اپلیکیشن ها, اپلیکیشن های MacOS

معرفی و مقایسه بهترین مرورگرهای مک

معرفی و مقایسه بهترین مرورگرهای مک

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مرورگرهای مک بپردازیم و آن‌ها را از نظر امکانات و سرعت با یکدیگر مقایسه کنیم.

ممکن است انتخاب یک مرورگر برای مک خود یکی از بزرگترین تصمیماتی باشد برای استفاده از آن می‌گیرید. از آنجا که مرورگر بیش‌تر از سایر اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک مرورگر بد باعث می‌شود که احساس کنید کامپیوتر شما دچار لگ و کندی شده است. تصمیم داریم تا در این مقاله به معرفی و مقایسه بهترین مرورگر های مک بپردازیم.

بدلیل آنکه تعداد زیادی مرورگر محبوب در بازار وجود دارد، تصمیم برای انتخاب دشوار است. به همین دلیل ما در اینجا بهترین مرورگر های مک را گردآوری کرده و ویژگی‌های آن‌ها را با هم مقایسه کرده‌ایم تا بدانید که کدام گزینه برای نیاز‌های شما بهتر است.

بهترین مرورگرهای مک او اس

  • Safari
  • Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Opera
  • Brave

‍۱- Safari

سافاری که همان مرورگر وب اپل است، از قبل روی مک شما نصب شده و به عنوان مرورگر پیش فرض مک تنظیم شده است. قبل از آنکه به دنبال مرورگرهای دیگری باشید، ابتدا سافاری را امتحان کنید، زیرا برای اغلب افراد این مورد بهترین گزینه است.
 
از آنجایی که سافاری برای محصولات اپل طراحی شده، بسیار سریع و کم مصرف است. این بدان معناست که هنگام استفاده از سافاری معمولا با عمر باتری خوبی مواجه خواهید شد.
بهترین مرورگرهای مک - سافاری

بهترین مرورگرهای مک – سافاری

این مرورگر حریم خصوصی شما را در اولویت قرار می‌دهد و از Intelligent Tracking Prevention برای مسدود کردن خودکار تبلیغات دنبال کننده استفاده می‌کند. فقط کافیست که در کنار نوار جستجو روی آیکون Shield کلیک کنید تا گزارش حریم خصوصی را مشاهده کنید.

علاوه بر این، سافاری ویژگی‌های جالب دیگری مانند مرور خصوصی، حالت تیره، حالت مطالعه و سازگاری Apple Pay دارد. در گذشته، Safari به ویدیوی 1080p HD در یوتیوب و Netflix محدود می‌شد، اما در جدیدترین نسخه این مرورگر می‌توانید 4K HDR را تجربه کنید.

معرفی مرورگر سافاری

معرفی مرورگر سافاری

سافاری همچنین از همگام‌سازی بهتر تب‌ها، بوک‌مارک‌ها و رمزهای عبور بین دستگاه‌های شما برخوردار است. البته نکته مهم اینجاست که شما می‌توانید از این ویژگی فقط در سایر دیوایس‌های اپلی استفاده کنید. در واقع، دلیل اصلی که اکثر مردم از سافاری استفاده نمی‌کنند، همین مسئله است. اگر آیفون یا آیپد ندارید، بهتر است از مرورگری استفاده کنید که بتوانید در همه دستگاه‌های خود همگام سازی کنید.

نکته مهم دیگری که در رابطه با سافاری وجود دارد، عدم استفاده از افزونه‌هاست. هرچند اپل در حال تغییر این وضعیت و اضافه کردن افزونه به مرورگر خود است که می‌تواند در انتخاب کاربران تأثیرگذار باشد.

۲- Chrome

شاید سافاری محبوب‌ترین مرورگر در مک باشد، اما گوگل کروم با اختلاف محبوب‌ترین مرورگر در سراسر پلتفرم‌ها است. کروم با تمام پلتفرم‌های مک او اس، ویندوز، اندروید و آی او اس سازگار است. بنابراین شما می‌توانید رمزهای عبور، تب‌ها،‌ بوک مارک‌ها و سایر اطلاعات را از طریق اکانت گوگل خود بین دستگاه‌های مختلفتان جابجا کنید.
 
شما می‌توانید حتی اکانت‌های مختلفی را در کروم ایجاد کنید تا کاربران با یک کلیک وارد پروفایل خودشان شوند یا آنکه پروفایل کاری و شخصی خودتان را برای وب‌گردی جدا کنید. این مرورگر با ابزارهای گوگل از جمله جیمیل، گوگل درایو، دستیار مجازی گوگل و گوگل داکس نیز کار می‌کند. شما حتی می‌توانید وقتی آفلاین هستید هم از بسیاری از این ابزارها استفاده کنید.
 
بهترین مرورگرهای مک - گوگل کروم

بهترین مرورگرهای مک – گوگل کروم

کروم طیف گسترده‌ای از امکانات را شامل می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تم تیره، ترجمه وب‌سایت، تبدیل واحد، سازگاری با کروم کست، پخش ویدیوها به صورت تصویر در تصویر، کنترل‌های دسترسی چندرسانه‌ای، مدیریت تب‌ها و غیره. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با تم‌ها و افزونه‌های جداگانه که قابل دانلود هستند، مرورگرتان را پیشرفته‌تر نیز کنید.

تا فراموش نکرده باید بگوییم که از طریق این مرورگر شما همچنین می‌توانید از پلتفرم گیمینگ آنلاین Google Stadia نیز بهره‌مند شوید. طبیعی است که کروم (به عنوان مرورگر غول جستجوی جهان) فاقد مسدودکننده دنبال کننده‌ها و تبلیغات نظیر دیگر مرورگرها است. البته این اپلیکیشن کاملاً امن است و حالت وب‌گردی ناشناس را هم شامل می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات حساب کاربری خود، میزان نظارت دنبال کننده‌ها را بکاهید.

معرفی مرورگر کروم برای مک

معرفی مرورگر کروم برای مک

برای کروم منابع سیستم شما مهم است. آن به شدت از پردازنده مرکزی کامپیوتر شما استفاده می‌کند که در نتیجه منجر به کند شدن آن می‌شود. علاوه بر این، در مقایسه با دیگر مرورگرها مصرف باتری بیشتری نیز دارد.

۳- Firefox

فایرفاکس یک مرورگر متمرکز روی حفظ حریم خصوصی کاربران است که از طریق پلتفرم‌های مختلفی همچون مک او اس، ویندوز، اندروید و آی او اس در دسترس کاربران قرار دارد. با توجه به اینکه حریم خصوصی مهم‌ترین چیزی است که این مرورگر به شما ارائه می‌کند، در نتیجه بدون آنکه نیاز به کوچک‌ترین تغییر در تنظیمات باشد، به صورت خودکار دنبال کننده‌های تبلیغات را مسدود می‌کند.

شما همچنین می‌توانید روی این مرورگر افزونه‌هایی برای دسترسی آسان‌تر به سرویس‌های مختلف به طور مثال فیسبوک یا اینستاگرام را هم نصب کنید.

محیط مرورگر FireFox

محیط مرورگر FireFox

وقتی مرورگر فایرفایکس را روی تمام دستگاه‌های خود نصب کرده باشید، می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری همه چیز از جمله بوک مارک‌ها، تاریخچه جستجو، تب‌های باز شده و رمزهای عبورتان را بین همه‌ی آن‌ها مشترکاً استفاده کنید. فایرفاکس حتی تا حد امکان در مورد رمزهای عبور نامطمئن به شما هشدار می‌دهد و حتی در ساخت رمز عبور به کمک شما خواهد آمد. فراتر از همه‌ی این‌ها Firefox دارای حالت تیره، ابزار اسکرین شات داخلی، حالت مطالعه و ویدیوهای تصویر در تصویر نیز هست.

معرفی مرورگر فایرفاکس برای مک

معرفی مرورگر فایرفاکس برای مک

در مقایسه با کروم، این مرورگر توسط غول جستجوی جهان پشتیبانی نمی‌شود، اما همچنان با ابزارهای گوگل نظیر جیمیل و گوگل درایو کار می‌کند. این مرورگر همچنین شاید به اندازه‌ی سافاری یا کروم سریع و کم مصرف در انرژی نباشد، اما برترین مرورگر در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی کاربران است.

۴- Microsoft Edge

اج نام مرورگر جدید مایکروسافت است که برای پلتفرم‌های ویندوز، اندروید، آی او اس و مک او اس عرضه شده است. ما خوشحالیم که از شر اینترنت اکسپلورر راحت شدیم و مایکروسافت اج را جایگزین آن کرد. Edge به سرعت در حال تبدیل شدن به رقیب اصلی مرورگرهای مک است و یکی از بهترین مرورگرهای مدرن مک نیز محسوب می‌شود.

بهترین مرورگرهای مک - مایکروسافت اج

بهترین مرورگرهای مک – مایکروسافت اج

مثل هر گزینه دیگری که در این فهرست به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید به حساب کاربری خود در اج وارد شده و به بوک مارک‌ها، تاریخچه وب‌گردی، تب‌های باز و رمزهای عبور خود در دیگر دستگاه‌هایتان دسترسی داشته باشید. خبر خوب اینکه اگر می‌خواهید به اج مهاجرت کنید، تمام داده‌های مهم شما نیز به سرعت به این مرورگر منتقل خواهد شد.

معرفی مرورگر اج برای مک

معرفی مرورگر اج برای مک

مایکروسافت اج دارای قابلیت‌هایی نظیر وب‌گردی ناشناس با حالت InPrivate، ابزارهای آموزشی، کنترل‌های دسترسی چندرسانه‌ای و ابزار داخلی اسکرین شات است. شما می‌توانید از گزینه‌های مختلفی که اج ارائه می‌کند برای مسدود کردن ردیاب‌های تبلیغاتی و محافظت از خود در برابر سایت‌های مخرب استفاده کنید. اج همچنین یک ابزار برای نظارت بر رمزعبور نیز دارد که اگر رمزعبورتان در جایی نقض شده باشد، به شما اطلاع خواهد داد.

۵- Opera

با اپرا شما در نوار کناری مرورگر خود به محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دسترسی خواهید داشت. گرچه اپرا محبوبیت دیگر مرورگرهای این مطلب را ندارد، اما یک انتخاب خوب برای بسیاری از کاربران مک است. شاید کلیدی‌ترین ویژگی این مرورگر تجهیز به مسدودکننده تبلیغات و یک VPN رایگان است.
 
برخلاف مسدودکننده دنبال کننده‌هایی که در ما در مرورگرهای سافاری، فایرفاکس و اج بررسی کردیم، این مرورگر می‌تواند تبلیغات را به طور کامل از وب‌سایت‌ها حذف کند. این منجر به ظاهری تمیزتر، حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی و زمان بارگذاری کمتر می‌شود. علاوه بر این VPN رایگان Opera نیز با مخفی کردن موقعیت مکانی شما، منجر به حفظ حریم خصوصی شما خواهد شد. در استفاده از این وی پی ان محدودیت انتقال داده وجود ندارد و حتی می‌توانید کشوری که می‌خواهید به عنوان شهروند آن به گشت‌زنی در وب بپردازید را هم خودتان انتخاب کنید.
 
بهترین مرورگرهای مک - اپرا

بهترین مرورگرهای مک – اپرا

اپرا همچنین شامل یک پنجره چت در نوار کناری خود برای استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب شما می‌شود. این یعنی شما می‌توانید در داخل خود مرورگر خود، بدون آنکه نیاز به خروج از یک وب‌سایت یا جابجایی بین اپلیکیشن‌ها باشد از پیام‌رسان‌هایی نظیر واتساپ، تلگرام و فیسبوک مسنجر استفاده کنید. نگران نباشید، اگر نوتیفیکیشن‌های شما زیاد است، می‌توانید آن‌ها را ببندید تا به وب‌گردی شما آسیب نزند.

معرفی مرورگر اپرا برای مک

معرفی مرورگر اپرا برای مک

اپرا میزبان قابلیت‌های دیگری نیز هست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: همگام‌سازی با دیگر دستگاه‌ها، سفارشی‌سازی مرورگر با تم‌ها و شرتکات‌ها، سازماندگی تب‌ها در فضاهای کاری، حالت Battery Saver برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ و تبدیل واحدها به یکدیگر. همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث شده اپرا یکی از بهترین مرورگرهای مک باشد.

۶- Brave

Brave یکی دیگر از مرورگرهای محبوب مک است که میزبان امکاناتی مناسب اکثر کاربران است. درست مانند اپرا، مرورگر بریو نیز می‌تواند تبلیغات و دنبال‌کننده‌ها را مسدود کند و در لحظه محتوای شسته و رفته‌ای را به نمایش بگذارد که کمک می‌کند سرعت بارگذاری صفحات در آن بیشتر از کروم و فایرفاکس باشد. حریم خصوصی شما هم برای بریو مهم است، زیرا به دنبال کدهای مخرب در سایت‌ها می‌گردد، کوکی‌ها را از سایت‌هایی که ملاقات نمی‌کنید حذف می‌کند و امنیت اتصال شما را ارتقاء می‌بخشد.

محیط مرورگر Brave

محیط مرورگر Brave

البته مانند اپرا فاقد یک VPN رایگان است، اما وقتی با Tor به وب‌گردی می پردازید، بریو موقعیت مکانی و تاریخچه وب‌گردی شما را از دید وب‌سایت‌ها پنهان می‌کند. و ضمن اینکه تبلیغات مسدود می‌شود، اما می‌توانید به صورت جداگانه از صاحبان سایت حمایت کنید. در پایان نیز به لطف پشتیبانی از افزونه‌های کروم، شما می‌توانید کتابخانه‌ی عظیمی از افزونه‌ها را روی مرورگر Brave نصب کنید.

استفاده از مرورگر مشترک روی همه‌ی دستگاه‌ها

وقتی به دنبال بهترین مرورگر برای نصب روی مک هستید، شاید بهترین راه انتخاب این باشد که مرورگر انتخابی را روی تمام دستگاه‌های خود نصب کنید. هر یک از مرورگرهایی که ما در این فهرست قرار دادیم وقتی روی تمام دستگاه‌های شما مشترکاً اجرا شوند، بهترین هستند. این کار نه تنها باعث می‌شود با تمام امکانات مخفی و غیرمخفی مرورگر دلخواه خود آشنا شوید، بلکه به شما اجازه‌ی همگام‌سازی تب‌ها، بوک مارک‌ها و رمزهای عبور بین دستگاه‌هایتان را می‌دهد.

استفاده از مرورگر مشترک روی همه‌ی دستگاه‌ها

استفاده از مرورگر مشترک روی همه‌ی دستگاه‌ها

اگر فقط از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید، Safari بهترین انتخاب برای شما است. آن یکی از سریع‌ترین و کم مصرف‌ترین گزینه‌های موجود در این فهرست است و به صورت پیشفرض روی دستگاه‌های اپل نصب شده است. اما اگر به صورت ترکیبی از محصولات اپل و دیگر برندها استفاده می‌کنید، انتخاب یک مرورگر متفرقه مثل کروم می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد.

همچنین می‌توانید با آموزش تغییر مرورگر پیش فرض آیفون، از نسخه آی او اس این مرورگرها بصورت پیش فرض استفاده کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =