اخبار اپل

آیپد مینی ۷ رونمایی شد؛ قدرت بیشتر با چیپست A17 Pro

آیپد مینی ۷ رونمایی شد؛ قدرت بیشتر با چیپست A17 Pro

اپل با معرفی آیپد مینی ۷، بار دیگر ثابت کرد که در نوآوری و ارتقای محصولات خود پیشرو است. این تبلت کوچک و قدرتمند با طراحی زیبا و امکانات پیشرفته، تجربه‌ای بی‌نظیر از کار با تبلت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از یک چیپست قدرتمند گرفته تا بهره‌مندی از امکانات هوش مصنوعی، استفاده از دوربین‌های بهتر و پشتیبانی از قلم هوشمند حرفه‌ای اپل پنسل پرو، همه این‌ها برای سورپرایز طرفداران آیپد کافیست!

اما مهم‌تر از هر چیزی، در نقد و بررسی آیپد مینی ۶، نسل قبلی این تبلت، به ایراداتی مانند اسکرول دشوار نمایشگر برخوردیم که می‌توانست استفاده روزمره کاربران را مختل کند. کاربران مشتاق‌اند بدانند که آیا این ایرادات در نسل جدید برطرف شده است؟ در ادامه به بررسی هرآنچه باید درباره آیپد مینی جدید بدانید خواهیم پرداخت.

آیپد مینی ۷، با پردازنده قوی و پیشرفته پا به عرصه گذاشت!

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ارتقاء یافته آیپد مینی ۷، استفاده از تراشه قدرتمند A17 پرو است. این تراشه که قبلا در خانواده آیفون ۱۵ پرو به کار رفته بود، عملکرد بسیار بالایی در زمینه پردازش و گرافیک دارد. این چیپست در مقایسه با تراشه A15 Bionic نسل قبلی، تا ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری را در GPU ارائه می‌کند. این بدان معناست که با این تراشه، می‌توانید به راحتی به انجام کارهای سنگین مثل ویرایش ویدیو و بازی‌های گرافیکی بپردازید.

علاوه بر این، حداکثر سرعت انتقال داده با پورت USB-C را هم به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند تا فایل‌هایتان را سریع‌تر بین دو دستگاه انتقال دهید.

چیپست A17 Pro در آیپد مینی ۷

چیپست A17 Pro در آیپد مینی ۷

ما در مطلبی که درباره انتظاراتمان از آیپد مینی ۷ در وبلاگ فراسیب منتشر کرده بودیم نیز حدس زده بودیم که بین تراشه‌های A17 Pro و A18، یکی از این‌ها روی آیپد مینی جدید استفاده خواهد شد.

پشتیبانی از قلم اپل پنسل پرو روی آیپد مینی سری ۷

آیپد مینی جدید به لطف پشتیبانی از اپل پنسل پرو، به یک ابزار قدرتمند برای طراحان و هنرمندان تبدیل شده است. با استفاده از این قلم هوشمند، می‌توانید با دقت و ظرافت بیشتری نقاشی بکشید، یادداشت‌برداری کنید و طرح‌های خود را پیاده کنید.

پشتیبانی از اپل پنسل پرو در iPad mini 7

پشتیبانی از اپل پنسل پرو در iPad mini 7

همچنین، با وجود تراشه A17 پرو، آیپد مینی ۷ از هوش مصنوعی قوی‌تری برخوردار است. این یعنی می‌توانید از ویژگی‌های هوشمندانه‌تری مثل تشخیص اشیاء، ترجمه همزمان و دستیار صوتی پیشرفته‌تر لذت ببرید.

نمایشگر 8.3 اینچی Liquid Retina این تبلت، کیفیت بسیار بالا و رنگ‌های زنده را به‌نمایش خواهد گذاشت و تجربه بصری لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اینطور به‌نظر می‌رسد که مشکل اسکرول روی نمایشگر که در نسل قبلی وجود داشت، در این مدل برطرف شده است؛ البته اجازه دهید با بررسی بیشتر، دقیق‌تر به این سوال شما پاسخ دهیم. همچنین، ظرفیت حافظه داخلی این تبلت نسبت به نسل قبل افزایش یافته است و حالا می‌توانید مدل‌هایی با 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه انتخاب کنید.

آیپد مینی ۷

آیپد مینی ۷

در نهایت به بخش دوربین نسل جدید iPad mini می‌رسیم. جایی که به دوربین‌های بهبود یافته‌تری مجهز شده و به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت‌تری بگیرید. علاوه بر این، تبلت جمع‌و‌جور اپل از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می‌کند که به شما اتصال سریع‌تر و پایدارتری را ارائه می‌دهد.

نکته: آیپد مینی جدید همراه با iOS 18 و بدون هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس عرضه خواهد شد. بعد از انتشار نسخه عمومی آپدیت iOS 18.1، قابلیت‌هایی مانند “Writing Tools” و “Reduce Interruptions” به این تبلت اضافه می‌شوند.

قیمت iPad Mini جدید

نسل جدید iPad Mini در دو مدل با اتصال وای‌فای و سیم کارت عرضه خواهد شد. شروع قیمت برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این دو مدل ۴۹۹ و ۶۴۹ دلار خواهد بود. همچنین، این محصول در چهار رنگ آبی، بنفش، سفید استارلایت و خاکستری فضایی عرضه خواهد شد.

آیپد مینی ۷

رنگ‌بندی آیپد مینی ۷

جمع‌بندی

آیپد مینی ۷ با طراحی زیبا، مشخصات فنی قدرتمند و امکانات متنوع، یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک تبلت کوچک و کارآمد هستند. این تبلت با تراشه قدرتمند A17 پرو، پشتیبانی از اپل پنسل پرو، دوربین‌های بهبود یافته و قابلیت‌های هوش مصنوعی، تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا داده است. اگر به دنبال یک همراه قابل اعتماد برای کار، مطالعه یا سرگرمی هستید، آیپد مینی جدید می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این فقط یکی از آیپد های جدید سال ۲۰۲۴ اپل است که برای رونمایی در پاییز برنامه‌ریزی شده بود. احتمالا به‌زودی شاهد رونمایی از آیپد نسل یازده نیز خواهیم بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: 9to5mac.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 16 =