اخبار, اخبار اپل

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس بجز اندازه نمایشگر فرقی با هم ندارند!

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس بجز اندازه نمایشگر فرقی با هم ندارند!

نسل جدید آیفون‌ها در کنار اپل واچ سری ۱۰ و دیگر محصولات هیجان‌انگیز اپل، شب گذشته معرفی شدند؛ اما برخلاف انتظارات، امسال دیگر خبری از تفاوت‌های بزرگ بین آیفون ۱۶ پرو و نسخه پرومکس آن نیست! اپل با هوشمندی، این دو مدل را از نظر قابلیت‌ها تقریباً یکسان کرده و تنها تفاوت در اندازه نمایشگر و طول عمر باتری است. اگر در انتخاب بین این دو مدل تردید دارید، خیالتان راحت باشد! حالا می‌توانید با خیال آسوده، فقط بر اساس اندازه گوشی موردنظرتان تصمیم‌گیری کنید و از امکانات بی‌نظیر iPhone 16 Pro لذت ببرید!

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

بررسی مشخصات فنی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، بزرگ‌ترین تفاوت بین آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس در اندازه نمایشگر و باتری آن‌هاست. iPhone 16 Pro با نمایشگر ۶.۳ اینچی عرضه می‌شود، درحالی‌که آیفون ۱۶ پرومکس از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۹ اینچی بهره می‌برد. این تفاوت در اندازه نمایشگر به کاربران این امکان را می‌دهد تا بین یک گوشی با ابعاد جمع‌وجورتر یا یک دستگاه با نمایشگر بزرگ‌تر برای تماشای محتوا انتخاب کنند.

باتری آیفون ۱۶

از طرفی، باتری iPhone 16 Pro تا ۲۷ ساعت برای پخش ویدئو دوام می‌آورد، درحالی‌که آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۳ ساعت شارژدهی دارد. این تفاوت در باتری برای کسانی که به دنبال استفاده طولانی‌مدت از گوشی خود بدون نیاز به شارژ مکرر هستند، می‌تواند عامل مهمی باشد. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری درباره عملکرد باتری این آیفون‌ها به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مقاله بررسی و مقایسه جامع باتری آیفون ۱۶ پرو نسبت به همتایان پیشین خود سر بزنید. این مقاله شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

تصویری iPhone 16 Pro

دوربین‌های مشابه با ویژگی‌های پیشرفته

درحالی‌که سال گذشته آیفون ۱۵ پرومکس با لنز تله فوتو ۵ برابری و فناوری تتراپریسم عرضه شد، آیفون ۱۵ پرو فقط تا زوم ۳ برابری محدود بود. در سری جدید، هر دو مدل iPhone 16 Pro و آیفون ۱۶ پرومکس به یک لنز تله فوتو ۵ برابری مجهز شده‌اند که عملکرد زوم را بهبود داده است.

قبل از عرضه آیفون ۱۶، شایعاتی وجود داشت که ممکن است اپل سنسور دوربین جدیدی را فقط برای آیفون ۱۶ پرومکس معرفی کند یا یک قابلیت زوم فوق‌العاده به آن اضافه کند؛ اما این اتفاق نیفتاد! هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و پرومکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فیوژن (Fusion) و دیافراگم f/1.78 ارائه می‌شوند که تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کنند. همچنین، هر دو مدل به لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8 مجهز هستند. یکی از ویژگی‌های جذاب این دوربین‌ها، دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی است که نور بیشتری جذب کرده و عکس‌های ماکرو (Macro) باکیفیت‌تری می‌گیرد.

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس در اندازه بزرگ‌تر و باتری بیشتر رونمایی شد!

آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس

حافظه داخلی و ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس

اگر ظرفیت حافظه داخلی برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که iPhone 16 Pro با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی شروع می‌شود؛ اما در آیفون ۱۶ پرومکس گزینه ۱۲۸ گیگابایت وجود ندارد و از ۲۵۶ گیگابایت آغاز می‌شود. هر دو مدل قابلیت ارتقا تا ۱ ترابایت حافظه را نیز دارند که فضای کافی برای ذخیره تمام عکس‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های شما فراهم می‌کند.

کدام یک برای شما مناسب شماست؟

اگر طرف‌دار گوشی‌های کوچک‌تر هستید و به یک دستگاه با قابلیت‌های فوق‌العاده ولی در ابعاد معمولی نیاز دارید، iPhone 16 Pro بهترین گزینه است. از طرفی اگر اهل تماشای فیلم‌ها و بازی‌های سنگین هستید و به یک نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قوی‌تر نیاز دارید، آیفون ۱۶ پرومکس می‌تواند ایده‌آل‌ترین انتخاب برای شما باشد.

جمع بندی

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس در بسیاری از ویژگی‌ها یکسان هستند. دیگر نیازی نیست که برای انتخاب بین این دو مدل به دلیل تفاوت‌های فنی دچار تردید شوید. تنها تفاوت اصلی آن‌ها اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری است. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این دو مدل را تهیه کنید، می‌توانید از این هفته پیش‌خرید خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با ویژگی‌های این آیفون‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بررسی مشخصات فنی خانواده iPhone 16 Pro را از دست ندهید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: macrumors.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =