آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6

آموزش فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6

شرکت اپل قابلیت ECG را به Apple Watch Series 4 به بعد اضافه کرد. اما این قابلیت در بسیاری از کشورها فعال نیست. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش قدم به قدم فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 بپردازیم.

اپل قابلیت ECG (الکتروکاردیوگرام) را برای اندازه‌گیری نوار قلب کاربران به اپل واچ خود اضافه کرد و اکنون آن به یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی تبدیل شده که ساعت‌های هوشمند اپل (سری 4 به بعد) شامل آن می‌شوند. اگرچه ساعت‌های هوشمند اپل مانند اندروید حاوی واچ فیس‌های نامحدودی نیستند، اما در تازه‌ترین نسخه سیستم عامل WatchOS، واچ فیس‌های جذابی به اپل واچ اضافه شده است. همچنین، این به‌روزرسانی امکانات جذاب دیگری را نیز برای اپل واچ سری 4 و سری 5 به همراه دارد.

آموزش فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

آموزش فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

قابلیت ECG در اپل واچ چیست؟

اپل زمانی که قابلیت ECG را معرفی کرد، اعلام کرد که آن در تمام مناطق جهان فعال نخواهد بود. اما رفته رفته شاهد افزایش کشورهایی بودیم که اپل واچ می‌تواند در آنجا میزبان الکتروکاردیوگرام باشد. ممکن است شما هم اپل واچ سری 4 خود را از مناطقی تهیه کرده‌ باشید که در آن زمان قابلیت ECG در آن فعال نبوده است. پس این مقاله را در فراسیب دنبال کنید.

شرکت اپل در توصیف ECG می‌گوید:

یک الکتروکاردیوگرام (آن را ECG یا EKG نیز می‌نامند)، آزمایشی است که زمان‌بندی و قدرت سیگنال‌های الکترونیکی که ضربان قلب شما را می‌سازد، ضبط می‌کند. پزشک با مشاهده‌ی یک ECG می‌تواند اطلاعاتی در خصوص ریتم قلب شما کسب کند و به دنبال دلایل نامنظم بودن آن بگردد.

به عبارت ساده، یک الکتروکاردیوگرام یک آزمایش ساده‌ی خلاصه شده است که می‌تواند برای نظارت بر ضربان قلب کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 - AppleWatch ECG

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

کشورهایی که در آن ECG‌ اپل واچ فعال است

نیازمندی‌های سخت افزاری برای اجرای ECG در تمام اپل واچ‌های سری 4 و 5 وجود دارد. ولی متأسفانه این ویژگی برای فعال شدن مستلزم تأییدیه از سوی کمیته‌ی نظارتی در هر کشوری است. فهرست کامل کشورهایی که از ECG در آنجا پشتیبانی می‌شود را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

موارد مورد نیاز

اما برای فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 به چه مواردی نیاز است؟ شاید استفاده از این قابلیت خیلی پیچیده نباشد، اما یک اشتباه می‌تواند باعث آسیب دیدن گوشی هوشمند شما شود. بنابراین مراحل را با دقت دنبال کنید و اگر در هر مرحله به مشکل خوردید، کار را ادامه ندهید.

شما برای فعال کردن ECG در اپل واچ خود به مواردی نیاز دارید که شامل فهرست زیر می‌شود:

  • اپل واچ سری 4 یا سری 5 (هر نسخه‌ای)
  • یک آیفون
  • اطلاعات ثبت شده‌ی شما در اپلیکیشن Health روی آیفونتان
  • یک کامپیوتر مجهز به سیستم عامل مک (مک بوک، آی مک)
  • یک کابل USB به لایتنینگ (که با آیفون عرضه می‌شود)
  • نرم افزار iMazing
  • نرم افزار BBEdit
  • 30 دقیقه از زندگی‌تان

نکته: نرم افزار iMazing یک اپلیکیشن مستلزم پرداخت حق استفاده است. شما می‌توانید برای فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ خود، به عنوان جایگزین از نرم افزارهای رایگان نیز نیز استفاده کنید.

فعالسازی ویژگی ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

فعالسازی ویژگی ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

اگر تمام الزامات فوق را دارا هستید، این یعنی شما قادر به فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 هستید. برای انجام این کار، با دقت مراحل زیر را دنبال کنید:

1- با iTunes از آیفون خود بکاپ تهیه کنید.

2- در آیفون خود به اپلیکیشن Watch بروید، روی نام اپل واچ خود در بالای صفحه کلیک کنید، سپس آیکون اطلاعات را انتخاب کنید. گزینه‌ی Unpair Apple Watch را انتخاب کنید و منتظر لغو اتصال ساعت خود از گوشی‌تان بمانید.

3- اکنون نرم افزار iMazing را روی کامپیوتر مک او اس خود اجرا کنید. سپس آیفونتان را به کامپیوتر وصل کنید. یک بکاپ “Encrypted” (رمزگذاری شده) با نرم افزار iMazing از آیفون خود بگیرید. به عبارت “Encrypted” دقت داشته باشید.

4- زمانی که بکاپ پایان بگیرد، در پنل چپ نرم افزار iMazing به شما اطلاع داده خواهد شد.

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

5- روی فلش کنار بکاپ گرفته شده کلیک کنید. به پایین صفحه بیایید و روی File System کلیک کنید. فایل‌های سیستمی آیفون شما به نمایش درخواهد آمد. به مسیر HomeDomain > Library > Preferences بروید.

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

6- فایل “com.apple.private.health.heart-rhythm.plist” را پیدا و انتخاب کنید و گزینه‌ی “Copy to Mac” را بفشارید. اگر موفق به پیدا کردن این فایل نشدید، مرحله‌ی بعدی را انجام دهید.

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 - AppleWatch ECG

فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5

7- با نرم افزار BBEdit فایل plist را باز کنید یا یک فایل با همان نام com.apple.private.health.heart-rhythm.plist ایجاد کنید و کد زیر را در آن قرار دهید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>HKAtrialFibrillationDetectionOnboardingCompleted</key>
<integer>1</integer>
<key>HKElectrocardiogramOnboardingCompleted</key>
<integer>3</integer>
</dict>
</plist>

8- فایل ایجاد شده را درست در همان جایی که فایل اصلی وجود دارد کپی کنید.

9- اکنون آیفون خود را با استفاده از “EDITABLE BACKUP” ریستور کنید. منتظر تکمیل شدن فرآیند بمانید.

10- پس از ریستور شدن، در آیفون خود به اپلیکیشن Watch رفته و مجدداً اپل واچ سری 4 یا سری 5 خود را با آن Pair کنید.

11 – در هنگام Pair کردن مجدد اپل واچ خود، گزینه‌ی “Restore from a Backup” را انتخاب نکنید. گزینه‌ی “Setup as new” را انتخاب کرده و ادامه دهید.

کار تمام است. اکنون اپلیکیشن ECG را روی اپل واچ خود اجرا کنید و به وسیله‌ی الکتروکاردیوگرام از وضعیت ضربان قلب خود باخبر شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

1 دیدگاه در “آموزش فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6

  1. پرهام گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    آیا سنسور ECG رو میشه با این راهی که شما گفتید برای apple watch سری 7 در ایران فعال کرد؟ اصلن راهی برای این کار هست داخل ایران یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =