اخبار, اخبار اپل

اپل رسما از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در رنگ های جذاب رونمایی کرد!

اپل رسما از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در رنگ های جذاب رونمایی کرد!

اپل امشب در کنفرانس It’s GlowTime خود از جدیدترین اعضای خانواده آیفون، یعنی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس در کنار برادران بزرگتر خود یعنی آیفون های ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس رونمایی کرد. این گوشی‌ها با تمرکز بر هوش مصنوعی و بهبود دوربین طراحی شده‌اند و از چند روز آینده برای پیش فروش به اپ استورها ارسال خواهند شد. در ادامه با هر آنچه لازم است از iPhone 16 بدانید، با فراسیب همراه باشید…

امکانات و تغییرات جدید آیفون 16 و 16 پلاس

تغییری در ابعاد نمایشگر آیفون‌های جدید ایجاد نشده است؛ آیفون ۱۶ نرمال از همان نمایشگر 6.1‌ اینچی و آیفون ۱۶ پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می‌برند. اما اپل اوج روشنایی‌ آن‌ها را به رقم قابل توجه 2000 نیت رسانده تا در روشن‌ترین محیط‌ها نیز احساس راحت‌تری از تماشای صفحه‌نمایش گوشی خود پیدا کنید. کمترین میزان روشنایی تصویر نیز به 1 نیت رسیده تا در محیط‌های تاریک، روشنایی صفحه چشمان شما را اذیت نکند.

نمایشگر و طراحی آیفون 16

نمایشگر و طراحی آیفون 16

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون 16، دکمه کنترل دوربین (Camera Control) است. این دکمه لمسی در کنار گوشی قرار گرفته و به لمس کاربر حساس است. به‌لطف این ویژگی‌ها، به شما اجازه می‌دهد با یک فشار عکس بگیرید یا با کشیدن انگشت روی آن، میزان زوم را تنظیم کنید. علاوه بر این، اپل از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی بصری رونمایی کرده که از طریق این دکمه قابل دسترسی هستند.

پیش تر نیز به انتظاراتی که از خانواده آیفون ۱۶ داریم نیز پرداخته بودیم و این موضوع پیشبینی میشد.

دکمه کمرا کنترل آیفون 16

دکمه کمرا کنترل آیفون 16

در داخل اپلیکیشن دوربین نیز یک رابط کاربری ویژه برای کمرا کنترل طراحی شده که به‌عنوان یک منظره‌یاب در دوربین‌های حرفه‌ای عمل می‌کند.

دوربین آیفون 16 نیز ارتقا یافته و حالا از یک سنسور 48 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برد. همچنین، این گوشی قادر است ویدیو و عکس‌های سه بعدی بگیرد که برای نمایش در عینک واقعیت افزوده اپل ویژن پرو بسیار مناسب هستند.

دوربین iPhone 16

دوربین iPhone 16

دکمه Action که پیش از این مختص مدل‌های پرو بود، حالا در آیفون 16 نیز وجود دارد. شما می‌توانید این دکمه را به دلخواه خود پیکربندی کنید تا کارهای مختلفی را انجام دهد. این دکمه جایگزین سوئیچ میوت شده است.

چیپست جدید A18 آیفون ۱۶ با هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس

آیفون 16 به تراشه قدرتمند A18 مجهز شده که تا 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. این تراشه به همراه ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس، تجربه کاربری بسیار روان و هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهد. اپل اینتلیجنس مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که روی خود دستگاه و همچنین در فضای ابری اجرا می‌شوند؛ البته اپل با همکاری شرکت OpenAi از سرویس چت جی پی تی هم برای برخی از کارهای مرتبط با هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

چیپست A18 آیفون 16

چیپست A18 آیفون 16

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آیفون ۱۶، عمر باتری طولانی‌تر آن است. البته اپل هنوز اعداد دقیقی در این مورد ارائه نداده است. اپل همچنین برای بهبود عملکرد پایدار، قطعات داخلی دستگاه را با یک برد منطقی جدید طراحی کرده است که از نظر حرارتی، کارآمدتر هستند. 

اما این تمام ماجرا نیست! اپل اینتلیجنس به مرور زمان قابلیت‌های جدیدی پیدا خواهد کرد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به جنموجی‌های جدید، تولید تصاویر با هوش مصنوعی، اولویت‌بندی هوشمندانه نوتیفیکیشن‌ها و بهبود عملکرد سیری اشاره کرد. همچنین، پشتیبانی از زبان‌های مختلف نیز به تدریج به اپل اینتلیجنس اضافه خواهد شد.

هوش مصنوعی در آیفون 16

هوش مصنوعی در آیفون 16

در مجموع، آیفون 16 و 16 پلاس با طراحی زیبا، دوربین قدرتمند، عملکرد سریع و قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته، یک گام بزرگ رو به جلو برای اپل محسوب می‌شود.

رنگ‌بندی آیفون 16 / 16 پلاس

رنگ‌بندی آیفون 16 / 16 پلاس

رنگ‌بندی آیفون جذاب‌تر شده و اپل از رنگ‌های روشن‌تری در این نسل استفاده کرده است. این نسل شامل رنگ‌های آبی، صورتی، سفید و مشکی می‌شود. قیمت iPhone 16 چطور است؟ نسخه پایه دو مدل معمولی و پلاس با 128 گیگابایت حافظه داخلی، به‌ترتیب 799 و 899 دلار قیمت خواهند داشت.

حال نظر شما در مورد آیفون 16 چیست؟ آیا به نظر شما این گوشی می‌تواند رقبای خود را شکست دهد؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =