آی دیوایس ها, اخبار اپل

علت استفاده نکردن اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی چیست؟

علت استفاده نکردن اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی چیست؟

امسال اپل از آیپد پرو جدید خود رونمایی کرد. در هر دو مدل 12.9 و 11 اینچی آیپد پروها از چیپ جدید M1 اپل با 50% عملکرد بهتر استفاده شده است. اما فقط در مدل 12.9 اینچی از تکنولوژی صفحه نمایش Mini-LED یا Liquid Retina XDR بهرمند می‌شوید و آیپد پرو 11 اینچی همچنان با صفحه نمایش نسل قبل عرضه میشود. در این مطلب به علت استفاده نکردن اپل از نمایشگر Mini-LED در آید پرو 11 اینچی می‌پردازیم. در ادامه با فراسیب همراه باشید…

چرا اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ استفاده نکرد؟

دو فرد از کارکنان اپل، Scott Broderik و Vincent Gu به ترتیب از بخش بازاریابی جهانی محصولات آیپد و مهندسی نمایشگر، با آقای Brian Tong (از سایت 9to5Mac) صحبت کردند. این گفت و گو در مورد آخرین نسل آیپد پرو M1 بود:

چیپ M1 اپل عملکرد تبلت را به سطح جدیدی رسانده و مرزهای توانایی شما برای انجام کارهایتان گسترده‌تر شده. ایشان همچنین به این سوال که چرا اپل تصمیم گرفت از نمایشگر Mini-LED در آیپد 11 اینچی استفاده نکند؟

چیپ M1 اپل

چیپ M1 اپل

آقای Broderik نمایشگر Mini-LED را یک رقیب سخت نامید و گفت:

آنچه که از کاربر آیپد 11 اینچی می‌دانیم آن است که نیاز به یک آیپد فوق کارآمد و قابل حمل با وزنی برابر با یک پوند می‌خواهند. پس آنان عاشق طراحی فوق العاده آن می‌شوند. اما کسی که مدل 12.9 اینچی را استفاده می‌کند، به دنبال حداکثر کارایی و بزرگترین بوم طراحی هستند و می‌خواند بر روی کارهای خلاقانه خود و محصولاتشان باشند. پس عاقلانه بود که از تکنولوژی XDR در نسخه 12.9 اینچی استفاده کنیم.

جمع بندی

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

چیزی که آقای Broderik می‌گوید این است که استفاده از نمایشگر Mini-LED وزن و ضخامت آیپد را افزایش داده و کسانی که به نسخه‌های سبک و نازکتر علاقمند هستند، از این تغییر استقبال نخواهند کرد. لازم است اشاره کنیم که نمایشگر Mini-LED آیپد پرو 11 اینچی، رنگ‌های واقعی‌تر، کنتراست با نسبت یک به یک میلیون و 1600 نیت روشنایی ارائه می‌کند. در مدل 11 اینچی از نمایشگر LCD استفاده شده است.

در فراسیب بخوانید  اپل از مک بوک پرو تاچ بار با چیپ M2 رونمایی کرد!

در ضمن می‌توانید طلب مقایسه سخت افزاری و نرم افزاری آیپد پرو ۲۰۲۱ با آیپد پرو ۲۰۲۰ را نیز مطالعه کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *