اخبار اپل

اپل از آیپد او اس ۱۸ رونمایی کرد؛ ماشین حساب پس از ۱۴ سال به آیپد اضافه شد!

اپل از آیپد او اس ۱۸ رونمایی کرد؛ ماشین حساب پس از ۱۴ سال به آیپد اضافه شد!

اپل در کنفرانس WWDC 2024 (توسعه‌دهندگان اپل) از آپدیت آیپد او اس ۱۸، جدیدترین سیستم عامل تبلت‌هایش پرده‌برداری کرد. این نسخه که شامل تغییرات و پیشرفت‌های متعددی است، در پاییز امسال به‌صورت رایگان برای عموم کاربران منتشر خواهد شد. در ادامه با امکانات و قابلیت‌های جدید iPadOS 18 بیشتر آشنا شوید.

شخصی‌سازی بی‌حد و حصر در آیپد او اس ۱۸

یکی از جذاب‌ترین قابلیت های iPadOS 18، امکانات گسترده شخصی‌سازی آن است. از این پس می‌توانید چیدمان و آیکون‌های صفحه اصلی را مطابق سلیقه خود تغییر دهید و آن‌ها را در هر نقطه از صفحه بدون محدودیت به شبکه‌های از پیش تعیین شده، قرار دهید.

کنترل سنتر در iPadOS 18

کنترل سنتر در iPadOS 18

علاوه بر این، با تنظیم یک تم واحد می‌توانید رنگ همه آیکون‌ها را به‌طور همزمان تغییر دهید. کنترل سنتر (Control Center) نیز از این قاعده مستثنی نیست و با قابلیت نمایش چند صفحه‌ای محتوا و امکان اضافه کردن کنترل‌های توسعه‌دهندگان شخص ثالث، به ابزاری انعطاف‌پذیرتر تبدیل شده است.

تجربه‌ای روان‌تر با برنامه‌های ارتقا یافته در iPadOS 18

اپل در iPadOS 18 توجه ویژه‌ای به بهبود عملکرد و روان‌تر شدن تجربه کار با برنامه‌ها داشته است. نوار تب جدید در بالای برنامه‌ها، دسترسی به کنترل‌های ناوبری را آسان‌تر کرده و در صورت نیاز به گزینه‌های بیشتر، به یک منوی کناری تبدیل می‌شود.

شخصی سازی هوم اسکرین در آیپد او اس ۱۸

شخصی سازی هوم اسکرین در آیپد او اس ۱۸

علاوه بر این، انیمیشن‌های روان و ظریفی به بخش‌های مختلف برنامه‌ها اضافه شده‌اند که استفاده از آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ماشین‌حسابی که بالاخره به iPadOS 18 رسید!

یکی از غایبان همیشگی تبلت‌های اپل، برنامه ماشین‌حساب بود. اما بالاخره در آیپد او اس ۱۸ این برنامه نیز به جمع اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آیپد اضافه شد. نسخه آیپد ماشین‌حساب شبیه به نسخه iOS آن است و از نمایشگر بزرگ‌تر دستگاه برای نمایش دکمه‌ها و کنترل‌های بیشتر به‌طور همزمان استفاده می‌کند.

یادداشت ماشین حساب در iPadOS 18

یادداشت ماشین حساب در iPadOS 18

همچنین، قابلیت تغییر اندازه پویا هنگام استفاده از قابلیت‌های چند وظیفگی مانند Stage Manager، Split View یا Slide Over، استفاده از آن را در هر شرایطی آسان می‌کند.

اما برجسته‌ترین ویژگی ماشین‌حساب آیپد، قابلیت «یادداشت‌های ریاضی» (Math Notes) است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد عملیات محاسباتی را به طور طبیعی یادداشت‌برداری کرده و انجام دهید. یادداشت‌های ریاضی هم در برنامه ماشین‌حساب و هم در برنامه Notes در دسترس است و ابزاری ایده‌آل برای دانش‌آموزان، دانشجویان و هر کسی است که به طور مرتب با محاسبات سروکار دارد.

هوش مصنوعی و قدرت تراشه M4 در دستان شما

نسخه جدید iPadOS با انبوهی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و بهره‌گیری از قدرت تراشه M4، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

درست مثل آی او اس ۱۸، سیستم عامل آیپد او اس ۱۸ نیز از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی موسوم به Apple Intelligence بهره می‌برد. این قابلیت‌ها که شامل مواردی مانند تولید عکس، جنی‌موجی، خلاصه‌های هوشمند نوتیفیکیشن‌ها و دستیار صوتی سیری با کارایی ارتقا یافته می‌شوند، خلاقیت و بهره‌وری کاربران را به سطحی جدید ارتقا می‌دهند.

آپدیت آیپد او اس ۱۸

آپدیت آیپد او اس ۱۸

عرضه آیپد پرو M4 و آیپد ایر M2 انتظارات زیادی را برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی در نسخه بعدی آیپد او اس ایجاد کرده بود. با وجود اینکه این نسخه تغییرات بنیادی را در عملکرد پایه سیستم عامل ایجاد نمی‌کند و خبری هم از امکان اجرای مجازی macOS روی آن نیست، ولی با انبوهی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور کامل از قدرت تراشه M4‌ بهره ببرد.

تراشه M4 با برخورداری از موتور عصبی (Neural Engine) قدرتمند، قادر به پردازش تا 38 تریلیون عملیات در ثانیه است. این موضوع، M4 را به تراشه‌ای ایده‌آل برای اجرای وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل می‌کند و به‌همین دلیل، مجموعه قابلیت‌های اپل اینتلیجنس در آیپد او اس ۱۸ روی آیپد پرو M4 به‌مراتب قدرتمندتر از هر دستگاه دیگری عمل خواهد کرد.

تجربه‌ای نوین در یادداشت‌برداری با اپل پنسل

اپلیکیشن Notes نیز با دریافت امکانات جدید مرتبط با اپل پنسل، تجربه کار با دست‌خط را متحول می‌کند. قابلیت Smart Script به‌کاربران اجازه می‌دهد تا ظاهر دست‌خط خود را به‌طور دلخواه شخصی‌سازی کرده و آن را زیباتر و خواناتر کنند.

آیپد او اس ۱۸

آیپد او اس ۱۸

علاوه بر این، امکان جایگذاری متن کپی‌شده در Notes با استایل دست‌خط دلخواه، ظاهری منسجم و یکپارچه به یادداشت‌ها می‌بخشد. آپدیت جدید آیپد او اس ۱۸ با ترکیب هوش مصنوعی قدرتمند و بهره‌مندی از تراشه M4، گامی بلند در جهت ارتقای تجربه کار با تبلت‌های iPad برداشته و به طور قطع مورد استقبال کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

اپل با معرفی آیپد او اس ۱۸، انقلابی در تجربه کاربری آیپد ایجاد کرده است. این آپدیت جدید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی پیشرفته اپل اینتلیجنس، انجام وظایف را هوشمندتر و سریع‌تر کرده و برای اولین بار، ماشین حساب بومی را به آیپد اضافه کرده است.

علاوه بر این، iPadOS 18 با ارائه امکانات شخصی‌سازی بی‌حد و حصر، به کاربران اجازه می‌دهد تا محیط کاربری خود را به شکلی که دوست دارند تنظیم کنند و تجربه‌ای منحصر به فرد از دستگاه خود داشته باشند. به‌زودی با معرفی کامل و بررسی دقیق نسخه جدید آیپد او اس بازمی‌گردیم.

منبع محتوا: 9To5Mac

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =