سایر مطالب, مشکلات و ارور ها

اپلیکیشن نتفلیکس به خوبی روی آیفون، مک یا اپل تی وی باز نمی‌شود؟ راهکار اینجاست!

اپلیکیشن نتفلیکس به خوبی روی آیفون، مک یا اپل تی وی باز نمی‌شود؟ راهکار اینجاست!

آخرین بروزرسانی مطلب در 2 آبان 1403 توسط امیررضا شایسته فر انجام شده است.

میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان با خرید اشتراک پریمیوم نتفلیکس، به جدیدترین و پرطرفدارترین آثار سینمایی و تلویزیونی دسترسی پیدا می‌کنند و این محتواها را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا می‌کنند. نتفلیکس با ارائه نسخه‌های به‌روز از فیلم‌ها و سریال‌ها، تجربه‌ای بدون نقص و بی‌وقفه از تماشای آنلاین را به کاربرانش هدیه می‌دهد. کاربران اپل نیز با استفاده از اپلیکیشن نتفلیکس روی دستگاه‌های خود، می‌توانند از تنوع بالای محتواهای جهانی بهره‌مند شوند. این اپلیکیشن به کاربران اپل امکان می‌دهد تا با هر دستگاهی که دارند، چه آیفون، چه مک و چه اپل تی وی، از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا لذت ببرند.

در حالت عادی، اپلیکیشن نتفلیکس روی این دستگاه‌ها بسیار روان و بی‌نقص عمل می‌کند و تجربه‌ای بی‌وقفه و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. اما همانطور که در دنیای نرم‌افزارها رایج است، گاهی ممکن است با مشکلات کوچکی مواجه شویم که می‌تواند لذت تماشای برنامه‌های موردعلاقه‌مان را مختل کند. درست مثل زمانی که مشکل روشن نشدن آیفون نرم افزاری است، معمولا چند راهکار ساده می‌تواند مشکل شما را حل کند و اپلیکیشن نتفلیکس را دوباره به حالت عادی برگرداند.

نسخه iOS اپلیکیشن نتفلیکس

نسخه iOS اپلیکیشن نتفلیکس

در این مقاله، ما به بررسی تمامی این راه‌حل‌ها می‌پردازیم تا شما بتوانید بدون دردسر، مشکل اپلیکیشن نتفلیکس روی دستگاه اپل خود را برطرف کنید. از روش‌های ساده تا نکات پیشرفته، قطعا یکی از این راهکارها به شما کمک خواهد کرد تا دوباره از تجربه استریمینگ خود لذت ببرید.

رایج‌ترین مشکلات اپلیکیشن نتفلیکس آیفون، مک و غیره

راه‌های مختلف برای رفع مشکلات نتفلیکس در گوشی، کامپیوتر یا تلویزیون را بررسی کنید و خیلی سریع دوباره به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های موردعلاقه‌تان برگردید. در ابتدا بد نیست به برخی از مشکلات رایجی که ممکن است با آنها مواجه شوید، اشاره می‌کنیم. سپس به بررسی راه‌کارهای برطرف کردن آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • نتفلیکس بارگذاری نمی‌شود یا در حین لودینگ گیر می‌کند
  • پخش محتوا زمان زیادی می‌برد و مرتباً متوقف می‌شود
  • پخش فیلم تصادفا متوقف می‌شود و برنامه بسته می‌شود
  • نتفلیکس هنگ می‌کند، اما خود دستگاه شما به درستی کار می‌کند
  • صفحه سیاه را با یا بدون صدا می‌بینید
  • ویدیو متوقف می‌شود، اما صدا همچنان ادامه دارد

اگر اپلیکیشن نتفلیکس شما هم با هر یک از این مشکلات روبرو شده است، جای درستی را انتخاب کرده‌اید. با فراسیب همراه باشید.

راهکارهای حل مشکلات اپلیکیشن نتفلیکس

یک یا ترکیبی از چند راه‌حلی که در ادامه توضیح داده شده‌اند، می‌تواند این مشکلات را برطرف کنند. اگرچه این نکات مخصوص کاربران اپل است؛ اما می‌تواند به کسانی که نتفلیکس را روی گوشی اندروید، تلویزیون هوشمند یا کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنند نیز کمک کند.

بستن و باز کردن دوباره نتفلیکس

اگر نتفلیکس کار می‌کرد ولی ناگهان متوقف شد، برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.

  • در آیفون و آیپد: از پایین صفحه به بالا بکشید یا دکمه هوم را دوبار فشار دهید تا به صفحه اپلیکیشن‌های باز شده بروید. حالا کارت نتفلیکس را به بالا بکشید تا به اجبار بسته شود.
  • در مک: مرورگر وب را ببندید، دوباره باز کنید و netflix.com را بارگذاری کنید.
  • در اپل تی‌وی: دکمه TV را دوبار فشار دهید و سپس کارت اپلیکیشن نتفلیکس را به بالا بکشید تا بسته شود.
نسخه iOS اپلیکیشن نتفلیکس

نسخه iOS اپلیکیشن نتفلیکس

بستن تمام اپلیکیشن‌های دیگر

اگر بستن و باز کردن نتفلیکس کمکی نکرد، تمام اپلیکیشن‌های باز دیگر را ببندید و سپس دوباره نتفلیکس را باز کنید.

راه‌اندازی مجدد دستگاه

گاهی اوقات مشکلات کوچک سیستم باعث می‌شوند نتفلیکس متوقف شود. راه‌اندازی مجدد دستگاه شما می‌تواند این مشکل را حل کند. اگر نیاز به راهنمایی دارید، آموزش‌های ساده‌ای برای نحوه راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های iOS و اپل تی‌وی تهیه کرده‌ایم. در مک، روی آیکون اپ کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

بررسی اتصال اینترنت

اگر نتفلیکس ابتدا کار می‌کرد اما سپس آیکون بارگذاری یا یک صفحه سیاه را نمایش می‌دهد و یا کاملاً متوقف شده است، احتمالاً مشکل از اتصال اینترنت است. بنابراین مطمئن شوید که وای‌فای، اترنت، یا داده تلفن همراه شما به درستی کار می‌کند. سپس دوباره سرویس استریمینگ را امتحان کنید.

خاموش و روشن کردن روتر وای‌فای

اگر اتصال وای‌فای شما برقرار است اما نتفلیکس کار نمی‌کند، روتر وای‌فای خود را خاموش کنید و یک دقیقه صبر کنید. سپس آن را دوباره روشن کنید.

خاموش یا روشن کردن VPN

با توجه به محدودیت‌های فراوانی که پیش پای ما کاربران ایرانی قرار دارد، بسیاری از ما ناچاریم که از سرویس‌های و‌ی‌پی‌ان استفاده کنیم. گاهی اوقات این وی‌پی‌ان‌ها می‌توانند باعث مختل کردن برخی از اپلیکیشن‌ها شوند. بعضی از سرویس‌های VPN با نتفلیکس خوب کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا محدودیت‌های جغرافیایی را دور بزنید و برنامه‌های موجود در دیگر کشورها را تماشا کنید؛ اما گاهی نتفلیکس به دلیل استفاده از VPN متوقف می‌شود. اگر از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنید، آن را خاموش کنید و ببینید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

بررسی کنید که آیا نتفلیکس از کار افتاده است یا خیر

اگرچه این اتفاق نادر است، اما گاهی اوقات سرورهای نتفلیکس در منطقه یا کشور شما دچار مشکل می‌شوند. در چنین شرایطی کاری از دست شما برنمی‌آید جز اینکه منتظر بمانید تا مشکل برطرف شود. می‌توانید وضعیت سرور نتفلیکس را در صفحه رسمی Is Netflix Down بررسی کنید. همچنین سایت‌هایی مانند DownDetector نیز اطلاعات دقیقی ارائه می‌دهند.

بررسی Down شدن نتفلیکس

بررسی Down شدن نتفلیکس

مطمئن شوید که اشتراک فعال دارید

برای پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های نتفلیکس باید اشتراک پولی داشته باشید. به تنظیمات حساب خود در Netflix.com/YourAccount بروید و اشتراک خود را بررسی کنید.

علاوه بر این، همه برنامه‌های اشتراک پریمیوم نتفلیکس در همه‌جا کار نمی‌کنند. برای مثال، اگر ارزان‌ترین طرح موبایلی نتفلیکس را انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید در تلویزیون یا مرورگر مک تماشا کنید. در این حالت تنها امکان استفاده از نتفلیکس در آیفون، آیپد یا گوشی اندروید وجود دارد. توصیه می‌کنیم با خرید اشتراک نتفلیکس پریمیوم از فراسیب که روی پروفایل شخصی فعال می‌شود یا با ایمیل شخصی شما کار می‌کند، خیالتان بابت این مشکلات احتمالی راحت باشد.

بررسی کابل‌های متصل به تلویزیون

اگر نتفلیکس در اپل تی‌وی شما کار نمی‌کند، صفحه سیاه ظاهر شده یا هنگ می‌کند، مطمئن شوید که کابل HDMI به درستی به تلویزیون متصل شده است. گاهی ممکن است اتصال نادرست یک کابل یا استفاه از یک کابل خراب باعث بروز چنین مشکلی شود!

نام پروفایل نتفلیکس خود را تغییر دهید

اگر نام پروفایل نتفلیکس شما شامل ایموجی‌ها، نمادها یا علامت‌های نقل قول است، بهتر است آن‌ها را حذف کرده و فقط از حروف استفاده کنید.

  • اپلیکیشن نتفلیکس را باز کرده و از صفحه Who’s Watching screen روی Edit ضربه بزنید.
  • پروفایل خود را با نماد مداد انتخاب کنید.
  • نام پروفایل خود را تغییر داده و روی Done ضربه بزنید.

از نتفلیکس خارج شوید و دوباره وارد شوید

در برخی موارد، نتفلیکس ممکن است قبل از اجازه پخش محتوا نیاز به احراز هویت مجدد داشته باشد. کافی است به تنظیمات نتفلیکس بروید و از آن خارج شوید. اکنون دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کرده و دوباره وارد شوید.

اپلیکیشن نتفلیکس آیفون، مک یا غیره را ریست کنید

اگر نمی‌توانید فیلم‌ها و سریال‌ها را در اپلیکیشن نتفلیکس روی آیفون یا آیپد خود پخش کنید، به تنظیمات بروید و نتفلیکس را انتخاب کنید. اکنون، سوئیچ «ریست» را روشن کنید. ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس برنامه را باز کرده و دوباره وارد شوید.

اپلیکیشن نتفلیکس را حذف و دوباره نصب کنید

اگر ریست کردن و خارج شدن از سیستم کمکی نکرد، اپلیکیشن نتفلیکس را حذف کرده و دوباره دانلود کنید. اما به خاطر داشته باشید که این کار تمام فیلم‌ها و سریال‌هایی را که برای مشاهده آفلاین ذخیره کرده‌اید، حذف خواهد کرد.

اپلیکیشن نتفلیکس

اپلیکیشن نتفلیکس آیفون

تاریخچه مرورگر وب را پاک کنید

اگر نتفلیکس را در یک مرورگر وب مانند مک خود تماشا می‌کنید، می‌توانید تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، در مرورگر دیگری وارد نتفلیکس شوید و ببینید آیا در آنجا کار می‌کند.

از کدهای خطای نتفلیکس کمک بگیرید

در بسیاری از موارد، هنگام ظاهر شدن خطایی در اپلیکیشن نتفلیکس، توضیح کوتاهی در مورد آن کد خطا مشاهده خواهید کرد. به صفحه عیب‌یابی نتفلیکس بروید و کد خطایی را که روی صفحه خود می‌بینید وارد کنید تا کمک بگیرید.

با پشتیبانی نتفلیکس تماس بگیرید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌ها جواب نداد، با نتفلیکس تماس بگیرید و شکایت خود را به طور دقیق توضیح دهید. شما می‌توانید هم از طریق سایت و هم اپلیکیشن Netflix، با تیم پشتیبانی آن‌ها مکاتبه کنید.

جمع‌بندی

نتفلیکس میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد که روزانه از آن برای تماشای جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده می‌کنند. ما در بررسی جامع نتفلیکس، نشان دادیم که اپلیکیشن این پلتفرم چقدر روان و خوب کار می‌کند؛‌ اما فراموش نکیند که آن نرم افزار است و بدیهی‌ست که هر نرم افزاری روزی با مشکلی مواجه شود. در صورتی که اپلیکیشن نتفلیکس روی دستگاه‌های اپل مانند آیفون، مک یا اپل تی وی به درستی کار نمی‌کند، چندین راهکار ساده می‌تواند این مشکل را برطرف کند. در نهایت هم اگر این راهکارها مؤثر نبودند، می‌توانید نتفلیکس را حذف و دوباره نصب کنید. رعایت این موارد معمولا می‌تواند بیشتر مشکلات نرم‌افزاری مرتبط با نتفلیکس را برطرف کند و تجربه‌ای بی‌نقص از این سرویس ارائه دهد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید