آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

آموزش کاهش مصرف اینترنت در اپل موزیک با فعالسازی Low Data Mode

آموزش کاهش مصرف اینترنت در اپل موزیک با فعالسازی Low Data Mode

اگر شما هم برای استفاده از Apple Music، بیشتر مواقع به جای استفاده از وای‌فای، از اینترنت سیمکارت (Cellular) استفاده می‌کنید و دوست دارید در مصرف اینترنت خود صرفه جویی کنید، در ادامه‌ این مطلب در کاهش مصرف اینترنت در اپل موزیک با فراسیب همراه باشید. ما در این مطلب، به آموزش فعالسازی Low Data Mode در اپل موزیک خواهیم پرداخت.

برای پخش موزیک ها در Apple Music با حداکثر کیفیت ممکن، تقریبا 256 کیلوبیت در ثانیه اینترنت مصرف می‌شود و این بدین معنی است که برای گوش دادن به یک آهنگ 3 دقیقه‌ای با کیفیت بالا، تقریبا بیشتر از 5 مگابایت اینترنت مصرف می‌شود که این عدد برای تعداد بالایی از موزیک‌ها، زیاد به حساب می‌آید!

با فعالسازی Low Data Mode در اپل موزیک، مصرف اینترنت خود را برای این پلتفرم استریم موسیقی به حداقل می‌رسانید که می‌تواند به حفظ پهنای باند اینترنت سیم کارت شما کمک کند. همچنین می‌توانید از مطلب میزان مصرف اینترنت در سرویس‌های استریم ویدیو و موسیقی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه فعالسازی Low Data Mode برای کاهش مصرف اینترنت در اپل موزیک

تغییر کیفیت پخش موزیک‌ها در اپل موزیک کاری بسیار ساده است که مراحل آن را در ادامه آورده‌ایم:

  1. وارد تنظیمات آیفون خود شوید.
Settings آیفون

Settings آیفون

  1. در منوی تنظیمات، به پایین صفحه اسکرول کنید و برنامه Apple Music را انتخاب کنید.
آموزش فعالسازی Low Data Mode در اپل موزیک

آموزش فعالسازی Low Data Mode در اپل موزیک

  1. اگر سیستم عامل آیفون شما iOS 14.6 به بالا است، می‌توانید تنظیمات Cellular Streaming را در پایین بخش Audio (مطابق عکس) پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. در سیستم عامل‌های قدیمی‌تر آی او اس، می‌توانید تنظیماتی مشابه را در پایین قسمت Playback & Downloads ببینید.
آموزش کاهش مصرف اینترنت آیفون و آیپد

آموزش کاهش مصرف اینترنت آیفون و آیپد

  1. حال باید گزینه High Efficiency را برای تنظیمات پخش Cellular انتخاب کنید تا کار به اتمام برسد.
کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در آیفون و آیپد

کاهش مصرف اینترنت سیم کارت در آیفون و آیپد

همانطور که مشاهده کردید، شما توانستید به راحتی Low Data Mode را برای کاهش مصرف اینترنت در اپل موزیک خود فعال کرده و از این پس در مصرف اینترنت خود صرفه جویی کنید؛ به خاطر داشته باشید که این قابلیت تغییر کیفیت پخش، تنها برای گوش دادن به موزیک از طریق اینترنت تلفن همراه یا همان Cellular اعمال می‌شود. زمانی که از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل هستید، Apple Music همچنان از تنظیمات با کیفیت بالا استفاده خواهد کرد.

در پایان

راه دیگری که برای به حداقل رساندن استفاده از اینترنت سیمکارت جهت گوش دادن به موزیک‌های Apple Music وجود دارد، این است که آهنگ‌های مورد علاقه خود را تنها برای یک مرتبه دانلود کنید و هر زمان که خواستید به صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهید. همچنین برای خرید اشتراک Apple Music و یا تمدید اشتراک آن می‌توانید از فروشگاه فراسیب اقدام کنید. همچنین میتوانید گیفت کارت اپل موزیک را تهیه کنید تا این اشتراک را بصورت individual داشته باشید.

در مطالبی جداگانه، بصورت اختصاصی به بررسی ترفندها و نکات جالب استفاده از اپل موزیک پرداختیم که در صورت تمایل می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =