اخبار اپل

تولید و عرضه آیفون ۱۳ با رونمایی آیفون ۱۶ متوقف شد؛ احتمال رجیستر شدن آیفون ها در ایران قوت گرفت!

پس از ماه‌ها انتظار سرانجام علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون شاهد رونمایی از سری محصولات جدید شرکت اپل بودند. در این مراسم هیجان‌انگیز علاوه بر معرفی دیوایس‌های جدید و متنوع مانند آیفون‌های سری ۱۶ شاهد توضیحات جالبی در خصوص قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصولات بودیم. در میان یکی موضوعات بیش از بقیه به چشم کاربران ایرانی مهم آمد و آن توقف تولید آیفون ۱۳ بود، اما اینکه به‌چه علت این موضوع مورد توجه طرفداران اپل در کشورمان قرار گرفته، موردی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توقف خط تولید آیفون ۱۳ با معرفی آیفون‌های سری ۱۶

لحظه‌شماری برای معرفی آیفون‌های جدید سرانجام در شب گذشته به پایان رسید و مدل‌های قدرتمند آیفون ۱۶ معرفی شدند. در میان معرفی ویژگی‌ها و قیمت‌گذاری این گوشی‌های جدید اپل با نمایش تصویری از تغییر قیمت‌ در مدل‌های قبلی آیفون‌ پرده برداشت.

در این تصویر شاهد کاهش قیمت برای گوشی های آیفون SE، آیفون ۱۴ معمولی و پلاس و آیفون‌های ۱۵ و ۱۵ پلاس بودیم. شاید در نگاه اول تنها نکته قابل توجه در این تصویر تغییر قیمت‌های مدل‌های قدیمی بود، اما موضوع زمانی جالب می‌شود که متوجه می‌شویم در این عکس خبری از آیفون ۱۳ و ۱۳ پلاس نیست. در حقیقت با نمایش این تصویر مشخص شد که خط تولید آیفون‌های سری ۱۳ به پایان کار خود رسیده است و تنها مدل‌های ۱۴، ۱۵ و SE همچنان در فرایند تولید باقی مانده‌اند.

تولید و عرضه آیفون ۱۳ با رونمایی آیفون ۱۶ متوقف شد

تولید و عرضه آیفون ۱۳ با رونمایی آیفون ۱۶ متوقف شد

اپل با این اقدام عملاً تولید گوشی‌های مبتنی بر پورت لایتنینگ را هم به‌دلیل مناقشات با اتحادیه اروپا و الزام به استفاده از پورت‌های یکپارچه USB-C از چرخه محصولاتش حذف کرده است. البته هنوز آیفون SE از این درگاه بهره می‌برد و بعید نیست که اپل در چند ماه آینده و معرفی آیفون اس ای ۴، مدل قدیمی را هم در صندوق خاطراتش قرار دهد! جالب است بدانید پایان یافتن تولید iPhone 13 در حالی تأیید شد که پیش از این شایعاتی مبنی بر توقف خط تولید آیفون ۱۳ به گوش می‌رسید.

پایان آیفون ۱۳ و تغییر احتمالی در طرح رجیستری؟

اشاره کردیم که انتشار این خبر برای کاربران ایران مهم بود چراکه که با توقف ساخت آیفون ۱۳، آخرین مدل از گوشی‌های اپل که در کشورمان رجیستر می‌شد نیز دیگر تولید نخواهد شد و دستگاه‌های جدیدی به دست علاقه‌مندان نمی‌رسد؛ بنابراین چنین موضوعی شاید موجب تغییراتی در سیاست‌های دولت و بحث رجیستری شود.

آیفون ۱۶ پرو و 16 پرو مکس

آیفون ۱۶ پرو و 16 پرو مکس

برخی از کاربران در فضای مجازی با اشاره به این موضوع ابراز امیدواری کرده‌اند که وزارت ارتباطات و صمت در نهایت به توافقی جامع برسند تا علاوه بر رجیستر شدن گوشی‌های ۱۴ و ۱۵ موجود در بازار امکان ورود قانونی iPhone 16 نیز فراهم شود. البته عده‌ای همچنان باور دارند که برنامه‌های کلی در ارتباط با رجیستری گوشی‌های جدید آیفون در نهایت تغییری نخواهد کرد و نباید منتظر اتخاذ رویکردی متفاوت در این زمینه باشیم. باید دید روند فعلی به کجا منتهی خواهد شد و آیا بار دیگر کاربران می‌توانند گوشی‌های جدید اپل را به شکل قانونی و بدون مشکلات فعلی تهیه کنند یا خیر.

در انتهای بد نیست به یک نکته مهم نیز اشاره کنیم. احتمالاً با دیدن تصویر بالا ممکن است این پرسش در ذهنتان ایجاد شده باشد که چرا تصویری از نسخه‌های پرو یا پرو مکس آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ وجود ندارد. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اپل بر اساس یک سیاست کلی پس از معرفی هر گوشی جدید خط تولید پرچمداران قبلی (مدل‌های Pro و Pro Max) را متوقف می‌کند و تنها مدل‌های معمولی و پلاس در روند ساخت باقی می‌مانند. بنابراین نبود تصاویر این گوشی‌ها به این دلیل است که خط تولید آن‌ها از مدت‌ها قبل متوقف شده بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: 9to5mac.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =