آموزش و ترفند

نتفلیکس چیست و چگونه اشتراک آن را خریداری کنیم؟

نتفلیکس چیست و چگونه اشتراک آن را خریداری کنیم؟

افراد زیادی هستند که به دنیای فیلم و سریال علاقه دارند، حال اگر پخش فیلم ها به صورت استریم باشد، بسیار لذت بخش تر نیز خواهد بود. در ادامه این مطلب از فراسیب توضیح می‌دهیم که سرویس نتفلیکس چیست و چگونه خرید اشتراک نتفلیکس را انجام دهیم.

اگر به تازگی به سرویس استریمینگ Netflix پیوسته‌اید و یا فقط می‌خواهید در مورد نحوه عملکرد آن بدانید و بعدا در مورد خرید گیفت کارت نتفلیکس یا اکانت نتفلیکس تصمیم بگیرید، در ادامه با ما باشید. بطور خلاصه و کلی در جواب سوال نتفلیکس چیست میتوانیم بگوییم، نتفلیکس به عنوان بزرگترین سرویس پخش استریمینگ در جهان شناخته می‌شود.

با وجود این که در دنیای امروزی رقابت بین سرویس‌های استریمینگ خیلی زیاد و تنگاتنگ شده، اما همچنان Netflix در این رقابت در صدر جدول قرار دارد. این شرکت بیش از ۲۰ سال قبل، با اجاره دادن دی وی دی به صورت سفارش پستی، کارش را شروع کرد. نتفلیکس توانسته با تغییرات موجود در جهان هماهنگ شود و به عنوان بهترین سرویس پخش استریمینگ در جهان باقی بماند.

سرویس نتفلیکس چیست و خرید اشتراک netflix

سرویس نتفلیکس چیست و خرید اشتراک netflix

لازم به ذکر است که در حال حاضر Netflix بیشتر از ۲۲۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و به عنوان یکی از بزرگترین ناشران رسانه‌ای در دنیا شناخته شده است.

در ادامه مقاله نتفلیکس چیست، مختصری از ویژگی‌های این سرویس را برای شما ارائه می‌کنیم…

سرویس نتفلیکس چیست؟

نتفلیکس سرویسی است که بهترین فیلم و سریال های دنیا را پخش می‌کند و تقریبا در تمامی نقاط جهان کاربران مخصوص به خود را دارد. Netflix یکی از اولین سرویس‌های صنعت استریم در جهان بود که با تغییری که از سال ۲۰۰۷ داشت، توانست صدها میلیون مشترک و کاربر را به عرصه استریمینگ جذب کند.

این سرویس در ابتدای کارش، محصولات و محتوای مجاز سایر شرکت‌ها را پخش می‌کرد و از سال 2013 برنامه های اصلی خود را از نظر مالی تامین کرد. اولین برنامه اورجینال نتفلیکس، House of Cards بود که توانست زمینه را برای رسانه‌هایی که فقط به صورت استریم بودند مهیا کند.

می‌توان گفت که سرویس نتفلیکس از سال ۲۰۱۳ سعی کرده تا تولید محتوای اصلی و اورجینال خود را افزایش دهد. البته ناگفته نماند که سرویس‌هایی مانند آمازون پرایم ویدیو ، Hulu و دیزنی پلاس نیز در حال رقابت با نتفلیکس هستند، اما هنوز هم نتفلیکس در صدر جدول پخش های استریمینگ است.

رقبای نتفلیکس

رقبای نتفلیکس

عملکرد نتفلیکس دقیقا به چه صورت است؟

حال که به خوبی میدانیم نتفلیکس چیست میخواهیم در مورد عملکرد آن صحبت کنیم و بگوییم نتفلیکس علاوه بر این که یکی از بزرگترین آرشیوهای ویدیویی را به خود اختصاص داده، ساده ترین روش استفاده را نیز دارد. بعد از اینکه در این سرویس ثبت نام کردید و وارد آن شدید، لیستی از برنامه‌های محبوب را مشاهده می‌کنید. در این قسمت متوجه می‌شوید که نتفلیکس محتواهای موجود را بر اساس ژانر و موضوعات مختلف دسته بندی کرده است.

اگر به طور خلاصه بخواهیم نحوه کار سرویس Netflix را بررسی کنیم، باید بگوییم که تمامی فایل های ویدیویی در یک سرویس ابری ذخیره می‌شوند و زمانی که کاربر یک فیلم را انتخاب می‌کند، این سرویس، پخش استریم آن فیلم را شروع می‌کند. ممکن است چند لحظه‌ای طول بکشد تا پخش فیلم آغاز شود، اما تا زمانی که اینترنت شما متصل است، مشکلی در تماشای ویدیو نخواهید داشت.

لوگوی نتفلیکس

لوگوی نتفلیکس

لازم به ذکر است که Netflix چند ثانیه یا چند دقیقه‌ای باید buffer و یا از قبل بارگذاری شود تا در طی پخش فیلم هیچ گونه مشکلی بوجود نیاید.

با گذشت زمان که کاربر فیلم ها و ویدیوهای بیشتری را از طریقنتفلیکس تماشا می‌کند، این سرویس بر اساس سابقه‌ی تماشای او فیلم های جدید را دسته بندی کرده و به وی پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر این می‌توان در برنامه‌های مخصوص تلفن همراه و تلویزیون، بر روی دکمه «Play Something» کلیک کرد. با این کار Netflix بر اساس سابقه‌ی مشاهدات قبلی کاربر و لایک‌های او، به‌طور تصادفی برنامه‌ای را پخش می‌کند.

تماشای فیلم و سریال در نتفلیکس مستلزم چه مواردی است؟

در میان کاربران نتفلیکس هنوز هم هستند افرادی که با محدودیت داده و سرعت پایین اینترنت مشکل دارند؛ به عبارتی اینترنت ضعیف در هنگام اتصال از طریق تلفن همراه، لپ تاپ و یا تلویزیون هوشمند، می‌تواند یک معضل واقعی برای پخش استریمینگ نتفلیکس باشد.

نتفلیکس معمولا پیشنهاد می‌کند که برای تماشای سرویس پخش استریم باید اینترنتی با سرعت حداقل 0.5 مگابیت در ثانیه در اختیار داشت، اما بد نیست بدانیم که برای یک اتصال خوب و تماشای پخش استریم بدون هرگونه قطع و وصلی، باید اینترنتی با سرعت 1.5 مگابیتی داشته باشیم که با این وضعیت اینترنت ایران شرایط کمی سخت خواهد شد! همچنین برای لاگین اولیه و تماشای فیلم و سریال در این سرویس نیاز به سرویس های عبور از محدودیت (تغییر IP) قوی نیاز خواهید داشت.

خرید نتفلیکس

خرید نتفلیکس

در ادامه لیست کاملی از سرعت های مورد نیاز اینترنت برای نتفلیکس را آورده‌ایم:

  • حداقل سرعت مورد نیاز = 0.5 مگابیت بر ثانیه
  • سرعت پیشنهادی = 1.5 مگابیت بر ثانیه
  • سرعت پیشنهادی برای پخش استریم SD = معادل 3 مگابیت بر ثانیه
  • سرعت پیشنهادی برای پخش استریم HD = معادل 5 مگابیت بر ثانیه
  • سرعت پیشنهادی برای پخش استریم UHD (4K) = معادل 25 مگابیت بر ثانیه

علاوه بر میزان سرعت اینترنت مورد نیاز، یکی دیگر از مواردی که برای کاربران سوال برانگیز است این است که استفاده از سرویس نتفلیکس چقدر از حجم اینترنت کاربران را مصرف می‌کند. در ادامه جدولی مختصر از این بررسی‌ها را آورده‌ایم:

کیفیت

تخمین نتفلیکس

اندازه‌گیری‌های تقریبی (واقعی‌تر)

کیفیت پایین (480p)

300 مگابیت در یک ساعت

200 تا 350 مگابیت در یک ساعت

کیفیت متوسط (720p)

700 مگابیت در یک ساعت

650 تا 750 مگابیت در یک ساعت

کیفیت بالا (1080p)

3 گیگابیت در یک ساعت

2.8 تا 3.3 گیگابیت در یک ساعت

1440p

NA

4.2 گیگابیت در یک ساعت

4K (با و یا بدون HDR)

7 گیگابیت در یک ساعت

6.5 تا 11.5 گیگابیت در یک ساعت

رقبای سرویس نتفلیکس

کارشناسان عقیده دارند که هیچ سرویسی نمی‌تواند با نتفلیکس رقابت کند! چرا که نتفلیکس آرشیو عظیمی از محتواها و ویدیوها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته رقابت بین سرویس‌های استریم بیشتر بر سر قیمت این سرویس‌هاست که خبره‌های این صنعت می‌گویند اگر نتفلیکس بخواهد هزینه اشتراکش را بالاتر از قیمت کنونی خود ببرد، مطمئنا بخش قابل توجهی از کاربرانش را از دست خواهد داد.

اشتراک netflix

اشتراک netflix

نتفلیکس با اطلاع از این موضوع قصد دارد یک اشتراک ارزان‌تر آن هم فقط برای نسخه‌ی موبایل در بازارهای خاص را در اختیار کاربران خود قرار دهد که البته مشخص نیست در نهایت این اتفاق خواهد افتاد یا خیر! با همه این تفاسیر می‌توان پیش بینی کرد که درست مانند Quibi که دیگر از بین رفته، سایر خدماتی که اختصاصاً فقط به تلفن همراه تعلق داشتند در نهایت نتوانستند مخاطب زیادی جذب کنند، اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که Netflix محتوای با کیفیت‌تری را برای مخاطبان ارائه می‌کند.

نظر کاربران در مورد سرویس نتفلیکس

همین که تعداد کاربران مشترک نتفلیکس بیش از ۲۲۰ میلیون نفر است، نشان دهنده این موضوع است که آن‌ها از این سرویس راضی هستند و به این موضوع باور دارند که نتفلیکس بهترین سرویس پخش استریمینگ در بازار است.

نظرسنجی‌ها نشان داده که نتفلیکس 63.92 درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهد و Amazon Prime Video با 13.32 درصد در رتبه دوم قرار می‌گیرد. Disney Plus، Hulu و HBO Now نیز درصد کمی از آرا را از آن خود کردند، اما دیگر سرویس‌ها اصلاً نتوانستند در رقابت و نظر کاربران تاثیرگذار باشند.

تماشای سرویس نتفلیکس

تماشای سرویس نتفلیکس

لازم به ذکر است که در نظرسنجی‌ها از کاربران خواسته شد که تنها یکی از سرویس‌های مذکور را انتخاب کنند؛ بنابراین طبیعی است که نتفلیکس که آرشیو بزرگتری نسبت به بقیه دارد، در این میان بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد. این مقایسات نشان دهنده‌ی این نیست که سایر سرویس‌ها خوب نیستند، بلکه فقط بیانگر این است که سرویس نتفلیکس تا چه میزان در ذهن کاربران نقش بسته و چه جایگاه مهمی دارد.

بسیاری از کاربران از افزایش روز افزون قیمت اشتراک نتفلیکس ابراز تاسف می‌کنند، اما این موضوع باعث نشده است تا سیل عظیمی از کاربران جدید که هر ماه به نتفلیکس می پیوندند، از این تصمیم خود منصرف شوند.

اشتراک نتفلیکس در کدام کشورها در دسترس است؟

سوال بهتر این است که سرویس نتفلیکس در کدام مناطق در دسترس نیست!

نتفلیکس تقریبا در تمامی دنیا در دسترس است؛ البته قیمت اشتراک ها و محتواهایی که ارائه می‌شود در مناطق مختلف با هم متفاوت است! با این حال می‌توان از یک ابزار تغییر IP استفاده کرد تا بتوان از محتواهای موجود در دیگر کشورها استفاده کرد و در ایران نیز راهی برای دور زدن این محدودیت‌ها وجود دارد.

خرید سرویس نتفلیکس

خرید سرویس نتفلیکس

از سال ۲۰۲۲ نتفلیکس در بیشتر از ۲۰۰ کشور دنیا در دسترس است و تنها ۴ کشور هستند که نمی‌توانند از خدمات Netflix بهره مند شوند.

این چهار کشور عبارتند از:

  • چین
  • کریمه
  • کره شمالی
  • سوریه

به دلیل روابط تیره‌ی میان آمریکا و سه کشور «کریمه، کره شمالی و سوریه» نتفلیکس در این سه کشور در دسترس نیست، اما کشور چین ممکن است به زودی در لیست کشورهایی قرار بگیرد که نتفلیکس در آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت؛ زیرا محتواهای زیادی به زبان چینی در این سرویس ارائه می‌شود. در حال حاضر هنگ کنگ تحت حمایت سرویس نتفلیکس قرار دارد.

ما نیز در ایران می‌توانیم از طریق روش‌های مختلفی به سرویس نتفلیکس دسترسی داشته باشیم.

سرویس نتفلیکس از چه دستگاه‌هایی پشتیبانی میکند؟

می‌توان گفت که نتفلیکس از هر دستگاهی که قابلیت اتصال به WiFi دارد پشتیبانی می‌کند. این مجموعه شامل رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، اکثر تلویزیون‌های هوشمند، ست ‌تاپ باکس‌ها، دستگاه‌های Amazon Fire TV، پخش‌کننده‌های بلوری و کنسول‌های بازی می‌شود.

اکانت Netflix روی موبایل

اکانت Netflix روی موبایل

نتفلیکس با دستگاه‌های iOS، اندروید و تلفن های ویندوزی کار می‌کند. در دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید، از دستگاه‌هایی که اندروید ۵ (Lollipop) به بالا دارند و در دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس، از دستگاه‌هایی که آی او اس ۵ به بالا دارند پشتیبانی می‌کند. نتفلیکس همچنین می‌تواند در هر دستگاه Chromecast که در تلویزیون های قدیمی موجود است و با آن سازگار است پخش شود، اما در این موارد نمی‌تواند از Airplay پشتیبانی کند!

یکی از جالب‌ترین دستگاه‌هایی که سرویس نتفلیکس نمی‌تواند از آن پشتیبانی کند، دستگاه نینتندو سوییچ است! امیدواریم نتفلیکس بتواند بزودی این دستگاه را نیز در حیطه‌ی حمایت خود قرار دهد.

آرشیو فیلم های نتفلیکس

بهترین ویژگی نتفلیکس این است که کاتالوگی بزرگ از فیلم ها و نمایش ها را دارد و حتی نسخه های اورجینال Netflix که در هیچ سرویس دیگری نمی‌توانید مشاهده کنید را می‌توانید در این سرویس ببینید.

نسخه‌ی اورجینال نتفلیکس از زمانی که House of Cards در سال ۲۰۱۳ عرضه شد با موفقیت روز افزون خود، مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. شرکت‌های دیگر مانند دیزنی و HBO نیز به پخش استریم پیوسته‌اند و به همین دلیل فیلم ها و محتواهای خود را از نتفلیکس خارج کرده تا بتوانند در سرویس‌های خود از مخاطبان میزبانی کنند.

بهترین فیلم و سریال های Netflix

بهترین فیلم و سریال های Netflix

اگر نمی‌دانید که چه فیلم ها و برنامه‌هایی را در نتفلیکس می‌توانید مشاهده کنید، لیستی از این موارد را که ما در زیر آورده‌ایم ببینید!

بهترین سریال های منتشر شده در نتفلیکس

برنامه‌ها و کتابخانه نتفلیکس دائما در حال تغییر و در مناطق مختلف نیز متفاوت است؛ اما همیشه آرشیوی مملو از برنامه و فیلم دارد، به طوری که هر زمان خواستید چیزی تماشا کنید، می‌توانید به آن رجوع کنید. در ادامه تعدادی از سریال های نتفلیکس که می‌توان گفت همیشه در این سرویس در دسترس هستند و از پر طرفدارترین‌ها به شمار می‌روند را برایتان آورده‌ایم:

  • نمایش کربن تغییر یافته (Altered Carbon)
  • آینه سیاه (Black Mirror)
  • تاج (The Crown)
  • مجموعه Dark
  • مجموعه GLOW
  • مجموعه House of Cards
  • مجموعه Narcos
  • مجموعه Orange Is the New Black
  • عروسک روسی
  • مجموعه Stranger Things
  • مجموعه کیمی اشمیت نشکن
  • مجموعه The Witcher
  • مجموعه The Queen’s Gambit
  • مجموعه Halston
  • مینی سریال squid game
  • سریال سرقت پول یا سریال خانه کاغذی
خرید سرویس نتفلیکس

خرید سرویس نتفلیکس

بهترین فیلم های موجود در سرویس نتفلیکس

قبل از هرچیز لازم است بگوییم که فیلم های Netflix به اندازه سریال های این سرویس مورد توجه قرار نگرفته‌اند! البته Netflix برای فیلم های اورجینال خود نیز آرشیوی بزرگ در نظر گرفته و آن‌ها را از نظر مالی تامین کرده است. علاوه بر فیلم های اختصاصی نتفلیکس، فیلم های دیگری نیز از پلتفرم‌های دیگر در این سرویس موجود است که برخی از آن‌ها را در زیر آورده‌ایم:

  • فیلم 1922
  • فیلم The Ballad of Buster Scruggs
  • فیلم Enola Holmes
  • فیلم Extraction
  • فیلم The Irishman
  • داستان های The Meyerowitz
  • فیلم Mudbound
  • فیلم گارد قدیمی (The Old Guard)
  • فیلم Okja
  • فیلم The Platform
  • فیلم Roma (روما)
  • فیلم The Two Popes
  • فیلم To All the Boys I’ve Loved Before
  • فیلم War Machine
  • فیلم Army of the Dead (ارتش مردگان)
  • فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog)

سرویس های استریم فیلم مشابه نتفلیکس

در زیر بزرگترین سرویس‌هایی که توانایی پخش استریم را دارند، ارائه کرده‌ایم.

آمازون پرایم ویدیو

سرویس Amazon Prime Video

سرویس Amazon Prime Video

می‌توان به جرات گفت که سرویس Amazon Prime Video، بعد از نتفلیکس، بهترین سرویس پخش استریم است و روز به روز در حال گسترش آرشیو خود می‌باشد.

جریان اصلی ویدیو پرایم، اتصال آن به آمازون پرایم است. اشتراک این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ویدیو پخش کنید، سفارشات خود را به طور رایگان ارسال کنید، کتاب الکترونیکی در آمازون کیندل اجاره کنید و… همچنین می‌توانید امکاناتی مانند فضای ذخیره سازی نامحدود عکس و تخفیف در سوپرمارکت های Whole Foods را نیز دریافت کنید.

موارد گفته شده در بالا شاید به پخش جریانی این سرویس اضافه نکند، اما همچنان این سرویس می‌تواند در قسمت استریم رقیب خوبی برای نتفلیکس باشد. اشتراک اولیه این سرویس تجربه تماشای 4K را برای کاربران فراهم می‌آورد، اما نقطه ضعف این سرویس این است که کاربران نمی‌توانند خیلی راحت محتوای مورد علاقه شان را انتخاب کنند!

 

 

طرح پایه ی نتفلیکس

طرح استاندارد نتفلیکس

طرح پریمیوم نتفلیکس

طرح کامل آمازون پرایم

ویدیو های آمازون پرایم

کیفیت فیلم

حداکثر 480P

حداکثر 1080P

حداکثر 4K

حداکثر 4K

حداکثر K4

استریم های همزمان

1

2

4

3

3

استریم یک برنامه

1

2

4

2

2

محدودیت دانلود

 DL100 در یک دستگاه

در مجموع DL100 در دو دستگاه

در مجموع DL100 در چهار دستگاه

محدودیت DL ناشناخته در دو دستگاه

محدودیت DL ناشناخته در دو دستگاه

قیمت ماهانه

9 دلار

14 دلار

18 دلار

13 دلار

9 دلار

قیمت سالیانه

108 دلار (بدون پرداخت سالانه)

168 دلار (بدون پرداخت سالانه)

216 دلار (بدون پرداخت سالانه)

120 دلار

108 دلار (بدون پرداخت سالانه)

امتیازات

هیچ کدام

هیچ کدام

هیچ کدام

چندگانه

هیچ کدام

دیزنی پلاس

سرویس disney plus

سرویس disney plus

دیزنی پلاس به عنوان یک تازه وارد در صنعت استریم شناخته می‌شود، اما در همان ماه های اول ورود خود به بازار استریم رشد قابل توجهی داشته است. البته با توجه به نام دیزنی و محتواها و فیلم های تحت سلطه‌ی این شرکت مانند مارول، پیکسار، جنگ ستارگان، و نشنال جئوگرافیک، این رشد سریع زیاد هم تعجب برانگیز نیست.

برنامه نویسی اورجینال این سرویس نیز در حال حاضر با The Mandalorian موفقیت چشمگیری داشته است. شرکت دیزنی در حال افزودن محتواهای جدید به سرویس خود است.

سرویس Hulu

سرویس Hulu ممکن است به اندازه‌ی دو سرویسی که در بالا نام بردیم در جهان دسترسی بین المللی نداشته باشد، اما برای کسانی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

سرویس Hulu

سرویس Hulu

حجم فیلم‌های آن به اندازه‌ی نتفلیکس نیست، اما روابط دوستانه آن با کانال‌های تلویزیونی بزرگ در ایالات متحده، این امکان را به اشتراک Hulu می‌دهد تا برنامه‌های جدید را تنها یک روز بعد از این که از طریق تلویزیون پخش شد، به صورت آنلاین پخش کند.

برای این سرویس نیز چند Hulu Originals عالی مانند Handmaid’s Tale وجود دارد، اما آن‌ها به هیچ وجه نزدیک به دیگر پلتفرم‌های پخش اصلی نیستند. با این حال، این موضوع برای محتوا ضرری ندارد و همچنان نمایش های زیادی (جدید و قدیمی) وجود دارد تا کاربران بتوانند تماشا کنند.

اپل تی وی پلاس

آخرین سرویس استریم، اپل تی وی پلاس است که به تازگی و در اواخر سال ۲۰۱۹ و درست قبل از دیزنی پلاس به بازار ارائه شد. این سرویس بسیار کند کارش را شروع کرد، اما می‌تواند به عنوان یکی از رقیبان Netflix محسوب شود.

سرویس اپل تی وی پلاس

سرویس اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس به دلیل محتوای اورجینال منحصر بفردش بسیار عالیست و با وجود این که آرشیو کوچکی از محتواها را دارد، اما مواردی را در خود دارد که در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. در نهایت باز هم تاکید می‌کنیم که همچنان سرویس نتفلیکس در صدر سرویس‌های استریم در جهان قرار دارد اما خرید اشتراک اپل تی وی پلاس در فروشگاه فراسب میسر می باشد.

 

امیدواریم این مطلب به اطلاعات شما اضافه کرده باشد؛ در مطالبی مرتبط به ویژگی‌های مخفی نتفلیکس پرداختیم و همچنین نحوه ثبت گیفت کد نتفلیکس را آموزش دادیم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =