌کنید، به اپلیکیشن Settings بروید و روی Wi-Fi کلیک کنید. از گوشه نام وای فای روی آیکون i ضربه بزنید. سپس به پایین صفحه رفته و وارد بخشی به‌نام Configure DNS شوید. در اینجا به‌صورت پیش‌فرض گزینه Automatic فعال است. آن را روی حالت Manual قرار داده و دو دی‌ان‌اس تحریم‌شکن 10.202.10.202 و 10.202.10.201 را وارد کنید و در نهایت گزینه Save را بزنید.
  • کار تمام است. حالا باید وارد صفحه chat.openai.com شده و وارد اکانت خود شوید.

راهکارهای خلاقانه و روش‌های استفاده از چت جی پی تی

حالا که موفق شدید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید، باید بدانید که چگونه می‌توانید از این دستیار هوش مصنوعی جذاب استفاده کنید. در ادامه با فراسیب همراه باشید تا به آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT بپردازیم.

هوشمندتر از گوگل، جستجو کنید

شما می‌توانید هم از طریق وب‌سایت و هم اپلیکیشن ChatGPT‌ به‌صورت رایگان برای جستجو کردن و یافتن حقایق جالبی درباره هر چیزی در دنیا استفاده کنید. از آن بخواهید برایتان در مورد نحوه شروع جنگ جهانی اول توضیح دهد و یا انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه را معرفی کند.

جستجو با چت جی پی تی

نحوه استفاده از Chat GPT در ایران

البته نسخه رایگان این ربات چت به اینترنت دسترسی ندارد و اطلاعات آن محدود به تاریخ خاصی است؛ با این حال هنوز هم می‌تواند حقایق زیادی را در اختیار شما بگذارد. اما اگر اشتراک ChatGPT Plus را تهیه کنید، نسخه متصل به اینترنت این ربات چت در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می‌توانید به‌عنوان یک همراه هوشمند و آپدیت از آن استفاده کنید.

با ChatGPT یک سایت شخصی بسازید

برای ساختن سایت نیازی به داشتن مهارت زبان‌های برنامه‌نویسی CSS ،HTML و JavaScript نیست. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، چت بات ChatGPT است. با دادن دستورهای مناسب، شما می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید قسمت‌های مختلف یک سایت را برای شما کدنویسی کرده و آن‌ها را در قالب کدهای تحت وب در اختیارتان بگذارد. توسعه‌دهندگان وب نیز می‌توانند از این ربات برای بهبود کدنویسی سایت خود و همینطور جلو بردن کارها کمک بگیرند.

برای ساخت سایت با ChatGPT وارد این پلتفرم شوید، سپس درخواست‌هایتان را با آن مطرح کنید. به‌طور مثال ما از آن خواستیم اسکلت ساده‌ای از یک منوی واکنش‌گرا را با استفاده از پلتفرم Bootstrap ایجاد کند و هر اسکریپتی مثل jquery و bootstrap که برای ساخت این منو لازم است را قبل از تگ body قرار دهد. چت جی پی تی این منو را به گونه‌ای طراحی کرده که هم در نمایشگرهای بزرگ‌تر مثل مک بوک و هم در نمایشگرهای کوچک‌تری مثل آیفون به‌خوبی نمایش داده شود.

سپس از آن خواستیم یک صفحه برای نمایش محتوای سایت را نیز به زیر منو اضافه کند. در نهایت هم یک فوتر با رنگ بنفش ایجاد کند و لینک‌های مفید و اطلاعات مربوط به تماس با ما را هم به آن اضافه کند. نتیجه نهایی کار بدون یک خط کدنویسی توسط ما را در زیر ببینید:

طراحی سایت با استفاده از ChatGPT

روش‌های استفاده از چت جی پی تی

اگر به طراحی سایت پیشرفته‌تری احتیاج دارید، با تهیه اکانت پریمیوم کد آکادمی می‌توانید در کلاس‌های پیشرفته کدنویسی شرکت کنید. آن‌وقت می‌توانید از ChatGPT برای کمک به جلسات تمرینی خود استفاده کنید.

مهارت جدیدی یاد بگیرید

یکی از روش‌های استفاده از چت جی پی تی، کمک به یادگیری مهارت‌های جدید است. از آنجا که این ربات چت یک جستجوگر مستقیم و قدرتمند است، بنابراین کسب مهارت با استفاده از آن خیلی بهتر از این است که بخواهید غرق جستجو در گوگل و هزاران وبلاگ و وب‌سایتی شوید که باید یک به یک بین آن‌ها بگردید و یک منبع مناسب را انتخاب کنید. پروسه‌ای که زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

آیا می‌خواهید آموزش نواختن پیانو را فرا بگیرید؟ یا آنکه می‌خواهید بدانید برای شروع هنر نقاشی به چه وسایلی نیاز دارید؟ چت جی پی تی به شما کمک می‌کند اطلاعات کافی را برای شروع آموزش یک مهارت جدید به‌دست بیاورید و با دانش کافی آن را آغاز کنید.

آموزش نواختن پیانو با چت جی پی تی

آموزش نواختن پیانو با چت جی پی تی

در نخستین گام انتخاب کنید که می‌خواهید چه مهارتی را یاد بگیرید. به‌طور مثال ما می‌خواهیم نواختن ساز پیانو را یاد بگیریم. سپس باید از ChatGPT بپرسیم که چگونه باید آموزش نواختن پیانو را آغاز کنیم. این ربات چت به ما پیشنهاد داد که باید مرحله به مرحله آموزش را شروع کنیم. این مراحل عبارتند از:

  • یک پیانو یا کیبورد مناسب تهیه کنید: اگرچه پیانو آکوستیک بهترین گزینه است، اما اگر می‌خواهید با هزینه کمتر نواختن پیانو را شروع کنید، می‌توانید یک کیبورد الکترونیکی با کیفیت و با حساسیت مناسب به فشار انگشت‌های دست را انتخاب کنید.
  • آموزش مقدماتی تئوری موسیقی را شروع کنید: آشنایی با مفاهیم اولیه موسیقی مثل نت‌ها، آکوردها، ضرب‌بندی و غیره می‌تواند درک عمیق‌تری از موسیقی را فراهم کند. به‌عنوان مثال شما باید مکان قرارگیری نت‌ها روی کلیدهای یک پیانو را بدانید.
  • تکنیک‌های ابتدایی استفاده از پیانو را یاد بگیرید: آموختن تکنیک‌های ابتدایی استفاده از ساز پیانو بسیار مهم است. شما باید نحوه قرارگیری دست روی پیانو، گذاشتن انگشت‌ها روی کلیدها و حرکات دست‌ها را یاد بگیرید.
  • از یک مربی موسیقی یا منابع آموزشی استفاده کنید: آموزش دیدن توسط یک مربی حرفه‌ای موسیقی می‌تواند به یادگیری اصولی شما کمک کند. علاوه بر این استفاده از منابع آموزشی مثل ویدیوها و دوره‌های آموزشی آنلاین مثل اشتراک پریمیوم یوزیشن هم می‌تواند مفید باشد.

شما حتی می‌توانید برای انتخاب یک پیانو مناسب، آشنایی با بهترین منابع آموزشی آنلاین و حتی آشنایی با اصول اولیه پیانو مثل یادگیری نت‌ها نیز از این ربات چت استفاده کنید که فوق‌العاده کاربردی است و شما را در یادگیری جلو می‌اندازد.

هوش مصنوعی ChatGPT یک دستیار آشپزی عالی است

چت جی پی تی می‌تواند در ابعاد مختلف زندگی کنار شما باشد و به انجام هر چه بهتر کارها کمک کند. شاید ندانید، اما حتی می‌توانید روی این ربات چت به‌عنوان یک دستیار آشپزی تمام عیار حساب کرده و با طبخ غذاهای خوشمزه، همسرتان را سورپرایز کنید. این که بخواهید غذای مورد علاقه‌تان را برای اولین بار درست کنید شاید جذاب باشد، اما به‌همان اندازه استرس‌آور است. اگر مهارت کافی برای آشپزی ندارید یا تازه کار هستید، پیدا کردن بهترین دستورالعمل‌ها، نحوه ترکیب ادویه‌جات و مواد غذایی با هم و حتی مدت زمان مورد نیاز برای پخت می‌تواند خیلی به پیشرفت شما کمک کند.

ChatGPT مثل یک آشپز باتجربه در کنار شما است و می‌توانید از آن برای کمک به پخت غذاهای مختلف استفاده کنید. یا اینکه اگر ایده‌ای برای پختن شام ندارید، می‌توانید مواد غذایی موجود داخل یخچال را به آن بدهید و از چت جی بی تی بخواهید با استفاده از آن‌ها به شما پیشنهاد غذایی بدهد. اگر هم از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، از هوش مصنوعی chatgpt کمک بگیرید تا روش‌های جدیدی را برای پختن غذاها به شما یاد دهد. به‌طور مثال روش‌های متفاوتی برای کباب کردن گوشت وجود دارد و استفاده از چاشنی‌های متفاوت می‌تواند طعم کباب را به‌کلی عوض کند. بد نیست هر از گاهی غذاها را با طعم جدید و متفاوتی درست کنید. برای پیدا کردن این دستورالعمل‌ها می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید.

استفاده از ChatGPT برای آموزش آشپزی

استفاده از ChatGPT برای آموزش آشپزی

یک برنامه تمرینی ورزشی ایجاد کنید

قبل از اینکه بخواهید در یک باشگاه ورزشی گران قیمت ثبت نام کنید یا از یک مربی شخصی کمک بگیرید که به‌طبع هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد، می‌توانید از ChatGPT برای نوشتن یک برنامه تمرینی ورزشی استفاده کنید. این ربات می‌تواند برنامه‌های تمرینی مؤثری را مطابق استانداردهای روز ورزشی به شما پیشنهاد دهد. خصوصا اگر فرصت کمی برای ورزش کردن دارید و می‌خواهید در خانه تمرین کنید، این ربات چت برای گرفتن یک برنامه تمرینی، عالی است.

تنها کاری که باید بکنید، توصیف وضعیت خود و تمرینات مورد نیاز برای رسیدن به اهداف است. به‌طور مثال به او بگوید که سطح‌تان مبتدی است و می‌خواهید برنامه‌ای داشته باشید که شامل تمرینات هوازی، مقاومتی، گرم کردن و سرد کردن باشد. این ربات علاوه بر برنامه‌ای که ایجاد می‌کند، پیشنهادهای بسیار مؤثری را هم به شما می‌دهد. به‌طور مثال از شما می‌خواهد مدت زمان تمرین خود را به‌آرامی و در دراز مدت افزایش دهید و همیشه حواستان به هیدراته بودن بدنتان باشد؛ چرا که کم آبی می‌تواند جلوی اثرگذاری تمرینات روی بدن را بگیرد.

استفاده از ChatGPT برای دریافت تمرینات ورزشی

استفاده از ChatGPT برای دریافت تمرینات ورزشی

قرار نیست هوش مصنوعی کسب و کارها را از بین ببرد؛ بلکه فقط باید بدانید چگونه از آن برای بهبود کارهای خود استفاده کنید. اگر یک مربی تناسب اندام هستید، می‌توانید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با استفاده از هوش مصنوعی chatgpt، برای مشتریان خود برنامه تمرینی بنویسید. شما باید هدف مشتری خود را شرح دهید و از آن بخواهید متناسب با جنسیت، سن، اندام و اهدافش یک برنامه تمرینی ایجاد کند.

به‌طور مثال ما به ربات چت جی پی تی گفتیم که برای یک مرد جوان با وزن ۱۱۰ کیلوگرم و قد ۱۹۰ سانتی‌متر به برنامه تمرینی نیاز داریم که ۴ روز در هفته بتواند در منزل انجام دهد و چربی‌های دور شکم خودش را آب کند. نتیجه را در زیر ببینید:

استفاده از ChatGPT برای دریافت تمرینات ورزشی

استفاده از ChatGPT برای دریافت تمرینات ورزشی

با استفاده از ChatGPT در ایران مشاوره پزشکی بگیرید

محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی بخصوص ChatGPT  باعث شده نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا کند و تمام جنبه‌های آن را زیر نظر بگیرد. با استفاده از چت جی پی تی علاوه بر تناسب اندام، شما می‌توانید مشاوره پزشکی هم بگیرید. اگر با علائمی در بدن خود برخوردید که شما را نسبت به بیماری‌ها مشکوک کرده است، می‌توانید پیش از رفتن به پزشک متخصص، از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص علائم کمک بگیرید. کافیست علائم خود را برای آن توضیح دهید تا آن‌ها را شناسایی و تفسیر کند. هوش مصنوعی شرکت OpenAI می‌تواند پیشنهادهایی برای کمک به بهبود سلامت بدن شما بدهد.

اما توانمندی چت جی پی تی فراتر از بررسی ساده علائم بدن است. شما می‌توانید از آن مشاوره پزشکی هم بگیرید. بنابراین بدون هزینه و یا نیاز به وقت گرفتن از پزشک می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز مشکلات خود را با آن درمیان بگذارید و از مشاوره‌هایی که ارائه می‌کند، استفاده کنید.

افزایش اطلاعات دارویی، یکی دیگر از موارد استفاده از ChatGPT است که می‌تواند دانش شما را نسبت به داروهای مختلف تقویت کند. به‌‌طور مثال ما از چت جی پی تی خواستیم اطلاعاتی را در مورد داروی استامینوفن در اختیارمان بگذارد. نتیجه را در زیر ببینید:

افزایش اطلاعات دارویی با چت جی پی تی

افزایش اطلاعات دارویی با چت جی پی تی

کامپیوتر خود را عیب یابی کنید

وقتی کامپیوتر شما به مشکلی بر می‌خورد، اولین کاری که می‌کنید جستجو در اینترنت است. این فرآیند می‌تواند زمان‌بر باشد و شاید در آخر پاسخ و راه‌حل درستی را هم از میان انبوهی از سایت‌های موجود پیدا نکنید. چت جی پی تی به‌عنوان یک جستجوگر پیشرفته کاملا سرراست شما را به پاسخی که می‌خواهید می‌رساند.

اگر کامپیوتر شما کُند شده و سرعت قبل را ندارد، احتمالا به‌درستی از آن استفاده نکرده‌اید و یا آن قدیمی شده است. شما می‌توانید از این دستیار هوش مصنوعی بخواهید روش‌هایی را برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی در اختیارتان بگذارد. سپس فهرستی از راهکارها را به‌نمایش می‌گذارد که هر کدام باعث بهبود سرعت سیستم شما خواهند شد. این‌ها می‌توانند نصب مجدد سیستم عامل، بروزرسانی درایورها یا حذف نرم افزارهای غیرضروری باشند. این ربات حتی قدرت لازم برای آموزش نحوه انجام برخی کارها مثل نحوه تغییر تنظیمات جلوه‌های بصری به شما را هم دارد که به افزایش سرعت سیستم کمک خواهد کرد.

عیب یابی مشکلات کامپیوتر با چت جی پی تی

عیب یابی مشکلات کامپیوتر با چت جی پی تی

صفحه مرگ آبی، یکی از رایج‌ترین مشکلات سیستم های ویندوزی است که هر کاربری می‌تواند روزی با آن مواجه شود. پدیدار شدن یک صفحه آبی مرگ در وهله اول ممکن است باعث نگرانی و سردرگمی شما شود. اما جای نگرانی نیست، چت جی پی تی اینجاست. هر صفحه آبی مرگی در ویندوز حاوی یک کد است که منبع مشکل را توضیح می‌دهد. کافیست این کد را یادداشت کنید و از ChatGPT بخواهید راهکارهایی را برای برطرف کردن آن در اختیار شما بگذارد.

با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT یک کتاب بنویسید

یکی دیگر از روش‌های استفاده از چت جی پی تی کمک به تدوین و نگارش کتاب است. شاید نویسندگان کتاب از دیدن این تیتر تعجب کنند، اما واقعیت امر همین است. البته ما نمی‌گوییم که چت جی پی تی می‌تواند یک کتاب کامل را نگارش و آماده انتشار کند؛ چرا که هیچ‌کسی کتابی که توسط هوش مصنوعی ChatGPT نگارش شده باشد را نخواهد خواند. اما نویسندگان می‌توانند از قدرت ماورایی هوش مصنوعی در فرآیند نگارش کتاب خود استفاده کنند. چت بات ChatGPT می‌تواند به‌عنوان یک فرهنگ لغت غنی در تمام مراحل کنار شما باشد، نگارش نوشته‌های شما را بررسی کند، در انتخاب عناوین و سرفصل‌ها کمک کند و در خلق ایده‌ها به کمک شما بیاید.

فرض کنید، روی پایان داستانی می‌اندیشید که چندین ماه روی آن وقت گذاشته‌اید. می‌توانید داستان خود را برای ChatGPT تعریف کنید و از آن بخواهید چند ایده برای قسمت پایانی آن به شما پیشنهاد دهد. یکی دیگر از موارد استفاده از ChatGPT برای مؤلفین، کمک گرفتن از آن برای نگارش مقدمه، خلاصه داستان و عنوان‌بندی کتاب است. فرآیندی که می‌تواند چندین هفته طول بکشد، با کمک هوش مصنوعی در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد.

کمی با آن درد دل کنید

طبیعی است که گاهی زندگی برای شما خسته‌کننده شود. در چنین مواقعی، صحبت کردن با یک دوست می‌تواند التیام‌بخش باشد؛ اما گاهی اوقات نمی‌توانیم مشکلاتمان را با دوستانمان هم درمیان بگذاریم. اینجاست که می‌توانید از هوش مصنوعی چت جی پی تی برای درد دل کردن استفاده کنید تا کمی سبک شوید. احساسات خود را برای آن بنویسید یا مشکلاتی که دارید را با آن درمیان بگذارید. گاهی اوقات قرار نیست که کسی به ما راهکاری بدهد، همین که کسی حرف‌هایمان را بشنود تا خودمان را تخلیه کنیم کافیست.

جلسه تراپی با چت جی پی تی

جلسه تراپی با چت جی پی تی

اما چت جی پی تی مثل یک دوست دلسوز تلاش می‌کند راهکارهایی را پیش پای شما بگذارد که به بهتر شدن حال‌تان کمک می‌کند. به‌طور مثال ما به آن گفتیم که با توجه به تایم بالای کاری، انگیزه لازم را برای زندگی کردن نداریم. او بعد از اینکه سعی کرد کمی ما را دلداری دهد و بگوید که چنین حسی می‌تواند برای هر کسی پیش بیاید و طبیعی است که این احساس به ما دست داده، راهکارهایی را در اختیارمان گذاشت که به بهتر شدن حالمان کمک می‌کند. او پیشنهاد داد:

  • کمی بیشتر استراحت کنید.
  • برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید تا هم فرصت کافی برای کار و هم استراحت وجود داشته باشد.
  • باید زمانی را به تفریح کردن و انجام کارهای سرگرم‌کننده‌ای مثل فیلم دیدن و گردش در طبیعت اختصاص دهید.
  • به یک روانشناس یا مشاوره مراجعه کنید و از آن کمک بگیرید.
  • به‌خودتان زمان دهید و با تغییرات کوچکی در زندگی خود، احساس بهتری را به‌وجود بیاورید.

با چت جی پی تی شعر بنویسید

شعر، عواطف انسان را در قالب کلام درمیاورد تا آن را به شکل زیباتری منتقل کنیم. طی قرن‌های گذشته، اشعار همیشه جایگاه ویژه‌ای نزد مردم جهان داشته‌اند و در دوره‌های مختلفی شاهد ظهور سبک‌های نو شعر سرایی بوده‌ایم. خصوصا بین مردم ایران که شعرای بزرگی از جمله حافظ و سعدی در این سرزمین متولد شده‌اند. با سرعتی که پیشرفت هوش مصنوعی در پیش گرفته و به بسیاری از حوزه‌ها ورود کرده، حتی حوزه شعر و شاعری هم از حضور آن در امان نمانده است.

چت جی پی تی یک مدل زبانی هوش مصنوعی است که حتی برای سراییدن شعر هم آموزش دیده و می‌تواند ابیاتی کاملا نزدیک به زبان انسان را تولید کند. برای این کار شما باید نوع شعری که مدنظرتان هست، سبک نگارش آن و مضمون شعر را توصیف کنید. در عرض چند ثانیه، هوش مصنوعی شعری را خلق می‌کند و تقدیم شما خواهد کرد. به‌طور مثال ما از آن خواستیم یک غزل چند بیتی با مضمون جدایی دو معشوق از یکدیگر بسراید. نتیجه آن جالب توجه بود:

دوستان ای دوستان بیا که برگ خزان

از دوست دورم ماند و برگ در بستان

باغ عشق خندان و روز وصال آمد

باز چمن و گلزار نغمه زد از شان

هجران رفته‌ست دوست از من بیرون دوست

آه از غم جدایی، غریبه شد دیارمان

شد جدا این دو عاشق، چون دو برگ در باد

خوشدلی آن دمان بود، زمانی کنون غمگین شان

اگر حوصله‌تان سر رفته بود، کمی با ChatGPT بازی کنید

چت جی پی تی یک ابزار همه‌کاره است. از کمک به تحقیق درباره موضوعات مختلف گرفته تا خلق محتوا، ارائه دستور پخت غذا، یک برنامه تمرینی ورزشی و حتی شعرسرایی؛ اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از آن برای سرگرمی و بازی کردن هم استفاده کنید؟

بازی‌های ساده‌ای هستند که به محیط گرافیکی خیلی پیچیده‌ای نیاز ندارند. چت جی پی تی می‌تواند شما را با انجام آن‌ها سرگرم کند. انواع بازی‌ها مثل X/O، زنجیره کلمات، ۲۱ سوالی و چند گزینه‌ای با ChatGPT قابل انجام است. به‌طور مثال ما از آن خواستیم کمی با ما X/O بازی کند. او از ما پرسید که بین X و O یکی را انتخاب کنیم تا بازی شروع شود. سپس یک جدول مشکی را به‌نمایش گذاشت که باید انتخاب کنید مهره شما در کدام ستون‌ها قرار بگیرد.

انجام بازی و سرگرمی با ChatGPT

انجام بازی و سرگرمی با ChatGPT

با چت جی پی تی، فیلم و سریال پیشنهادی ببینید

اگر نمی‌دانید چه فیلم یا سریالی را ببینید و به کمک نیاز دارید، ChatGPT در خدمت شماست. فقط باید از آن بخواهید تا متناسب با سلیقه و آنچه که دوست دارید، یک فیلم را به شما پیشنهاد دهد. برای اینکه نتایج بهتری را به‌دست بیاورید می‌توانید ژانر فیلم، زمان ساخت آن و یا نام بازیگری که دوستش دارید را وارد کنید تا فیلم‌ها و سریال‌هایی را به شما معرفی کند. سپس می‌توانید با استفاده از سرویس‌های استریم فیلم مثل اکانت پریمیوم نتفلیکس، به‌تماشای آن فیلم بنشینید.

به‌طور مثال ما از آن خواستیم یک فیلم با ژانر کمدی و بازی جیم کری معرفی کند. او علاوه بر معرفی نام فیلم، اطلاعاتی در مورد سال ساخت، کارگردان و خلاصه‌ای از داستان فیلم را هم ارائه کرد. او فیلم «احمق و احمق‌تر» برای سال ۱۹۹۴ را به ما معرفی کرد. اگر نمی‌توانید منبعی برای تماشای این فیلم پیدا کنید، با خرید اکانت پریمیوم نتفلیکس به گنجینه عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دسترسی پیدا خواهید کرد و می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

دریافت پیشنهاد فیلم و سریال با ChatGPT

دریافت پیشنهاد فیلم و سریال با ChatGPT

البته به‌خاطر داشته باشید که نسخه رایگان این ربات چت به اینترنت متصل نیست و اطلاعات آن خیلی بروز نیست. اگر می‌خواهید پیشنهادهای بروز، حتی در بین فیلم‌هایی که به‌تازگی اکران شده‌اند را دریافت کنید، باید اشتراک چت جی پی تی را تهیه کنید.

جمع بندی

چت جی پی تی، نام ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت OpenAI است که در دو نسخه رایگان و اشتراکی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و ما در این مطلب به آموزش استفاده از هوش مصنوعی chatgpt پرداختیم. نسخه رایگان آن به اینترنت متصل نیست و به‌طبع اطلاعاتش هم محدود است؛ اما در عین حال می‌تواند به‌عنوان یک دستیار همه‌کاره به شما در انجام کارهای مختلفی مثل نوشتن یک برنامه تمرینی ورزشی، کمک در آشپزی، طراحی سایت، شعر سرایی، مشاوره پزشکی و غیره کمک کند. نسخه رایگان این ربات از مدل زبانی GPT-3.5 استفاده می‌کند.

اگر می‌خواهید بدون محدودیت و با اطلاعاتی بروز از چت جی پی تی استفاده کنید، می‌توانید از نسخه پریمیوم آن که از مدل زبانی ارتقا یافته GPT-4 بهره می برد بهره می‌برد استفاده کنید. این مدل هوشمندتر از نسخه قبلی شده، به اینترنت متصل است و هوش مصنوعی مولد تصاویر DALL-E نیز به آن اضافه شده است. همه این‌ها یعنی می‌تواند با توان بیشتری به شما در امور روزمره کاری و شخصی کمک کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =