اخبار, اخبار اپل

سیستم عامل tvOS 18 معرفی شد؛ تجربه سینمایی فراگیرتر با هوش مصنوعی

آپدیت tvOS 18

شب گذشته اپل در کنار iOS 18 و نسخه جدید دیگر سیستم‌عامل‌های خودش، از آپدیت tvOS 18 رونمایی کرد. این جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای ستاپ‌باکس‌های Apple TV خواهد بود که به زودی برای عموم کاربران منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی، مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به ارمغان می‌آورد که تجربه سینمایی در خانه را برای کاربران ارتقا می‌دهد.

قابلیت‌های جدید tvOS 18

شاید تعداد قابلیت‌های جدید سیستم عامل تی وی او اس ۱۸ به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد، اما بسیار مهم و در تجربه کاربری مؤثر هستند. ما در اینجا چند تا از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

InSight: غوطه‌ور شدن در محتوا با هوش مصنوعی

یکی از ویژگی‌های برجسته tvOS 18، قابلیت InSight است. این قابلیت شبیه به ویژگی X-Ray کمپانی آمازون عمل می‌کند و روی محتوای اورجینال اپل متمرکز است. با توقف پخش فیلم یا سریال و فعال شدن InSight، اطلاعاتی مرتبط با صحنه در حال نمایش روی صفحه ظاهر می‌شود. این اطلاعات شامل لیست بازیگران حاضر در صحنه، موسیقی متن در حال پخش به همراه لینک مستقیم به اپل موزیک است. InSight علاوه بر اپل تی‌وی، در اپلیکیشن TV روی آیفون و آیپد نیز در دسترس خواهد بود.

آپدیت tvOS 18

آپدیت tvOS 18

بهبود صدای گفت‌وگو و زیرنویس خودکار

قابلیت Enhance Dialogue که پیش‌تر تنها در صورت اتصال Apple TV به هوم‌پاد در دسترس بود، اکنون با آپدیت tvOS 18 ارتقا یافته و با یادگیری ماشینی، صدای گفت‌وگو را از نویزهای محیط جدا می‌کند تا کاربران بتوانند مکالمات را با وضوح بیشتری بشنوند. این قابلیت بر روی اسپیکرهای تلویزیون، گیرنده‌های صوتی و خروجی صوتی بلوتوث نیز قابل استفاده خواهد بود.

قابلیت Enhanced Dialogue در تی وی او اس ۱۸

قابلیت Enhanced Dialogue در تی وی او اس ۱۸

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید tvOS 18، فعال شدن خودکار زیرنویس در لحظات مناسب است. این قابلیت در مواقعی مانند بی‌صدا کردن فیلم، یا برگشت به عقب برای دیدن مجدد صحنه، به طور خودکار زیرنویس را فعال می‌کند.

تجربه بهبودیافته +Fitness

تی وی او اس ۱۸ همچنین مجموعه جدیدی از اسکرین سیورها را ارائه می‌کند که شامل یک مدل متحرک با حضور اسنوپی و محافظ صفحه‌نمایشی با تصاویری از سریال‌های اپل تی وی پلاس است. اپلیکیشن اپل فیتنس پلاس نیز با رابط کاربری بازطراحی‌شده و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر، تجربه‌ای کاربرپسندتر را برای علاقه‌مندان به تناسب اندام ارائه می‌دهد.

تی وی او اس ۱۸

تی وی او اس ۱۸

در انتها

tvOS 18 در قالب یک به‌روزرسانی رایگان، اواخر سال جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا شما نیز بتوانید از قابلیت‌های جالب و کم‌نظیر این سیستم‌عامل اپل بهره‌مند شوید. همچنین برای مطالعه اخبار WWDC می‌توانید سری به صفحه WWDC 24 در وبسایت فراسیب بزنید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =