اخبار اپل

چرا آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگتر از نسل‌های گذشته می‌شوند؟

چرا آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگتر از نسل‌های گذشته می‌شوند؟

کمتر از یک ماه تا معرفی آیفون‌های جدید باقی مانده است. خانواده آیفون ۱۶ به طور کامل از هوش مصنوعی اپل به‌نام اپل اینتلیجنس پشتیبانی خواهد کرد و به دوربین‌های ارتقا یافته، اپلیکیشن Image Playground برای خلق تصاویر با هوش مصنوعی، دکمه اختصاصی عکاسی و ویژگی‌های دیگر مجهز خواهد شد؛ اما یک تغییر اساسی در طراحی فقط در مدل‌های پرو رخ خواهد داد و آن چیزی جز مجهز شدن به نمایشگرهای بزرگ‌تر نیست.

هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس بزرگ‌تر از هر آیفون پرو قبلی خواهند بود. به لطف گزارش‌های متعددی که وجود دارد، مثل گزارش سایت 9to5mac، ما اکنون می‌دانیم که نمایشگرهای بزرگ‌تری در راه است. اما هنوز نمی‌دانیم دلیل آن چیست.

افزایش اندازه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس

همانطور که از منابع مختلف بارها تأیید شده است، انتظار می‌رود مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶، با اندازه نمایشگر جدیدی ارائه شوند. ابعاد نمایشگر آیفون ۱۶ پرو معمولی ۶.۳ اینچ (در مقایسه با ۶.۱ اینچ نسل فعلی) و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز ۶.۹ اینچ (در مقایسه با ۶.۷ اینچ نسل فعلی) خواهد بود.

افزایش ابعاد نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

ابعاد نمایشگر آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

این تغییر در ابعاد نمایشگر آن قدر کوچک نیست که نادیده گرفته شود و آن قدر هم بزرگ نیست که تفاوت چشمگیری را در استفاده روزمره به‌وجود بیاورد. به‌همین خاطر هم این سوال در ذهن ما شکل گرفته که اصلا چرا اپل دست به چنین تغییراتی زده است؟

مروری بر تاریخچه تغییرات ابعاد نمایشگر آیفون

تاریخ نشان می‌دهد، هر زمانی که تغییراتی در نمایشگر آیفون‌ها رخ داده، بسیار قابل توجه و چشمگیر بوده است. نمایشگر ۳.۵ اینچی آیفون اصلی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ دوام آورد تا سرانجام آیفون ۱۵ این ابعاد را به ۴ اینچ ارتقا داد.

با این حال، جهش بزرگ‌تر در سال ۲۰۱۴ و همراه با آیفون ۶ و ۶ پلاس با اندازه‌های ۴.۷ و ۵.۵ اینچ رخ داد. زمانی که آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، نمایشگر لبه به لبه آن با افزایش ابعاد جزئی به ۵.۸ اینچ رسید، در حالی که قاب بدنه همان اندازه باقی مانده بود. سال بعد اولین مدل Max با اندازه ۶.۵ اینچ عرضه شد. بعد از آن شاهد بروزرسانی‌های جزئی بودیم.

آخرین تغییر عمده اندازه در سال ۲۰۱۹ رخ داد. در آن زمان، سری آیفون عمدتا شامل مدل‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی بود و یک مدل کوچک مینی نیز عرضه شد که تنها ۲ سال بیشتر دوام نیاورد و بازنشسته شد. اکنون ۵ سال است که اپل گوشی‌هایش را با نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی راهی بازار می‌کند. اکنون با ارتقا این ابعاد به ۶.۳ و ۶.۹ اینچ، به‌دنبال ایجاد چه تغییراتی است؟

تصاویر نسخه اولیه سری آیفون ۱۶

تصاویر نسخه اولیه سری آیفون ۱۶

اپل هر ساله صدها میلیون آیفون می‌فروشد و کمتر شاهد تغییرات بی‌دلیلی در محصول پرچمدار این شرکت هستیم؛ بنابراین درک این تغییرات اندک در ابعاد نمایشگر کمی دشوار است و به جز دو دلیل عمده، چیز دیگری به ذهن ما نمی‌رسد:

  1. زمان تغییر فرا رسیده است: پس از پنج سال، اندازه‌های آیفون به تغییر نیاز دارند. البته اپل می‌داند که افزایش چشمگیر اندازه‌ها، به‌معنای در دست گرفتن دشوارتر گوشی‌هایش می‌شود. بنابراین، تصمیم گرفته امسال این تغییرات خیلی بزرگ نباشند.
  2. هوش مصنوعی اپل بازی را عوض می‌کند: رشد سریع هوش مصنوعی به این معنی است که اپل باید تراشه‌های قدرتمندتری را در آیفون قرار دهد. در گذشته، اپل نسبت به رقبای اندرویدی اغلب از برتری تراشه‌ای برخوردار بود و آن را یک یا چند سال از رقبا جلوتر می‌انداخت. اکنون، با توجه به نیازهای محاسباتی بالای هوش مصنوعی، این شرکت بیش از همیشه به پیشبرد توسعه تراشه آیفون نیاز دارد. این می‌تواند منجر به نیاز به فضای بیشتر برای تراشه‌های بزرگ‌تر، مدیریت حرارتی بهتر یا باتری‌های بزرگ‌تر یا همه موارد فوق شود. در خبرها آمده است که برای یکپارچه سازی هوش مصنوعی با iOS 18، اپل به چند ماه زمان نیاز دارد. آیا منتظر رونمایی از نسل بعدی آیفون‌ها است؟

این‌ها تنها دلایلی است که به ذهن ما می‌رسد. به‌نظر شما علت این تغییرات چیست؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

جمع بندی

اپل با افزایش اندک اندازه نمایشگرهای آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، به دنبال ایجاد تغییری در طراحی همیشگی این سری است. برخی معتقدند این افزایش اندازه برای جای دادن تراشه‌های قدرتمندتر و پشتیبانی بهتر از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی صورت گرفته است.

هرچند این افزایش اندازه بسیار جزئی است، اما می‌تواند نشان‌دهنده گام‌های اپل برای تطبیق با نیازهای رو به رشد فناوری باشد. به نظر می‌رسد اپل با این تغییرات، قصد دارد تجربه‌ای غنی‌تر و کارآمدتر را برای کاربران حرفه‌ای خود فراهم کند. ما در مقاله‌ای به بررسی هرآنچه تاکنون درباره آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو می‌دانیم پرداخته‌ایم. اگر از طرفداران آیفون هستید، حتما آن را مطالعه کنید تا ببینید باید انتظار چه تغییراتی را در نسل بعدی گوشی محبوب اپل داشته باشید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 7 =