اخبار اپل

به‌روزرسانی watchOS 11 منتشر شد؛ تغییراتی بزرگ در ابعاد یک ساعت هوشمند!

به‌روزرسانی watchOS 11 منتشر شد؛ تغییراتی بزرگ در ابعاد یک ساعت هوشمند!

کاربران ساعت هوشمند اپل بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و پس از گذشت یک هفته از مراسم it’s Glowtime می‌توانند جدیدترین نسخه سیستم عامل این ساعت جذاب و کاربردی را دانلود کنند. اپل واچ یکی از دیوایس‌های مهم و پرطرفدار اپل است که علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد به‌دلیل وجود سیستم پایش سلامت و دقت بسیار بالا مورد توجه قرار کاربران و کارشناسان قرار گرفته است. اپل نیز در راستای بهتر شدن امکانات این دستگاه تلاش کرده و در واچ او اس ۱۱ قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار داده است. در صورتی که از جزئیات تغییرات و نکات ریز و درشت این به‌روزرسانی مهم مطلع نیستید، از شما دعوت می‌کنیم این مقاله از فراسیب را مطالعه کنید.

واچ او اس ۱۱

واچ او اس ۱۱

آشنایی با قابلیت‌های مهم watchOS 11

همان‌طور که در جریان هستید اپل در کنفرانس WWDC2024 همراه با معرفی سیستم عامل‌های جدید آی او اس ۱۸ و آیپد او اس ۱۸ از واچ او اس ۱۱ نیز رونمایی کرد. این به‌روزرسانی قابلیت‌های بیشتر و امکانات متنوع‌تری را در خصوص موضوعات ورزشی و سلامت در اختیار کاربران قرار می‌دهد و جانی دوباره به ساعت‌های هوشمند اپل می‌بخشد.

از جمله تغییرات مهم در واچ او اس ۱۱ موضوع ارتقا حلقه‌های فعالیت و امکان استراحت در برنامه‌ریزی‌های روتین ورزشی است. در حالت پیش‌فرض در صورتی که شما فعالیت ورزشی طولانی مدتی را شروع کنید و بنا به دلایلی نتوانید یک روز آن را ادامه دهید، برنامه به شما پیامی مبنی بر شکست در فعالیت نمایش می‌دهد. این در حالی است که اپل با به‌روزرسانی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا چنین روزهایی را در حلقه فعالیت خود بگنجانید و بر اساس برنامه به فعالیت خود ادامه دهید.

یکی دیگر از بخش‌ها مرتبط با قابلیت‌های ورزشی در واچ او اس ۱۱ بار تمرینی یا Training Load است. در حقیقت اپل واچ با بررسی پارامترهای مختلف در طول فعالیت‌های ورزشی، میزان تلاش و کارکرد شما را ارزیابی می‌کند و با توجه به مؤلفه‌های مختلف تمرینات و توصیه‌های گوناگونی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Vital یکی دیگر از مواردی است که به‌ واچ او اس ۱۱ افزوده شده و تا حدود زیادی شبیه برنامه Health سامسونگ است. این اپلیکیشن شرایط و پارامترهای سلامت شما را به‌شکل مداوم رصد می کند و شما را از وضعیت تندرستی و سبک زندگیتان آگاه می‌کند. البته اگر اشتراک اپل فیتنس پلاس در اختیار داشته باشید می‌توانید به ویژگی‌ها و امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

اپل فیتنس پلاس و اپل واچ

اپل فیتنس پلاس و اپل واچ

علاوه بر موارد مرتبط با پایش سلامت، واچ او اس جدید میزبان تغییرات مهم دیگری نیز بوده است. یکی از این موارد نمایش عکس‌ها و تصاویر موجود گوشی به‌عنوان واچ فیس است. این بخش به‌طور هوشمند و بسته به موقعیت‌های مختلف تصاویر گوناگون و مرتبطی را نشان می‌دهد. شاید در نگاه اول این موضوع چندان خاص و مهم نباشد، اما کافی است این قابلیت را فعال کنید تا با نمایش عکس‌های مختلف از هوشمندی این برنامه متعجب و شگفت‌زده شوید.

از جمله تغییرات مهم در ساختار سیستم عامل اپل واچ، ارائه ویجت‌های تعاملی بیشتر و کاربردی است. به عنوان نمونه شما بدون استفاده از گوشی می‌توانید از طریق ویجت اپلیکیشن HomeKit ابزارهای هوشمند خانه را تنها با یک لمس ساده کنترل، خاموش یا روشن کنید.

کدام ساعت‌ها می‌توانند watchOS 11 را دانلود کنند؟

با توجه به تغییرات گسترده در نسخه‌های جدید واچ او اس، شرکت اپل برخی از دستگاه‌های قدیم‌تر را از دریافت به‌روزرسانی‌های جدید کنار می‌گذارد و تنها دیوایس‌های مشخصی امکان دانلود و نصب جدیدترین ورژن‌ها را خواهند داشت. در ارتباط با watchOS 11 هم این موضوع پابرجا بوده و اپل تنها به ساعت‌های زیر مجوز ارتقا به نسخه ۱۱ را داده است:

  • اپل واچ سری 6
  • اپل واچ سری 7
  • سری 8 اپل واچ
  • اپل واچ سری 9
  • نسل دوم اپل واچ SE
  • اپل واچ اولترا (نسل اول)
  • اپل واچ اولترا (نسل دوم)
سیستم عامل watchOS 11

سیستم عامل watchOS 11

توجه داشته باشید مدل‌های قدیمی‌تر مانند موارد زیر امکان دریافت به‌روزرسانی جدید را نخواهند داشت:

  • اپل واچ سری ۴
  • اپل واچ سری ۵
  • نسل اول اپل واچ SE

نحوه دانلود و نصب واچ او اس ۱۱

برای دانلود و نصب واچ او اس ۱۱ ابتدا باید فایل بروزرسانی را توسط آیفون خود دانلود کنید. برای اینکار در آیفون خود به اپلیکیشن Watch رفته و مسیر زیر را ادامه دهید:

General -> Software Update

سپس فایل آپدیت را دانلود کنید. پس از آن باید اپل واچ به شارژ متصل بوده و نزدیک آیفون شما باشد. سپس روی Install در همان مسیر قبلی زده و منتظر شوید تا اپل واچ آپدیت شود.

سخن پایانی

پس از پایان مراسم ۹ام سپتامبر اپل، کاربران می‌توانند آخرین به‌روزرسانی‌های مرتبط با دستگاه‌های مختلف خود را دریافت کنند. کاربران اپل واچ که از نسل‌های ۶ به بعد استفاده می‌کنند می‌توانند جدیدترین واچ او اس را از هم اکنون دانلود و نصب کنند. این به‌روزرسانی شامل تغییرات گسترده‌ای بوده و برنامه‌هایی مانند پایش سلامت، ویجت‌ها و واچ فیس‌های اپل واچ دستخوش تغییرات قابل‌ملاحظه و جذابی شده‌اند.

در صورتی که شما نیز جزو دارندگان ساعت‌های هوشمند اپل هستید توصیه می‌کنیم دستگاه خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید و از امکانات جدید این سیستم عامل هوشمند لذت ببرید. در ضمن نظرات خود را در خصوص این OS جدید با ما به‌اشتراک‌ بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید