اخبار اپل

اپل رویداد Peek Performance را با یک اتفاق در حوزه AR به دنیا معرفی خواهد کرد!

اپل رویداد Peak Performance را با یک اتفاق در حوزه AR به دنیا معرفی کرد

رویداد Peek Performance اپل، هشتم مارچ ۲۰۲۲ مصادف با 17 اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. در این مطلب از فراسیب اطلاعاتی پیرامون این اتفاق کسب خواهیم کرد.

در کنار رونمایی از تاریخ این مراسم، مانند سنت چند سال اخیر یک فضایی وابسته به تکنولوژی AR روی وب سایت این کمپانی تدارک دیده شده که از این طریق، می‌توانید کمی خود را سرگرم کنید.

اگر پیگیر اخبار و رویداد‌های معرفی محصولات اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که هنگام رونمایی از اپل واچ سری 6، خانواده آیفون 12، مک‌های M1، رویداد Spring Loaded، مراسم معرفی سری آيفون 13 و اتفاقی که به معرفی مک بوک‌های M1 Pro و M1 Max اختصاص پیدا کرده بود، چنین حرکتی در حوزه واقعیت افزوده (AR) را از سوی اپل شاهد بودیم.

حالا اپل برای رویداد Peek Performance که احتمال رونمایی از آیفون SE 3 با امکان پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G)، آیپد ایر جدید با امکان پشتیبانی از قابلیت Center Stage و مک‌های جدید می‌رود، چنین اتفاقی را مجددا رقم زده است.

بنر مرتبط با رویداد Peek Performance اپل

بنر مرتبط با رویداد Peek Performance اپل

اگر به کمک آیفون یا آیپد خود وارد صفحه Apple Events شوید، می‌توانید روی لوگوی مربوط به این رویداد ضربه بزنید تا وارد محیط واقعیت افزوده مرتبط با این اتفاق شوید.

زمانی که شما وارد این صفحه شوید، بعد از گذشت چند لحظه (بسته به سرعت اینترنت ممکن است حتی چند ثانیه یا دقیقه) لوگوی اپل به شما نمایش داده خواهد شد که درون آن امواجی با رنگ‌های دیگر نشان داده می‌شود. در این صفحه همچنین دکمه‌ای برای اضافه کردن این رویداد به تقویم دیده می‌شود که می‌تواند در موعد برگزاری کنفرانس به صورت مجازی، به شما یادآوری کند. کل اتفاقی که به آن اشاره کردیم، چیزی شبیه به ویدئوی زیر خواهد بود:

 

آیا در رویداد Peek Performance از پلتفرم realityOS نیز رونمایی خواهد شد؟

آقای Parker Ortolani خبرنگار وب سایت Vox در اکانت توییتر خود اعلام کرده است که اپل برای تیزر این اتفاق از فرمت .reality جدیدی استفاده کرده است. در حالی که برخی اصحاب رسانه تصور می‌کنند که این موضوع احتمالا خبری از رونمایی از پلتفرم جدید realityOS برای هدست واقعیت مجازی این کمپانی آمریکایی می‌هد، اما ممکن است چنین اتفاقی نیز در نهایت روی ندهد.

فرمت .reality از طریق اپلیکیشن Apple Reality Composer ایجاد شده و تنها بدین معناست که اپل از نرم افزار دیگری برای ساخت این تیزر جذاب استفاده کرده است.

کوپرتینویی‌ها روند ساخت محتوای سه بعدی از طریق Reality Composer را به صورت زیر شرح داده است:

اپلیکیشن Reality Composer اپل یک رابط کاربری جذاب و آسان برای ساخت محتوای سه بعدی و تجربه آن در قالب واقعیت افزوده را در اختیارتان می‌گذارد. شما می‌توانید مدل‌های سه بعدی، موزیک و سایر موارد را با یکدیگر ترکیب کرده و رفتار هر یک از مدل‌ها و اشیاء حاضر در صحنه را به صورت جداگانه تعریف کنید. سپس می‌توانید آن را به اپلیکیشن پشتیبانی کننده از Reality Kit وارد کنید. همچنین امکان خروجی گرفتن در قالب lightweight AR Quick Look هم در نظر گرفته شده که می‌توانید آن را به صورت پیش نمایش در اختیار دیگران قرار دهید.

شما کار خود را با انتخاب شیء مورد نظر آغاز می‌کنید. سپس المان‌های مجازی دیگر را از کالکشن عظیم این اپلیکیشن به صحنه اضافه می‌کنید یا گزینه دلخواه خود را با فرمت usdz فراخوانی می‌کنید. سپس انیمیشن و موزیک دلخواه را به کار اضافه کرده و عملیات شبیه سازی را اجرا می‌کنید.

احتمال معرفی آیفون SE 3 در رویداد Peek Performance

احتمال معرفی آیفون SE 3 در رویداد Peek Performance

از آن جا که همچنان منتظر هستیم که هدست واقعیت افزوده اپل به صورت رسمی معرفی شود، لذا می‌توان این اخبار را با کمی تناقض در نظر گرفت. فراموش نکنید که سه شنبه هشتم مارچ مصادف با هفدهم اسفند ماه با پوشش متنی رویداد Peek Performance در وبلاگ فراسیب در خدمت شما خواهیم بود. ما را در این اتفاق جذاب همراهی کنید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =