نقد و بررسی

گیفت کارت چیست؟ آشنایی با انواع گیفت کارت

گیفت کارت چیست

گیفت کارت نوعی کارت اعتباری است؛ که به صورت فیزیکی و مجازی قابل تهیه می‌باشد. مهم‌ترین کاربرد گیفت کارت در خرید کالا از طریق فروشگاه‌های آنلاین به جای استفاده از پول نقد و کارت اعتباری بانکی است. با توجه به کاربردهای متنوع کارت‌های هدیه و محبوبیت بالای آن، سوالات بسیاری مانند گیفت کارت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نحوه استفاده از gift card چگونه است؟ انواع گیفت کارت؟ برای کاربران پیش می‌آید.

در این وبلاگ از فراسیب، قصد داریم به طور کامل به سوال Gift Card چیست؟ بپردازیم و انواع گیفت کارت از جمله گیفت‌ کارت‌ اپل، Gift Card گوگل پلی، استیم و پلی استیشن را به همراه کاربرد آن بررسی کنیم.

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت نوعی از کارت هدیه است که با وارد کردن یک کد شارژ می‌شود. Gift Card ها برای خرید آنلاین و حضوری از فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند. جالب است بدانید بسیاری از فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیزی به صاحبان گیفت کارت ارائه می‌کنند.

"</p

انواع گیفت کارت

در واقع Gift Card همانند کارت شارژ سیم کارت عمل می‌کند؛ به این صورت که شما با پرداخت مبلغی مشخص، کارت خود را شارژ می‌کنید و یک کد دریافت می‌کنید که مخصوص مصرف‌کننده کارت است. همانطور که از اسم این نوع از کارت مشخص است، جهت هدیه دادن ارائه شده است و قابل پس دادن و انتقال دادن به کارت دیگری نیست!

انواع گیفت کارت و کاربرد های آن

در حالت کلی، گیفت کارت دو نوع فیزیکی و مجازی دارد؛ یعنی شما هم می‌توانید یک کارت هدیه با کد مشخصی را در دستان خود داشته باشید، یا صرفا کد آن را دریافت کنید و به خرید خود بپردازید. همچنین گیفت کارت‌های شارژ صرفا برای شارژ موبایل و اینترنت و Gaming Gift Card صرفا برای خرید اعتبار در بازی آنلاین استفاده می‌شود.

مدتی بعد از محبوب شدن Gift Cardها، کمپانی‌های شناخته‌شده سریعا شروع به ارائه کارت‌های منحصربفرد خود کردند و آپشن‌های خوبی نیز به خریداران پیشنهاد دادند و بازار Gift Card شکل گرفت.

برای مثال گیفت کارت آیتونز در اپ استور یا استور آیتونز استفاده می‌شود؛ به همین ترتیب کارت هدیه آمازون در استور آمازون، Gift Card مایکروسافت در استور مایکروسافت و کارت گوگل پلی در استور گوگل پلی استفاده می‌شوند که همگی از انواع گیفت کارت هستند.

گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت آیتونز اپل از محبوب‌ترین انواع گیفت کارت است که در اپ استور آیتونز، آی بوک استور و مک اپ استور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌های اپل در محدوده قیمت 10 دلاری تا 1000 دلاری ارائه می‌شوند.

گیفت کارت آیتونز اپل

گیفت کارت آیتونز اپل

یکی از کاربردهای این کارت‌ها، خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای یا رادیوجوان است. شما با استفاده از گیفت کارت اپل، مقدار اعتبار مشخصی در آیفون خود ایجاد می‌کنید و با آن اعتبار می‌توانید کتاب، فیلم، موزیک، برنامه‌های متفاوت و بازی‌ها را با نسخه عالی استفاده کنید. تنها لازم است توجه کنید که گیفت کارت‌های تقلبی و دزدی می‌توانند موجب بلاک شدن اپل اکانت شما شوند!

در این راستا شما می‌توانید مطلب تفاوت گیفت کارت با اشتراک اسپاتیفای را در فراسیب مطالعه کنید.

گیفت کارت گوگل پلی

یکی دیگر از انواع گیفت کارت، یعنی گیفت کارت گوگل پلی بهترین انتخاب برای کاربران اندرویدی است! تنها موردی که باید بدانید، این است که کارت هدیه گوگل پلی فعلا در آمریکا و انگلستان ارائه می‌شوند؛ پس لازم است آدرس جیمیل یا گوگل شما از این دو کشور باشد. Gift card های گوگل پلی در رنج قیمتی 10 تا 100 دلاری قرار دارند و قابل استفاده برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای و شارژ کردن اکانت هستند.

گیفت کارت گوگل پلی

گیفت کارت گوگل پلی

نگاهی به Gift Card آمازون

یکی دیگر از انواع گیفت کارت، گیفت کارت آمازون می‌باشد که با آن می‌توانید مقدار مشخصی اعتبار به کیف پول خود در سایت آمازون اضافه کنید و خریدهای خود را انجام دهید. علاوه بر آن گیفت کارت‌های آمازون برای بسیاری از دانشجویان و مترجمان هم کاربردی است؛ به این صورت که می‌توان به منبع بزرگی از کتاب‌های صوتی و الکترونیکی دسترسی داشت. Amazon gift card با قیمت‌های 10 دلاری، 25 دلار، 50 و 100 دلار در دسترس است.

گیفت کارت آمازون

گیفت کارت آمازون

گیفت کارت نتفلیکس

سرویس استریم فیلم و سریال Netflix برای همه ما آشناست. غول استریم فیلم و سریال، با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های کم‌نظیر، سال‌هاست که نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته تا بتواند میلیون‌ها کاربر خود را در سرویس خود نگه داشته و آن‌ها را راضی کند. این سرویس هم گیفت کارت‌های خود را ارائه می‌کند. شما با خرید گیفت کارت نتفلیکس می‌توانید حساب کاربری خود را در نتفلیکس، شارژ کرده و اشتراک بخرید. برای نحوه ثبت و ردیم گیفت کارت نتفلیکس به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

همچنین اگر نمی‌دانید با گیفت کارت اشتراک نتفلیکس بخرید یا بصورت فمیلی، می‌توانید نقد و بررسی لینک شده را مطالعه کنید تا انتخابی مناسب خودتان داشته باشید.

نگاهی به گیفت کارت اپل موزیک

سرویس استریم موسیقی کمپانی اپل، به نام اپل موزیک، در سالیان اخیر به رقیب بسیار جدی اسپاتیفای بدل شده است. بیش از ۱۰۰ میلیون ترک موزیک، امکان جستجوی موزیک با متن آهنگ، پخش موزیک ویدیو، رادیو های جذاب و … از امکانات خاص این سرویس استریم موزیک است. شما می‌توانید اشتراک Apple Music را با خرید گیفت کارت اپل موزیک انجام دهید و بدین شکل، از تمامی امکانات اپل موزیک بهره‌مند خواهید بود.

گیفت کارت اسپاتیفای

همانطور که گفتیم، دیگر غول دنیای استریم موسیقی، اسپاتیفای است. اسپاتیفای در حال حاضر بیشترین تعداد کاربر را در بین رقبای خود دارد. امکان شنیدن پادکست‌ها، نمایش متن موزیک، پلی‌لیست‌های جذاب، هوش مصنوعی دقیق، از امکانات این سرویس استریم موزیک است. البته که شما با شنیدن تبلیغات می‌توانید از امکانات محدود پلن رایگان، بهره ببرید اما می‌توانید با خرید گیفت کارت اسپاتیفای، اشتراک خود را پریمیوم کنید.

معرفی گیفت‌ کارت‌های گیمینگ

علاوه بر کمپانی‌هایی که به آن اشاره کردیم، بسیاری از پلتفرم‌های ارائه بازی رایانه‌ای هم کارت هدیه مخصوص خود را ارائه می‌کنند. گیفت کارت‌های ایکس باکس، پلی استیشن، استیم و دیگر موارد بر اساس منطقه و مقدار شارژ تنوع بالایی دارند. در ادامه به قیمت گیفت کارت گیمینگ و انواع کاربری‌ها و نحوه خرید امن آن‌ها اشاره می‌کنیم.

توضیحات Gift Card استیم

گیفت کارت استیم مخصوص استفاده در پلتفرم لانچر بازی استیم (Steam) است؛ که بر اساس اعتبار مورد نظر کاربر و کشوری که در استیم انتخاب کردید و با آن بازی می‌کنید، ارائه می‌شود. لازم است بدانید که اگر تا بحال هیچ گیفت کارتی برای استیم خود استفاده نکرده باشید، می‌توانید برای هر کشوری که دوست دارید کارت تهیه کنید.

گیفت کارت استیم

گیفت کارت استیم

Gift Card استیم علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان هدیه خریداری شود؛ به جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و ارائه یک پرداخت امن در بازی نیز کمک می‌کند.

گیفت کارت پلی استیشن

پیش خرید، گرفتن تخفیف، خرید انواع بازی و تم آنلاین با یکی دیگر از انواع گیفت کارت، یعنی گیفت کارت پلی استیشن از راحت‌ترین و امن‌ترین راه‌ها جهت پرداخت آنلاین آن است. این نوع از کارت هدیه پلی استیشن تنوع خاصی ندارد؛ صرفا باید به کشور اکانت خود توجه کنید و متناسب با آن کارت هدیه خود را خریداری کنید. همچنین لازم است بدانید که گیفت کارت ps4 و ps5 تفاوتی ندارند و با نوع کنسول شما مرتبط نیستند.

شما می‌توانید برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس اقدام فرمایید.

گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن

کارت هدیه ایکس باکس و مایکروسافت

مایکروسافت به عنوان یکی از کمپانی‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات الکترونیک، کارت‌هایی را به عنوان گیفت کارت ایکس باکس یا همان گیفت کارت مایکروسافت به کاربران معرفی کرد. شما می‌توانید با کمک این کارت، از مزایای فروشگاه Xbox برخوردار شده و به سرویس‌های مایکروسافت دسترسی داشته باشید.

قیمت گیفت کارت چقدر است؟

حال که متوجه شدید گیفت کارت چیست و حتما تا الان متوجه شدید که هر کارت مطابق با آن اعتباری که به اکانت آنلاین شما می‌دهد، قیمت متناسبی نیز دارد. در واقع شما می‌توانید با هر بودجه‌ای به خرید گیفت کارت بپردازید. کمترین قیمت گیفت‌ کارت‌ها می‌تواند مربوط به گیفت کارت گلوبال استیم با اعتبار 0.5 دلار باشد. در عین حال بیشترین قیمت آن نیز در گیفت کارت‌های سفارشی تا 1000 دلار ادامه داشته است! برای خرید گیفت کارت‌های مختلف به فروشگاه گیفت کارت فراسیب مراجعه کنید.

خرید گیفت کارت ارزان یا رایگان؟

برخی سایت‌ها و پلتفرم‌ها به کاربر پیشنهاداتی مثل دریافت گیفت کارت رایگان می‌دهند. واقعیت این است که شما باید یک زمانی را در آن سایت مورد نظر بگذرانید. همچنین کارهایی را که در جهت دیده شدن آن وب سایت می‌باشد، انجام دهید تا در ازای آن گیفت کارت رایگان دریافت کنید! از نگاه اکثر کاربران این مسیر اغلب سخت و پیچیده و گاها فریب‌دهنده است.

گیفت کارت رایگان

گیفت کارت چسیت؟

در مورد کارت هدیه ارزان هم باید بدانید که هیچ فروشگاه آنلاینی حاضر به ضرر به کسب و کار خود نیست! کافی است به اعتبار آن گیفت کارت نگاهی بیندازید و قیمت آن را با ارزش دلار اکنون کشور مقایسه کنید. متاسفانه در حال حاضر فروش گیفت کارت‌های تقلبی و دزدی زیاد شدند. در نتیجه ممکن است با یک اشتباه، اکانت خود را چه در بازی و چه در اپل استور از دست بدهید!

استفاده از Gift Card در ایران

حال که متوجه شدید Gift Card چیست و با انواع گیفت کارت آشنا شدید، باید بدانید که خرید و استفاده از گیفت کارت تنها دو نکته مهم دارد؛ یکی خرید از فروشگاه مطمئن و دیگری تغییر آی‌پی متناسب با کارت خریداری شده است. با توجه به تحریم‌های حال حاضر در کشور، امکان خرید مستقیم گیفت کارت گیمینگ و دیگر کارت‌ها وجود ندارد. در نتیجه شما باید از سایت‌های فروشگاهی معتبر مانند فراسیب که نشان اعتماد الکترونیک نیز دارد، اقدام به خرید گیفت کارت کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا عموزاده

معمولا سمت کارای سخت و پرزحمت میرم؛ مثل درس خوندن تو امیرکبیر یا خوندن زبان آلمانی! اما محتوانویسی از اون کاراییه که هرچقدر هم پرچالش باشه، بازم واسم لذت‌بخشه... امیدوارم بتونم این حس خوب رو بهتون منتقل کنم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =