آموزش و ترفند iOS, اخبار اپل

معرفی بیش از ۱۵ قابلیت آیمسیج در iOS 18

معرفی بیش از ۱۵ قابلیت آیمسیج در iOS 18

سیستم عامل iOS 18 با نوآوری‌های چشمگیر و ویژگی‌های جدیدی به دنیای اپل وارد شده است. این به‌روزرسانی جامع، تغییرات قابل توجهی را در بخش‌های مختلف آیفون ایجاد خواهد کرد. یکی از بخش‌هایی که در این به‌روزرسانی متحول شده، اپلیکیشن Messages یا همان آیمسیج است. با اضافه شدن قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز، آیمسیج به یک ابزار ارتباطی قدرتمندتر و جذاب‌تر تبدیل شده که می‌تواند تجربه پیام‌رسانی با آیفون را متحول کند.

جدیدترین قابلیت‌های آیمسیج در iOS 18

از تغییراتی در طراحی شکلک‌های ایموجی گرفته تا افکت‌های متن، نوشتن معادلات ریاضی، قالب‌بندی متون و…، در زیر با ۱۵ تا از قابلیت‌های جدید و جذاب iMessage در آپدیت آی او اس ۱۸ آشنا خواهید شد که می‌توانند تجربه ارسال و دریافت پیام روی آیفون را متحول کنند.

زمان‌بندی پیام‌ها

قابلیت زمان‌بندی پیام‌های آیمسیج در iOS 18

قابلیت زمان‌بندی پیام‌های آیمسیج در iOS 18

با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمان ارسال پیام‌ها را مشخص کنید. این ویژگی برای زمان‌هایی که می‌خواهید پیامی را در آینده ارسال کنید، بسیار کاربردی است. برای استفاده از این قابلیت نیز کافیست بعد از نوشتن پیام خود، روی آیکون + سمت چپ کادر ضربه بزنید و گزینه Send Later را انتخاب کنید. سپس کافیست زمانی که قصد ارسال پیام را دارید، انتخاب کنید.

ری‌اکشن‌های جدید و بروز آیمسیج

واکنش‌های به‌روزرسانی‌شده آیمسیج در iOS 18

ری اکشن های بروز آیمسیج در iOS 18

اپلیکیشن پیام‌ها در iOS 18 واکنش‌های جدیدی را به لیست واکنش‌های موجود اضافه کرده است. اکنون ۶ واکنش پیش‌فرض رنگ جدیدی به خود گرفته‌اند و جزئیات بیشتری در آن‌ها نمایان است. اگر در یک گروه نیز یک واکنش به پیام شما ارسال شود، با ضربه زدن روی آن، متوجه خواهید شد که چه کسی این واکنش را ارسال کرده است.

واکنش‌های به‌روزرسانی‌شده آیمسیج در iOS 18

ری اکشن های جدید iMessage در آی او اس ۱۸

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید از ایموجی‌های سفارشی خود به عنوان واکنش استفاده کنید. فقط باید لمس طولانی روی یک پیام انجام داده و انگشتتان را به طرف چپ بکشید. سپس یک ایموجی دلخواه را از لیست انتخاب کرده و ارسال کنید.

پشتیبانی از پروتکل RCS برای ارسال پیام

پشتیبانی از RCS در آیفون با iOS 18

پشتیبانی از RCS در آیفون با iOS 18

RCS مخفف Rich Communication Services، یک پروتکل جدید جایگزین SMS و MMS است که امکان ارسال پیام‌های با کیفیت بالاتر، تصاویر و ویدیوهای بزرگ‌تر و همچنین اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را فراهم می‌کند.

در واقع این فناوری به تمام کاربران اندرویدی و آیفون‌ها این اجازه را خواهد داد مثل یک پیام‌رسان پیش‌فرض بتوانند پیام‌های چندرسانه‌ای بر بستر اینترنت برای یکدیگر ارسال کنند. این چیزی شبیه به آیمسیج در سراسر دستگاه‌های هوشمند است.

ارسال پیام از طریق ماهواره

ارسال پیام ماهواره‌ای در آی او اس ۱۸

ارسال پیام ماهواره‌ای در آی او اس ۱۸

با استفاده از این قابلیت می‌توانید در مواقعی که به شبکه تلفن همراه دسترسی ندارید، از طریق ماهواره پیام ارسال و دریافت کنید. این ویژگی در حال حاضر در برخی از کشورها در دسترس است. برای استفاده از قابلیت ارسال پیام بر بستر ماهواره، باید از آیفون ۱۴ به بعد استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر پیام متنی ساده، بتوانید آیمسیج را نیز ارسال کنید.

پاسخ‌های هوشمند در آی مسیج

پاسخ‌های هوشمند iMessage در آی او اس ۱۸

پاسخ‌های هوشمند iMessage در آی او اس ۱۸

اپلیکیشن مسیجز در iOS 18 با استفاده از هوش مصنوعی اختصاصی اپل (اپل اینتلیجنس)، پاسخ‌های پیشنهادی را برای پیام‌های دریافتی ارائه می‌دهد. این پاسخ‌ها می‌توانند شامل ایموجی، متن یا عبارات مختلف باشند. به‌طور مثال اگر شخصی پیامی مبنی بر اینکه «آیا به سینما می‌آیی؟» را برای شما ارسال کند، پیام‌رسان اپل می‌تواند با توجه به برنامه‌های روز شما، نسبت به آن پاسخ بله یا خیر دهد.

ابزارهای کمکی نوشتن

ابزارهای کمکی نوشتن آیمسیج در iOS 18

ابزارهای کمکی نوشتن آیمسیج در iOS 18

اپلیکیشن پیام‌رسان اپل ابزارهای جدیدی برای نوشتن متن مانند دستخط، مداد و ابزارهای نقاشی را با آی او اس ۱۸ در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اپل برای توسعه این ابزارها از هوش مصنوعی Apple Intelligence استفاده کرده است.

ابزارهای کمکی نوشتن آیمسیج در iOS 18

ابزارهای کمکی تایپ در iMessage

این ابزارها می‌توانند اشتباهات املایی و دستوری را تصحیح کرده، لحن متن شما را تغییر دهند و یا خلاصه‌ای از آنچه نوشته‌اید را ارائه کنند.

خلاصه‌ای از نوتیفیکیشن‌ها

خلاصه‌ای از نوتیفیکیشن‌های iMessage در آی او اس ۱۸

خلاصه‌ای از نوتیفیکیشن‌های iMessage در آی او اس ۱۸

با استفاده از این قابلیت می‌توانید خلاصه‌ای از نوتیفیکیشن پیام‌ها را مشاهده کنید. این خلاصه شامل نام فرستنده، عنوان پیام و بخشی از متن پیام می‌شود. این ابزار نیز از هوش مصنوعی اپل کمک می‌گیرد.

به‌روزرسانی طراحی ایموجی

بازطراحی ایموجی‌های iOS 18

بازطراحی ایموجی‌های iOS 18

اپلیکیشن پیام‌ها در iOS 18 با به‌روزرسانی طراحی ایموجی‌ها، آن‌ها را با جزئیات و وضوح بیشتر به نمایش می‌گذارد. اپل همچنین صفحه انتخاب ایموجی را هم بزرگ‌تر کرده و فواصل بین آن‌ها را زیادتر کرده تا بتوانید با دقت بیشتری آن‌ها را مشاهده کرده و انتخاب کنید. علاوه بر این، رابط کاربری Sticker‌ و Memjoi نیز در پنجره اموجی ادغام شده‌اند.

ارسال استیکر و مموجی به‌عنوان ایموجی

ارسال استیکر و مموجی به‌عنوان ایموجی در آی او اس ۱۸

ارسال استیکر و مموجی به‌عنوان ایموجی در آی او اس ۱۸

اپل در iOS 18 تغییرات بزرگی در بخش ایموجی‌ها ایجاد کرده است. حالا استیکر و مموجی‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و مثل ایموجی‌ها قابل استفاده هستند.

فرض کنید می‌خواهید در پیام‌تان از یک استیکر استفاده کنید. دیگر نیازی نیست استیکر را جداگانه ارسال کنید؛ بلکه می‌توانید آن را مثل یک ایموجی در انتهای متن خود قرار دهید.

ارسال استیکر و مموجی به‌عنوان ایموجی در آی او اس ۱۸

ارسال استیکر و مموجی در iOS 18

البته نگران نباشید، همچنان می‌توانید استیکر را در اندازه کامل و به صورت جداگانه ارسال کنید.

اما نکته مهم اینجاست: استیکر و مموجی‌هایی که به عنوان ایموجی ارسال می‌شوند، فقط روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS 18، iPadOS 18، macOS Sequoia، visionOS 2 و watchOS 11 به درستی نمایش داده می‌شوند. اگر طرف مقابل شما از نسخه قدیمی‌تری از سیستم عامل استفاده می‌کند، استیکر به صورت تصویر جداگانه ارسال خواهد شد.

قالب‌بندی متن در آی او اس ۱۸

قالب‌بندی متن پیام‌های آیمسیج در iOS 18

قالب‌بندی متن پیام‌های آیمسیج در iOS 18

آی او اس ۱۸ امکان تغییر فرمت متن پیام‌ها را به شما می‌دهد. بعد از نوشتن متن، روی آیکون “A” بالای کیبورد ضربه بزنید. حالا متنی که نوشتید انتخاب شده و می‌توانید آن را پررنگ، کج، خط‌دار یا خط‌خورده کنید.

اگر می‌خواهید فقط یک کلمه را فرمت‌دهی کنید، دو بار روی آن کلمه ضربه بزنید تا انتخاب شود و سپس روی آیکون “A” بزنید. همچنین می‌توانید از گزینه Text Effects در منوی پاپ‌آپ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که فرمت‌دهی با ایموجی‌ها هم امکان‌پذیر است، اما گزینه‌های پررنگ و کج روی ایموجی‌ها تاثیری ندارند.

افکت‌های متن در iMessage

افکت‌های متن آیمسیج در iOS 18

افکت‌های متن آیمسیج در iOS 18

علاوه بر پررنگ، کج، خط‌دار و خط‌خورده کردن متن، iOS 18 افکت‌های متحرک جدیدی را برای کل پیام، یک کلمه، یک عبارت و حتی ایموجی یا استیکر ارائه می‌دهد.

برای اضافه کردن افکت به متن، کافیست روی آن دو بار ضربه بزنید و سپس روی آیکون “A” بزنید تا وارد رابط افکت‌های متنی شوید. گزینه‌های مختلفی مثل بزرگ، کوچک، لرزش، تکان دادن سر، انفجار، موج، شکوفه و لرزش وجود دارد.

ریاضی و تبدیل واحدها، حالا در پیام‌های آیمسیج

ریاضی و تبدیل واحدها، حالا در پیام‌های آیمسیج در iOS 18

ریاضی و تبدیل واحدها، حالا در پیام‌های آیمسیج در iOS 18

قابلیت Math Notes که در کل سیستم عامل آی او اس وجود دارد و به شما امکان می‌دهد معادلات را حل کنید، حالا در پیام‌ها هم قابل استفاده است. برای استفاده از آن، کافی است معادله را تایپ کنید و با اضافه کردن علامت مساوی، پاسخ را به سرعت دریافت کنید.

یادداشت‌های ریاضی همچنین برای تبدیل واحدها در پیام‌ها کاربرد دارد. می‌توانید تبدیل ارز، دما، واحدهای اندازه‌گیری و موارد دیگر را انجام دهید. کافی است تبدیل مورد نظر را تایپ کنید، مثلا «۲۰ یورو به دلار» و سپس علامت مساوی را اضافه کنید تا نتیجه را ببینید.

لینک ها و پیش نمایش آن

بروزرسانی کارت پیوندها در آی او اس ۱۸

بروزرسانی کارت پیوندها در آی او اس ۱۸

اپل طراحی لینک‌ها در پیام‌ها را تغییر داده است. حالا این کارت‌ها پس‌زمینه رنگی دارند که با رنگ تصویر اصلی لینک هماهنگ است (اگر تصویر وجود داشته باشد).

می‌توانید پیش‌نمای کارت لینک را قبل از ارسال مشاهده کنید و با فشار طولانی روی آن، گزینه‌های سفارشی‌سازی را ببینید. کارت‌های لینک را می‌توان به سبک ساده‌تر تبدیل کرد یا به یک لینک متنی ساده تغییر داد که فقط خود لینک را نشان می‌دهد و هیچ پیش‌نمایشی ندارد.

هوش مصنوعی در پیام‌ها

اپل قرار است از امکانات هوش مصنوعی در سیستم عامل آی او اس ۱۸ به‌کار بگیرید. هرچند اگر مبتنی بر چت جی‌پی‌تی باشند، اپل اعلام کرده که یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18 تا آخر سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. یکی از این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌توان در اپلیکیشن پیام‌رسان Messages اپل یافت. دو تا از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، Image Playground‌ و Genmoji هستند.

  • قابلیت Image Playground: دنیای جدید خلاقیت در پیام‌ها

قابلیت Image Playground در iOS 18

قابلیت Image Playground در iOS 18

Image Playground قابلیت جدیدی است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از متن، تصاویر ایجاد کنید. این ویژگی شبیه به پلتفرم‌های دیگر تولید تصویر با هوش مصنوعی است.

اپل، هوش مصنوعی تصاویر Image Playground را به اپلیکیشن پیام‌ها اضافه کرده تا بتوانید بدون نیاز به خارج شدن از پیام‌ها، تصاویر ایجاد و ارسال کنید. هوش مصنوعی اپل می‌تواند موضوع گفتگوی شما را در پیام‌ها تشخیص دهد و پیشنهاداتی برای تصاویری که ممکن است بخواهید ارسال کنید، ارائه دهد.

Image Playground حتی می‌تواند از تصاویر دوستان و خانواده شما استفاده کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک تصویر خنده‌دار با استفاده از عکس پروفایل دوست خود ایجاد کنید. اپل به هر تصویر یک سبک اضافه می‌کند، بنابراین نمی‌توانید چیزی ایجاد کنید که با یک عکس واقعی اشتباه گرفته شود.

شما می‌توانید از بین سبک‌های انیمیشن، تصویرسازی و طرح انتخاب کنید و تمام تولید تصاویر روی دستگاه شما انجام می‌شود.

  • قابلیت Genmoji: ایموجی‌های سفارشی خودتان را بسازید

قابلیت Genmoji آیمسیح در iOS 18

قابلیت Genmoji آیمسیح در iOS 18

قابلیت Genmoji نیز بر اساس Image Playground ساخته شده است و به شما امکان می‌دهد ایموجی‌های سفارشی با استفاده از متن ایجاد کنید. همیشه آرزو داشته‌اید که یک ایموجی بستنی چیپس شکلاتی داشته باشید؟ با Genmoji می‌توانید آن را بسازید.

نیاز به یک گربه ساخته شده از پیتزا یا یک گل غیر از رز یا آفتابگردان دارید؟ Genmoji این امکان را برای شما فراهم می‌کند. با رابط Genmoji، می‌توانید یک Genmoji را توصیف کنید و هوش مصنوعی اپل چندین گزینه برای انتخاب به شما ارائه می‌دهد.

حتی می‌توانید بر اساس عکس پروفایل دوستان یا اعضای خانواده خود، ایموجی ایجاد کنید. Genmoji مانند ایموجی معمولی عمل می‌کند و می‌توانید از آن به جای ایموجی استفاده کنید.

جمع بندی

در کنار تمام امکانات جدید و قابلیت های شخصی سازی آیفون در iOS 18، اپلیکیشن Messages نیز در این سیستم عامل با به‌روزرسانی‌های متعددی به ابزاری قدرتمند و کاربردی برای برقراری ارتباط تبدیل شده است.

این به‌روزرسانی‌ها شامل قابلیت‌های جدیدی مانند زمان‌بندی پیام‌ها، واکنش‌های به‌روزرسانی‌شده، پشتیبانی از RCS، ارسال پیام از طریق ماهواره‌ای، پاسخ‌های هوشمند و… می‌شود. همچنین این نسخه از هوش مصنوعی برای ایجاد ایموجی‌های سفارشی و استفاده از آن‌ها در گفتگوها بهره می‌برد. اگر می‌خواهید بدانید که آیفون شما نیز جزو دریافت‌کنندگان این بروزرسانی است یا خیر، لیست آیفون های سازگار با آپدیت iOS 18 را مشاهده کنید.

منبع محتوا: macrumors

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =