نقد و بررسی

فضای ابری آیکلود و نحوه خرید اشتراک iCloud Plus

فضای ابری آیکلود و نحوه خرید اشتراک iCloud Plus

آیکلود، سرویس ذخیره‌سازی ابری از اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات خود را از طریق اینترنت ذخیره، همگام‌سازی و به اشتراک بگذارند. در سال ۲۰۲۱، شرکت اپل سرویس آیکلود پلاس را معرفی کرد. این سرویس نسخه ارتقا یافته آیکلود است که با امکانات بیشتری به کاربران ارائه می‌شود. سرویس آیکلود پلاس علاوه بر فضای بیشتر ذخیره‌سازی، ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی بیشتری را نیز فراهم می‌کند.

آنچه درباره آیکلود پلاس باید بدانیم

اشتراک آیکلود پلاس یکی از ویژگی‌های برجسته اپل است که اجازه استفاده از امکانات متعدد ذخیره‌سازی ابری را برای کاربران فراهم می‌کند. این اشتراک به دستگاه‌های آیفون یا آیپد با iOS 15 و بالاتر نیاز دارد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما این نسخه از سیستم‌عامل را دارد تا بتوانید از این خدمات استفاده کنید.

یکی از مزیت‌هایی که پس از خرید آیکلود پلاس برایتان فعال می‌شود، این است که شما هیچ هزینه اضافی‌ای برای خدمات دیگر پرداخت نمی‌کنید. این بدان معنا است که به همان مبلغی که برای تهیه حجم اضافی آیکلود می‌پردازید، کافی است تا از اشتراک iCloud Plus نیز بهره‌مند شوید.

اشتراک آیکلود پلاس

اشتراک آیکلود پلاس

آیکلود پلاس چه تفاوتی با آیکلود معمولی دارد؟

آیکلود پلاس امکانات امنیتی و حریم خصوصی بیشتری را نسبت به آیکلود معمولی فراهم می‌کند. علاوه بر فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی اطلاعات، این سرویس امکاناتی ارتقا یافته ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آیکلود پلاس، Private Relay است که یک VPN محافظ حریم خصوصی است. این ویژگی با مخفی‌کردن ترافیک شما، اطلاعات شما را در اینترنت محافظت می‌کند.

همچنین، Hide My Email به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های موقتی برای ثبت‌نام در سایت‌ها ایجاد کنید که از دریافت اسپم جلوگیری می‌کند. از طرفی با قابلیت Custom Email Domain ، آیکلود پلاس به شما این امکان را می‌دهد که ایمیل‌های خود را با استفاده از یک دامنه سفارشی ایجاد و مدیریت کنید. علاوه بر این‌ها، در iCloud Plus، می‌توانید تصاویر و ویدئوهای ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته خانه‌تان را به‌صورت امن در iCloud ذخیره کنید که این ویژگی تحت عنوان HomeKit Secure Video شناخته می‌شود.

نحوه خرید اشتراک

برای خرید اشتراک آیکلود پلاس، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اطمینان از نوع اشتراک: ابتدا مطمئن شوید که iCloud Plus را می‌خواهید. این اشتراک در چند پلن مختلف ارائه می‌شود، از جمله 50 گیگابایت، 200 گیگابایت، 2 ترابایت، 6 ترابایت و 12 ترابایت.
  • بررسی نوع اشتراک فعلی: اگر نمی‌دانید کدام پلن را دارید، از تنظیمات دستگاه خود در iPhone یا iPad استفاده کنید. به بخش iCloud بروید و اگر مشخصات آیکلود+ را مشاهده کنید، به پلن اشتراک خود وارد شده‌اید.
  • خرید اشتراک: برای اینکار باید از صفحه خرید اشتراک آیکلود پلاس اقدام کنید زیرا کارت‌های بانکی ایرانی برای اپل معتبر نیستند.
فضای ابری آیکلود

فضای ابری آیکلود

روش‌های مختلف خرید اشتراک آیکلود پلاس

برای تهیه این سرویس، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌ها این است که بعد از خرید گیفت کارت آیتونز، اشتراک آیکلود پلاس را فعال کنید. این روش برای کسانی که دسترسی به کارت اعتباری ندارند یا از استفاده از آن‌ها اجتناب می‌کنند، مناسب است. همچنین، اشتراک iCloud Plus به‌عنوان یکی از اشتراک‌های موجود در اپل وان نیز در ‌دسترس است. با خرید اپل وان، علاوه بر اشتراک آیکلود پلاس، از سایر خدمات اپل مانند Apple Music و Apple Arcade نیز بهره‌مند خواهید شد.

کدام اشتراک را بخریم؟

اشتراک‌های iCloud Plus در اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند که به نیازها و سطح استفاده کاربران مختلف می‌توانند پاسخ دهند. در ادامه توضیحاتی درباره هر یک ارائه می‌کنیم.

آیکلود پلاس

پلن های iCloud Plus

پلن ۵۰ گیگابایت بیشتر برای افرادی که نیاز به حجم ذخیره‌سازی کمتری دارند، مانند استفاده شخصی یا کاربرانی که تعداد کمی از فایل‌ها و اطلاعات را در آیکلود نگه می‌دارند، مناسب است. از سوی دیگر پلن ۲۰۰ گیگابایت برای افرادی که به حجم بیشتری نیاز دارند؛ اما فضای زیادی برای ذخیره‌سازی نیاز ندارند، مثلاً افرادی که تعداد زیادی از فایل‌ها و اطلاعات را در آیکلود نگه می‌دارند؛ اما حجمشان زیاد نیست، مناسب است.

همچنین پلن ۲ ترابایت برای خانواده‌ها، کسب‌وکارهای کوچک یا افرادی با تعداد زیادی از فایل‌ها و اطلاعات در آیکلود، مناسب است. این پلن برای افرادی که به فضای ذخیره‌سازی بزرگی نیاز دارند، ایده‌آل است. از طرفی پلن‌های ۶ و ۱۲ ترابایت برای کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی نیاز دارند، مناسب هستند.

بنابراین، انتخاب پلن مناسب بستگی به نیازها و استفاده مورد انتظار شما دارد.

جمع بندی

iCloud Plus، به‌عنوان یک پلتفرم کامل برای مدیریت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی، برای هر کسی است که به دنبال یک راه‌حل امن برای ذخیره داده‌هایش است یک انتخاب عالی خواهد بود. با امکانات پیشرفته‌ای مانند Private Relay و امکانات مفیدی مانند Hide My Email، آیکلود پلاس امنیت و دسترسی آسان به داده‌های شما را تضمین می‌کند. از طرفی، تهیه اشتراک آیکلود پلاس بسیار ساده است. کافی است بسته به نیاز خود پلن مورد نظرتان را انتخاب کرده و به سرعت اشتراک خود را فعال کنید. البته اگر همچنان برای تهیه این سرویس و بررسی اشتراک‌های مختلف آن نیاز به مطالعه بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم به «آیکلود پلاس چیست» مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شش =