اپلیکیشن های iPadOS

کاربردی ترین اپلیکیشن های iPad برای دانشجویان و دانش آموزان

معرفی کاربردی ترین اپلیکیشن های iPad برای دانشجویان و دانش آموزان

تبلت اپل میزبان برنامه‌هایی است که کار کردن با آن ها بسیار لذت بخش بوده و اغلب، مواردی هستند که به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار خواهید داشت. در این مطلب از فراسیب قصد داریم با بهترین اپلیکیشن های آیپد که برای دانشجویان و دانش آموزان فوق العاده مهم و کاربردی هستند، آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه شوید…

معرفی بهترین اپلیکیشن های آیپد برای دانش آموزان و دانشجویان

بسیاری از برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهتر یادداشت‌برداری کنید، با دقت بیشتری کار کنید و با دوستان خود راحت‌تر در ارتباط باشید. در حالی که برخی از این برنامه‌ها نیاز به تهیه اشتراک دارند، اما بسیاری از آن‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند. فارغ از تمام این مسائل، در ادامه با بهترین اپلیکیشن های آیپد که هر شخصی مخصوصا دانشجویان و دانش آموزان باید روی تبلت خود داشته باشد، آشنا خواهیم شد.

نرم افزار Notion برای آیپد

تصویری از محیط کاربری اپلیکیشن Notion

تصویری از محیط کاربری اپلیکیشن Notion

به کمک این اپلیکیشن شما می‌توانید کارهای خود را به راحتی برنامه‌ریزی کنید. نوشتن یادداشت، اضافه کردن لیست و سامان‌دهی کارها از جمله مواردی است که Notion می‌تواند در خدمت شما باشد.

به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو، می‌توانید از اپلیکیشن Notion برای ردیابی اهداف خود در طول سال تحصیلی استفاده کنید. از سوی دیگر اطلاعات و محتوای شما روی تمامی محصولات به راحتی سینک می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد اکانتتان شوید. به همین سادگی تمامی اطلاعات شما در لحظه در دسترس خواهد بود. در گوشی‌های هوشمند، باید اپلیکیشن مربوطه را دانلود کرده و در کامپیوتر، این کار را از طریق مرورگر می‌توانید انجام دهید.

نرم افزار Notion به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود و می‌توانید به صورت نامحدود از آن استفاده کنید. اما برخی امکانات آن پس از خرید اشتراک در دسترس قرار می‌گیرد.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن نوت برداری Evernote

تصویری از محیط اپلیکیشن Evernote

تصویری از محیط اپلیکیشن Evernote

این روزها ممکن است انتخاب اول دانشجویان و دانش آموزان برای نوشتن مطالب مختلف، تهیه دفتر و خودکار باشد؛ اما سامان‌دهی این موارد پس از یادداشت برداری یک پروسه فوق‌العاده پیچیده و برخی مواقع گیج کننده خواهد بود. اما اپلیکیشن Evernote در خدمت شما است تا این نگرانی را از سر شما خارج کند. به این ترتیب تمام محتوای مورد نظر به صورت دیجیتالی در دسترس خواهد بود و هر زمان که اراده کنید، می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

نسخه رایگان Evernote به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آیپد به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت برداری کنید یا صفحه‌های اینترنتی را به یادداشتتان الصاق کنید. اما اگر به امکانات بیشتری احتیاج داشته باشید، باید اشتراک این اپلیکیشن را خریداری کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

نرم افزار Calendar اپل برای مدیریت زمان

نمایی از محیط کاربری اپلیکیشن Calendar

نمایی از محیط کاربری اپلیکیشن Calendar

اگر زمان انجام کارهای خود را مدیریت نکنید، مطمئنا به هیچ یک از آن‌ها نخواهید رسید. قرار دادن تمامی این موارد در یک تقویم، به شما کمک می‌کند تا در موعد مقرر از موضوع اطلاع پیدا کرده و به راحتی به دنبال آن بروید.

در حالی که اپلیکیشن‌های زیادی در حوزه برنامه‌ریزی و اضافه کردن رویداد به تقویم در دسترس قرار گرفته‌اند، اما Calendar به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آیپد در این خصوص در دسترس شما خواهد بود.

به کمک این نرم افزار شما می‌توانید پیام هشداری را برای روزهای مورد نظر خود تنظیم کرده، زمان خاصی را برای یادآوری به آن اضافه کنید یا فایل‌هایی را به پیام مورد نظر الصاق کنید.

خوشبختانه این اپلیکیشن از طریق اپل آیدی روی تمامی دیوایس‌های شما در دسترس خواهد بود و تمامی تغییرات، در لحظه همگام‌سازی می‌شود. اپلیکیشن Calendar به صورت پیش فرض روی آیپد شما وجود دارد؛ اما اگر پیش‌تر به هر دلیلی آن را حذف کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از اپ استور دانلود کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن محبوب Google Drive

تصویری از Google Drive در اپ استور

تصویری از Google Drive در اپ استور

گوگل درایو یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای نگهداری فایل‌ها به حساب می‌آید. به این ترتیب با ورود به اکانت گوگل خود، می‌توانید به تمام فایل‌هایی که در آن ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

به کمک Google Drive شما می‌توانید هر زمان که اراده کنید، به ویرایش فایل‌ها بپردازید و همچنین امکان دسترسی به دیگران برای ویرایش فایل‌ها هم در اختیار شما خواهد بود.

استفاده از گوگل درایو کاملا رایگان است و تنها به یک اکانت گوگل نیاز خواهید داشت.

آیکون دانلود از اپ استور

نرم افزار Slack برای دانشجویان و دانش آموزان

تصویری از Slack در اپل استور

تصویری از Slack در اپل استور

اسلک را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌ها برای ارتباط به حساب آورد. این اپلیکیشن در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شما به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو برای سازمان‌دهی کارهای خود نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

در این برنامه با ساخت کانال‌های مختلف، می‌توانید همکلاسی‌های خود را نیز در آن‌ها شرکت داده و در کنار یکدیگر، سال تحصیلی را با تعامل بیشتری سپری کنید. معلمان، استادان یا مدیران دانشگاه نیز می‌توانند اطلاعات مختلف در حوزه کلاس‌ها را نیز به راحتی در این کانال‌ها اعلام کرده و به اطلاع تمام دانش‌آموزان یا دانشجویان برسانند.

استفاده از اسلک رایگان بوده و می‌توانید ۱۰ هزار پیام اخیر خود را به این ترتیب مشاهده کنید و از سوی دیگر، امکان ساخت یک کانال نیز برای شما فراهم شده است. اما برای دسترسی‌های بیشتر، باید اشتراک این اپلیکیشن را خریداری کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Shortform برای آیپد

تصویری از محیط کاربری اپلیکیشن Shortform

تصویری از محیط کاربری اپلیکیشن Shortform

برای بالا بردن اطلاعات، شما مطمئنا نیاز دارید که منابع و کتاب‌های زیادی را مطالعه کنید که این پروسه بسیار سنگین و گیج کننده خواهد بود. برنامه Shortform به شما این امکان را می‌دهد که خلاصه‌ای از کتاب‌های مختلف را بخوانید، آن‌ها را بر اساس دسته بندی‌های مختلف نشانه گذاری کنید و همچنین می‌توانید کتاب‌های دلخواه خود را به این مجموعه اضافه کنید.

برای استفاده از این برنامه شما باید ماهانه ۲۴ دلار پرداخت کنید، اما در صورت پرداخت اشتراک سالانه این رقم به ۱۶.۴۲ دلار در ماه کاهش پیدا خواهد کرد. برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانید از گیفت کارت آیتونز استفاده کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

نرم افزار Zoom برای تماس های گروهی

تصویری از Zoom در اپ استور

تصویری از Zoom در اپ استور

در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر دنیا به سمت سمینارهای شخصی کوچ کرده‌اند، اما هنوز هم ممکن است بخواهید برخی موارد را به صورت تصویری با همکلاسی‌های خود در میان بگذارید. به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آیپد در این خصوص باید به زوم اشاره کنیم.

به کمک این برنامه شما می‌توانید به راحتی با دوستان خود مکالمه‌های تصویری داشته و ایرادات درسی را از این طریق حل و فصل کنید. همچنین امکان چت با دیگران نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

در نسخه رایگان، شما می‌توانید میتینگ‌های ۴۰ دقیقه‌ای با حداکثر ظرفیت ۱۰۰ مهمان را برگزار کنید. این گزینه برای بسیاری از افراد مناسب به نظر می‌رسد؛ اما در صورت نیاز به گزینه‌های بیشتر، باید هزینه اشتراک آن را پرداخت کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن OneNote برای iPad

نمایی از محیط کاربری اپلیکیشن OneNote

نمایی از محیط کاربری اپلیکیشن OneNote

اگر به دنبال یک جایگزین برای Evernote هستید، اپلیکیشن وان نوت که توسط مایکروسافت توسعه یافته، بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی یادداشت برداری کرده یا یادداشت‌های خود را به صفحات مختلف دسته‌بندی کنید. از این نرم افزار همچنین برای ساخت چک لیست نیز می‌توانید کمک بگیرید.

زمانی که مشغول به کار با یادداشت‌ها هستید،‌ می‌توانید از گزینه جستجو برای پیدا کردن آیتم مورد نظر استفاده کنید. همچنین به کمک تگ‌ها هم می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، یادداشتی که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

استفاده از وان نوت رایگان بوده و تنها به اکانت مایکروسافت نیاز خواهید داشت.

آیکون دانلود از اپ استور

نرم افزار پرکاربرد Trello

محیط اپلیکیشن Trello

محیط اپلیکیشن Trello

اگر به بهترین اپلیکیشن های آیپد در حوزه برنامه ریزی و مدیریت پروژه با محوریت رایگان بودن قابلیت‌ها نگاه بیندازیم، ترلو بی شک یکی از آن‌ها است. امکان ساخت برد های مختلف به همراه ایجاد نامحدود کارت‌ها باعث می‌شود تا روند مدیریت پروژه‌های شما با سرعت فوق‌العاده زیادی طی شود.

در کنار ساده بودن ایجاد کارت‌ها، شما می‌توانید از تمپلیت‌های از پیش ساخته شده استفاده کنید، چک لیست آماده کنید، لیبل اضافه کنید و به این ترتیب روند انجام کارهای خود را نسبت به گذشته بسیار سریع‌تر کنید. زمانی که یکی از کارها را به پایان رساندید، می‌توانید به سادگی آن را به ستون کارهای انجام شده منتقل کنید تا تمامی افراد حاضر در این مجموعه بتوانند از انجام آن اطلاع پیدا کنند.

نسخه رایگان Trello به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰ بورد را به فضای کار خود در این پلتفرم اضافه کنید. به ازای پرداخت ماهانه ۵ دلار، می‌توانید امکانات بیشتری را در اختیار داشته باشید. اما مطمئنا قابلیت‌های ابتدایی پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران خواهد بود.

آیکون دانلود از اپ استور

آیپد؛ بهترین گجت برای دانش آموزان و دانشجوها

دانش آموزان مشغول کار با آیپد

دانش آموزان مشغول کار با آیپد

سامان‌دهی و برنامه‌ریزی برای انجام پروژه‌های مختلف می‌تواند مقدمه رسیدن به اهداف شما باشد. دیجیتالی شدن این امور باعث می‌شود تا کاغذها، کتاب‌‌ها و دفاتر کمتری را با خود حمل و نقل کنید که این موضوع، می‌تواند روی سلامت شما نیز تاثیرگذار باشد. اگر قصد خرید آیپد را دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای خرید آیپد در سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید.

اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب در حوزه‌های مختلف می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما در بر داشته باشد. شما به عنوان خواننده این مطلب از کدام یک از موارد معرفی شده استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =