آموزش و ترفند MacOS

آموزش پایه: باز کردن سریع دسکتاپ Mac فقط با یک حرکت!

آموزش پایه: باز کردن سریع دسکتاپ Mac فقط با یک حرکت!

احتمالا بسیاری از کاربران مک بوک یا خود شما برای اینکه صفحه اصلی یا به اصطلاح دسکتاپ را ببینید، مجبور می‌شوید تمام برنامه‌های باز روی صفحه را هاید کنید. اما اگر بدانید می‌شود فقط با چند دکمه و یک کلیک ساده به فایندر (Finder) دسترسی پیدا کنید و صفحه دسکتاپ را ببینید چه؟ امروز در فراسیب دسترسی سریع به دسکتاپ مک بوک با یک کلیک را به شما آموزش می‌دهیم؛ با ما همراه باشید…

مک او اس ونچورا

مک او اس ونچورا

آموزش دسترسی سریع به دسکتاپ مک بوک با یک کلیک

اگر در حال کار باشید و پنجره‌ها و برنامه‌ها دسکتاپ را شلوغ کرده باشند، تمرکز روی پنجره فایندر سخت می‌شود. اگر به دنبال فایلی هستید و تعداد زیادی فایل روی دسکتاپ وجود دارد (خواهشا این عادت را ترک کنید و همیشه دسکتاپ را تمیز و مرتب نگه دارید!)، باید پنجره‌ها را هاید یا به اصطلاح مینیمایز کنید و این کار ممکن است زمان‌بر باشد. راه ساده‌تری هم هست که در ادامه قرار است با آن آشنا شوید.

در واقع با فشار چند دکمه و کلیک ماوس، می‌توانید کارها را ساده‌تر کنید. برای دسترسی سریع به دسکتاپ مک بوک با یک کلیک، تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه‌های Command و Option را همزمان نگه دارید و روی هر کدام از برنامه‌ها یا آیکون‌های فایندر کلیک کنید. با این کار تمام پنجره‌ها و برنامه‌های دیگر به طور موقت ناپدید می‌شوند و فقط برنامه مورد نظر و دسکتاپ قابل رویت است.

دسترسی سریع به دسکتاپ مک بوک با یک کلیک

فایندر

هم‌چنین می‌توانید دکمه Option را نگه دارید و با کلیک روی دسکتاپ یا آیکون برنامه روی داک فقط آخرین برنامه‌ای که باز کردید پنهان کنید. اگرچه این برنامه‌ها از دید شما پنهان شدند، اما در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و نیازی نیست نگران از دست رفتن داده‌ها یا کارهای ذخیره‌نشده باشید. با این حال، به جای باز بودن تمام پنجره‌ها، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و فقط برنامه‌ای که در حال حاضر به آن نیاز دارید باز نگه دارید و به نمایش بگذارید. در

برای بازگرداندن پنجره هر یک از برنامه‌ها کافی است Command+Tab را نگه دارید و دکمه‌ها را روی برنامه مورد نظر رها کنید. برنامه انتخاب شده یا تمام پنجره‌هایش به پیش‌زمینه بازمی‌گردند.

تصویری از امکانات مک او اس ونتورا

تصویری از امکانات مک او اس ونتورا

هم‌چنین می‌توانید روی آیکون برنامه در داک کلیک کنید تا تمام پنجره‌های برنامه ظاهر شود. ترفند Option-Desktop-Click برای بسیاری از کاربران macOS ناشناخته است، اما راهی سریع و حرفه‌ای برای خلوت کردن دسکتاپ و استفاده از برنامه‌های مورد نیاز است. در ضمن می‌توانید از قابلیت هات کرنرز در مک او اس استفاده کنید تا با بردن ماوس به یکی از گوشه‌های صفحه نمایش، دسکتاپ باز شود.

شما این روش را برای دسترسی سریع به دسکتاپ مک بوک با یک کلیک می‌دانستید؟ چه روش‌های دیگری برای سریع‌تر شدن کارها در مک بوک می‌شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب ترفند های مک بوک پرو های M1 Pro و M1 Max را هم بخوانید تا با آموزش‌های جذاب‌تری از مک بوک پرو های جدید آشنا شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =