اخبار اپل

هوش مصنوعی انقلابی اپل، Apple Intelligence بطور رسمی معرفی شد!

هوش مصنوعی اپل - Apple Intelligence

Apple Intelligence، نام هوش مصنوعی بزرگ کمپانی اپل است که با وعده‌هایی جذاب از راه رسیده و می‌خواهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را همراه iOS 18 یا مک او اس Sequoia به آیفون، مک، آیپد و دیگر دستگاه‌های اپل بیاورد.

Apple Intelligence

هوش مصنوعی جدید Apple Intelligence

به هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence سلام کنید

از اواخر سال ۲۰۲۴، سورپرایزهای اپل برای طرفدارانش آغاز خواهد شد. نسخه جدید دستیار صوتی Siri با قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای مکالمه، جن‌موجی‌های سفارشی و دسترسی به ChatGPT-4o در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تمام این‌ها، حاصل تلاش بی‌وقفه اپل برای عقب نماندن از رقبا است.

شرکتی که پیش از این از اصطلاح «هوش مصنوعی» در صحبت‌ها و بیانیه‌هایش خودداری می‌کرد و هیچ صحبتی درباره قابلیت‌های یادگیری ماشین نمی‌کرد، حالا به این نتیجه رسیده که کاربرانش به قابلیت‌های ؤّ که پیش از این گوگل، مایکروسافت و سایر رقبا عرضه کرده‌اند، نیاز دارند. هرچند که «هوش مصنوعی اپل» در کنفرانس WWDC فقط رونمایی شده و تا پاییز عرضه نخواهد شد.

رونمایی اپل از هوش مصنوعی خود

رونمایی اپل از هوش مصنوعی خود

Apple Intelligence چه کارهایی انجام می‌دهد؟

اپل در این کنفرانس اعلام کرد که هوش مصنوعی Apple Intelligence در برنامه‌های مختلف، کنار شما خواهد بود. این قابلیت‌ها می‌توانند نوتیفیکیشن‌های شما را مدیریت کنند، به‌صورت خودکار برای شما متن بنویسند یا متن‌های ایمیل‌ها را خلاصه کند.

علاوه بر این، هوش اپل می‌تواند به طور خودکار بین برنامه‌ها برای انجام وظایف مختلف جابجا شود. به عنوان مثال، اگر همسرتان برایتان پادکستی ارسال کند، می‌توانید از هوش اپل بخواهید که آن را در برنامه مورد نظرتان پخش کند.

بهره وری اپلیکیشن های مختلف از Apple Intelligence

بهره‌وری اپلیکیشن های مختلف از Apple Intelligence

حریم خصوصی، خط قرمز اپل در هوش مصنوعی

اپل، همانطور که همیشه در حفظ حریم خصوصی کاربران خود کوشا بوده، در هوش مصنوعی خود نیز بر این موضوع تاکید دارد. به گفته این شرکت، پردازش اطلاعات مربوط به این قابلیت‌ها تا حد امکان روی دستگاه انجام می‌شود تا از به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس کاربران جلوگیری شود. با این حال، برای استفاده از هوش اپل به تراشه A17 Pro یا سری M نیاز دارید.

علاوه بر این، اپل از سیستمی به نام شاخص معنایی استفاده می‌کند که جزئیات شخصی شما را در مواقع لازم از برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف استخراج کرده و در اختیار هوش اپل قرار می‌دهد تا به ارائه خدمات بهتر به شما کمک کند.

با این حال در مواردی که Apple Intelligence نیاز به پردازش اطلاعات در فضای ابری داشته باشد، از سیستمی به نام ابر خصوصی استفاده می‌شود. در این روش، اطلاعات شما هرگز بر روی سرورهای اپل ذخیره نخواهند شد و این شرکت هیچگونه دسترسی به آنها نخواهد داشت.

هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence

هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence

اپل برای اطمینان بیشتر از حفظ حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است که کارشناسان مستقل صحت عملکرد ابر خصوصی را به طور مرتب بررسی و تأیید خواهند کرد.

علاوه بر این، در خبری از همکاری اپل با OpenAI برای ارائه هوش مصنوعی ChatGPT در دستگاه های اپل صحبت کردیم که آن نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد. به‌زودی بیشتر در مورد اقدامات اپل در حوزه AI صحبت خواهیم کرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =