بازی های iOS

بهترین بازی های AR برای آیفون و آیپد

معرفی بهترین بازی های واقعیت افزوده برای آیفون

شما نیز از طرفداران گیمینگ و بازی‌های AR هستید؟ پس با ما همراه باشید تا در این مطلب از فراسیب به معرفی بهترین بازی‌ های واقعیت افزوده در آیفون و آیپد در سال ۲۰۲۲ بپردازیم…

در سال‌های اخیر، دنیای ما با دنیای AR یا همان واقعیت افزوده ادغام شده است و با تغییر نام فیسبوک به Meta و معرفی Metaverse، ما به سمت آینده‌ای می‌رویم که دنیای دیجیتال و دنیای حقیقی از هم جدا شدنی نیستند.

قبل از این هم بازی‌هایی از این جنس در آیفون و آیپد وجود داشته‌ است که به ما حسی از دنیای واقعی می‌دادند. در آی او اس ۱۱، قابلیت ARKIT در اختیار ما بود. این قابلیت به توسعه دهندگان اجازه داد تا دنیای واقعیت مجازی (AR) را در برنامه‌های خود کد نویسی کنند.

معرفی ۹ مورد از بهترین بازی های واقعیت افزوده در آیفون

اکنون بعد از گذشت چند سال، مجموعه‌ای کامل از بازی‌های واقعیت افزوده در آیفون و آیپد وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

بازی Pokemon GO

بازی پوکمون

بازی پوکمون

بازی Pokemon Go در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به عنوان راهی برای معرفی دنیای واقعیت افزوده به کاربران تلفن‌های همراه بود. این بازی از زمان انتشار تاکنون با آپدیت‌هایی همراه بوده است.

داستان این بازی به این صورت است که شما با استفاده از AR می‌توانید در نقاط مختلفی از جهان واقعی قدم بزنید و با استفاده از نقشه‌ای که در بازی به شما نمایش داده می‌شود باید Pokemon مورد نظر را پیدا کنید. بعد از این که به کمک این نقشه، محل آن پوکمون را پیدا کردید، در تلفن همراه خود تعدادی از پوکمون‌های رقاص را می‌بینید که در حال اضافه شدن به مجموعه شما هستند. 

در این بازی، شما به یک استاد پوکمون تبدیل می‌شوید. برای یافتن پوکمون‌ها باید در نقاط مختلف یک شهر جستجو کنید، به طور مثال در اتاق نشیمن می‌توانید یک Raichu پیدا کنید و یا یک Mewtwo نادر را در نقطه‌ای از اطراف شهر ببینید. علاوه بر این، اگر شخصی هستید که پیاده روی روزانه برای شما سخت است با استفاده از این بازی و جستجوی پوکمون‌ها، می‌توانید به تعداد ۱۰۰۰۰ قدم در روز راه بروید.

بازی واقعیت افزوده Angry Birds AR: Isle of Pigs

بازی واقعیت افزوده انگری بردز

بازی واقعیت افزوده انگری بردز

بازی انگری بردز از زمان انتشار تاکنون طرفداران زیادی داشته است و اکنون نیز با پیشرفت‌هایی همراه است. حتی یک فیلم برای این بازی ساخته شد که دنیای کاملاً جدیدی از آن را نمایش می‌داد. در حال حاضر با استفاده از قابلیت AR در این بازی می‌توانید در اتاق خواب خود، پرندگان خشمگین را به سمت خوک‌های آن طرف اتاق پرتاب کنید.

لازم به ذکر است که در Angry Birds AR می‌توانید با راه رفتن در اطراف اتاق خواب یا نشیمن و حمام خانه به کشف مناطق جدید در بازی بپردازید. هدف از بازی این است که سازه‌ها و خوک‌ها را نابود کنید تا بتوانید به دور بعدی بروید. مکانیزم واقعیت افزوده به شما اجازه می‌دهد تا ساختارهای موجود در بازی را آنالیز کنید و بعد از این که نقاط ضعف آن‌ها را کشف کردید، سازه‌ها و خوک‌ها را از بین ببرید.

این بازی دائماً در حال آپدیت است و در آینده قرار است مراحل جدیدی به آن اضافه شود. در حال حاضر این بازی در ۴۰ مرحله و به همراه انواع متفاوتی از پرندگان طراحی شده است که همین موارد، لذت بازی را دو چندان می‌کند.

Kings of Pool برای دوست داران بیلیارد

بازی Kings of Pool

بازی Kings of Pool

بازی Kings of Pool یک بازی کلاسیک است که تا قبل از این که بازی‌های دیجیتال بر روی موبایل عرضه شوند، طرفداران زیادی داشته است. این یک بازی عالی برای گذراندن اوقات فراغت خود با دوستان و خانواده است. اگر شما از طرفداران بازی فیزیکی Pool هستید، مطمئناً از معرفی این بازی به عنوان یکی از بازی‌های واقعیت افزوده در آیفون خوشحال می‌شوید.

اکثر بازی‌های دو بعدی Pool بر روی موبایل، میدان دید کمی دارند و زمانی که ضربه می‌زنید باید تنظیمات خاصی را انجام دهید و حدس و گمان‌های زیادی زده تا بتوانید در بازی به مرحله بعد بروید. این در حالی است که در Kings of Pool با ویژگی واقعیت افزوده یا همان AR، یک میز بیلیارد سه بعدی در اختیار دارید تا حس کنید در یک بازی Pool واقعی هستید. ضربه زدن در این بازی بسیار ساده‌تر می‌شود و مراحل اجرای بازی جذاب‌تر است.

شما و دوستانتان با اتصال به یک شبکه محلی می‌توانید بازی را انجام دهید. اگر می‌خواهید با بهترین بازیکنان در سراسر جهان به رقابت بپردازید نسخه چند نفره بازی را با ریسک‌های بالاتر انتخاب کنید.

بازی AR Robot برای آیفون

بازی AR Robot

بازی AR Robot

تماشای مبارزه دو ربات غول پیکر با یکدیگر و یا مبارزه آن‌ها در برابر یک هیولای بزرگ بسیار شگفت‌انگیز است. در بازی AR Robot، شما نمی‌توانید با هیولاها بجنگید اما می‌توانید با ربات‌های دیگر مبارزه کنید.

بازی AR Robot به شما این امکان را می‌دهد تا ربات AR خود را بر اساس ویژگی‌های دلخواه بسازید. می‌توانید خصوصیاتی مانند رنگ و هسته‌ قدرتی ربات‌ها را شخصی سازی کنید و سپس بازی را شروع کنید. هسته‌های قدرتی ربات‌ها، در مدل‌های متفاوت با ویژگی‌های متنوع وجود دارند که می‌توانند به ربات شما قابلیت‌های منحصر بفرد بدهند. می‌توانید ربات‌های خود را آموزش دهید و آن‌ها را در بازی‌های کوچک به رقابت وا دارید و بدین ترتیب آن‌ها را ارتقا ببخشید؛ زمانی که ربات شما به اندازه کافی قوی شد می‌تواند به صورت آنلاین با ربات‌های سراسر جهان به رقابت بپردازد.

در این بازی، از سیستم عامل پیشرفته iOS و همچنین قابلیت ارزشمند ARKit موجود در آن به بهترین شکل ممکن استفاده شده است تا بتوان کاربران را به دنیای کودکی خود برد.

بازی ترسناک Five Nights at Freddy’s

واقعیت افزوده Five Nights at Freddy’s

واقعیت افزوده Five Nights at Freddy’s

اضافه شدن AR به دنیای بازی‌های ترسناک بسیار هیجان انگیز است زیرا آن‌ها می‌توانند بیشترین ترس خود را تجربه کنند.

بازی Five Nights at Freddy’s از سال ۲۰۱۴ با ایجاد ترس و وحشت روانی، افراد مختلف در گروه‌های سنی متفاوت را می‌ترساند. اکنون با اضافه شدن واقعیت افزوده به این بازی، ترسناک‌تر شده است. شما در نقش یک نگهبان در پیتزا فروشی Freddy Fazbear بازی می‌کنید که با زنده شدن و حمله‌ور شدن انیماترونیک در شب، ترس و وحشت شما چند برابر می‌شود.

برای زنده ماندن می‌توانید از دوربین‌های امنیتی موجود کمک بگیرید اما می‌دانید که دوربین‌ها برای کار به برق نیاز دارند و باید در مصرف برق صرفه جویی کنید چون اوضاع شما از شب سوم به بعد کمی متفاوت می‌شود. در این بازی باید سعی کنید در ۵ شب متوالی زنده بمانید.

این بازی به سنین پایین و افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود زیرا این افراد با اجرای آن در واقعیت افزوده، به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ممکن است نتوانند حتی تا چند شب بخوابند. این بازی یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های واقعیت افزوده در آیفون به شمار می‌رود.

بازی Warhammer 40,000: Free blade برای آیفون

بازی Augmented Reality در آیفون

بازی Augmented Reality در آیفون

بازی Warhammer 40,000 با برخورداری از گیم پلی مبتدی، بر پایه استراتژی و عناصر اکشن ساخته شده است. این بازی با استفاده از داستان خود، گیمرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را به خود جذب کرده است.

داستان بازی Warhammer 40,000: Freeblade با برخورداری از واقعیت افزوده، یک حالت داستانی حماسی تک نفره دارد که گیمر باید در آن حدود ۱۷۰ مأموریت را به درستی انجام دهد. در این بازی خانه شما خراب می‌شود و شما در مسیر ساخت دوباره آن، با دشمنان زیادی روبرو می‌شوید . در این مسیر به مبارزه‌ای سخت دعوت می‌شوید.

این بازی از قابلیت ARKit موجود در iOS استفاده می‌کند تا بتواند فناوری لمس سه بعدی را ایجاد کند. شما نیز به عنوان یک گیمر، بعد از اینکه هر مأموریت را به پایان رساندید، باید به جمع آوری منابع ادامه دهید و Free blade را مطابق میل خود ارتقا دهید. زمانی که مأموریت خود را به خوبی به پایان رساندید، یک حالت چند نفره نیز وجود دارد که شما باید Free blade خود را در مقابل ماشین‌های دیگر بازیکنان قرار دهید.

شما در بازی Warhammer 40,000: Freeblade باید دشمنان خود را شکست دهید و به نقطه‌ای خواهید رسید که خود را در میدان جنگ گم می‌کنید.

Jurassic World Alive

بازی AR پارک ژوراسیک

بازی AR پارک ژوراسیک

مطمئناً با «پارک ژوراسیک» آشنا هستید. زنده شدن دایناسورها و نابود شدن انسان‌ها هرگز واقعی نبوده است اما در بازی Jurassic World Alive می‌توانید این موضوع را در قالب حقیقت ببینید و حس کنید.

این بازی با استفاده از واقعیت افزوده، دایناسورها را زنده می‌کند و شما به عنوان یک گیمر باید در محیط اطراف خود آن‌ها را جستجو کنید. حتی می‌توانید با ترکیب کردن DNA آن‌ها در آزمایشگاهی در درون بازی، یک موجود کاملاً جدید بسازید.

زمانی که تیمی از دایناسورهای ترکیبی و جدید خود را ساختید، آن‌ها را با دایناسورهای یک گیمر دیگر از آن سوی دنیا به میدان رقابت می‌فرستید.

علاوه بر این، زمانی که به یکی از برنامه‌های رسانه‌ اجتماعی خود متصل هستید، می‌توانید تصاویری از هیبریدهای دایناسور خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. بعد از این که تکه‌هایی از DNA را جمع آوری کردید، جایزه‌ای دریافت می‌کنید که به شما در بازی کمک می‌کند.

بازی Thomas and Friends Minis برای iPhone

بازی کودکانه واقعیت افزوده در آیفون

بازی کودکانه واقعیت افزوده در آیفون

بسیاری از افراد به یاد دارند که یک نمایش کودکانه به نام Thomas the Tank Engine در گذشته وجود داشته است. این که قطارها احساسات خوب و یا بد و ناخوشایند داشته باشند بسیار مضحک و خنده‌دار است. اما هنوز هم کودکان به قطار خوش شانس و دیگر برنامه‌هایی که به قطار شخصیت می‌بخشند علاقه دارند. بازی Thomas and Friends Minis که اکنون یکی از بازی‌های واقعیت افزوده در آیفون می‌باشد، می‌تواند یک بازی سرگرم کننده برای کودکان شما باشد.

در این بازی با جمع آوری قطعات می‌توانید قطار خود را طراحی کنید و بسازید و همچنین مسیر حرکت قطار را نیز به سلیقه خود بسازید و شهر داخل بازی را کشف کنید. با این بازی قوه تخیل و خلاقیت فرزندان خود را بالا می‌برید.

بعد از این‌که مسیر قطار خود را ساختید، واقعیت افزوده به شما این امکان را می‌دهد که داخل قطار خود بنشینید و رانندگی در مسیری که ساخته‌اید را تجربه کنید.

بازی موبایل Zombies, Run

بهترین بازی های واقعیت افزوده در آیفون

بهترین بازی های واقعیت افزوده در آیفون

مطمئناً با زامبی‌ها و فیلم‌هایی که در این زمینه تولید شده‌اند آشنا هستید. همیشه مواجه با این موجودات و دوران آخرالزمانی بسیار ترسناک بوده است. در بازی Zombies, Run شما تصویری متفاوت از زامبی‌ها را خواهید دید. تصور کنید که شخصی صبح زود از خواب بیدار می‌شود و بعد از گذاشتن هدفون در گوش خود، به خیابان خالی از سکنه می‌رود تا پیاده روی کند. او بی‌خبر از همه جا به طور ناگهانی متوجه می‌شود که گروهی از زامبی‌ها او را دنبال می‌کنند و باید فرار کند تا زنده بماند. در بازی Zombies, Run شما در نقش شخص دونده قرار می‌گیرید.

توسعه دهندگان با افزودن واقعیت افزوده به یک بازی، دوران آخرالزمانی را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده‌اند. تنها هدف شما در این بازی این است که در دست زامبی‌ها گرفتار نشوید و نجات یابید. در این بازی علاوه بر فرار از دست زامبی‌ها باید لوازمی را جمع آوری کنید که به کمک آن‌ها بتوانید خود را قوی کنید.

این بازی برای کسانی مناسب است که برای پیاده روی در اول صبح مشکل دارند زیرا در این بازی مجبورند که مسافت زیادی را بدوند و ریه‌ و قلب و بنیه جسمی خود را تقویت کنند.

جمع بندی

این بود تمامی بازی های واقعیت افزوده در آیفون در آیفون که گیمرها را به وجد می‌آورد. اگر مایلید می‌توانید جدید ترین بازی های اپل آرکید را در مطلب لینک داده شده، پیدا کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =