اخبار اپل

اپل: برای یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18 باید چند ماه دیگر صبر کنید!

اپل: برای یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18 باید چند ماه دیگر صبر کنید!

تیم کوک، مدیرعامل اپل روز پنج‌شنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) در تماسی با تحلیلگران این شرکت، اعلام کرد که ChatGPT تا پایان سال جاری میلادی در iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia ادغام خواهد شد. غول فناوری آمریکایی برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال که ۲۱ خرداد ماه در اپل پارک برگزار شد، از یکپارچه سازی ChatGPT با آی او اس ۱۸ و دیگر سیستم‌عامل‌های محصولاتش پرده برداشت. اگرچه این امکانات قرار است تا پایان سال تقویمی ۲۰۲۴ در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد.

یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18، آیفون را متحول می‌کند

دستیار صوتی سیری که واسط اصلی هوش مصنوعی و کاربران است، بعد از کسب مجوز از کاربر می‌تواند پاسخ‌هایی که چت‌بات ChatGPT به سوالات و سایر درخواست‌ها داده را به‌نمایش بگذارد. چت جی‌پی‌تی، یکی از گزینه‌های موجود اپل در میان ابزارهای نوشتاری این شرکت خواهد بود که به کاربران اجازه تولید متن و عکس را می‌دهد. سازنده آیفون می‌گوید که این ربات چت در پلتفرم‌های خود از طریق مدل زبانی جدید GPT-4o شرکت OpenAI اجرا می‌شود.

یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18

یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18

کاربران دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک از اواخر امسال قادر خواهند بود به‌صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به ایجاد اکانت ChatGPT، از امکانات آن استفاده کنند. علاوه بر این، کاربرانی که اقدام به خرید اکانت چت جی پی تی کرده‌اند نیز قادر هستند اکانت خود را به دستگاه‌های اپل متصل کرده و از امکانات پولی آن روی دیوایس خود استفاده کنند. ضمنا نیازی نیست نگران حریم خصوصی خود باشید؛ چرا که درخواست‌های چت جی‌پی‌تی از طریق دستگاه انجام نمی‌شود و IP دستگاه مخفی خواهد ماند.

از همین هفته، توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS 18.1 به امکانات هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) دسترسی پیدا کنند؛ اما برای یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18 باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ منتظر بمانید.

کدام دستگاه‌های اپل می‌توانند از هوش مصنوعی Apple Intelligence استفاده کنند؟

برای دسترسی به قابلیت‌های Apple Intelligence، شما باید از آیفون ۱۵ پرو/ ۱۵ پرو مکس یا مک و یا آیپدهای مجهز به تراشه M1 یا جدیدتر استفاده کنید. زبان دستگاه شما نیز باید روی انگلیسی (آمریکایی) تنظیم شده باشد. هرچند به‌مرور زمان، زبان‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد.

یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18

یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18

گزارش‌ها حاکی از آن است که برای دسترسی کامل به تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل، باید تا عرضه عمومی سیستم عامل iOS 18.4 در اسفند ماه ۱۴۰۳ یا فروردین ۱۴۰۴ منتظر بمانیم. این قابلیت‌ها امکاناتی نظیر خلاصه‌سازی متون، اولویت‌بندی نوتیفیکیشن‌ها و ایمیل‌ها، تولید ایموجی و تصاویر سفارشی و… را در اختیار کاربران می‌گذارند. همچنین نسخه هوشمندتری از دستیار مجازی Siri را با درک زبان غنی‌تر، کنترل بیشتر روی برنامه‌‌ها و آگاهی بیشتر نیز به‌لطف این یکپارچه‌سازی، در دسترس قرار می‌گیرد.

در انتها

تیم کوک، مدیرعامل اپل رسما تأیید کرده که یکپارچه سازی ChatGPT با iOS 18 تا پایان سال ۲۰۲۴ به‌اتمام خواهد رسید و کاربران می‌توانند به قابلیت های هوش مصنوعی آیفون خود دسترسی پیدا کنند.

اما iOS 18 فقط روی هوش مصنوعی متمرکز نیست؛ همانطور که در گزارشی مفصل اشاره کردیم، امکانات و گزینه های شخصی سازی آیفون در iOS 18 به بالاترین حد خود خواهد رسید و کاربران می‌توانند مثل یک گوشی اندرویدی، هوم اسکرین آیفون خود را تزئین کنند!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: macrumors.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =