نقد و بررسی

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد؛ کدامیک برای کتابخوانی آنلاین پیشنهاد میشود؟

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد؛ کدام‌یک برای کتابخوانی آنلاین پیشنهاد می‌شود؟

سرویس‌های اشتراک کتاب‌های الکترونیکی طی چند سال اخیر و به لطف آمازون بسیار محبوب شدند. آمازون دهه‌هاست در زمینه فروش کتاب فعالیت دارد و در سال ۲۰۱۴ اشتراک نامحدود کتاب با نام Kindle Unlimited را معرفی کرد و رقیبی جدی برای Scribd و Oyster شد. امروز در فراسیب به مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد می‌پردازیم تا مشخص شود کدام‌یک برای کتابخوانی آنلاین پیشنهاد می‌شود؛ با ما همراه باشید…

با توجه به اینکه اشتراک آمازون کیندل و اسکریبد شباهت‌های زیادی به هم دارند و هر دو برای جذب شما رقابت می‌کنند، نمی‌توان تفاوت‌های آن‌ها را در یک نگاه کلی بررسی کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر کدام را به طور کامل بررسی کنیم تا بهترین ویژگی‌ها و محدودیت‌های هر کدام مشخص شود و شما تصمیم بگیرید کدام گزینه بهتر است و ارزش هزینه کردن دارد.

جزئیات

Kindle Unlimited

Scribd

توضیح مختصر

آمازون کیندل آنلیمیتد سرویسی است که به شما امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی نامحدودی را که نویسندگان از طریق این سرویس در اختیار کاربران قرار می‌دهد بخوانید.

این سرویس دسترسی نامحدودی به کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، مجلات و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آرشیو محتوا

دسترسی به بیش از ۱.۵ میلیون کتاب الکترونیکی، کتاب‌های مصور، مجلات و کتاب‌های صوتی با همکاری Audible.

دسترسی به بیش از ۱ میلیون کتاب الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، نت آهنگ، کتاب‌های مصور، مجلات و موارد دیگر.

آرشیو کتاب‌های الکترونیکی

بیشتر کتاب‌های الکترونیکی توسط نویسندگان منتشر شده و کتاب‌های پرفروش یا کلاسیک زیادی هم وجود دارد.

همکاری با ۵ انتشارات بزرگ (Penguin Random House، Simon and Schuster، HarperCollins، Hachette و MacMillan)

دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های سازگار

کتاب‌خوان الکترونیکی کیندل، اپلیکیشن کیندل برای اندروید، iOS، مک، کامپیوتر و مرورگر وب

مرورگر وب، اپلیکیشن اندروید، iOS

محدودیت در دسترس بودن در کشورها

در سراسر جهان در دسترس نیست.

در سراسر جهان در دسترس است. بعضی عناوین در سراسر جهان در دسترس نیست.

پشتیبانی

تلفن، ایمیل، پشتیبانی آنلاین (چت)

فقط ایمیل

نحوه عملکرد سرویس های آمازون کیندل و اسکریبد

اشتراک اسکریبد در موبایل و تبلت

اشتراک اسکریبد در موبایل و تبلت

با اشتراک هر کدام از این دو سرویس و با پرداخت هزینه‌ای به صورت ماهانه، به گنجینه نامحدود کتاب‌ها و آرشیو آمازون یا scribd دسترسی خواهید داشت. می‌توانید هر تعداد کتاب را تا هر زمان که می‌خواهید بخوانید. این سرویس‌ها امکان ذخیره درون‌برنامه‌ای کتاب‌ها را هم به شما می‌دهند تا بتوانید به صورت آفلاین مطالعه کنید. برخلاف کتابخانه‌های سنتی، تاریخ مشخصی برای بازگرداندن کتاب وجود ندارد و می‌توانید تا هر زمان که دوست داشتید، کتاب‌های مورد علاقه‌تان را داشته باشید و بخوانید.

اما درست مثل کتابخانه‌های سنتی، صاحب کتابی که می‌خوانید نیستید و اگر اشتراک ماهانه خود را لغو کنید، دیگر به عنوان‌هایی که ذخیره یا دانلود کردید، دسترسی نخواهید داشت. در ادامه مطلب مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد به بررسی ویژگی‌های هر دو سرویس می‌پردازیم تا بهتر بتوانید تفاوت‌های این دو سرویس را بشناسید و تصمیم بگیرید.

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد

ویژگی‌های اشتراک آمازون کیندل آنلیمیتد

با اشتراک آمازون کیندل می‌توانید به ۱.۵ میلیون کتاب الکترونیکی دسترسی داشته باشید و تا هر زمان که بخواهید می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. آرشیو آمازون شامل بسیاری از کتاب‌های محبوب و پرفروش است که برخی از آن‌ها را نمی‌توانید در سرویس‌های دیگر پیدا کنید؛ عنوان‌هایی مثل «بازی‌های گرسنگی» (The Hunger Games) و «هری پاتر» (Harry Potter). آمازون کیندل آثار کلاسیک زیادی مثل «مزرعه حیوانات» (Animal Farm)، «موبی دیک» (Moby Dick) و «ماجراهای تام سایر» (The Adventures of Tom Sawyer) را هم به کاربران ارائه می‌دهد.

اشتراک Amazon Kindle Unlimited

اشتراک Amazon Kindle Unlimited

برای استفاده از Kindle Unlimited اپلیکیشن اختصاصی وجود ندارد، همچنین برای استفاده از این سرویس باید ثبت‌نام و اشتراک ماهانه دریافت کنید؛ بعد از آن می‌توانید وارد وبسایت آمازون شوید و عناوین کتاب‌ها را مرور کنید، بعد از انتخاب عناوین مورد نظرتان، آن‌ها را به دستگاه کیندل خود اضافه کنید. یکی از مزیت‌های این سرویس سازگاری با دستگاه‌های اندروید، iOS و ویندوزفون است که می‌توانید از آن‌ها برای خواندن کتاب استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین معایب این سرویس این است که مرور و جستجوی کتاب در وبسایت آمازون خیلی خسته‌کننده است، چرا که وقتی در عناوین نامحدود جستجو می‌کنید، باز هم نتایجی دریافت می‌کنید که رایگان نیستند. در مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد، نکته مثبت این است که برخلاف اسکریبد، می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی پولی را در آمازون خریداری کنید و در عین حال کتاب‌های رایگان هم دریافت کنید.

اگر از کتابخوان الکترونیکی کیندل استفاده می‌کنید، Kindle Unlimited بهترین گزینه برای شماست. چرا که scribd امکان دانلود کتاب‌ها را به شما نمی‌دهد. اگر از تبلت‌های آمازون مثل Kindle Fire HDX 8.9 یا Fire Phone استفاده می‌کنید، می‌توانید از اسکریبد هم استفاده کنید. با این حال، هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها در اپ استور آمازون در دسترس نیستند و باید آن‌ها را با استفاده از روش‌های موجود روی دستگاه‌های خود نصب کنید.

مطالعه کتاب الکترونیکی

مطالعه کتاب الکترونیکی

بهترین موارد استفاده آمازون کیندل آنلیمیتد

اگر یکی از دستگاه‌های آمازون را دارید و می‌خواهید کتاب‌های الکترونیکی را با استفاده از این دستگاه‌ها و به صورت رایگان مطالعه کنید یا کتاب‌های پولی خریداری کنید و همیشه آن‌ها را در آرشیو خود داشته باشید، این سرویس بهترین گزینه برای شماست. هم‌چنین اگر به دنبال طیف وسیع‌تری از کتاب‌های محبوب، مدرن و عناوین جدید هستید، آمازون کیندل آنلیمیتد بهترین انتخاب است.

ویژگی‌های اشتراک اسکریبد

در این قسمت از مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد، درباره ویژگی‌های اسکریبد صحبت می‌کنیم. اشتراک اسکریبد شباهت زیادی به اویستر (Oyster) دارد، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند آن را متمایز کند. آرشیوی با بیش از ۱ میلیون کتاب الکترونیکی که با هزینه‌ای مناسب می‌توانید آن‌ها را داشته باشید. رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و همه به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. در این برنامه ژانرها دسته‌بندی شده‌اند و می‌توانید کتاب‌ها و عناوین مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. هم‌چنین قسمتی وجود دارد که کتاب‌های مناسب شما را پیشنهاد می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را مرور کنید.

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد

مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد

انتخاب در اسکریبد کمی متفاوت از آمازون است. آرشیو اسکریبد خیلی شبیه آمازون نیست ولی شباهت زیادی به اویستر دارد و به نظر می‌رسد عنوان‌های جدید را به طور همزمان اضافه می‌کنند. هم‌چنین اویستر چند عنوان دارد که اسکرایبد از آن‌ها بی‌بهره است. پس با این حساب می‌توان گفت در مقایسه آمازون کیندل با اسکریبد، اسکریبد آرشیو محدودتری دارد. اسکریبد اخیرا حدود ۴۵ هزار کتاب صوتی به آرشیو خود اضافه کرده که بیشتر آن‌ها از ناشر Penguin Random House است. اسکریبد بیش از ۱۰ هزار کتب مصور از ناشرین برجسته از جمله Marvel، Archie، Boom! Studios، Dynamite، IDW/Top Shelf و Valiant دارد.

یکی از مزایای اسکریبد این است که علاوه بر کتاب‌های الکترونیکی، با نصب برنامه روی دستگاه‌های اندروید و iOS می‌توانید به هزاران سند هم دسترسی پیدا کنید. اسنادی مثل پرونده‌های قضایی و مطالعات علمی و حتی کتاب‌های Self-published یا منتشر شده توسط خود ناشران.

اشتراک Scribd

اشتراک Scribd

بهترین موارد استفاده اسکریبد

اگر می‌خواهید سرویسی با هزینه مناسب داشته باشید و اهمیتی ندهید چند عنوان را از دست بدهید، اسکریبد گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. هم‌چنین اگر می‌خواهید در کامپیوتر، لپ‌تاپ و دستگاه‌های اندرویدی یا iOS خود کتاب بخوانید، اسکرایبد یک انتخاب عالی است.

جمع‌بندی؛ آرشیو کتابخانه را فراموش نکنید!

سرویس‌های اشتراک کتاب‌های الکترونیکی پولی راهی عالی برای مطالعه کتاب‌های مختلف است و بسیاری از شما در حالت عادی برای خرید آن‌ها به صورت جدا هزینه نمی‌کنید و به دنبال راهی هستید تا کتاب‌ها را بدون تاریخ مشخص در اختیار داشته باشید. اما در کنار این سرویس‌ها، بد نیست نگاهی هم به کتابخانه‌های محلی اطرافتان بیندازید و آرشیو کتاب‌های الکترونیکی آن‌ها را هم ببینید.

در انتها با توجه به مطلبی که باهم مرور کردیم، شما می‌توانید در تصمیم گیری خرید اشتراک پریمیوم اسکریبد و یا خرید اشتراک پریمیوم آمازون کیندل به درستی تصمیم‌گیری کنید؛ همچنین از اشتراک پریمیوم بلینکیست نیز برای کتابخوانی آنلاین میتوانید بهره ببرید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =