اخبار اپل

همه چیز درباره شخصی سازی آیفون در iOS 18

iOS 18

آی او اس ۱۸ تحول بزرگی را در دنیای آیفون‌های اپل به‌وجود آورده است. اگرچه هوش مصنوعی اپل در این نسخه بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما وجه تمایز اصلی آن را باید در شخصی‌سازی بی‌پایان دانست. ما پیشتر در پست معرفی سیستم عامل iOS 18، به بررسی اجمالی امکاناتی که در اختیار صاحبان آیفون می‌گذارد، پرداخته بودیم؛ اما نکاتی وجود دارد که در آن زمان به‌خوبی به آن‌ها پرداخته نشده بود و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکانات شخصی سازی آیفون در iOS 18 است. حالا شما می‌توانید با ابزارهای جدید و قدرتمندی که در اختیار دارید، ظاهر و عملکرد آیفون خود را مطابق با سلیقه‌تان تغییر دهید.

امکانات جدید شخصی سازی آیفون در iOS 18

از چیدمان آزاد آیکون‌ها و ویجت‌ها گرفته تا سفارشی‌سازی رنگ‌ها و کنترل‌ها، همه و همه در نسخه جدید آی او اس ممکن شده است. اپل حتی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خود را نیز قابل تنظیم کرده تا تجربه‌ای کاملا شخصی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر شما هم بی‌صبرانه منتظر دریافت آپدیت جدید آیفون خود هستید و می‌خواهید بدانید که چه امکانات تازه‌ای برای شخصی سازی در آی او اس ۱۸ اضافه شده، در ادامه این مقاله با فراسیب همراه باشید.

۱. جابجایی آزادانه اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها در هوم اسکرین

جابجایی آزادانه آیکون‌های آیفون در iOS 18

جابجایی آزادانه آیکون‌های آیفون در iOS 18

در نسخه‌های اولیه سیستم عامل iOS، چیدمان اپلیکیشن‌ها روی صفحه اصلی آیفون به صورت یک شبکه ثابت و محدود تعریف شده بود. برای مثال، اگر قصد داشتید اپلیکیشنی را در گوشه پایین صفحه قرار دهید، مجبور بودید ابتدا تمام فضای خالی بالای آن را با اپلیکیشن‌های دیگر پر کنید.

با معرفی iOS 18، محدودیت‌های چیدمان اپلیکیشن‌ها برداشته شده و کاربران اکنون آزادی عمل بیشتری برای طراحی صفحه اصلی خود دارند. امکان ایجاد فضای خالی در هر نقطه از صفحه و قرار دادن تنها چند اپلیکیشن یا حتی یک ویجت در قسمت پایین صفحه، از جمله نوآوری‌های این نسخه است. این قابلیت به ویژه برای زمانی که دوست دارید تصویر پس زمینه را به‌صورت کامل ببینید، بسیار مفید است.

۲. تغییر طراحی آیکون‌ها

امکان تغییر آیکون‌ها در iOS 18

امکان تغییر آیکون‌ها در iOS 18

کاربران می‌توانند با اعمال یک رنگ واحد به تمامی آیکون‌ها،به هوم اسکرین آیفون خود ظاهر یکدستی را ببخشند. این کار با لمس طولانی روی صفحه اصلی و انتخاب گزینه ویرایش قابل انجام است. در این بخش می‌توان رنگ مورد نظر برای تینت آیکون‌ها را انتخاب کرد. آیکون‌های حالت تاریک نیز از جذابیت خاصی برخوردارند.

همچنین، امکان بزرگ‌نمایی آیکون‌ها و پنهان‌سازی نام آن‌ها نیز در همین بخش قابل دسترس است.

۳. یک کنترل سنتر قدرتمند تر

کنترل سنتر جدید در iOS 18

کنترل سنتر جدید در iOS 18

در iOS 18، کنترل سنتر امکان شخصی‌سازی و اولویت‌بندی کنترل‌های مورد علاقه کاربر را به سطحی بالاتر ارتقا داده است. در این نسخه، قابلیت افزودن یا حذف مستقیم کنترل‌ها از خود نمای کنترل سنتر فراهم شده است. همچنین، امکان تغییر اندازه کنترل‌ها به منظور تنظیم آن‌ها مشابه ویجت‌های صفحه اصلی وجود دارد. علاوه بر این، در آینده نزدیک، اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز قادر خواهند بود کنترل‌های اختصاصی خود را در اختیار کاربران قرار دهند.

کنترل سنتر در آپدیت جدید آیفون می‌تواند در چندین صفحه سازماندهی شود. به طور پیش‌فرض، صفحاتی برای کنترل پخش رسانه، تجهیزات خانه هوشمند و اتصال در نظر گرفته شده است؛ اما کاربران این آزادی را دارند که این صفحات پیش‌فرض را حذف یا نادیده گرفته و صفحات سفارشی خود را ایجاد نمایند. همه این‌ها نشان می‌دهد که شاهد ارتقا بزرگ امکانات شخصی سازی آیفون در iOS 18 خواهیم بود.

۴. جابجایی دکمه‌های چراغ قوه و دوربین

تغییرات لاک اسکرین در iOS 18

تغییرات لاک اسکرین در iOS 18

برای نخستین بار، امکان جایگزینی دکمه‌های چراغ قوه و دوربین روی صفحه قفل آیفون فراهم شده است. کاربران می‌توانند این دکمه‌ها را با هر یک از کنترل‌های پشتیبانی‌شده توسط کنترل سنتر، از جمله گزینه‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث، تعویض کنند.

با این حال، تعداد دکمه‌های قابل نمایش در لاک اسکرین همچنان به دو عدد محدود می‌شود؛ اما اپل امکان تنظیم کنترل‌های مختلف برای صفحه قفل‌های سفارشی را فراهم کرده است که امکانی کاربردی محسوب می‌شود.

۵. سفارشی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل

شخصی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل در iOS 18

شخصی‌سازی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل در iOS 18

امکانات شخصی سازی آیفون در iOS 18 تنها به ابزارهای سیستم‌عاملی محدود نمی‌شود. در این نسخه، بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل نیز قابلیت‌های سفارشی‌سازی جدیدی پیدا کرده‌اند.

  • اپلیکیشن Photos: بازطراحی گسترده اپلیکیشن Photos در آی او اس ۱۸، امکانات جدیدی برای سفارشی‌سازی تقریبا تمامی جنبه‌های این اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار داده است. این قابلیت‌ها شامل تعیین نوع مجموعه‌های نمایش داده شده، روش مرتب‌سازی و فیلتر کردن کتابخانه و موارد دیگر می‌شود.
  • اپلیکیشن Reminders: علاوه بر ادغام اپلیکیشن Reminders با اپلیکیشن تقویم، امکان تغییر ترتیب بخش‌های لیست امروز نیز به عنوان یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی این اپلیکیشن در iOS 18 محسوب می‌شود.
  • اپلیکیشن Health: حتی اپلیکیشن Health نیز از روند شخصی‌سازی مستثنی نمانده است. کاربران اکنون می‌توانند صفحه خلاصه را به دلخواه تنظیم کرده و تنها اطلاعات مورد نظر خود را نمایش دهند. این اطلاعات شامل حلقه‌های فعالیت، نکات مربی، روندها و سایر موارد می‌شود.

شما هم به‌زودی می‌توانید به تمام این امکانات جدید دسترسی پیدا کنید. البته به شرطی که نام گوشی شما در لیست دریافت کنندگان iOS 18 اپل جای داشته باشد!

جمع بندی؛ تجربه اندروید روی آیفون‌های اپل

در گذشته، تصور می‌شد که اپل هرگز امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای را برای آیفون ارائه نخواهد کرد. در آن زمان، طراحی رابط کاربری به‌قدری ساده بود که کاربر بتواند در کمترین زمان، به گزینه دلخواه خود دسترسی پیدا کند.

اما حالا آن دوران به پایان رسیده است. امکانات شخصی سازی آیفون در iOS 18 به‌طرز چشمگیری باعث تحول این سیستم عامل شده‌اند؛ به‌طوری که می‌توانید اندروید را روی آیفون‌هایتان تجربه کنید! بی‌صبرانه منتظر پاییز هستیم تا با امکانات جدید آی او اس ۱۸ ملاقات کنیم. شاید هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس جذاب باشد، اما برای خود من، آزادی عمل در شخصی سازی هوم اسکرین و منوهای تنظیمات آیفون از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما چطور؟

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید