نقد و بررسی

گوگل درایو چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟

گوگل درایو چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟

آیا به دنبال یک راه ساده و جذاب برای مدیریت فایل‌هایتان از هر جای دنیا هستید؟ فضای ابری گوگل درایو، جواب این سؤال را در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرویس ابری فوق‌العاده به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را به‌صورت ایمن در یک فضای ابری ذخیره کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. همه چیز از عکس‌ها و ویدئوها تا اسناد مهم و ایمیل‌ها، در یک جای امن و با امکاناتی که احتیاج دارید؛ ذخیره خواهند شد. این سرویس ابزاری است که همه ما نیاز داریم؛ اما اغلب از توانایی‌های واقعی آن غافل می‌مانیم. در ادامه به بررسی کامل و جامع Google Drive پرداخته و کاربردها و امکانات آن را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

همه آنچه که از گوگل درایو می‌دانیم

  • کاربرد: ذخیره‌سازی فایل، اشتراک‌گذاری، همگام‌سازی فایل
  • فضای ذخیره‌سازی رایگان: 15 گیگابایت

گوگل درایو، بخشی از مجموعه گسترده‌تر و یکپارچه گوگل است که شامل ابزارهای خاصی مانند Google Docs، Sheets، Slides و غیره است. این سرویس امکان ذخیره‌سازی، همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌ها را برای کاربران خود فراهم می‌کند. هر فایل جدیدی که در Google Docs ایجاد می‌کنید به‌صورت خودکار در گوگل درایو ذخیره می‌شود. این فضای ذخیره‌سازی آنلاین که در اختیار شما قرار می‌گیرد، میان اسناد ایجاد شده در گوگل درایو، عکس‌های گوگل فوتوز و Gmail به اشتراک گذاشته می‌شود. این سرویس قدرتمند، تمامی ابزارهای موردنیاز شما برای مدیریت و همگام‌سازی فایل‌ها را در خود جمع‌آوری کرده است.

مزایا و معایب فضای ابری گوگل درایو

مزایا و معایب فضای ابری گوگل درایو

مزایا و معایب فضای ابری گوگل درایو

مانند هر سرویس دیگری، گوگل درایو نیز مزایای خود را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا

  1. فضای ذخیره‌سازی رایگان و سخاوتمندانه: از 15 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره‌سازی فایل‌هایتان بهره ببرید. همچنین، می‌توانید فایل‌هایی به حجم تا 5 گیگابایت را به طور کامل در گوگل درایو ذخیره کنید.
  2. همکاری بسیار عالی با مجموعه ابزارها: با استفاده ازGoogle Docs، Sheets،Slides و ابزارهای دیگر، به‌آسانی فایل‌های خود را ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.
  3. همگام‌سازی فایل‌ها از دسکتاپ به دسکتاپ: از طریق نرم‌افزار Google Drive، فایل‌های خود را بین دستگاه‌های مختلف خود به‌راحتی همگام‌سازی کنید.
  4. یکپارچگی با اکثر برنامه‌های دیگر: از طریق اپلیکیشن‌ها و ابزارهای مختلف، به گوگل درایو دسترسی داشته و با سایر ابزارهای کاربردی ادغام شوید.
  5. پشتیبانی از فرمت‌های متنوع: گوگل درایو از انواع مختلف فرمت‌های فایل حمایت می‌کند که عبارت‌اند از: فرمت‌های مخصوص فایل‌های متنی نظیر (DOCX, PDF, TXT)، تصاویر (JPEG, PNG, GIF)، ویدئوها (MP4, MOV, AVI) و فایل‌های صوتی (MP3, WAV, OGG).
دسترسی گوگل درایو به سایر برنامه‌ها

دسترسی گوگل درایو به سایر برنامه‌ها

معایب

این سرویس معایب خود را نیز دارد که از جمله آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  1. عدم امکان محافظت با رمز عبور برای فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته شده‌اند
  2. هر کسی که ایمیل شما را داشته باشد می‌تواند آیتم‌هایی در حساب شما قرار دهد
  3. برخی نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی
  4. یکی از معایب استفاده از گوگل درایو این است که برای بهره‌برداری از تمامی عملکردها و ویژگی‌های مرتبط با آن، نیاز به نصب و استفاده از چندین اپلیکیشن مختلف دارید. به طور مثال برای ذخیره‌سازی و مدیریت عکس‌ها و ویدئوها به Google Photos موردنیاز است. این نیاز به استفاده از چندین اپلیکیشن مختلف ممکن است برای کاربرانی که به دنبال یک راه‌حل یکپارچه و ساده هستند، ناراحت‌کننده و چالش‌برانگیز باشد. هرچند که این اپلیکیشن‌ها با یکدیگر همگام‌سازی شده و به‌خوبی کار می‌کنند؛ اما جابه‌جایی بین چندین اپلیکیشن می‌تواند موجب کاهش بهره‌وری و افزایش زمان صرف شده برای مدیریت و استفاده از فایل‌ها و داده‌ها شود که چندان خوشایند نیست.

نحوه استفاده از گوگل درایو

استفاده از گوگل درایو به دو صورت امکان‌پذیر است: از طریق وب‌سایت و یا نصب کلاینت دسکتاپ گوگل درایو. هنگامی که Google Drive را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود پیکربندی می‌کنید، هر فایلی که در زیرپوشه آن قرار دهید، به‌صورت خودکار ذخیره و همگام‌سازی می‌شود. این قابلیت امکان ذخیره‌سازی کامل فایل‌ها در گوگل درایو را فراهم می‌کند. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان، به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این‌ها، در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم شما، از خرابی سخت‌افزار گرفته تا حمله بدافزارها، تمام فایل‌هایی که با استفاده از گوگل درایو ذخیره کرده‌اید، در امنیت هستند و به‌راحتی می‌توانید از طریق وبسایت Google Drive به آن‌ها دسترسی داشته باشید و یا حتی آن‌ها را دانلود کنید. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که در صورت نیاز به تعویض دستگاه یا بازنشانی آن، اطلاعات شما به‌صورت کامل حفظ می‌شوند و از بین نمی‌روند.

هزینه‌های استفاده از گوگل درایو

ثبت‌نام و شروع استفاده از گوگل درایو هزینه‌ای ندارد. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید، که این مقدار در مقایسه با سایر سرویس‌های مشابه، یک پیشنهاد سخاوتمندانه به حساب می‌آید. برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر و امکانات اضافی مانند ابزارهای ویرایش عکس در گوگل فوتوز و تخفیف‌های ویژه بر روی محصولات گوگل، می‌توانید اشتراک نامحدود این سرویس را تهیه کنید و یا حتی اقدام به خرید اکانت گوگل وان کنید که خود شامل چندین نوع پلن مختلف است.

با خرید هرکدام از این اشتراک‌ها، شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را با پنج نفر از دیگر اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین از امکانات ویژه نظیر پشتیبانی تلفنی و چت متنی نیز بهره‌مند خواهید شد.

شروع به کار با Google Drive

ورود به گوگل درایو

ورود به گوگل درایو

  1. ثبت‌نام و ورود به گوگل درایو: ابتدا باید یک حساب Google داشته باشید. برای این کار کافی است به google.com بروید و سپس حساب کاربری بسازید یا اگر از قبل حساب دارید، وارد آن شوید.
  2. نصب گوگل درایو بر روی دستگاه: برای دسترسی آسان‌تر به فایل‌های خود، توصیه می‌کنیم نرم‌افزار گوگل درایو را بر روی دستگاه خود نصب کنید. این کلاینت به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی فایل‌های خود را همگام‌سازی کرده و از طریق دسکتاپ به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پس از نصب، با ورود به حساب Google خود، گوگل درایو به طور خودکار همگام‌سازی فایل‌های شما را آغاز می‌کند. این ابزار حتی در حالت آفلاین قابلیت دسترسی به فایل‌هایتان از هر دستگاهی که به حساب Google شما متصل است را فراهم می‌سازد.
  3. ساخت پوشه‌ها و آپلود فایل‌ها: در گوگل درایو، می‌توانید پوشه‌های جدید ایجاد کرده و فایل‌هایتان را آپلود کنید. این فایل‌ها به طور خودکار همگام‌سازی می‌شوند و در همه دستگاه‌های متصل به حساب Google شما در دسترسی خواهند بود
  4. مدیریت و اشتراک‌گذاری فایل‌ها: شما می‌توانید با استفاده از گوگل درایو، فایل‌های خود را به‌راحتی مدیریت کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. این سرویس امکان ویرایش هم‌زمان از طریق Google Docs، Sheets و Slides را فراهم می‌کند، به‌طوری که شما و همکارانتان می‌توانید به طور هم‌زمان روی همان فایل کار کنید و تغییرات را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.
  5. امنیت و حفاظت از داده‌ها: شما می‌توانید با مدیریت دسترسی، کنترل کامل بر روی اشتراک‌گذاری فایل‌های خود داشته باشید.
  6. دسترسی از هر جا و هر زمان: با داشتن حساب Google و نصب گوگل درایو بر روی دستگاه‌های مختلف، در هر مکان و در هر زمان و حتی در حالت آفلاین می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید!

رابط وب گوگل درایو

طراحی آنلاین گوگل درایو طی سال‌ها بهبود یافته و اکنون بسیار کاربرپسندتر از گذشته است. این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد نمای فایل‌ها را به‌سادگی به تصاویر بندانگشتی (Thumbnails) یا فهرست (List) تغییر دهید. همین امر باعث می‌شود مشاهده و مدیریت فایل‌ها آسان‌تر شود. از طرفی بدیهی است که ایجاد پوشه‌ها و زیرپوشه‌ها برای سازماندهی فایل‌های شما یک کار بسیار ساده و قابل‌درک است. از دیگر روش‌های سازماندهی می‌توانیم به استفاده از کدهای رنگی (Color Codes) و ستاره‌گذاری (Starred) اشاره کنیم که برای دسته‌بندی و اولویت‌بندی فایل‌ها بسیار مناسب هستند.

رابط وب گوگل درایو- تب Starred

رابط وب گوگل درایو- تب Starred

علاوه بر این‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Google Drive این است که شما می‌توانید به‌راحتی فایل‌ها را از کامپیوتر خود به هر تبی که در مرورگر باز کرده‌اید، بکشید و رها کنید (Drag and Drop) تا آپلود شوند. با استفاده از این روش آپلود فایل‌ها بسیار سریع و بدون دردسر انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، اگر از گوگل درایو برای همگام‌سازی فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در قسمت چپ پنل تحت عنوان Computers پیدا کنید. اگرچه گوگل درایو به‌صورت خودکار نام دستگاه‌ها را شناسایی می‌کند؛ اما شما می‌توانید نام آن‌ها را به هر چیزی که مایل هستید تغییر دهید تا مدیریت آن‌ها برایتان راحت‌تر شود.

Google Drive به‌عنوان یک کلاینت دسکتاپ

گوگل درایو به‌عنوان یک کلاینت دسکتاپ در طی سال‌ها تغییرات و بهبودهای زیادی داشته است. درگذشته، این کلاینت‌ها با نام‌های مختلفی مانند Backup & Sync برای کاربران عادی و File Stream برای حساب‌های تجاری شناخته می‌شدند. اگر هنوز از این نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را حذف کرده و آخرین نسخه گوگل درایو برای دسکتاپ (Google Drive for Desktop) را نصب کنید. این نسخه جدید با قابلیت‌ها و عملکرد بهتر، تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند. هنگام نصب نسخه جدید، اگر نسخه قدیمی‌تر نصب شده باشد، به شما اطلاع می‌دهد و می‌پرسد که آیا می‌خواهید نسخه قدیمی را حذف کنید یا خیر.

استریمینگ در مقابل میرورینگ 

برای همگام‌سازی فایل‌های Google Drive با کامپیوتر خود، دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: استریمینگ و میرورینگ. این دو روش با ویژگی‌های مختلفی که در زیر توضیح داده شده‌اند، به شما اجازه می‌دهند تا بهترین استفاده را از فضای ابری خود ببرید و فایل‌های خود را به‌راحتی مدیریت کنید.

استریمینگ فایل‌ها (Stream files)

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که تمام فایل‌های My Drive خود را در فضای ابری گوگل درایو ذخیره کنید و تنها زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، از طریق کامپیوتر خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این روش با ویژگی Files on Demand در OneDrive مشابه است.

همچنین استریمینگ فایل‌ها به شما کمک می‌کند که فضای کمی از حافظه دستگاه خود را اشغال کنید. با انتخاب استریمینگ، فقط در صورت نیاز فایل‌ها دانلود می‌شوند، به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به داشتن همه فایل‌ها در فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود، از هر کجا و هر زمانی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی بسیار کاربردی است؛ زیرا به شما اجازه می‌دهد تا به طور مؤثری فضای حافظه محلی خود را مدیریت کنید و از بهینه‌ترین استفاده ممکن از فضای ابری گوگل درایو بهره‌مند شوید.

میرورینگ فایل‌ها (Mirror files)

در مقابل، میرورینگ به شما این اجازه را می‌دهد که همه فایل‌های My Drive را هم در فضای ابری و هم در کامپیوتر خود ذخیره کنید. با انتخاب این روش، فایل‌ها به‌صورت هم‌زمان و همگام در هر دو مکان ذخیره می‌شوند. به‌این‌ترتیب، همیشه و حتی در حالت آفلاین نیز به فایل‌های خود دسترسی خواهید داشت. این روش مناسب کاربرانی است که نیاز دارند همیشه و همه‌جا به فایل‌های خود دسترسی داشته باشند، حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند.

جستجو و OCR قدرتمند در گوگل درایو

یکی از ویژگی‌های برجسته گوگل درایو، قابلیت جستجوی قدرتمند آن است که به کاربران امکان می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی فایل‌های موردنیاز خود را پیدا کنند. این قابلیت به‌ویژه به لطف تکنولوژی تشخیص کاراکتر نوری (OCR) که در گوگل درایو تعبیه شده، بسیار کارآمدتر شده است. این فناوری پیشرفته به گوگل درایو اجازه می‌دهد تا متن‌ها را در فایل‌های تصویری و PDF اسکن و شناسایی کند. وقتی شما یک تصویر یا فایل PDF را در Google Drive آپلود می‌کنید، این سرویس به طور خودکار فایل‌ها را برای هر نوع متنی که در آن‌ها وجود دارد اسکن می‌کند. سپس متن شناسایی شده قابل‌جستجو می‌شود، یعنی شما می‌توانید متن‌های موجود در تصاویر و PDFهای خود را به‌راحتی جستجو کنید.

مزایای OCR در گوگل درایو

  1. صرفه‌جویی در زمان: با قابلیت جستجوی پیشرفته و OCR، دیگر نیازی به مرور دستی تعداد زیادی از فایل‌ها ندارید. همچنین شما می‌توانید به‌سرعت می‌توانید متن موردنظر خود را پیدا کنید.
  2. دقت بالا: تکنولوژی OCR گوگل درایو بسیار دقیق است و می‌تواند حتی متن‌های موجود در تصاویری که کیفیت پایینی دارند را شناسایی کند.
  3. سهولت در استفاده: استفاده از OCR به هیچ تنظیمات یا فرایند پیچیده‌ای نیاز ندارد و کاملاً خودکار عمل می‌کند.
  4. بهره‌وری بیشتر: این ویژگی به کاربران حرفه‌ای کمک می‌کند تا بهره‌وری خود را افزایش دهند و به‌راحتی به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

امنیت Google Drive چقدر است؟

گوگل درایو به‌عنوان یکی از امن‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری شناخته می‌شود. این سرویس از دیتاسنترهای جغرافیایی توزیع‌شده و امن استفاده می‌کند و تمامی استانداردهای بین‌المللی مانند ISO 27001 و SOC 2/3 را رعایت می‌کند. همچنین داده‌های کاربران در سه مرحله مختلف رمزگذاری می‌شوند. این مراحل عبارت‌اند از: در هنگام ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات، در رسانه‌های پشتیبان و در حال انتقال بین دیتاسنترها.

علاوه بر این‌ها، گوگل از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته مانند HTTPS برای ارتباطات امن و احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) برای حفاظت بیشتر از حساب‌های کاربری بهره می‌برد. از سوی دیگر، امکان کنترل دسترسی‌ها و مدیریت دستگاه‌های متصل به حساب، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از فعالیت‌های مشکوک جلوگیری کنند. همچنین، Google Drive به طور خودکار از داده‌ها پشتیبان‌گیری کرده و امکان بازیابی اطلاعات را فراهم می‌کند. این تدابیر امنیتی جامع، گوگل درایو را به یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های شما تبدیل کرده است.

اپلیکیشن‌های موبایل گوگل درایو

گوگل درایو دارای اپلیکیشن‌های موبایل برای همه پلتفرم‌های اصلی موبایل است. این اپلیکیشن‌ها به شما امکان دسترسی به آخرین نسخه‌های همه فایل‌ها از تلفن یا تبلت خود را فراهم می‌کنند.

اپلیکیشن‌ موبایل گوگل درایو

اپلیکیشن‌ موبایل گوگل درایو

محیط درون اپلیکیشن‌ موبایل گوگل درایو

محیط درون اپلیکیشن‌ موبایل گوگل درایو

اشتراک‌گذاری و اپلیکیشن‌های متصل

شما می‌توانید هر فایلی که در گوگل درایو ذخیره شده است را به‌صورت خصوصی یا عمومی به اشتراک بگذارید؛ اما وقتی فایل‌ها و پوشه‌ها را از طریق این سرویس به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌های محدودی در اختیار دارید. به‌علاوه، شما کنترل خوبی بر روی دسترسی فایل‌ها دارید؛ می‌توانید تعیین کنید که یک فایل به‌صورت عمومی در دسترس باشد یا فقط به افراد مشخصی دسترسی داده شود. همچنین، می‌توانید مجوزهای دسترسی را تنظیم کنید تا تعیین کنید که کسی فقط مجاز به مشاهده یا ویرایش فایل باشد.

اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها در گوگل درایو

اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها در گوگل درایو

بااین‌حال، Google Drive به شما اجازه نمی‌دهد که برای فایل‌های اشتراک گذاشته شده رمز عبور اضافه کنید یا تاریخ انقضا برای لینک‌های اشتراک‌گذاری شده تعیین کنید. این ویژگی‌ها در سرویس‌های دیگر مانند OneDrive موجود هستند. از طرفی، سرویس‌های دیگری مانند Box و Dropbox نیز گزینه‌های بیشتری برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها ارائه می‌دهند. (هرچند برای دسترسی به برخی از این امکانات ممکن است نیاز به یک حساب پرداختی (Paid Account) داشته باشید.)

به طور خلاصه، گوگل درایو امکانات پایه‌ای و قدرتمندی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها دارد، اما اگر نیاز به گزینه‌های پیشرفته‌تری مانند رمز عبور یا تاریخ انقضا دارید، ممکن است بخواهید از سرویس‌های دیگری استفاده کنید.

مقایسه Google Drive با Dropbox، OneDrive و iCloud، کدام سرویس برای شما مناسب‌تر است؟

فضاهای ذخیره‌سازی ابری از جمله مهم‌ترین ابزارهای موردنیاز در دنیای دیجیتال امروز هستند. چهار سرویس بزرگ و محبوب در این حوزه عبارت‌اند از: گوگل درایو، Dropbox، OneDrive و .iCloud در ادامه به مقایسه این سرویس‌ها و بررسی مزایا و معایب هر یک پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را بر اساس نیازهای خود انجام دهید.

گوگل درایو: بهترین انتخاب برای کاربران اکوسیستم گوگل

Google Drive با ارائه 15 گیگابایت فضای رایگان، در مقایسه با رقبا فضای بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکپارچگی بی‌نظیر آن با سایر سرویس‌های گوگل آن را به یک گزینه بسیار مناسب برای کاربران اکوسیستم گوگل تبدیل کرده است. علاوه بر این، قابلیت همکاری در زمان واقعی (real-time collaboration) به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور همزمان روی اسناد و پروژه‌های مشترک کار کنند. جستجوی پیشرفته و تکنولوژی OCR نیز از دیگر نقاط قوت گوگل درایو هستند.

اگر شما یک کاربر اکوسیستم گوگل هستید و به فضای رایگان بیشتری نیاز دارید، گوگل درایو بهترین انتخاب است. همچنین برای همکاری‌های گروهی و استفاده از ابزارهای آنلاین گوگل مانند Docs و Sheets بسیار مناسب است.

Dropbox، مناسب برای اشتراک‌گذاری امن و سریع

Dropbox با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری پیشرفته مانند تعیین تاریخ انقضا برای لینک‌ها و افزودن رمز عبور به فایل‌ها، برای کاربرانی که امنیت و کنترل بیشتری بر روی اشتراک‌گذاری فایل‌های خود می‌خواهند؛ انتخاب مناسبی است. رابط کاربری ساده و کارآمد Dropbox تجربه کاربری خوبی ارائه می‌دهد. این سرویس با پشتیبانی از همگام‌سازی سریع و پایدار، برای کاربران حرفه‌ای که نیاز به دسترسی سریع و ایمن به فایل‌های خود دارند، بسیار مناسب است. بااین‌حال، فضای رایگان آن تنها 2 گیگابایت است که نسبت به Google Drive کمتر است.

اگر اشتراک‌گذاری امن و کنترل کامل بر روی فایل‌های خود اهمیت می‌دهید، Dropbox انتخاب مناسبی است. این سرویس برای کاربرانی که نیاز به همگام‌سازی سریع و قابل‌اعتماد دارند نیز بسیار مناسب است.

OneDrive، انتخاب برتر برای کاربران ویندوز و آفیس

OneDrive از مزایای فضای یکپارچه با ویندوز بهره می‌برد و با ارائه 5 گیگابایت فضای رایگان، گزینه مناسبی برای کاربران ویندوز است. این سرویس با ابزارهای Office 365 به طور کامل یکپارچه شده است، بنابراین اگر از مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنید، OneDrive بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. قابلیت Files on Demand نیز به شما اجازه می‌دهد که فایل‌ها را بدون اشغال فضای زیاد، بر روی دستگاه خود ذخیره کنید و فقط در صورت نیاز آن‌ها را دانلود کنید.

اگر شما کاربر ویندوز و مجموعه آفیس مایکروسافت هستید، OneDrive به دلیل یکپارچگی کامل با این سیستم‌ها و ابزارها بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

iCloud، بهترین انتخاب برای کاربران اپل

iCloud برای کاربران دستگاه‌های اپل (iOS و macOS) بهترین انتخاب است، زیرا به طور کامل با اکوسیستم اپل یکپارچه شده و 5 گیگابایت فضای رایگان ارائه می‌دهد. همچنین iCloud به طور مستقیم با اپلیکیشن‌های مختلف اپل مانند Photos، Mail و Calendar همگام‌سازی می‌شود. این امر تجربه کاربری بدون نقصی را برای کاربران اپل فراهم می‌کند. از طرفی، برای کاربران غیر اپل، iCloud ممکن است به اندازه سایر سرویس‌ها جذاب نباشد.

اگر شما از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید، iCloud به دلیل یکپارچگی با اکوسیستم اپل و ابزارهای آن بهترین گزینه است.

در انتها

گوگل درایو، یک سرویس ذخیره‌سازی ابری فوق‌العاده است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را به‌صورت ایمن ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید. این سرویس با فضای ذخیره‌سازی رایگان، امکان همکاری آنلاین بر روی یک یا چند فایل و تعامل آسان با سایر ابزارهای گوگل مانند Google Docs و Sheets، برای مدیریت فایل‌ها و کارهای روزمره شما بی‌نظیر است. از طرفی، امنیت بالای Google Drive به شما اطمینان می‌دهد که داده‌هایتان همیشه در امان هستند. اگر به دنبال راهی ساده و کارآمد برای ذخیره‌سازی و دسترسی به فایل‌های خود در هر مکان و هر زمان هستید، توصیه می‌کنیم همین حالا از گوگل درایو استفاده کنید.

منبع محتوا: pcmag.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =