اپلیکیشن های iOS, اپلیکیشن های iPadOS

معرفی و لینک دانلود اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در آیفون

معرفی و لینک دانلود اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در آیفون

تایپ سریع برای برخی افراد آسان است؛ اما باید قبول کنیم که برای همه افراد این‌چنین نیست. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر می‌توانستید به همان سرعتی که صحبت می‌کنید تایپ کنید، زندگی چقدر ساده‌تر می‌شد؟ خب، چرا فکر کنیم وقتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم! اگرچه اپلیکیشن‌های نوت‌ پیش‌فرض آیفون می‌تواند نیازهای اساسی شما برای تبدیل صدا به متن را برطرف کنند، اما فاقد قابلیت‌های بیشتر هستند؛ بنابراین، در این مقاله به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های تبدیل صدا به متن برای آیفون می‌پردازیم که علاوه بر کاربردی‌بودن، امکانات ویژه‌ای نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. بیایید به بررسی کامل و جامع ۷ برنامه تبدیل صدا به متن ایفون بپردازیم.

معرفی جامع بهترین اپلیکیشن‌های تبدیل صدا به متن در آیفون

اگر به دنبال راهی سریع و دقیق برای تبدیل گفتار به متن هستید، ما اینجا هستیم تا به شما بهترین ابزارها را معرفی کنیم. امروزه، ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی دارند. این اپلیکیشن‌ها شامل Evernote ، Otter،Rev Voice Recorder ، Transcribe، Day One Journal، Dictation و Dictate2us هستند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

Evernote: بهترین اپلیکیشن برای سازمان‌دهی نوت‌ها

یکی از ویژگی‌های برجسته Evernote، قابلیت تبدیل گفتار به متن است. شما می‌توانید با باز کردن کیبورد مجازی و ضربه‌زدن بر روی میکروفون زیر کلید بازگشت، متن خود را دیکته کنید. این اپلیکیشن به طور خودکار صدای شما را به متن تبدیل می‌کند و آن را به نوت‌های شما اضافه می‌کند. این ویژگی به‌خصوص برای زمانی که نیاز به یادداشت‌برداری سریع دارید، بسیار کاربردی است.

یکی دیگر از مزایای بزرگ Evernote، قابلیت همگام‌سازی خودکار نوت‌ها در تمامی دستگاه‌ها است. شما می‌توانید نوت‌های خود را بر روی گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر مشاهده و ویرایش کنید و مطمئن باشید که همیشه به آخرین نسخه نوت‌های خود دسترسی دارید. این همگام‌سازی به‌صورت خودکار انجام می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که هیچگاه نوت‌های مهم خود را از دست ندهید.

اگر دانشجو هستید، Evernote به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی نوت برداری کرده و آنها را دسته‌بندی کنید و حتی نوت‌بوک‌های جداگانه برای هر درس یا پروژه ایجاد کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا تمامی نوت‌های خود را به‌خوبی سازمان‌دهی کنید و در صورت نیاز به‌راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، می‌توانید پروژه‌ها، ایده‌ها و افراد مختلف را با استفاده از فضای مشترک به هم متصل کنید که این ویژگی برای کسب‌وکارها و پروژه‌های گروهی بسیار مفید است.

Evernote - برنامه تبدیل صدا به متن

Evernote – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. اسکن و تبدیل نوت‌های دست‌نویس: یکی از ویژگی‌های برجسته Evernote امکان اسکن و تبدیل نوت‌های دست‌نویس به متن است. این ویژگی به‌خصوص برای دانشجویان و پژوهشگران مفید است.
  2. عملکرد بدون نقص در تبدیل صدا به متن: تبدیل صدا به متن در Evernote بسیار دقیق و سریع انجام می‌شود که برای نوشتن یادداشت‌ها و مقالات کاربردی است.
  3. قالب‌های متنوع و کاربردی: Evernote دارای قالب‌های مختلفی برای نوت برداری است که به شما کمک می‌کند یادداشت‌های خود را به بهترین شکل سازمان‌دهی کنید.
  4. لینک دادن نوت‌ها: این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد نوت‌ها را به یکدیگر لینک دهید که برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده بسیار مفید است.
  5. سیستم سازمان‌دهی عالی: سیستم سازمان‌دهی نوت‌ها در Evernote بسیار کارآمد و منعطف است.

معایب

  1. عدم امکان ذخیره‌سازی آفلاین داده‌ها: یکی از محدودیت‌های Evernote این است که در نسخه رایگان امکان ذخیره‌سازی آفلاین داده‌ها وجود ندارد.
  2. فضای ذخیره‌سازی ابری محدود: فضای ذخیره‌سازی ابری در پلن رایگان محدود است و برای دسترسی به فضای بیشتر باید پلن پریمیوم را خریداری کنید.
  3. عدم امکان همگام‌سازی با بیش از دو دستگاه در پلن پایه: در نسخه رایگان تنها می‌توانید Evernote را روی دو دستگاه همگام‌سازی کنید.

دانلود Evernote

dictate2us Record & Transcribe: سریع‌ترین برنامه تبدیل صدا به متن

dictate2us یکی از پیشروان در ارائه خدمات تبدیل صدا به متن است و می‌توانید فایل‌های صوتی خود را در کمتر از یک ساعت، در هر زمان از شبانه‌روز و در تمام روزهای سال، به متن تبدیل کنید. برای استفاده از این سرویس کافی است صدای مدنظر خود را ضبط کرده و آن را در پلتفرم بارگذاری کنید. سپس یک شخص واقعی، صدا را تبدیل به متن می‌کند و یک ویرایشگر نیز آن را برای بررسی اشتباهات چک می‌کند. در نهایت فایل Google Doc برای شما ارسال می‌شود.

این اپلیکیشن به‌صورت رایگان قابل دانلود است و شما 15 دلار اعتبار رایگان برای آزمایش این اپلیکیشن در اختیار دارید. پس از پایان دوره آزمایشی، هزینه‌ای بر اساس زمان مورد نیاز برای تبدیل صدا به متن از شما دریافت می‌شود. dictate2us از رمزنگاری درجه نظامی استفاده می‌کند، بنابراین از بابت امنیت داده‌های محرمانه خود هیچ نگرانی نخواهید داشت.

dictate2us- اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

dictate2us- اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. رمزنگاری درجه نظامی: استفاده از رمزنگاری درجه نظامی باعث افزایش امنیت داده‌های شما می‌شود.
  2. زمان تبدیل سریع: تبدیل صدا به متن در این سرویس بسیار سریع انجام می‌شود و نتایج در کمتر از یک ساعت در دسترس شما خواهد بود.
  3. اعتبار آزمایشی 15 دلاری: با دریافت 15 دلار اعتبار رایگان می‌توانید بدون هزینه سرویس را آزمایش کنید.

معایب

  1. عدم تبدیل لحظه‌ای: این سرویس به‌صورت لحظه‌ای عمل نمی‌کند و باید منتظر بمانید تا فایل‌های صوتی به متن تبدیل شوند.
  2. هزینه بالا: هزینه خدمات dictate2us نسبتاً بالاست و برای استفاده‌های مکرر ممکن است به‌صرفه نباشد.

دانلود dictate2us

Transcribe: Speech to Text – تبدیل سریع به متن

برخی افراد به دفعات به یادداشت‌های صوتی خود گوش می‌دهند تا نکاتی را به یاد آورند؛ اما گوش‌دادن به تمام پیام‌ها برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستید، ممکن است وقت‌گیر باشد و اینجا است که Transcribe به کمک شما می‌آید. این اپلیکیشن یکی از سریع‌ترین اپلیکیشن‌های تبدیل صدا به متن است. با یک ضربه بر روی دکمه‌ تعبیه شده، می‌توانید فایل‌های صوتی یا ویدئویی خود را به متن تبدیل کنید.

این اپلیکیشن امکان تبدیل هر فایل صوتی یا ویدئویی به متن را با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می‌کند. شما می‌توانید به مدت 15 دقیقه و به طور رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنید و پس از آن باید به نسخه Pro ارتقا دهید یا ساعت‌های اضافی خریداری کنید. نسخه Pro ویژگی‌هایی مانند صادر کردن فایل‌ها در فرمت‌های TXT، PDF و DOCX را ارائه می‌دهد. همچنین، شما می‌توانید هر ماه 5 ساعت تبدیل صدا به متن انجام دهید و تا 50 گیگابایت فایل در فضای ابری ذخیره کنید.

Transcribe - اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

Transcribe – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. تبدیل لحظه‌ای: امکان تبدیل صدا به متن به‌صورت لحظه‌ای و با سرعت بالا.
  2. پشتیبانی از فایل‌های صوتی و ویدئویی: امکان تبدیل انواع فایل‌های صوتی و ویدئویی به متن.
  3. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف فایل: امکان صادرکردن فایل‌های متنی در فرمت‌های مختلف مانند TXT، PDF و DOCX.

معایب

  1. مناسب نبودن برای تبدیل فایل‌های بلندمدت: این اپلیکیشن برای فایل‌های صوتی با مدت‌زمان طولانی ممکن است مناسب نباشد.
  2. گزارش کاربران از خرابی‌های مکرر اپلیکیشن: برخی کاربران از خرابی‌های مکرر اپلیکیشن شکایت کرده‌اند.

دانلود Transcribe

Rev Voice Recorder & Memos: طراحی ساده و کارآمد

Rev Voice یکی دیگر از خدمات تبدیل صدا به متن است که توسط افراد بسیاری استفاده می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند که نرخ دقت بیش از 99 درصد دارد و زمان تبدیل بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید یک ضبط 30 دقیقه‌ای را در کمتر از 12 ساعت به متن تبدیل کنید.

اپلیکیشن Rev Voice دارای رابط کاربری ساده و مینیمالیستی است. علاوه بر تبدیل صدا به متن، این اپلیکیشن امکان ضبط صدا، برش فایل‌های صوتی و غیره را نیز فراهم می‌کند. شما می‌توانید در پس‌زمینه ضبط کنید و اپلیکیشن به طور خودکار هنگام دریافت تماس مکالمه را متوقف می‌کند.

درحالی‌که دانلود این اپلیکیشن رایگان است، Rev برای هر دقیقه صوتی تبدیل شده 1 اعتبار دریافت می‌کند و اگر از طریق وب‌سایت آنها خدمات را دریافت کنید، هزینه آن $1.50 برای هر دقیقه صوتی خواهد بود. همچنین می‌توانید پیشرفت سفارش خود را مشاهده کرده و پس از اتمام آن، فایل را در ایمیل و اپلیکیشن دریافت کنید.

Rev Voice Recorder & Memos - اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

Rev Voice Recorder & Memos – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. نرخ‌های مقرون‌به‌صرفه: هزینه خدمات Rev نسبت به برخی از رقبا کمتر است.
  2. ویرایش آسان: امکان ویرایش آسان فایل‌های صوتی و متنی.
  3. دقت بالا: نرخ دقت بالای 99 درصد در تبدیل صدا به متن.
  4. رابط کاربری ساده: رابط کاربری تمیز و کاربرپسند.

معایب

عدم وجود مدل اشتراکی: ارائه مدل اشتراکی می‌توانست خدمات را جذاب‌تر کند.

زمان‌های تبدیل طولانی‌تر: زمان‌های تبدیل ممکن است برای برخی کاربران طولانی‌تر از حد انتظار باشد.

دانلود Rev Voice

Dictation: Speech to Text – ترجمه متون تبدیل شده

اپلیکیشن Dictation یک هدف دارد: تبدیل صدا به متن. این اپلیکیشن در این زمینه به‌خوبی عمل می‌کند، اما در برخی موارد ممکن است چند کلمه را از دست بدهد. شما نه‌تنها می‌توانید در این اپلیکیشن صدا ضبط کنید بلکه می‌توانید فایل‌های صوتی را نیز وارد کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Dictation امکان ترجمه متن تبدیل شده است. این اپلیکیشن از بیش از 40 زبان پشتیبانی می‌کند. کافی است یک دکمه را فشار دهید تا متن ترجمه شود. همچنین، این اپلیکیشن از همگام‌سازی با iCloud پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آیفون، آیپد، اپل واچ و غیره نوت‌برداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید متن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر، واتس‌اپ و غیره به اشتراک بگذارید. با این حال، اپلیکیشن دارای تبلیغات مزاحم است و برای خلاص شدن از تبلیغات باید به نسخه Pro ارتقا دهید.

Dictation - اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

Dictation – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. ترجمه با پشتیبانی از 40 زبان: امکان ترجمه متون تبدیل شده به بیش از 40 زبان.
  2. عملکرد بی‌نقص در دستگاه‌های iOS: امکان نوت برداری از طریق آیفون، آیپد، اپل واچ و غیره.
  3. اشتراک‌گذاری متن در شبکه‌های اجتماعی: امکان اشتراک‌گذاری متون در شبکه‌های اجتماعی مختلف.

معایب

  1. رابط کاربری شلوغ: رابط کاربری ممکن است برای برخی کاربران شلوغ و پیچیده به نظر برسد.
  2. تبلیغات مزاحم: اپلیکیشن دارای تبلیغات مزاحم است و برای خلاص‌شدن از آنها باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

دانلود Dictation

Day One Journal: دفترچه خاطرات خصوصی – یادداشت‌برداری جذاب

اگر می‌خواهید به عادت نگه‌داشتن دفترچه خاطرات روزانه بیافتید؛ اما به دلیل سختی نوشتن آن را به تعویق انداخته‌اید، Day One Journal برای شما مناسب است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد در هر زمان از روز نوت‌هایی به دفترچه خاطرات خود اضافه کنید؛ زیرا خدمات تبدیل صدا به متن را ارائه می‌دهد.

امکان افزودن ویدئوها و تصاویر همراه با نوشته‌های دست‌نویس یا نقاشی‌ها به دفترچه خاطرات نیز وجود دارد، البته این ویژگی محدود به نسخه پریمیوم است. شما می‌توانید از اپل واچ خود نوت برداری کنید و حتی پیام‌های متنی یا ایمیل‌ها را به دفترچه خاطرات خود ارسال کنید.

Day One Journal - اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

Day One Journal – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. استفاده آسان: استفاده از اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است.
  2. رابط کاربری جذاب: رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار زیبا طراحی شده است.
  3. پشتیبانی از ادغام تصاویر و ویدئوها: امکان ادغام تصاویر، ویدئوها و غیره در دفترچه خاطرات.

معایب

استفاده محدود به‌عنوان دفترچه خاطرات: این اپلیکیشن تنها به‌عنوان دفترچه خاطرات قابل‌استفاده است و قابلیت‌های دیگری ندارد.

دانلود Day One Journal

Otter: Transcribe Voice Notes – بهترین برای کسب‌وکارها

اگرچه Otter به عنوان اپلیکیشن تبدیل صدا به متن به‌خوبی عمل می‌کند و ابزاری عالی برای استفاده شخصی است؛ اما در محیط‌های کاری، بهتر عمل می‌کند. شما می‌توانید به طور خودکار نوت‌ها را بگیرید (از طریق تبدیل صدا به متن)، این نوت‌ها را ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی Otter این است که زیرنویس‌های زنده را برای افراد ناشنوا یا دارای نیازهای ویژه فراهم می‌کند. این اپلیکیشن همچنین امکان برجسته‌سازی متن را فراهم می‌کند و نقطه‌گذاری‌ها به طور دقیق انجام می‌شود.

ادغام Otter با iOS به شما امکان می‌دهد ضبط را از طریق میان‌برهای Siri شروع کرده و نوت‌ها را با تقویم iOS، مخاطبین و غیره همگام‌سازی کنید. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید با استفاده از AirPods ضبط کنید. این اپلیکیشن تمام این ویژگی‌ها را برای مدت محدود و به‌صورت آزمایشی و رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پس از آن باید اشتراک Pro تهیه کنید. با استفاده از اشتراک Pro می‌توانید ماهیانه و به مدت 6000 دقیقه تبدیل صدا به متن انجام دهید.

Otter - اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

Otter – اپلیکیشن تبدیل صدا به متن

مزایا

  1. ارائه خدمات به کاربران دارای نیازهای ویژه: این اپلیکیشن با ارائه زیرنویس‌های زنده، به افراد ناشنوا یا دارای نیازهای ویژه کمک می‌کند.
  2. ادغام عالی با iOS: ادغام با iOS باعث می‌شود که بتوانید ضبط را از طریق میان‌برهای Siri شروع کنید و نوت‌ها را با تقویم و مخاطبین همگام‌سازی کنید.
  3. پلن رایگان برای استفاده شخصی مناسب: پلن رایگان این اپلیکیشن برای استفاده‌های شخصی بسیار مناسب است و بسیاری از ویژگی‌های پایه را ارائه می‌دهد.

معایب

  1. تبدیل صدا به متن برای فایل‌های طولانی ممکن است دچار خطا شود: دقت تبدیل صدا به متن برای فایل‌های طولانی ممکن است کاهش یابد.
  2. پشتیبانی‌نکردن از تصاویر در نوت‌ها: این اپلیکیشن از ادغام تصاویر در نوت‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

دانلود Otter

کدام اپلیکیشن تبدیل صدا به متن ایفون برای ما مناسب است؟

Evernote با قابلیت‌های چندمنظوره‌ خود یک اپلیکیشن تبدیل صدا به متن ایفون ایده‌آل برای دانشجویان و حرفه‌ای‌ها است. از سوی دیگر Dictate2us با دقت بالای تبدیل توسط انسان، برای کارهایی که نیاز به دقت بسیار بالا دارند، مناسب است. Transcribe نیز با سرعت تبدیل فوری، یک انتخاب عالی برای کسانی است که به تبدیل سریع نیاز دارند. علاوه بر این‌ها، Rev Voice Recorder و Otter نیز با دقت بالا و قابلیت‌های متعدد برای کسب‌وکارها، گزینه‌های قابل‌توجهی هستند.

با انتخاب یکی از این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید به‌راحتی گفتار خود را به متن تبدیل کرده و کارایی خود را بهبود بخشید. البته اگر به دنبال چند اپلیکیشن مفید دیگر برای آیپد خود هستید، می‌توانید مقاله «پرکاربردترین برنامه‌های آیپد برای محصلان» را مطالعه کنید.

در آخر

در دنیای پرشتاب امروزی، استفاده از اپلیکیشن‌ تبدیل صدا به متن می‌توانند به شدت بهره‌وری شما را افزایش دهند. از یادداشت‌برداری سریع گرفته تا تهیه گزارش‌های دقیق، این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا کارهایتان را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید. در این مقاله ۷ اپلیکیشن تبدیل صدا به متن ایفون و آیپد از جمله Evernote و Otter را بررسی کردیم که برای افراد مختلف بسیار مفید هستند. هر یک از این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌تواند به شما در تبدیل صدا به متن کمک کند. با انتخاب اپلیکیشن مناسب، می‌توانید تجربه‌ای بهتر و کارآمدتر از تبدیل صدا به متن داشته باشید.اگر اپلیکیشن مناسب خود را یافتید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید