آموزش و ترفند iOS

قابلیت Raise to wake مفید یا مضر؟

دهمین نسخه سیستم عامل iOS به گفته شرکت اپل، بزرگترین آپدیت این پلتفرم محسوب میشد! البته با توجه به ویژگی های دیده شده تا به امروز، خب ادعای نادرستی به نظر نمیرسد. یکی از قابلیت های اضافه شده به آی‌او‌اس ۱۰ ، Raise to wake نام داردکه همانطور که از اسم آن مشخص است، هنگامی که آیفون خود را برمیدارید، صفحه نمایش آن بطور خودکار روشن میشود. حال بیایید نگاهی کوتاه به این قابلیت داشته باشیم…

امکان استفاده از Raise to wake تنها برای آیفون های 6S به بعد مقدور است و این موضوع به لطف پردازنده قدرتمند A9 در آیفون 6S و پردازنده A10 در آیفون 7 میباشد.

این ویژگی قبل تر در اپل واچ های شرکت اپل دیده میشد و تنها کافی است دست خود را به سمت صورت خود بگیرید تا اپل واچ بطور خودکار روشن شود. به گفته اپل، این قابلیت بدین صورت هست که هنگامی که سنسور موجود در اپل واچ نیروی گرانش را تشخیص میدهد، صفحه نمایش آن روشن میشود که برای آیفون ها نیز به همین صورت است و به سنسور سنجش نور یا تکان های دستگاه ارتباط ندارد.

نکات مثبت این قابلیت را میتوان در دو موضوع زیر دانست:

  • هوشمند شدن دستگاه نسبت به گذشته!
  • کمک به عدم استفاده از دکمه ارزشمند home برای روشن کردن آیفون!

اما به همین نسبت، نکات منفی این ویژگی بیشتر جلب توجه میکند! همچون:

  • روشن شدن غیر منتظره صفحه نمایش در مواقع مختلف!
  • استفاده میزان چشمگیری از باتری دستگاه!

این ویژگی بطور پیشفرض برای تمامی کاربرانی که آیفون 6S به بعد دارند و دستگاهشان iOS 10 به بالاست، فعال میباشد و در صورتی که عدم داشتن این معایب را نسبت به مزایای این ویژگی ترجیح میدهید، میتوانید در مسیر زیر آنرا خاموش نمایید:

Settings > Display & Brightness > Turn Off Raise to wake

اگرچه این قابلیت برای ورژن های پایینتر و دستگاه های قدیمی تر قابل اجرا نیست، اما ممکن است در آینده ای نچندان دور شاهد توییکی برای ایجاد این قابلیت عرضه شود که با سنسور سنجش نور یا تکان های دستگاه فعال شود!!

آیا شما از این قابلیت در آیفون خود استفاده میکنید؟ لطفا نظر خود را بیان کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هشت =