اخبار اپل

همه چیز درباره آیفون X یا آیفون 10

همه چیز درباره آیفون X یا آیفون 10

چهارمین و آخرین موضوعی که شب گذشته، اپل از آن سخن گفت و نسخه جدید آنرا رونمایی کرد، آیفون X یا آیفون 10 بود. قابلیت هایی همچون صفحه نمایش Super Retina، قابلیت Face ID برای آنلاک کردن صفحه نمایش و… از مهمترین های آیفون X به شمار میرود. برای بررسی این شاهکار اپل با فراسیب همراه باشید تا به جزئیات بیشتری بپردازیم…

پس از سخنرانی فیل شیلر (از مدیران شرکت اپل) درباره آیفون‌های 8 و 8 پلاس، فکر میکردیم تیم کوک برای جمع‌بندی مراسم به روی سن باز میگردد که دیدیم قضیه فرق میکند! ما با جمله شگفت‌انگیز اپل مواجه شدیم، یعنی  One More Thing که بمعنی این هست که یک چیز دیگر هم برای رونمایی داریم..!
و تیم کوک با نمایش یک تیزر به همگان، از آیفون X یا آیفون 10 رونمایی کرد. وی مجدد از فیل شیلر دعوت کرد تا درباره آیفون 10 توضیح بدهد.

معرفی آیفون X

معرفی آیفون X

 

اما توضیحات فیل شیلر درباره آیفون X

پس از نمایش دوربین دوگانه این آیفون به همگان، ضد آب بودن این گوشی هم مشخص شد و بعد درباره صفحه‌نمایش آن سخن به میان آمد. صفحه نمایش این آیفونِ 5.8 اینچی Super Retina Display بوده، رزولوشن آن 2436 در 1125 می‌باشد. دکمه هوم بطور کامل از آیفون حذف شده و جای خود را به دکمه هوم مجازیِ روی صفحه‌نمایش داده است.

صفحه‌نمایش HDR آیفون X دارای کنترانس و رزولوشن بالایی بوده، از وضوح و نور خوبی برخوردار است، از تکنولوژی True Tone در آن استفاده شده، همچنان لمس سه بعدی در آن وجود دارد و از طیف نمایش رنگ بالایی برخوردار است. بعد از تسحین اپل از صفحه نمایش iPhone X ، نماهایی از iOS 11 در این آیفون به همگان نمایش داده شد و مشخص شد که با نگه‌داشتن دکمه پاور آیفون 10 میتوان به سیری دسترسی داشت که مشخص است اپل کمی سنت های قدیمی خود را دارد کنار میگذارد!

معرفی آیفون 10

معرفی آیفون 10

 

یک قابلیت رویایی در آیفون X: امکان تشخیص چهره!

اما موضوع دیگری که در مراسم اپل بار دیگر همگان را به چالش کشید، قابلیت تشخیص چهره آیفون 10 بود. قابلیت جذابی که اپل برای آن زمان زیادی را اختصاص داد، از آن سخن گفت و حسابی آنرا تحسین کرد. حتما لبه بالای iPhone 10 را دیده اید که با سایر آیفون‌ها متفاوت است، جالب است بدانید در آن لبه سیاه رنگ سنسور هایی وجود دارد که در تصویر پایین، تمامی آنها را مشاهده میکنید:

سنسور تشخیص چهره آیفون 10

سنسور تشخیص چهره آیفون 10

 

اپل این قابلیت را FaceID نام‌گذاری کرده است و سنسورهایی که وظیفه تشخیص چهره کاربر آیفون را دارند، بطور وحشتناکی دقیق عمل میکنند. وظیفه این کار به عهده Neural Engine در پردازنده آیفون 10 میباشد که بسیار قدرتمند و سریع این عملیات را انجام میدهد. به گفته اپل، این سنسور ها همانند یک عکاس واقعی چهره شما را شناسایی میکند، به هیچ وحه فریب نمیخورد و چهره افراد را در حالت های مختلف تشخیص میدهد (آفتاب، سایه، شب، روز، با عینک، بی‌عینک و…).

  • فیس‌آیدی در Apple Pay و برنامه‌های شخص سوم هم عمل میکند.

همچنین اپل می‌گوید: کاربران آیفون از تاچ آیدی خود 50,000 بار استفاده میکنند و با داشتن iPhone X از فیس‌آیدی یا همان قابلیت تشخیص چهره 1,000,000 بار استفاده خواهند کرد!

قابلیت فیس‌آیدی در آیفون X

قابلیت فیس‌آیدی در آیفون X

 

قابلیتی جدید برای جذاب‌تر کردن FaceID در آیفون X

اپل نخواسته تا قابلیت FaceID آیفون جدیدش را فقط برای آنلاک کردن آیفونش بکار ببرد و کمی جنبه عمومی‌تری به آن داد. این قابلیت Animoji نام دارد که افراد میتوانند با استفاده از حرکت دادن صورت خود و صحبت کردن، نمایی از خود را بصورت ایموجی درآورند و در برنامه آی‌مسیج از آن استفاده کنند، اما تعداد این ایموجی ها به 12 عدد محدود میشود. سپس از Craig Federighi خواسته شد تا دمویی از آیفون 10 را به نمایش بگذارد. او هم ابتدا کیفیت صفحه‌نمایش آیفون را به همگان نمایش داد، سپس قفل iphone 10 رو با قابلیت تشخیص چهره آیفون بازگشایی کرد و در آخر ویژگی Animoji را نمایش داد که بسیار جالب بود.

قابلیت Animoji آیفون 10

قابلیت Animoji آیفون 10

 

و اما دوربین رویایی iphone X

فیل شیلر مجدد به سن بازگشت تا درباره دوربین این آیفون سخن بگوید و کم کم مراسم را به پایان برساند. دوربین دوتایی آیفون 10 در عکاسی و فیلمبرداری پیشرفت زیادی داشته و حتی از دوربین‌های آیفون 8 و 8 پلاس هم قوی‌تر عمل میکند. زوم دوربین در نور کم و لرزشگیر دست در حالت فیلمبرداری بهتر از قبل عمل میکنند و فلش Quad LED True Tone این آیفون هم دو برابر نسبت به قبل نور تولید میکند. در ادامه تصاویر ثبت شده با آیفون 10 را مشاهده میکنیم…

تصاویر ثبت شده با آیفون 10

تصاویر ثبت شده با آیفون 10

 

پردازنده، شارژر و سایر امکانات

پردازنده بکار رفته در آیفون 10، همان پردازنده بکار رفته در آیفون‌های 8 و 8 پلاس هست و کمی قدرتمندتر! که شما میتوانید مشخصات پردازنده آیفون‌های 8 و 8 پلاس را در اینجا مطالعه کنید و ما از بازگویی ویژگی‌های این پردازنده خودداری میکنیم. اپل اشاره ای به پیشرفت باتری آیفون X هم کرد که از آیفون 7 ، حدود دو ساعت بیشتر باتری ذخیره‌سازی میشود.

عملکرد بهتر باتری آیفون 10

عملکرد بهتر باتری آیفون 10

 

نحوه شارژ این آیفون همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم بصورت وایرلس یا بی‌سیم است (امکان شارژ باسیم همچنان وجود دارد). دستگاه شارژ بی‌سیم آیفون AirPower نام دارد که کاربران با این دستگاه قادر خواهند بود اپل واچ و AirPods خود را هم شارژ کنند که این فوق‌العاده هست!!

شارژر بی سیم آیفون 10

شارژر بی سیم آیفون 10

 

اما چند قابلیت دیگر آیفون X را میتوان فلش Quad LED True Tone، قابلیت LTE پیشرفته‌تر، بلوتوث نسخه ۵، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن و کابل شارژ سریع دانست.

قیمت آیفون X

قیمت پایه آیفون 10 که در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی به فروش میرسد از 999 دلار شروع میشود. همچنین زمان پیش سفارش آیفون‌ 10 پلاس از 27 اکتبر آغاز میشود و از 3 نوامبر بطور عمومی عرضه میگردد.

مشاهده صفحه آیفون X در سایت اپل

نظر شما درباره آیفون‌ 10 چیست؟ آیا شما این مدل را خریداری میکنید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

5 دیدگاه در “همه چیز درباره آیفون X یا آیفون 10

  1. کیان گفت:

    چرا تو قسمتی که میخوایم سیم کارت رو انتخاب کنیم free-Sim نداره؟

  2. Asdf گفت:

    همچنین اپل می‌گوید: کاربران آیفون از تاچ آیدی خود ۵۰,۰۰۰ بار استفاده میکنند و با داشتن iPhone X از فیس‌آیدی یا همان قابلیت تشخیص چهره ۱,۰۰۰,۰۰۰ بار استفاده خواهند کرد!

    کجا اپل اینو گفت؟!
    چرا انقد بد ترجمه کردین

    1. شما میتونید ویدیوی کامل کنفرانس رو در لینک http://www.aparat.com/v/S0MA4 مشاهده کنید، به قسمت معرفی آیفون 10 بروید و از صحت این نوشته مطلع شوید 🙂

  3. امیرحسین گفت:

    بسیار عالی!!

  4. پرهام گفت:

    ایفون x گوشی خوبیه ولی خیلیا طئوری ساختن برای
    اپل که اپل مخفیانه از ما فیلم میگیره و واقعا ترسناکه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =