آموزش و ترفند

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون، آیپد، اپل واچ و ایرپادز

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون، آیپد، اپل واچ و ایرپادز

اگر از محصولات اپلی استفاده می‌کنید و بطور روزانه به پاکسازی دیوایس‌های خود نپردازید، مطمئنا بعد از مدت زمانی براق بودن خود را از دست می‌دهند و بصورت کدر در می‌آیند. ما در ادامه، آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون، آیپد، اپل واچ و ایرپادز را خدمت شما ارائه می‌دهیم تا دستگاه‌های شما همیشه بدرخشند. با فراسیب همراه ما باشید.

تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون، آیپد، اپل واچ و ایرپادز بخصوص در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و طبیعی است که بعد از ضد عفونی دست، تمیز کردن دستگاه‌هایی مثل موبایل و هندزفری از اهمیت بالایی برخوردار است.

تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون، آیپد و آیپاد تاچ

اپل برای چگونگی تمیز کردن آیفون 13، هنوز دستورالعمل‌هایش را آپدیت نکرده است، اما برای آیفون 11 و 12 توصیه‌هایی را ارائه کرده است؛ همچنین دستورالعمل‌های متفاوتی برای آیفون‌های قدیمی‌تر نیز وجود دارد.

برای نظافت تمام این دستگاه‌های اپلی، باید از پارچه‌های خشک و بدون پرز کمک بگیرید؛ این پارچه‌ها برای تمامی محصولات اپل مورد نیاز و قابل استفاده است.

  • آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ خود را خاموش کنید.
  • با یک پارچه خشک بدون پرز، آن‌ها را پاک کنید.

نکته 1: هیچ گونه مایعات و رطوبتی را وارد منافذ نکنید.

نکته 2: هرگز از هوای فشرده و یا محصولات تمیز کننده استفاده نکنید.

همچنین شما می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش بسیار خوب تهیه کنید؛ مطمئنا در این مورد نگرانی کمتری خواهید داشت، چون خراب شدن یک محافظ صفحه‌ چند صد هزار تومانی، بهتر از خرابی آیفون چند صد دلاری است!

تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

با وجود این که تهیه یک محافظ صفحه بسیار بهتر است، اما باید بدانید که در این مواقع نیز در صورت استفاده از محلول‌های تمیز کننده همچنان می‌توانید باعث شوید رطوبت به داخل منفذهای تلفن همراهتان برود که این موضوع اصلا برای سلامت دستگاه شما مناسب نیست. در هر صورت باید از پارچه‌ی بدون پرز و خشک (مانند دستمال لنز) استفاده کنید تا دستگاهتان آسیبی نبیند.

راه دیگری که پیش روی شماست این است که کمتر به گوشی خود دست بزنید که به این منظور می‌توانید از Siri برای برقراری تماس بهره بگیرید. برای انجام این کار می‌توانید از ایرپاد نیز استفاده کنید.

طبق ادعای اپل، استفاده از دستمال مرطوب ایزوپروپیل الکل 70 درصد، دستمال مرطوب الکل اتیلیک 75 درصد یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده‌ی کلروکس برای پاک کردن سطوح سخت و بدون منفذ محصولات اپل، آن هم به آرامی هیچ مشکلی بوجود نمی‌آورد.

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

اپل همچنین می‌گوید این نوع از نظافت تنها برای بخش صفحه نمایش، صفحه کلید یا سایر سطوح خارجی است. این دستورالعملی است که در زمان شیوع ویروس کرونا صادر شده است. قبل از کرونا استفاده از این روش برای تمیز کردن صفحه نمایش ممنوع بود، زیرا ممکن بود پوشش اولئوفوبیک آیفون یا آیپد یا پوشش روی صفحه نمایش Retina در مک بوک پرو برداشته شود.

در واقع به همین دلیل است که ما هنوز استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنیم!

اگر آیفون شما از مدل‌های قدیمی‌تر است، می‌توانید روش‌های مربوطه را جستجو کنید؛ اما در کل برای تمامی آن‌ها می‌توان از دستورالعمل بالا بهره برد!

مهمترین نکته این است که نباید از شیشه پاک کن‌ها و سایر پاک کننده‌های خانگی برای این کار استفاده کنید.

چگونه ایرپاد، ایرپاد پرو یا ایرپاد مکس خود را تمیز کنیم؟

هرگز AirPods، AirPods Pro یا AirPods Max را زیر آب روشن نکنید! این گجت‌ها دستگاه‌های ظریفی هستند که اگر بخواهید آن‌ها را به درستی تمیز کنید، نیاز به دقت بیشتری دارید! در این دستگاه‌ها باید از پارچه‌های لنز خشک و بدون پرز خود استفاده کنید و با دقت روی آن‌ها را پاک کنید.

  • هرگز آن‌ها را در معرض آب و مایعات قرار ندهید.
  • به هیچ عنوان مایعات را برای منفذهای آن‌ها به کار نبرید.
  • هرگز از اجسام تیز در تمیز کردن آن‌ها استفاده نکنید.
تمیز کردن ایرپاد

تمیز کردن ایرپاد

شما می‌توانید کیس شارژ آن‌ها را نیز با همان نوع پارچه تمیز کنید، اما این بار کمی با الکل ایزوپروپیل مرطوب کنید. در مورد قسمت گوشی AirPods و AirPods Pro تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اپل می‌گوید که اگر آب داخل آن‌ها است، باید AirPod را روی پارچه‌ای نرم، خشک و بدون پرز قرار دهید که سر گوشی آن به سمت پایین باز شود.

در این موارد، می‌توانید از آب برای شستشوی سر گوشی‌ها استفاده کنید و نه خود AirPods ها، بلکه فقط سری‌ها! بدین ترتیب که آن‌ها را از AirPods Pro خارج کنید و از آب شفاف و تمیز استفاده کنید. از مواد شوینده یا سایر محصولات پاک کننده به هیچ عنوان استفاده نکنید.

چگونه اپل واچ را تمیز کنیم؟

بندهای اپل واچ ممکن است به مرور زمان، تغییر رنگ داده و کثیف شوند و ممکن است شما هرگز نتوانید آن‌ها را به کیفیت اولیه خود برگردانید! با همه‌ی این تفاسیر، خود ساعت بر اثر استفاده مداوم کمی از ذرات پوسته‌ای شما را به خود می‌گیرد و همچنین گاهی که آن‌ها را از دستتان در می‌آورید و بر روی میز می‌گذارید کثیف می‌شوند. در هر کدام از حالت‌های گفته شده، می‌توانید آن را در دوره‌های زمانی مورد نظر خود، از دستان خود باز کنید و طبق روش‌های زیر آن‌ها را تمیز کنید.

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

آموزش تمیز کردن اصولی و صحیح آیفون ، آیپد ، اپل واچ و ایرپادز

  • اپل واچ را خاموش کنید.
  • آن را از شارژر خارج کنید.
  • با پارچه‌ی نرم، خشک و بدون پرز آن پاک کنید.

اگر شما از Apple Watch ضد آب استفاده می‌کنید، می‌توانید از دستمالی مرطوب استفاده کنید. در مورد اپل واچ می‌توان روش دیگری را نیز تست کرد؛ بدین صورت که بند آن را جدا کرد و هر قسمت را به طور جداگانه تمیز کرد.

لازم به ذکر است که بندهای چرمی اپل واچ در برابر آب مقاوم نیستند و تنها باید آن را پاک کرد.

جمع بندی

ممکن است بگویید با این روش‌ها آنطور که باید، دستگاه تمیز نمی‌شود؛ باید بگوییم نیازی نیست دستگاه را آنقدر تمیز کنید تا آسیب ببیند. اگر مرتب حواستان به تمیزی آیفون یا دیگر وسایل الکترونیکیتان باشد، کمتر نیاز به تمیز کاری اصولی خواهید داشت.

در مطلبی اختصاصی نحوه خشک کردن مک بوک خیس شده را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم که در صورت تمایل به مطالعه می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + ده =