اخبار, اخبار اپل

همه آیفون های ۱۶ از WiFi نسل ۷ پشتیبانی می‌کنند!

همه آیفون های ۱۶ از WiFi نسل ۷ پشتیبانی می‌کنند!

در مراسم It’s Glowtime در شب گذشته علاوه بر معرفی آیفون‌های سری ۱۶ از دیوایس‌های جدیدی مانند ایرپادز ۴، اپل واچ سری ۱۰ نیز رونمایی شد. اپل تلاش کرد در این مراسم ویژگی‌های گسترده و جذاب محصولات خود را به‌شکل عملی نشان دهد؛ اینکه دیوایس‌های جدید می‌توانند تجربه‌ای بهتر را برای کاربران رقم بزنند. علی‌رغم توضیحات مختلف و معرفی ویژگی‌های گوناگون برخی موضوعات در این رویداد مطرح نشد و کاربران پس از خاتمه مراسم و با بررسی داده‌های موجود در وب‌سایت اپل متوجه این تغییرات شدند. یکی از این موارد در خصوص فناوری وای فای به‌کار رفته در مدل‌های مختلف آیفون ۱۶ بود.

آیفون ۱۶ پرو و 16 پرو مکس

آیفون ۱۶ پرو

 WiFi 7 برای تمامی آیفون‌های ۱۶

پیش از این مراسم شایعاتی وجود داشت که اپل می‌خواهد از نسل هفتم وای فای در آیفون‌های سری ۱۶ استفاده کند. اما پیش از آغاز مراسم اخباری منتشر شد که ظاهراً این کمپانی بزرگ آمریکایی برنامه خود را تغییر داده است و WiFi 7 تنها در مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۶ وجود خواهد داشت و بدین ترتیب اپل تنها قرار است پرچمدارانش را به جدیدترین فناوری مجهز کند. اما با بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که نه‌تنها مدل‌های پرو و پرومکس بلکه آیفون ۱۶ معمولی و پلاس هم به این فناوری قدرتمند مجهز هستندد.

بدین ترتیب کاربران iPhone می‌توانند با گوشی‌های خود به طور همزمان به باندهای ۲.۴، ۵ و ۶ گیگاهرتزی متصل شوند و داده‌های مورد نظر خود را ارسال یا دریافت کنند. وای فای ۷ در حالی وارد بازار می‌شود که هنوز بسیاری از دستگاه‌های موبایل و تبلت از نسل قبلی این فناوری یعنی WiFI 6E استفاده نمی‌کنند.

نمایشگر و طراحی آیفون 16

نمایشگر و طراحی آیفون ۱۶

در آخر

وای فای ۷ که بسیاری از کارشناسان آن را آغازگر نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم می‌دانند علاوه بر تأخیر بسیار کم و اتصال پایدار امکان دانلود با سرعتی بیش از ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بد نیست بدانید این رقم در سرعت دانلود تقریباً ۴ برابر بیشتر از استاندارد وای فای 6E است.

به نظر می‌رسد کاربران آیفون ۱۶ با وجود این فناوری خاص و جذاب می‌توانند در محیط‌هایی که تراکم و تداخل‌های کانالی فراوانی میان دستگاه‌های وای فای وجود داشته باشد، تجربه‌ای پایدار و با کیفیت‌تری نسبت به دارندگان سایر گوشی‌های هوشمند داشته باشند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: macrumors.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 7 =