اخبار اپل

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

همایش بعدی اپل با عنوان “One more thing” قرار است سه شنبه ۲۰ نوامبر برگزار شود. اما چه محصولاتی در این کنفرانس معرفی خواهند شد؟

اپل قصد دارد سومین رویداد خود در سومین ماه متوالی امسال را برگزار کند. در حالی که انتظار می‌رود توجه‌ها در سومین همایش سال ۲۰۲۰ اپل به سمت مک بوک‌ها و پردازنده‌ی جدید ساخت شرکت اپل در زیر قاب آن‌ها معطوف باشد٬ اما محصولات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم تا چند روز دیگر با‌ آن‌ها ملاقات کنیم. در اولین کنفرانس امسال اپل اپل واچ جدید به همراه نسل جدید آیپد ایر معرفی شد. دومین رویداد این شرکت روی معرفی گوشی‌های آیفون ۱۲، لوازم جانبی مدرن MagSafe و اسپیکر هوم پاد مینی متمرکز بود. و حالا نوبت به کامپیوترهای مک رسیده است.

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

اپل هفته‌ی گذشته دعوتنامه‌های مربوط به همایش “One more thing” را برای اصحاب رسانه منتشر کرد. این همایش قرار است سه شنبه ۲۰ نوامبر به صورت دیجیتالی برگزار شود. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام محصولاتی بپردازیم که قرار است در همایش بعدی اپل با آن‌ها ملاقات کنیم.

اولین مک با Apple Silicon Mac

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که نخستین نسل مک بوک ۱۲ اینچی با پردازنده‌ی قدرت گرفته از فناوری ARM در این رویداد ظهور پیدا خواهد کرد. گزارش‌هایی هم سو وجود دارد که نخستین مک بوک پرو ۱۳ اینچی و حتی آی مک ۲۴ اینچی نیز با بهره‌گیری از این پردازنده ساخت اپل در این رویداد معرفی خواهند شد.

اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود به توسعه دهندگانش اعلام کرد که از پردازنده‌های اینتل فاصله می‌گیرد و از پردازنده‌های Apple Silicon طراحی خودش استفاده خواهد کرد. اپل همچنین از یک برنامه دو ساله برای این مهاجرت به این پردازنده رونمایی کرد و اعلام کرد نخستین کامپیوتر مک با پردازنده اپل سیلیکون تا انتهای سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. در بین تمام موارد موجود در این لیست تنها سخت افزاری که توسط خود اپل تأیید شده Apple Silicon Mac است. در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه به پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک شده‌ایم، این رویداد می‌تواند کاندیدای اصلی میزبانی کننده از این محصولات باشد.

عرضه عمومی مک او اس Big Sur

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

بعد از آنکه آی او اس ۱۴، آیپد او اس ۱۴، تی وی او اس ۱۴ و واچ او اس ۷ در دسترس عموم قرار گرفته‌اند، اکنون نوبت به عرضه نسخه macOS Big Sur تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ رسیده است. در حال حاضر نسخه‌های آزمایشی این سیستم عامل برای کامپیوترهای مک منتشر شده است. با توجه به اینکه macOS Big Sur به عرضه پردازنده Apple Silicon مرتبط است، منطقی است که در رویداد معرفی سخت افزارهای جدید اپل از سیستم عامل جدید این کمپانی نیز رونمایی شود.

در حالی که مک او اس جدید تغییراتی را در رابط کاربری مانند اضافه کردن المان‌هایی از Safari و Messages در اپلیکیشن‌های Catalyst ایجاد می‌کند، دلیل اصلی آن آزمایش کامل سیستم عامل اپل به دلیل انتشار محوری آن است. در این نسخه مک او اس قادر خواهد بود با هر دو پردازنده‌های مبتنی بر اینتل و پردازنده‌های ساخت خود که مبتنی بر فناوری‌های شرکت AMD هستند و پیشتر اپل از آن در توسعه پردازنده‌های موبایل سری A استفاده کرده است، کار خواهد کرد.

احتمالا معرفی و رونمایی از AirTags

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

یکی از مورد انتظارترین لوازم جانبی ردیابی اپل AirTags است که می‌توانید آن را به وسایل خود وصل کرده و با آیفونتان آن موقعیت جغرافیایی آن را ردیابی کنید. در واقع این دیوایس اپلیکیشن Find My را ممکن می‌سازد با دیگر محصولات که سخت افزار ساخت اپل نیستند نیز کار کند.

طبق شایعات، AirTags از طریق اپلیکیشن Find My مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برخی شایعات عنوان می‌کنند حتی ممکن است این اپلیکیشن به شما امکان ردیابی با واقعیت افزوده را هم ارائه کند. ظاهراً اپل از دو فناوری بلوتوث و اولترا وایدبند برای ردیاب‌هایش استفاده خواهد کرد. در صورت گم شدن در اماکن عمومی، سایر آیفون‌های در حال عبور می‌توانند پینگ رمزنگاری شده‌ای را از ردیاب دریافت کنند که آن را به طور امن از طریق iCloud برای صاحبش ارسال می‌کنند. رندرهای منتشر شده نشان می‌دهد ایرتگز از طراحی گرد با قاب پشتی فلزی استفاده می‌کند که آن را شبیه یک دکمه کرده است. احتمالاً لوازم جانبی اضافه‌تری برای قرار دادن ایرتگز آویزان کردن از یک جاکلیدی نیز روی آن تعبیه شده باشد.

اپل این تگ ردیاب را با قیمیت بین ۲۵ تا ۳۵ دلار وارد بازار خواهد کرد.

AirPods Studio

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

اعتقاد بر این است ایرپادز استودیو، هدفون دور گوشی پریمیوم اپل باشد که کیفیت صوتی مشابهی با ایرپادز را ارائه می‌کند و حذف نویز فعال و حالت Transparency را از ایرپادز پرو ارث برده است. با ارائه این محصول به عنوان یک هدفون دور گوشی، اپل ایرپادز خود را وارد بازار جدیدی خواهد کرد.

هدفون جدید اپل از چیپست H1 اپل قدرت خواهد گرفت، فناوری ارتباطی قدرتمندی را ارائه می‌کند و به قابلیت Hey Siri مجهز است. گرچه شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توانیم انتظار حضور حسگرهای دیگری را نیز روی آن داشته باشیم. این می‌تواند شامل حسگرهای مجاورتی در بخش هدبند شود تا تشخیص دهد دیوایس روی سر شما یا گردن شماست. همچنین می‌تواند به شما در قرار دادن صحیح کانال‌های صوتی چپ و راست روی گوش کمک کند.

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

زمان همایش بعدی اپل و ۷ محصولی که انتظار می‌رود معرفی شود

استفاده از چیپ U1 همچنین امکان ردیابی هدفون از طریق اپلیکیشن Find My را در زمانی که آن گم شده باشد، ممکن می‌کند. پشت بسته بودن ذاتی هدفون‌های دور گوشی همچنین به ارائه یک تجربه صوتی و قابلیت حذف نویز پیشرفته کمک می‌کند. ممکن است قطعاتی مانند ایرکاپ‌ها٬ هدبند و سایر المان‌های این هدفون با آهن‌ربا به بدنه متصل شوند. این به کاربران اجازه می‌دهد هدفون خود را بسته به سلایق و نیازهایشان لوکس یا اسپورت کنند.

شایعات حاکی از آن است ایرپادز استودیو با قیمت پایه ۳۵۰ دلاری عرضه خواهد شد٬ در حالی که آن با پیکربندی لوکس ۵۹۹ دلاری خواهد بود.

AirPods X

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

ایرپادز استودیو می‌تواند فقط یکی از محصولات صوتی اپل باشد که در این رویداد معرفی می‌شود. دیگر کاندیداهای معرفی در این همایش ایرپادز ایکس است. اگرچه شاید این نامی که شنیده‌ایم به ایرپادز استودیو اشاره داشته باشد، اما احتمال دارد اپل خانواده هدفون‌های ایرپادز خودش را با معرفی مدل X گسترش دهد. این دیوایس می‌تواند شبیه به ایرپاد اپل با قیمت ۲۰۰ دلاری باشد.

AirPods Pro Lite

سومین محصول ایرپادز امسال احتمالاً ایرپادز پرو لایت نام داشته باشد که دیوایسی بین رده‌های ایرپادز معمولی و ایرپادز پرو با امکاناتی جذاب و قیمتی بهتر خواهد بود. این دیوایس نیز از نظر طراحی می‌تواند شبیه دو هدفون دیگر اپل باشد و از یک کیس شارژ استفاده کند. این نسخه ایرپادز می‌تواند با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه شود.

البته احتمال دارد ایرپادز ایکس همان ایرپادز پرو لایت باشد. باید منتظر ماند و دید که در همایش بعدی اپل چه رخ می‌دهد.

Apple TV 6

همایش بعدی اپل - Other one thing

همایش بعدی اپل – Other one thing

مدت‌هاست که غول کوپرتینویی اپل تی وی را به‌روز نکرده است. آخرین نسل آن Apple TV 4K بود که سال ۲۰۱۷ معرفی شد. اپل معمولاً هر دو سه سال نسل جدیدی از اپل تی وی را معرفی می‌کند و اکنون نوبت به معرفی نسل جدید آن رسیده است.

اگر اپل بخواهد با سیاست نام‌گذاری قبلی این دیوایس را معرفی کند، آن اپل تی وی ۶ نام خواهد داشت گفته می‌شود این دستگاه نسخه‌ی بازطراحی شده ی اپل تی وی 4K فعلی است و تغییرات اساسی نخواهد داشت. شایعات از حضور یک چیپست جدید به نام A12Z در زیر قاب Apple TV 6 خبر می‌دهند که می‌تواند به استفاده از سرویس‌هایی مانند اپل آرکید با تکیه بر عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتر، کمک کند.

این دیوایس می‌تواند در دو نسخه با حافظه‌های ۱۲۸ یا ۶۴ گیگابایتی عرضه شود. همچنین یک چیپ U1 برای پشتیبانی از فناوری اولترا وایدبند به همراه یک ریموت Siri جدید از دیگر ویژگی‌های اپل تی وی ۲۰۲۰ خواهند بود.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =