نقد و بررسی

تفاوت سرویس‌های اپل موزیک (فردی، فمیلی و ویس پلن)

تفاوت سرویس‌های اپل موزیک

علاقمندان به سرویس اپل موزیک برای تهیه اشتراک با سه پلن مختلف روبرو خواهند بود که در این مطلب از فراسیب، قصد داریم تفاوت پلن‌های اپل موزیک را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک انتخاب بهتری برای شما به حساب می‌آید؛ در ادامه با ما همراه باشید…

انواع اکانت‌های اپل موزیک در زمان نگارش این مطلب به سه پلن مختلف Voice Plan، Individual و Family تقسیم می‌شود. در صورت تهیه ارزان قیمت ترین گزینه، یعنی وویس پلن شما به کل آرشیو اپل موزیک دسترسی خواهید داشت، اما متأسفانه این دسترسی تنها از طریق سیری میسر خواهد بود و به این ترتیب نمی‌توانید به صورت دستی، موزیک‌های دلخواه خود را پخش کنید.

شما عزیزان می‌توانید خرید اپل موزیک را در وبسایت فراسیب انجام دهید؛ فقط کافیست روی متن لینک شده کلیک کنید و خرید خود را انجام دهید.

پیش از آغاز مطلب، در جدول زیر مشخصات سه پلن یاد شده از اپل موزیک را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

 

وویس پلن

پلن فردی

پلن فمیلی

دسترسی به آرشیو اپل موزیک

بله

بله

بله

پشتیبانی از دالبی اتموس/ Spatial Audio

خیر

بله

بله

پشتیبانی از لاسلس

خیر

بله

بله

پشتیبانی از پلتفرم‌های سوم شخص

خیر

بله

بله

فمیلی شیرینگ

خیر

خیر

بله

رابط کاربری داخل اپلیکیشن

عدم دسترسی

دسترسی کامل

دسترسی کامل

معرفی و بررسی وویس پلن اپل موزیک

اشتراک وویس پلن اپل موزیک در واقع نسخه ابتدایی و کوچک شده این پلتفرم به حساب می‌آید که تنها از طریق فرامین صوتی به آن دسترسی خواهید داشت.

در این پلن شما به ۹۰ میلیون موزیک، ۳۰ هزار پلی لیست مشهور و ایستگاه‌های رادیویی دسترسی خواهید داشت. اما نکته منفی ماجرا اینجا است که امکان کار با رابط کاربری اپلیکیشن مربوطه وجود نداشته و در صورت نیاز به پخش موزیک، باید این موضوع را از طریق دستیار هوشمند اپل با نام سیری درخواست کنید.

اشتراک Voice Plan اپل موزیک

اشتراک Voice Plan اپل موزیک

به این ترتیب برای پخش یک موزیک یا یک پلی لیست، باید از Siri بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد و امکان انجام این کار به صورت دستی از طریق رابط کاربری اپلیکیشن روی آيفون یا مک او اس وجود نخواهد داشت.

در صورت باز کردن اپلیکیشن Apple Music در این پلن، شما پلی لیست پیشنهاد شده یا موزیک‌هایی که اخیرا پخش شده است را مشاهده خواهید کرد. همچنین در اپل موزیک و وبسایت Apple بخشی در نظر گرفته شده که کاربران از طریق آن می‌توانند نحوه بهینه سازی سیری برای استفاده از اپل میوزیک را آموزش ببینند.

معرفی و مقایسه پلن‌های فردی و فمیلی اپل موزیک

در پلن Individual یا فردی اپل موزیک که می‌توانید توسط گیفت کارت اپل موزیک آنرا خریداری کنید، شما نسخه اصلی اپل موزیک را در اختیار خواهید داشت که از قابلیت‌های پریمیوم این سیستم مانند سیستم لاسلس و دالبی اتموس نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در اینجا پیشنهاد می‌شود که مطلب گیفت کارت اپل موزیک چیست و تفاوت آن با اشتراک فمیلی را نیز مطالعه بفرمایید.

تنها تفاوت میان پلن Individual و Family در این است که در پلن فمیلی شما می‌توانید ۵ نفر از اعضای خانواده خود را به این سیستم اضافه کرده و همگی در کنار هم، از مزیت‌های سرویس استریم Apple Music استفاده کنید.

لازم به ذکر است در صورت تهیه اپل موزیک از فراسیب، خریداران عضوی از فمیلی خواهند بود و مدیریت فمیلی (حذف یا اضافه کردن اعضا) فقط توسط مدیر فمیلی امکان پذیر است!

پلن‌های مختلف Apple Music

پلن‌های مختلف Apple Music

اما دانشجویانی که در حال تحصیل هستند، می‌توانند با ارائه مدارک مربوطه پلن Student را خریداری کنند که تفاوتی با پلن Individual نخواهد داشت و فقط هزینه کمتری را از این طریق باید پرداخت کنید.

لازم به ذکر است این مورد با مدارک دانشگاه های بین المللی امکان پذیر هست و با ارائه مدارک دانشگاه های ایران، امکان خرید این پلن وجود نخواهد داشت!

کدام دستگاه‌ها از سرویس وویس پلن اپل موزیک پشتیبانی می‌‌کنند؟

تمامی محصولات اپل (آیفون، هوم پاد مینی، اپل واچ، انواع محصولات مبتنی بر مک او اس و اپل تی وی) که از دستیار هوشمند این کمپانی با نام Siri پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از این پلن استفاده کنند.

Apple Music Voice Plan

Apple Music Voice Plan

اگر از ایرپاد روی هر یک از محصولات یاد شده استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی از طریق این محصول با سیری در ارتباط بوده و موزیک‌ها یا پلی لیست‌های دلخواه خود را گوش دهید. این موضوع را به یاد داشته باشید که در صورت خرید این پلن، امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های سوم شخص مانند اپل موزیک برای Amazon Echo یا اپل موزیک برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ میسر نیست!

قابلیت‌های سرویس وویس پلن Apple Music

همانطور که بالاتر اشاره شده، امکان پخش ترک، آلبوم یا انواع پلی لیست‌ها از طریق دستیار هوشمند سیری در این پلن فراهم خواهد بود. همچنین می‌توانید در صورت نیاز، موزیک‌ها را Skip کرده و به سراغ گزینه بعدی بروید و محدودیتی در این خصوص بر سر راه شما نیست.

اپل در طول دوران فعالیت این سرویس، همواره پلی لیست‌های مختلف بسته به نیاز کاربران را به این پلتفرم اضافه می‌کند. به این ترتیب برای رفتن به اسکی، یا برگزاری میهمانی یا حتی ریلکس کردن قبل از خواب، می‌توانید روی پلی لیست‌های اختصاصی Apple Music حساب باز کنید.

اپل موزیک روی آيفون و مک او اس

مقایسه و تفاوت انواع اشتراک اپل موزیک

به گفته اپل، کاربران به شوهای تلویزیونی، کنسرت‌ها و عناوین اختصاصی این سرویس نیز دسترسی خواهند داشت. اما مشخص نیست با توجه به در دسترس نبودن رابط کاربری، این موارد چگونه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ویژگی‌هایی که تحت پوشش اکانت Voice Plan قرار نمی‌گیرد

افرادی که این اشتراک را خریداری کنند، امکان استفاده از قابلیت‌های Lossless Audio و دالبی اتموس را نخواهند داشت، به موزیک ویدئوها دسترسی نداشته و متن موزیک‌ها نیز برای‌شان پخش نخواهد شد. که این خود از تفاوت پلن‌های ویس پلن، فردی و فمیلی می‌باشد.

همچنین همانطور که بالاتر اشاره شد، به دلیل در دسترس نبودن رابط کاربری، شما نمی‌توانید ژانر، خواننده یا پلی لیست دلخواه خود را انتخاب و پخش کنید. لذا موزیک‌های در حال پخش تنها از طریق دستیار هوشمند اپل با نام سیری کنترل خواهد شد.

اشتراک اپل موزیک

تفاوت پلن‌های اپل موزیک (فردی، فمیلی و ویس پلن)

در نهایت کاربران این اشتراک امکان دانلود و اضافه کردن موزیک‌ها به کتابخانه اختصاصی خود را نخواهند داشت و موزیک‌ها در لحظه به صورت آنلاین استریم خواهند شد. لذا اگر امکان خریداری بسته‌های اینترنت به صورت متناوب را ندارید، این اشتراک به هیچ عنوان برای شما گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

جمع بندی

همانطور که ملاحظه کردید، اپل برای کاربران خود اشتراک‌های مختلفی را در نظر گرفته که بسته به نیاز، می‌توانند یکی از اشتراک‌های اپل موزیک را انتخاب کنند و ما در این مطلب به تفاوت پلن‌های اپل موزیک (فردی، فمیلی و ویس پلن) پرداختیم. همچنین پیشنهاد ما نیز خرید پلن فمیلی اپل موزیک هست، چرا که بسیار به صرفه‌تر از پلن فردی است و تمامی امکانات را خواهد داشت. در انتها برای اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم Apple Music پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =