اخبار, اخبار اپل

قیمت، تاریخ عرضه، امکانات و مشخصات احتمالی آیفون های ۱۲

قیمت، تاریخ عرضه، امکانات و مشخصات احتمالی آیفون های ۱۲

در فاصله‌ی ۳ روز مانده به رونمایی از سری iPhone 12 در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت، تاریخ عرضه، امکانات و مشخصات احتمالی آیفون های ۱۲ بپردازیم.

اطلاعاتی که اخیراُ به بیرون درز کرده٬ جزئیات گسترده‌ای را در مورد آنچه که اپل قصد دارد در رویداد ۱۳ اکتبر خود رونمایی کند٬ در اختیار ما قرار می‌دهد. پیرو شایعات پیشین٬ یک افشاگر به نام Kang پیش‌بینی می‌کند که اپل چهار مدل آیفون را در همایش پیش رو رونمایی خواهد کرد٬ اما به همراه آن می‌توانیم مینی اسپیکر هوشمند هوم پاد را نیز در آن ملاقات کنیم. ما در این مقاله قصد داریم روی آیفون های ۱۲ تمرکز کنیم و بر اساس جزئیات خوبی که به دست آمده٬ از انتظاراتمان در مورد این محصولات صحبت کنیم.

آیفون های ۱۲ اپل

آیفون های ۱۲ اپل

چه انتظاری باید از آیفون های ۱۲ داشت؟

این افشاگر می‌گوید اپل سه روز دیگر از ۴ مدل آیفون جدید رونمایی خواهد کرد: یک مدل آیفون ۱۲ مینی٬ آیفون ۱۲ اصلی٬ آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس. هر چهار محصول از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند که نسخه‌ی آمریکایی آن‌ها از نوع mmWave است. نمایشگر Super Retina XDR که پیشتر مختص مدل پرو خانواده آیفون ۱۱ بود٬ اکنون قرار است در تمام این مدل‌ها مورد استفاده قرار گیرد. گفته می‌شود این اپل از سرامیک در ساخت صفحه شیشه‌ای خود استفاده کرده است تا در برابر افتادن مقاوم‌تر شود. گفته می‌شود هر چهار مدل iPhone 12 از استاندارد Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کنند. Kang در مورد تفاوت این چهار مدل می‌گوید.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی از یک نمایشگر ۵.۴ اینچی بهره می‌برد و قیمت پایه ۶۹۹ دلاری دارد. این دیوایس در رنگ‌های مشکی٬ سفید٬ قرمز٬ آبی و سبز عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن از ۶۴ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت را تشکیل می‌دهد. این گوشی به دوربین دوگانه پشتی (یکی عریض و دیگری فوق عریض) مجهز خواهد بود٬ از ۶ یا ۷ نوامبر پیش فروش می‌شود و از ۱۳ یا ۱۴ نوامبر فروش قطعی آن آغاز می‌شود.

آیفون ۱۲

مدل معمولی آیفون ۱۲ به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز شده و قیمت پایه آن ۷۹۹ دلار است. این نسخه در رنگ‌های مشکی٬ سفید٬ قرمز٬ آبی و سبز با پیکربندی حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود. در قاب پشتی خود نیز از دوربین دوگانه مشابهی با مدل مینی بهره می‌برد. پیش فروش این محصول از ۱۶ یا ۱۷ اکتبر آغاز می‌شود٬‌ در حالی که تاریخ فروش قطعی آن ۲۳ یا ۲۴ اکتبر است.

آیفون ۱۲ اپل

آیفون ۱۲ اپل

آیفون ۱۲ پرو

نسخه آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی خود قیمت پایه ۹۹۹ دلاری را ارائه می‌کند. این گوشی در نسخه‌های طلایی٬ نقره‌ای٬ گرافیتی و آبی و با پیکربندی حافظه ۱۲۸ گیگابایتی تا ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. در کنار دو دوربین عریض و فوق عریض دو نسخه قبلی٬ این مدل پرو یک دوربین تله فوتو با توان ارائه زوم اپتیکال ۴ برابری و یک حسگر LiDAR برای مصارف واقعیت افزوده را نیز شامل می‌شود. پیش فروش این گوشی از ۱۶ یا ۱۷ اکتبر و فروش قطعی آن از ۲۳ یا ۲۴ اکتبر آغاز می‌شود.

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلاری عرضه می‌شود. رنگبندی آن شامل طلایی٬ نقره‌ای٬ گرافیتی و آبی می‌شود و با حافظه‌هایی بین ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. نسخه ۱۲ پرو مکس مانند ۱۲ پرو معمولی دارای سه دوربین و یک حسگر LiDAR است٬ گرچه لنز تله فوتو آن زوم اپتیکال ۵ برابری را ارائه می‌کند. پیش فروش این گوشی از ۱۳ یا ۱۴ نوامبر آغاز می‌شود و از ۲۰ یا ۲۱ نوامبر در بازارهای جهانی عرضه می شود.

آیفون های ۱۲ اپل

آیفون های ۱۲ اپل

این افشاگر پیش‌بینی می‌کند که اپل در این همایش از شارژرهای بی‌سیم جدید “MagSafe” نیز رونمایی کند. این شارژر جدید که از انرژی مغناطیسی برای اتصال به دیوایس استفاده می‌کند٬ می‌تواند با کیس آیفون نیز سازگار باشد. اپل پیشتر از برند MagSafe برای کابل‌های شارژ مک بوک خود که به صورت مغناطیسی به لپ تاپ‌های این شرکت متصل می‌شدند٬ استفاده می‌کرد. همچنین امسال تغییری در شارژر یا هدفون‌های اپل اعمال نخواهد شد.

در انتها باید به قیمت ۹۹ دلاری هوم پاد مینی اشاره کرد که قرار است در این همایش رونمایی شود. این اسپیکر هوشمند٬ دومین اسپیکر کمپانی اپل پس از هوم پاد اصلی است. بر اساس شایعات این نسخه٬ کوچک‌تر از نسخه اصلی است. این دیوایس دارای قد ۳.۳ اینچی است و از چیپست S5 (همان چیپست به کار رفته در اپل واچ سری ۵ و اپل واچ SE) قدرت می‌گیرد. فروش این اسپیکر نیز از ۱۶ یا ۱۷ نوامبر آغاز می‌شود.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =