آموزش و ترفند تکنولوژی, تکنولوژی

علت داغ شدن آیفون چیست و چند راه حل ساده برای آن

علت داغ شدن آیفون چیست و چند راه حل ساده برای آن

علت داغ شدن آیفون چیست؟ آیا این داغ شدن بیش از حد گوشی اپل خطرناک است و باعث انفجار می‌شود؟ در اینجا به تمام سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

وقتی گوشی‌های هوشمند داغ می‌شوند شروع به بدرفتاری می‌کنند و ممکن است همین باعث آسیب دیدن آن‌ها در دراز مدت شود. حتی در بسیاری از موارد شاهد منفجر شدن یا آتش گرفتن گوشی‌ها نیز بوده‌ایم! اگرچه گرما و داغی، فقط یکی از نشانه‌های پیش از آتش گرفتن گوشی بوده است. خیلی بعید است که آیفون شما از گرما منفجر شود، با این حال ما در فراسیب اینجاییم تا به ۱۰ نکته مهم در مورد علت داغ شدن آیفون و رفع این مشکل می‌پردازیم که دمای آیفون شما را کاهش می‌دهد و نگرانی شما را هم برطرف خواهد کرد.

علت داغ شدن آیفون چیست و چند راه حل ساده برای آن

علت داغ شدن آیفون چیست و چند راه حل ساده برای آن

نحوه رفع مشکل داغ شدن گوشی آیفون

اگر آیفون شما بیش از حد داغ شد تنها کافیست ۱۰ مورد زیر را رعایت کنید:

  1. دستگاه را از قاب / کاور خارج کنید. یک لایه اضافه‌تر می‌تواند فرآیند خنک شدن آیفون شما را سخت‌تر کند.
  2. گوشی‌تان را در اتومبیل زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید. این کار باعث می‌شود گوشی به سرعت با افزایش دما مواجه شود. آیفون را در داخل جیب خود بگذارید.
  3. اگر در جای بسیار گرمی هستید که لازم است حتماً جلوی تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، آیفون را داخل جیبتان بگذارید. یا آنکه آن را داخل کیف خود گذاشته و در زیر سایه قرار دهید. همچنین در این شرایط تا حد ممکن از گوشی خود استفاده نکنید.
  4. از بازی کردن در فضاهای گرم بپرهیزید. بازی‌ها، به خصوص بازی‌هایی که گرافیک پیشرفته‌ای دارند، بیشتر از پردازنده کار می‌کشند و در نتیجه دیوایس شما هم داغ خواهد شد. اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) هم همین تأثیر را دارند.
  5. بلوتوث، WiFi و هات اسپات دستگاه را هنگامی که استفاده ندارید، زیرا از منابع بیشتری استفاده می‌کند و همین باعث گرم‌تر شدن گوشی می‌شود. شما می‌توانید از طریق کنترل سنتر یا Settings نسبت به خاموش کردن بلوتوث اقدام کنید.
  6. سرویس‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی را غیرفعال کنید. GPS به تنهایی می‌تواند باعث داغ شدن آیفون شما شود. برای این کار به مسیر Settings > Privacy > Location Services بروید.
  7. از مسیریابی با اپلیکیشن Maps خودداری کنید. این کار باعث گرم شدن گوشی شما می‌شود.
  8. تا زمانی که آیفون شما خنک‌تر نشده از شارژ کردن مجدد آن بپرهیزید. شارژ کردن باعث افزایش دمای آیفون می‌شود.
  9. گوشی خود را برای چند دقیقه به حالت Airplane ببرید. این حالت GPS، بلوتوث، وای فای و اینترنت دیتا را غیرفعال می‌کند. برای فعال کردن حالت پرواز می‌توانید کنترل سنتر را فرا بخوانید و روی آیکون هواپیما کلیک کنید.
  10. اگر منتظر اعلانیه‌های خاصی نیستید، می‌توانید دستگاهتان را برای چند دقیقه خاموش کنید.

ما امیدواریم راهکارهای فوق به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون شما کمک کرده باشد. اگر خیر، ممکن است گوشی شما با آسیب‌های جدی مواجه شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

آیا هوا برای آیفون من خیلی داغ است؟

داغ شدن آیفون

داغ شدن آیفون

تمام آیفون‌ها برای انجام فعالیت در دمایی بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند. این به معنای درجه حرارت هوای اطراف خود دستگاه است. بنابراین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که دما در آنجا بالاتر از این حد است، توصیه می‌کنیم کمتر در خارج از منزل که با سیستم‌های تهویه مطبوع خنک می‌شود، از گوشی خود استفاده کنید. اپل همچنین می‌گوید آیفون در دمایی بین ۲۰- تا ۴۵ درجه سانتی گراد می‌تواند دوام بیاورد که البته این به معنای کار کردن با گوشی در این دما نیست!

اگر آیفون من بیش از حد گرم باشد چه می‌شود؟

وقتی یک آیفون بیش از اندازه داغ شود، روی صفحه پیغامی با مضمون «پیش از استفاده شما، آیفون به خنک شدن احتیاج دارد» روی صفحه نمایش گوشی پدیدار خواهد شد. معمولاً این پیغام روی یک پس زمینه مشکی‌رنگ ظاهر می‌شود. گرچه اگر در حال استفاده از گوشی خود باشید، آن را با ظاهر متفاوتی روی صفحه خواهید دید. با دیدن این پیغام روی صفحه نگران نباشید، چرا که اگر اجازه دهید دمای آیفون شما کاهش پیدا کند هیچ مشکل دیگری به وجود نخواهد آمد.

داغ شدن آیفون

داغ شدن آیفون

در این موقع فوراً دست از کار با گوشی خود بکشید و آن را قفل کنید. به یک محیط خنک بروید و اجازه دهید دمای گوشی شما بطور عادی کاهش پیدا کند و گوشی را در محیطی مثل یخچال قرار ندهید! برای سرعت بخشیدن به کاهش دمای گوشی آن را شارژ نکنید، روشنایی نمایشگر را کم کنید، اینترنت دیتا آن را خاموش کنید و از فلش دوربین استفاده نکنید.

باید نگران آیفون داغ شده خود باشیم؟

در شرایط عادی خیر. اپل می‌گوید هنگام انجام عملیات‌هایی مانند آپدیت، ریستور، بکاپ گرفتن از سیستم یا اجرای یک اپلیکیشن AR، افزایش دمای گوشی شما طبیعی است. اما بعد از به اتمام رسیدن فرآیند، دمای آن باید کاهش پیدا کند.

آیا آیفون من در اثر گرمای زیاد منفجر می‌شود؟

خیلی بعید به نظر می‌رسد. آیفون‌هایی وجود داشته که بنا به دلایلی منفجر شده‌اند، اما لزوماً همه آن‌ها یک دلیل نداشته‌اند. به طور مثال در یکی از موارد، آیفون منفجر شده فرد بیشتر در یک استخر افتاده بوده است. اگر آیفون شما در آب افتاده باشد و فوراً به شکل معجزه آسایی خود به خود درست شده باشد، باید موضوع را بیشتر بررسی کنید. خوردگی در سیم‌های داخلی می‌تواند خطرات زیادی را به وجود بیاورد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =