اخبار اپل

در جعبه ایرپاد ۴ دیگر خبری از کابل شارژ نیست!

در جعبه ایرپاد ۴ دیگر خبری از کابل شارژ نیست!

روز گذشته اپل طیف وسعی از محصولات جدیدش را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد در این میان شاهد معرفی نسل چهارم از هندزفری‌های بلوتوثی و محبوب این کمپانی آمریکایی یعنی ایرپادز بودیم. ظاهراً این مدل جدید قرار است جایگزینی پیشرفته‌تر و جذاب‌تر برای مدل‌های ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳ باشد. با توجه به تغییرات قابل توجه در این نسخه غیبت یک آیتم در پکیج این ایرپادزها طرفداران اپل را شگفت‌زده کرده است.

خداحافظی با کابل شارژر در ایرپاد ۴

ایرپاد سری ۴ بدون کابل شارژ فروخته می‌شود!

ایرپاد سری ۴ بدون کابل شارژ فروخته می‌شود!

بله؛ متاسفانه درست خواندید، قرار است اپل کابل شارژر USB-C را بسته‌بندی‌های ایرپاد ۴ حذف کند و بدین ترتیب مانند گوشی‌های آیفون، هیچ چیز دیگری جز چند کاغذ راهنما در بسته‌بندی این دیوایس وجود نخواهد داشت. جالب است بدانید این موضوع به‌شکل مستقیم در رویداد شب گذشته مطرح نشد، اما کاربران به مراجعه به صفحه AirPods 4 متوجه یادداشتی شده‌اند که در آن ذکر شده است، کابل شارژر USB-C جداگانه فروخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد این تغییر رویکرد تنها شامل مدل جدید ایرپادز ۴ باشد و سایر دستگاه‌های بهبود یافته مانند ایرپادز مکس همچنان این کابل را در بسته‌بندی‌های خود خواهند داشت.

در نگاه کلی با توجه به فراگیر شدن استفاده از کابل‌‌های تایپ C و در دسترس بودن این ابزار، اقدام اپل چندان غیرعادی به نظر نمی‌رسد، به‌خصوص که در بسته‌بندی اکثر دستگاه‌های فعلی این کابل وجود دارد و داشتن کابلی دیگر چندان لزومی ندارد، اما به عقیده برخی کاربران وجود این کابل در بسته‌بندی دستگاه لازم است؛ چراکه شاید فرد خریدار تا به امروز از دستگاه‌هایی با درگاه‌های لایتنینگ یا USBهای قدیمی استفاده کرده بنابراین وجود چنین آیتمی در جعبه دستگاه امری ضروری است.

هدفون‌های ایرپاد ۴

هدفون‌های ایرپاد ۴

اپل و سابقه حذف آیتم‌های مختلف

البته حذف این کابل از جعبه ایرپادز ۴ موضوع عجیبی نیست. اگر به‌خاطر داشته باشید اپل در سال ۲۰۲۰ ابتدا آداپتور را از جعبه آیفون ۱۲ برداشت و حدود ۲ سال بعد نیز کابل تایپ C که برای شارژ ریموت دستگاه‌های اپل تیوی (Apple TV) استفاده می‌شد هم به دلیل ملاحظات زیست‌محیطی از جعبه این دستگاه حذف شد.

با آنکه تنها ۱۰ روز دیگر تا عرضه ایپادز ۴ باقی مانده است، انتشار این خبر و اشاره غیرمستقیم اپل به حذف کابل شارژ موضوع چندان خوشایندی برای کاربران نیست و باید دید آیا چهارمین نسل از هنذفری‌های بلوتوثی اپل می‌تواند محبوبیت و فروش موفق نسل‌های پیشین را تکرار کند یا خیر.

بر اساس اعلام اپل دو مدل از ایرپادز ۴ با قیمت‌های ۱۲۹ دلار و ۱۷۹ دلار در روز ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. دلیل تفاوت قیمت میان این دو مدل وجود قابلیت‌هایی مانند Active Noise Cancellation است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

منبع محتوا: 9to5mac.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =