آموزش و ترفند iOS

آموزش فعال کردن خدمات اضطراری SOS در آیفون

آموزش فعال کردن خدمات اضطراری SOS در آیفون

در iOS 11، اپل یک ویژگی جدید اضطراری تحت نام SOS را معرفی کرده است. در این مقاله کاربرد این قابلیت را بررسی خواهیم کرد. برای استفاده از این قابلیت در iPhone 7 و یا آیفون های قبلی، دکمه Power را 5 بار به سرعت فشار دهید. برای استفاده از آن در iPhone 8 و iPhone 8 Pluse و X، علاوه بر دکمه Power یکی از دکمه های کم و زیاد کردن صدا را نیز فشار دهید و نگه دارید. در ادامه با فراسیب با آموزش فعالسازی SOS در آیفون همراه باشید…

خدمات اضطراری SOS چه کاربردی دارد؟

خدمات اضطراری SOS چند کار انجام میدهد. اول، آیفون شما قفل میشود و شناسه Touch ID و Face ID را غیرفعال میکند. و برای باز کردن قفل گوشی خود نیاز دارید مجددا رمز عبور خود را وارد کنید. اگر کسی شما را مجبور کند تا با استفاده از اثر انگشت یا چهره خود قفل تلفن همراه خود را باز کنید، موفق نمیشود. با این حال، این تنها یک جنبه از این قابلیت است.

sos در آیفون

sos در آیفون

 

صفحه خدمات اضطراری یک صفحه نمایش با سه نوار کشویی به شما نشان میدهد: یکی برای روشن/خاموش کردن دستگاه، یکی برای دسترسی به شناسه پزشکی شما و یکی برای تماس با خدمات اضطراری محلی؛ در برخی از کشور ها مانند چین، از شما خواسته خواهد شد که کدام سرویس را که می خواهید انتخاب کنید، مثلا آیا می خواهید با پلیس یا آمبولانس تماس بگیرید. با کشیدن هر گزینه میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

sos در آیفون

sos در آیفون

 

آموزش فعالسازی SOS در آیفون و آیپد

برای پیکربندی خدمات اضطراری SOS، به Settings > Emergency SOS بروید.

sos در آیفون

sos در آیفون

 

زمانی که آیفون شما شروع به تماس اضطراری کند، حالت تماس خودکار فعال میشود. سپس آیفون یک شمارش معکوس سه ثانیه ای را نمایش می دهد، و صدایی بلند را پخش می کند. هنگامی که شمارش معکوس به پایان می رسد، آیفون با شماره 112 تماس برقرار میکند که در ایران جمعیت هلال احمر است. (شما می توانید قبل از پایان شمارش معکوس، با متوقف کردن و سپس پایان تماس، تماس را لغو کنید.)

sos در آیفون

sos در آیفون

 

همچنین شما می توانید صدای شمارش معکوس را در منوی تنظیمات خاموش کنید.

sos در آیفون

sos در آیفون

 

خدمات اضطراری جزئیات تماس اضطراری خود را از برنامه Health دریافت میکند. برای اضافه کردن یک شماره تماس اضطراری، به برنامه Health بروید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

1 دیدگاه در “آموزش فعال کردن خدمات اضطراری SOS در آیفون

  1. ا گفت:

    یک سوال در نبود سیم کارت هم کار می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پنج =