اپلیکیشن های iOS

معرفی بهترین و پر دانلود ترین اپلیکیشن های آیفون

بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌های آیفون

در این مطلب از فراسیب قصد داریم تا با اپلیکیشن‌های آیفون که از آمار دانلود بالایی برخوردار هستند، آشنا شویم. در ادامه مطلب، به معرفی این نرم افزارها می‌پردازیم…

اغلب موارد درگیری میان کاربران آی او اس و اندروید در مورد میزان کاربردی بودن این پلتفرم‌ها وجود داشته است. اما بد نیست بدانید که این دو سیستم عامل از نرم افزارهای مشترکی برخوردار هستند که باعث می‌شود تا هیچ یک نسبت به دیگری در این زمینه برتری نداشته باشد و در نهایت همه چیز به رابط کاربری، امنیت و برخی مسائل جزئی برمی‌گردد که باعث می‌شود کاربران به سمت آي او اس یا اندروید جذب شوند.

در این مطلب قصد داریم تا با کاربردی ترین و بهترین اپلیکیشن‌های آیفون آشنا شویم که اغلب آن‌ها روی سیستم عامل اندروید نیز در دسترس بوده و چنانچه در کنار آی او اس، از این پلتفرم رقیب نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را روی گوشی اندرویدی خود نیز دانلود و نصب کنید.

معروف ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های آیفون

اپلیکیشن 1Password ؛ برای مدیریت هرچه بهتر پسورد ها

تصویری از اکستنشن اپلیکیشن 1Password

تصویری از اکستنشن اپلیکیشن 1Password

اولین اپلیکیشنی که معمولا کاربران سیستم عامل آی او اس روی دیوایس خود نصب می‌کنند، 1Password است. این نرم افزار وظیفه نگهداری و محافظت از رمزهای عبور شما را بر عهده داشته و در واقع یک پسورد منیجر امن به حساب می‌آید. همچنین شما می‌توانید نوت‌های دلخواه خود را نیز درون آن نگه داشته و تمامی این موارد، به کمک یک پسورد مستقل که برای این نرم افزار در نظر می‌گیرید، محافظت می‌شود. همچنین می‌توانید به کمک سیستم تشخیص چهره یا اثر انگشت، وارد آن شوید و نیازی نیست تا هر بار، رمز عبور اصلی اپلیکیشن را تایپ کنید.

اکستنشن این نرم افزار که برای مرورگرهای مختلف توسعه یافته هم به شما کمک می‌کند تا به راحتی بدون نیاز به وارد کردن پسورد اکانت‌های مختلف، آن را فراخوانی کرده و به سادگی وارد سایت‌های مختلف شوید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Spark Mail ؛ ایمیل ها رو یکجا مدیریت کن

تصویری از اپلیکیشن Spark Mail روی پلتفرم‌های مختلف

تصویری از اپلیکیشن Spark Mail روی پلتفرم‌های مختلف

یکی از مهم ترین نگرانی‌ها هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های آيفون از جمله Mail اپل، تأخیر در ارسال نوتیفیکیشن‌ ایمیل‌ها از سوی Gmail است. خوشبختانه راه‌هایی برای رهایی از این مشکل وجود دارد. اما اپلیکیشن Spark Mail می‌تواند کلیه نگرانی‌های شما در این حوزه را برطرف کند. امکانات جذابی مانند زمان بندی ایمیل‌ها یا ساخت یک وظیفه یا تسک جدید از روی ایمیل‌های دریافتی می‌تواند شما را بیش از پیش نسبت به استفاده از این اپلیکیشن ترغیب کند. اما مهم ترین و بهترین گزینه در مورد این اپلیکیشن‌، رایگان بودن آن است.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Brain.fm ؛ تمرکز و حواست رو تقویت کن

بنر معرفی اپلیکیشن Braing.fm

بنر معرفی اپلیکیشن Brain.fm

این اپلیکیشن، عنوان جدیدی است که به این لیست اضافه شده است. به کمک این نرم افزار شما می‌توانید به آسانی روی کارهای خود تمرکز کرده و چیزی حواس‌تان را پرت نخواهد کرد. همچنین شما می توانید حالت‌های مختلف ذهنی مانند تمرکز، ریلکسیشن، خوابیدن یا تفکر را به کمک این اپلیکیشن در خود تقویت کنید. پس از انتخاب حالت‌های مختلف، موزیکی را پخش خواهد کرد تا بتوانید به راحتی روی موارد مختلف تمرکز کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن TickTick ؛ برنامه ریزی روزانه داشته باش

تصویری از امکانات مختلف اپلیکیشن TickTick

تصویری از امکانات مختلف اپلیکیشن TickTick

در حالت نرمال، هر شخصی در این حوزه ممکن است نرم افزار Todoist را معرفی کند. اما به تازگی یکی از فعالان یوتیوب با نام اختصاری MKBHD اپلیکیشن TikcTick را معرفی کرد و پس از آن، هجمه زیادی به سمت این گزینه شکل گرفت. در حالی که Things 3 یکی از محبوب ترین ابزارها برای مدیریت تسک‌ها در آی او اس به حساب می‌آید، اما متاسفانه نسخه اندروید آن طراحی و تولید نشده است. اینجاست که اپلیکیشن TickTick جای خود را باز کرده و می‌تواند تمامی نیازهای شما در این زمینه را برطرف کند.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Workflowy ؛ یک تسک منیجر همه فن حریف!

تصویری از محیط اپلیکیشن Workflowy

تصویری از محیط اپلیکیشن Workflowy

این نرم افزار یکی دیگر از گزینه‌های مدیریت تسک‌ها به حساب می‌آید، اما هدف طراحی و ارائه آن با نسخه‌های دیگر کمی متفاوت است. به جای اضافه کردن قابلیت‌ها و امکانات مختلف، این اپلیکیشن با همان ساختار سنتی به کار خود ادامه می‌دهد. شما می‌توانید سرفصل‌های مختلفی را ایجاد کرده و برای هر یک از آن‌ها، لیست‌های متفاوتی را طراحی کنید. این اپلیکیشن همچنین امکان اضافه کردن فایل و تصویر را از طریق درگ و دراپ فراهم کرده است. از جمله مزیت‌های Workflowy به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های آیفون در حوزه Task Management می‌توان به دسترس بودن آن روی پلتفرم‌های اندروید، آی او اس، مک او اس و ویندوز اشاره کرد.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Google Photos ؛ همیشه از عکس ها بکاپ داشته باش

تصویری از محیط اپلیکیشن Google Photos

تصویری از محیط اپلیکیشن Google Photos

خوشبختانه اپلیکیشن Photos که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل آی او اس وجود دارد، هیچ مشکلی از لحاظ کارکرد دارا نیست. اما اگر در کنار آیفون خود، از گوشی اندرویدی نیز استفاده می‌کنید، سینک کردن تصاویر میان آن‌ها کار سختی به حساب می‌آید و از طرف دیگر، برای برخی افراد این گزینه از اهمیت زیادی برخوردار است. اپلیکیشن Google Photos از جمله دیگر عناوینی به حساب می‌آید که به بسیاری از کاربران هنگام خرید دیوایس جدید، آن را به سرعت دانلود و نصب می‌کنند. این نرم افزار قادر است تا تصاویر شما را به راحتی بکاپ گرفته و آن‌ها را روی تمامی دیوایس‌ها به صورت سینک شده نگه دارد.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Snapseed ؛ حرفه ای عکس ادیت کن

تصویری از قابلیت‌های اپلیکیشن Snapseed

تصویری از قابلیت‌های اپلیکیشن Snapseed

اپلیکیشن‌های Photos در آی او اس و Google Photos میزبان قابلیت‌های جذابی در حوزه ویرایش تصویر هستند. اما اگر بخواهید خلافیت‌های خود را در این زمینه به معرض نمایش بگذارید، اپلیکیشن Snapseed بهترین گزینه به حساب می‌آید. این نرم افزار با تمام امکانات جذاب خود، به صورت رایگان عرضه شده و روی تمامی دیوایس‌ها، قابل نصب است.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Pocket ؛ همیشه بروز باش!

تصویری از محیط اپلیکیشن Pocket

تصویری از محیط اپلیکیشن Pocket

مهم نیست قصد داشته باشید تا لیست مقالات را مرور کرده یا بخواهید آن‌ها را برای مطالعه به زمانی دیگر موکول کنید. اپلیکیشن Pocket بهترین گزینه در این حوزه به حساب می‌آید. در حالی که رقبایی مانند Instapaper و Raindrop به عنوان دو آیتم مشهور از میان اپلیکیشن‌های آیفون مشغول به فعالیت هستند، اما Pocket توانسته کار خود را به بهترین شکل انجام داده و با رایگان بودن، خود را به کاربران ثابت کرده است.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Sleeper ؛ از برنامه های ورزشی عقب نمون

تصویری از محیط اپلیکیشن Sleeper

تصویری از محیط اپلیکیشن Sleeper

بدون اشاره به Sleeper نمی‌توانیم این لیست را ببندیم. به عنوان یکی از علاقمندان پر و پا قرص ورزش فوتبال، Sleeper یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در حوزه فوتبال فانتزی به حساب می‌آید. شما نه تنها نوتیفیکیشن‌های مربوط به مسابقات فوتبالی را به صورت دقیقه‌ای دریافت خواهید کرد، بلکه می‌توانید لیگ فانتزی خود را از طریق آن راه‌اندازی کنید. این اپلیکیشن به قدری کار خود را خوب انجام می‌دهد که تعداد اعظمی از کاربران فصل جدید فوتبال فانتزی خود را از ESPN به Sleeper انتقال داده‌اند.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Microsoft OneNote ؛ حرفه ای یادداشت برداری کن

تصویری از محیط اپلیکیشن Microsoft OneNote

تصویری از محیط اپلیکیشن Microsoft OneNote

سینک بودن نوت‌ها روی چند دیوایس مختلف از جمله دغدغه‌های برخی افراد به حساب می‌آید. در حالی که رقیبی مانند Evernote در این زمینه برای سرویس وان نوت مایکروسافت وجود دارد، اما بد نیست بدانید اگر از این اپلیکیشن روی بیش از دو دیوایس بخواهید استفاده کنید، باید هزینه‌های را پرداخت نمایید. اما OneNote در سال‌های اخیر کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و در حال حاضر روی دیوایس‌های مختلف، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. همچنین اگر از محصولی با قابلیت پشتیبانی از قلم (مانند آیپد یا گلکسی زد فولد 3) استفاده می‌کنید، شما می‌توانید متن‌های خود را به صورت دست نوشته ذخیره کرده و روی دیوایس‌های دیگر آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Telegram ؛ پیامرسان همه کاره

تصویری از محیط اپلیکیشن Telegram

تصویری از محیط اپلیکیشن Telegram

برای سرویسی مانند iMessage اپل رقبای زیادی در حال حاضر وجود دارند. از جمله این موارد می‌توان به تلگرام اشاره کرد. این اپلیکیشن نیازی به معرفی نداشته و تعداد کاربران آن که روز به روز نیز افزایش پیدا می‌کند، خود گویای همه چیز است.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Gboard ؛ تجربه تایپ حرفه ای در آیفون

تصویری از محیط اپلیکیشن Gboard

تصویری از محیط اپلیکیشن Gboard

اپلیکیشن Gboard به عنوان یک جایگزین خوب و کامل برای کیبورد محصولات مبتنی بر آی او اس یا اندروید به حساب می‌آید. در حالی که کاربران آیفون‌ها برای وارد کردن رمز عبور در اکانت یا سایت‌های مختلف همچنان باید از کیبورد پیش فرض سیستم عامل استفاده کنند، اما بار تمامی قسمت‌های دیگر بر دوش Gboard خواهد بود. این اپلیکیشن را می‌توان از جمله محدود عناوینی دانست که هنگام تایپ، به قابلیت haptic feedback نیز مجهز است؛ چیزی که روی کیبورد اصلی و پیش فرض سیستم عامل آی او اس یافت نمی‌شود.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Backdrops ؛ بک گراند های به روز داشته باش

تصویری از محیط اپلیکیشن Backdrops

تصویری از محیط اپلیکیشن Backdrops

اگر از تصاویر تکراری پس زمینه گوشی‌تان خسته شده‌اید، Backdrops از جمله اپلیکیشن‌های آیفون به حساب می‌آید که می‌تواند هیجان تازه‌ای را به شما القاء کند. این نرم افزار روی گوشی‌های اندرویدی نیز در دسترس قرار گرفته و اگر با اکانت گوگل‌تان وارد شوید، می‌توانید عناوین دلخواه‌تان را روی تمامی دیوایس‌ها سینک کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Pocket Casts ؛ بهترین پادکست ها در یکجا

تصویری از محیط اپلیکیشن Pocket Casts

تصویری از محیط اپلیکیشن Pocket Casts

پادکست‌ها رفته رفته علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند و اپلیکیشن‌های آیفون مبتنی بر آن نیز در حال افزایش است. در حالی که Overcast از جمله عناوین مشهور روی آيفون به حساب می‌آید، اما متاسفانه نسخه اندروید آن طراحی و ارائه نشده است. به همین دلیل اگر علاقمند هستید تا پادکست‌های‌تان روی تمامی دیوایس‌ها سینک و در دسترس باشد، باید روی Pocket Casts حساب باز کنید. متاسفانه نسخه دسکتاپ آن در دسترس نیست، اما با مراجعه به وب سایت مربوطه می‌توانید پادکست‌های دلخواه خود را گوش کنید.

آیکون دانلود از اپ استور

 

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =