اخبار اپل

چگالی باتری آیفون ۱۶ بیشتر می‌شود! ظرفیت بیشتر در همان اندازه قبلی

چگالی باتری آیفون ۱۶ بیشتر می‌شود! ظرفیت بیشتر در همان اندازه قبلی

بر اساس گزارش جدیدی که از زنجیره‌ی تأمین اپل به‌دست آمده، به نظر می‌رسد باتری آیفون ۱۶ از چگالی انرژی بیشتری نسبت به باتری‌ آیفون‌های فعلی برخوردار باشد. این موضوع می‌تواند به عمر باتری طولانی‌تر دستگاه منجر شود. هرچند ممکن است اپل تصمیم بگیرد از یک باتری کوچک‌تر استفاده کند و این یعنی همان شارژدهی با ابعاد کوچک‌تر بدنه!

احتمالا چگالی باتری آیفون ۱۶ بیشتر می‌شود

مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس کمپانی اپل که در پشت گزارش Medium قرار دارد، می‌گوید:

بررسی‌های اخیر زنجیره تأمین نشان می‌دهد که چگالی انرژی (وات ساعت بر کیلوگرم) سلول‌های باتری در آیفون ۱۶ پرو مکس افزایش خواهد یافت. این ویژگی می‌تواند به عمر باتری بیشتر با همان اندازه‌ی باتری فعلی و یا عمر باتری مشابه با اندازه کمتر باتری منجر شود.

تغییرات چگالی باتری آیفون ۱۶

تغییرات چگالی باتری آیفون ۱۶

در حالی که اکثر کاربران آیفون احتمالاً رویکرد اول یعنی افزایش عمر باتری را ترجیح می‌دهند، اما اپل ممکن است برای حفظ ظرفیت باتری مشابه، اندازه آن را کاهش دهد. البته صرفه‌جویی در وزن ناشی از این کار بسیار ناچیز خواهد بود. ما در مطلبی جداگانه به بررسی ظرفیت باتری آیفون های اپل پرداخته بودیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

یک محفظه جدید باتری از جنس استیل ضدزنگ

این گزارش همچنین حاکی از جایگزین کردن محفظه آلومینیومی فعلی باتری با نسخه‌ای از جنس استیل ضدزنگ در iPhone 16 است. این تغییر باعث استحکام بیشتر باتری آیفون ۱۶ می‌شود، اما از طرفی چنین تصمیمی تعجب‌برانگیز است. زیرا انتظار می‌رود با افزایش چگالی انرژی، باتری داغ‌تر شود و استیل ضدزنگ در دفع گرما کارایی کمتری نسبت به آلومینیوم دارد! علاوه بر این، وزن فولاد هم بیشتر از آلومینیوم است؛ بنابراین اگر هدف اپل کاهش وزن باتری باشد، استفاده از یک متریال سنگین‌تر این هدف را خنثی خواهد کرد.

تغییرات چگالی باتری آیفون ۱۶

چگالی باتری آیفون ۱۶ کمتر می شود

یکی از تفاسیر احتمالی این است که اپل تلاش می‌کند تا هم راستای فشار اتحادیه اروپا برای تسهیل تعویض باتری توسط کاربر قدم بردارد. استفاده از محفظه باتری استیل ضدزنگ، خارج کردن باتری را آسان‌تر می‌کند و به اپل کمک خواهد کرد تا در آینده با الزامات اتحادیه اروپا در زمینه قابلیت تعویض باتری گوشی‌های موبایل مطابقت پیدا کند. چندی پیش تصاویر جدیدی از نمونه‌های اولیه آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو منتشر شد که از تغییرات طراحی این محصولات را نسبت به نسل‌های قبلی نشان می‌داد. بیشترین تغییر مربوط به مدل اصلی و پلاس با چینش عمودی دوربین‌ها، به سبک آیفون X است.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =