آپدیت های نرم افزاری

تغییرات و قابلیت های جدید اپل موزیک در iOS 16

تغییرات و قابلیت های جدید اپل موزیک در iOS 16

در رویداد WWDC 22 ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید سیستم عامل‌های مختلف اپل رونمایی شد. در کنار این ویژگی‌ها، اپل iOS 16 را نیز معرفی کرد. ما در این مطلب از فراسیب قصد داریم در مورد تغییرات و قابلیت های جدید اپل موزیک در iOS 16 گفت و گو کنیم. اگر از طرفداران موسیقی هستید با ما همراه باشید…

یکی از مواردی که رویداد WWDC را هیجان انگیز می‌کند، رونمایی از ویژگی‌های جدیدی است که به اپل موزیک اضافه می‌شود. متأسفانه در رویداد ۲۰۲۲ نسبت به سال‌های پیش، قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی به این سرویس استریمینگ موسیقی اپل، در iOS 16 اضافه نشد. به هر حال مواردی وجود دارد که کاربران در هنگام استفاده از اپل موزیک در آی او اس ۱۶ از آن لذت می‌برند. برای اطلاعات بیشتر میتوانید امکانات ios 16 را مطالعه نمایید.

نمایی از رابط کاربری اپل موزیک

نمایی از رابط کاربری اپلیکیشن اپل موزیک

پیشرفت ها و تغییرات اپل موزیک در آی او اس ۱۶

Apple Music در iOS 16 به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از قابلیت Sort Playlist لیست‌های پخش را مرتب کنند. به طور معمول، آهنگ‌ها بر اساس ترتیبی که به لیست اضافه می‌شوند، چیدمان می‌شوند؛ بدین معنی که آهنگ‌های قدیمی‌تر دربالای لیست و آهنگ‌های جدیدتر در پایین لیست قرار می‌گیرند.

وجود این ویژگی جدید اپل موزیک در iOS 16 به کاربران کمک می‌کند تا لیست پخش خود را بر اساس نام اثر، هنرمند، آلبوم و موارد دیگر مرتب کنند. علاوه بر این، وقتی پروفایل یک خواننده یا گروه را باز می‌کنید، یک کلید Favorite را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید نوتیفیکیشن‌های مربوط به هنرمندان محبوب خود را به همراه پیشنهادات دیگر دنبال کنید.

برنامه اپل موزیک در آی او اس ۱۶

برنامه اپل موزیک در آی او اس ۱۶

برنامه Apple Music در آی او اس ۱۶ به ارائه موارد زیر نیز می‌پردازد: 

  • قابلیت Volume HUD: این قابلیت در اپلیکیشن اپل موزیک با تغییراتی همراه بوده است. این مورد در واقع شبیه یک نوار است که طول مدت پخش آهنگ را نشان می‌دهد.
  • زمانی که به جستجوی هنرمندان، آلبوم‌ها، تک آهنگ‌ها و بسیاری موارد دیگر می‌پردازید، متوجه می‌شوید که کاورهای آن‌ها گردتر شده‌اند.
  • در آی او اس ۱۶ در قسمت لاک اسکرین آیفون، ویجت اپل موزیک به شکلی متفاوت ظاهر می‌شود. در این ویجت، دستگاه‌هایی که با استفاده از آن‌ها در حال گوش دادن به موزیک هستید، نشان داده می‌شود.
  • زمانی که در برنامه Messages از ویژگی SharePlay استفاده می‌کنید و همچنین در حال چت با دوستانتان هستید، اپل موزیک فعالیت‌هایی مانند فیلم‌ها، موسیقی، تمرینات، بازی‌ها و موارد دیگر را با دوستانتان هماهنگ می‌کند.
  • می‌توانید با Drag & Drop کردن آهنگ‌ها، آن‌ها را چیدمان کنید.
  • می‌توان یک موسیقی را بدون این که متوقف کرد، از یک هوم پاد به هوم پاد دیگر منتقل کرد.
ویژگی personalized spatial audio در اپل موزیک در iOS 16

ویژگی personalized spatial audio در اپل موزیک در iOS 16

ویژگی آخر که اهمیت زیادی نیز دارد Personalized Spatial Audio نامیده می‌شود. کاربران از این قابلیت بیشترین استفاده را خواهند برد. این ویژگی برای کاربران AirPods 3، AirPods Pro و AirPods Max در iOS 16 موجود است. نحوه عملکرد این ویژگی بدین گونه است که از حسگر TrueDepth آیفون کاربر استفاده می‌کند تا یک نقشه سه بعدی از صورت و گوش کاربر در هنگام استفاده از AirPods ایجاد کند.

قابلیت Personalized Spatial Audio، با استفاده از Spatial Audio، کیفیت صدای Dolby Atmos را به میزان زیادی بهبود می‌بخشد. این ویژگی به همراه آی او اس ۱۶ در پاییز امسال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای خرید اشتراک اپل موزیک و همچنین خرید گیفت کارت اپل موزیک می‌توانید به فروشگاه فراسیب مراجعه کنید.

حال که با تغییرات اپل موزیک در iOS 16 آشنا شدید، اگر قصد دارید اقدام به ساخت پلی لیست هوشمند در اپل موزیک کنید، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =