نقد و بررسی

معرفی کامل و جامع سرویس Duolingo Plus

معرفی کامل و جامع سرویس Duolingo Plus

در ابتدا اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم دولینگو چیست باید گفت یکی از بهترین سرویس‌ها برای یادگیری زبان به حساب می‌آید. قابلیت‌های منحصر به فرد و ساختار جذاب آن باعث می‌شود تا شما به آسانی بتوانید یک زبان جدید را آموخته یا مهارت‌های خود در زبان مادری‌تان را افزایش دهید. در این مطلب از فراسیب قصد داریم به معرفی دولینگو بپردازیم و با این سرویس و این که چرا باید برای خرید اکانت دولینگو هزینه کنیم، به صورت کامل آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

دولینگو چیست؟

Duolingo اولین اپلیکیشن رایگان برای یادگیری زبان به حساب می‌آید که در مقابل نرم‌افزارهایی که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه کنید، برگ برنده خوبی را نزد خود نگه داشته است. دوره‌های مختلف قرار گرفته در این سرویس باعث می‌شود تا شما بتوانید یک زبان جدید را آموزش ببینید یا زبان فعلی خود را تقویت کنید. مطمئنا پس از کار کردن با آن، متوجه خواهید شد که با بهترین اپلیکیشن رایگان در این حوزه روبرو هستید.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

حتی اگر امکانات آن را با یک نرم افزار غیر رایگان مقایسه کنید، درک می‌کنید که Duolingo تا چه اندازه قوی و جذاب طراحی و ساخته شده است. اما اگر تنها از یک مرجع برای یادگیری زبان استفاده کنید، آیا موفق خواهید شد؟ مسلما خیر! چرا که آن‌ها یادگیری شما را تکمیل کرده و محلی را برای انجام تمرین روزانه در اختیار شما قرار می‌دهند که این تنها یک بخش از یادگیری زبان است. البته Duolingo بهترین سرویسی است که در این حوزه می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

در حالی که سرویس دولینگو پلاس انبوهی از زبان‌های مختلف را برای یادگیری درون خود جای داده است، اما برخی از آن‌ها نسبت به دیگری از برتری‌هایی برخوردار خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک فرد انگلیسی زبان قصد یادگیری زبان اسپانیایی را داشته باشید، شما می‌‌توانید خدمات مختلفی از جمله پادکست، داستان‌های کوتاه تعاملی و حتی ارتباط با دیگر دانش آموزان را در اختیار داشته باشید که این گزینه برای بسیاری از زبان‌ها در دسترس نیست.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

اما با تمام این تفاسیر، Duolingo بهترین سرویس برای یادگیری یک زبان جدید یا تقویت زبان فعلی به حساب می‌آید. تمرین‌های فوق‌العاده در نظر گرفته شده به هیچ عنوان شما را خسته نکرده و نکته جذاب ماجرا، این است که Duolingo هم روی نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل در دسترس شما است و به این ترتیب هر زمان که اراده کنید، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

کدام زبان ها در دولینگو پلاس آموزش داده می شود؟

اگر به زبان انگلیسی تا حدودی مسلط باشید، دوره‌های مرتبط با ۳۶ زبان مختلف را در این سرویس خواهید یافت. البته اگر ساختار مختلف زبان‌ها، مثلا کاتالان برای اسپانیایی زبان‌ها یا فرانسوی برای عرب زبان‌ها را نیز به حساب آوریم، تعداد این دوره‌ها به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

۳۶ زبان اصلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شامل موارد زیر است:

در فراسیب بخوانید  مقایسه کامل و جامع دو سرویس Grammarly و Quillbot

عربی، چینی، چکی، دانمارکی، هلندی، اسپرانتو، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هاوایی، عبری، هندی، مجارستانی (نسخه آزمایشی)، اندونزیایی، ایرلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لاتین، ناواهو (نسخه آزمایشی)، نروژی، لهستانی، پرتغالی (برزیلی)، رومانیایی، روسی، گالیک اسکاتلندی، اسپانیایی، سواحیلی، سوئدی، ترکی، اوکراینی، ویتنامی، ولزی و ییدیش (نسخه آزمایشی)

اگر به زبان‌هایی از آثار داستانی علاقمند هستید، این سرویس کلینگون (نسخه آزمایشی) و High Valyrian را نیز ارائه می‌کند.

اگر به زبان‌های عربی، بنگالی، چینی، چکی، هلندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، هندی، مجارستانی، اندونزیایی (باهاسا)، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، پنجابی، رومانیایی، روسی، اسپانیایی، تاگالوک، تامیلی، تلوگو، تایلندی، ترکی، اوکراینی یا ویتنامی صحبت می‌کنید و قصد آموختن زبان انگلیسی را دارید، Duolingo Plus بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

در حالی که ۳۶ زبان مختلف، یک کاتالوگ عظیم برای افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و قصد یادگیری زبان جدید دارند به حساب می‌آید، اما باید گفت که تمامی آن‌ها آنچنان که باید و شاید کامل و جامع نیست. 

تفاوت نسخه رایگان و پلاس Duolingo دقیقا چیست؟

برای آغاز به کار شما می‌توانید از نسخه رایگان استفاده کنید که البته با تبلیغات درون برنامه‌ای همراه است که برای رهایی از آن، باید هزینه‌ای را پرداخت کرده و نسخه پلاس را خریداری کنید. برای استفاده از Duolingo در حالت کلی نیاز به پرداخت هزینه نیست. تنها کافی است با ایمیل و رمز عبور دلخواه یک اکانت ساخته و به همین سادگی آموزش زبان جدید خود را آغاز کنید و بد نیست بدانید که محدودیتی برای یادگیری زبان‌های مختلف در این زمینه وجود نخواهد داشت.

نسخه رایگان و پلاس دولینگو

نسخه رایگان و پلاس دولینگو

با این همه امکانات خوب چرا باید برای خرید اشتراک دولینگو پلاس هزینه کنیم؟ در ادامه معرفی دولینگو باید بدانید که دولینگو پلاس با حذف تبلیغات درون برنامه‌ای که اغلب آزار دهنده است، همراه خواهد بود. از سوی دیگر، شما می‌توانید پس از انجام تمرین‌ها ایرادات خود را متوجه شده و در صدد رفع آن‌ها اقدام کنید. مشترکین این سرویس از سطوح افسانه‌ای نامحدود (که در یک پنجره جدید باز می‌شود)، آزمون‌های مهارتی و تست‌های نامحدود نیز برخوردار خواهند بود.

اگر هزینه خرید Duolingo Plus را با رقبای فعال در این زمینه مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که مسئولان سرویس سعی کرده‌اند تا رنج نرمال و در برخی مواقع بهترین سیستم ارزش گذاری را انتخاب کنند.

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

آیا خرید Duolingo Plus منطقی است و پیشنهاد میشود؟

اگر قصد استفاده از نسخه موبایل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نسبت به خرید نسخه پلاس اقدام کنید. چرا که یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان نسخه دسکتاپ و موبایل، در قلب‌ها خلاصه می‌شود. در نسخه موبایل شما با ۵ قلب روبرو هستید که با هر بار اشتباه در تمرین‌ها، یکی از آن‌ها را از دست داده و به محض پایان یافتن، باید به ازای هر قلب ۵ ساعت منتظر بمانید یا ۳۵۰ الماس را خرج کنید! الماس‌ها در حین استفاده از اپلیکیشن به حساب شما واریز خواهند شد.

شخصیت‌های دولینگو

شخصیت‌های دولینگو

اگر اشتراک Duolingo Plus را خریداری کنید، نیازی به منتظر ماندن برای دریافت قلب نخواهید داشت. البته در نسخه دسکتاپ هم موضوعی با عنوان قلب وجود ندارد. به این ترتیب شما می‌‌توانید تا هر زمان که اراده کنید، از این طریق و بدون نیاز به پرداخت به یادگیری زبان‌های مختلف مشغول باشید.

البته مطمئنا شرایطی پیش خواهد آمد که شما در سفر یا خارج از منزل هستید و نیاز به استفاده از نسخه موبایل حس خواهد شد. اما اگر قصد استفاده به صورت رایگان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه دسکتاپ استفاده کنید و به هیچ عنوان روی نسخه موبایل حساب باز نکنید.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

نحوه شروع به کار با Duolingo

از زمان آغاز به کار، این پلتفرم مورد استقبال کاربران قرار گرفت. برخی دروس برای افراد جدید بوده و بعضی دیگر، تکرار مواردی بوده است که پیش‌تر آموزش دیده‌اند. شخصی که پیش‌تر در کلاس‌های آموزش زبان اسپانیایی شرکت کرده، در مورد Duolingo می‌گوید که ابتدا کار خود را شرکت در کلاس‌ها شروع کرد و سپس دولینگو را در کنار آن قرار داد. اما پس از گذشت مدتی، او دیگر در کلاس‌ها شرکت نکرد و با اکانت دولینگو پلاس خود توانست بقیه راه را به خوبی و با موفقیت طی کند.

در فراسیب بخوانید  وبسایت آموزشی Codecademy برای یادگیری پایتون مناسب است؟

زمانی که برای نخستین بار بخواهید کار با Duolingo را آغاز کنید، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید همه چیز را از ابتدا شروع کنید، یا با گذراندن مرحله تست، دوره آموزشی را از مقاطع بالاتر آغاز کنید. البته باید بدانید هر زمان که اراده کنید، می‌‌توانید همه چیز را از ابتدا شروع کنید.

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، امکان یادگیری تمامی زبان‌های گنجانده شده در این پلتفرم وجود داشته و هر زمان که اراده کنید، می‌‌توانید میان دوره‌های آموزشی زبان‌های مختلف سوییچ کنید.

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

ساختار پلتفرم آموزش زبان Duolingo

زبان آموزان معمولا به ساختار دوره‌ها اهمیت زیادی می‌دهند. باید بدانید که دولینگو از این نظر شدیدا برنامه‌ریزی شده و با هدف پیش می‌رود. صفحه اصلی از ماژول‌های لیست شده‌ای برخوردار است که هر یک از ماژول‌ها شامل تاپیک‌های مختلفی است که می‌تواند در یادگیری به شما کمک کند.

برای رفتن به برخی ماژول‌ها باید دوره‌های آموزشی قبل را تا حدی بگذرانید تا قفل آن‌ها باز شود. معمولا برای یادگیری هر درس حدودا ۳ یا ۴ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

با پایان یافتن هر درس یا دوره، به سراغ گزینه بعدی خواهید رفت؛ اما هر زمان که اراده کنید می‌‌توانید به درس یا دوره‌های قبلی بازگشته و آن‌ها را مجددا مرور کنید. در طول گذران دوره‌ها، کلمات و کانسپت‌های مختلف بعضا تکرار می‌شوند تا از یادگیری آن‌ها مطمئن شوید. پس از گذراندن بخشی از دوره‌ها، یک تمرین به صورت تست برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

هر ماژول از لول‌های مختلفی برخوردار است. اگر لول‌های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته، می‌توانید با گذراندن هر یک به صورت مجزا، مهارت خود را افزایش دهید. اگر تمام لول‌های یک ماژول را بگذرانید، یک سکه طلایی روی آن قرار خواهد گرفت و به این ترتیب اگر مدت‌ها از تمرین شما روی یک ماژول گذشته باشد، سکه قرار گرفته روی آن به صورت شکسته درآمده و با تمرین مجدد می‌توانید آن را مجددا به حالت قبل بازگردانید.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

همان طور که بالاتر اشاره شد، برخی زبان‌ها از محتوای آنچنان غنی و زیادی برخوردار نیست و هر یک از ماژول‌ها ممکن است تنها حاوی یک لول باشد.

خواندن، نوشتن و ترجمه در دولینگو

در درجه اول، در این سیستم شما کار ترجمه را انجام می‌دهید که نوعی خواندن و نوشتن است. اغلب اوقات شما مشغول ترجمه یک کلمه یا عبارت از زبانی که مشغول یادگیری آن هستید به زبانی که به آن تسلط دارید، هستید یا بالعکس این قضیه اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر بعضی مواقع باید جاهای خالی را با کلمات درست که با کیبورد تایپ می‌کنید یا آن را از میان گزینه‌های موجود انتخاب می‌کنید، پر کنید. به عنوان آخرین گزینه، باید معنی یک کلمه یا عبارت از میان گزینه‌های موجود نمایش داده شده انتخاب کنید.

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

محیط نسخه دسکتاپ سرویس دولینگو پلاس

با این تمرین‌ها شما لغات مختلف را آموزش خواهید دید، فعل‌ها را در حالت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد و با ساختار مختلف جملات در حالت‌های مختلف آشنا می‌شوید. ترجمه عبارات در نهایت به شما کمک می‌کند که مهارت‌های خود در گرامر را افزایش دهید.

در فراسیب بخوانید  معرفی بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای اپل ویژن پرو

دولینگو پلاس همچنین باعث می‌شود تا تمرکز شما روی موارد مختلف افزایش پیدا کند. به عنوان مثال زمانی که مشغول ترجمه یک عبارت از روی بانک کلمات هستید، با چند کلمه مختلف مواجه خواهید بود که ممکن است هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند. به عنوان مثال اگر عبارت مورد نظر در مورد آشپزی باشد، ممکن است کلماتی مانند معماری یا شنا کردن را در میان لغات نمایش داده شده ببینید. 

لوگوی Duolingo

لوگوی Duolingo

مرحله سخت‌تر این تست‌ها به گونه‌ای است که شما باید کلمات هم معنی یک یا واژه یا حتی حالت‌های مختلف آن (مانند hear، hears، heard) را از میان گزینه‌ها پیدا کنید. 

Listening و Reading در دولینگو پلاس

با رونمایی از پادکست‌ها، قابلیت گوش دادن و خواندن در این پلتفرم شدیدا تقویت شده است. البته در حال حاضر پادکست‌ها در زبان اسپانیایی و فرانسوی و انگلیسی (برای اسپانیایی و پرتغالی زبان‌ها) در دسترس قرار گرفته است. شما می‌توانید اپیزودهای مختلف پادکست‌ها را در وب سایت Duolingo پخش کرده یا برای اپلیکیشن پادکست خود آن‌ها را جداگانه دانلود کنید. مزیت پخش این پادکست‌ها از طریق وب سایت در این است که متن صحبت‌های رد و بدل شده نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

پادکست‌ها در وب سایت Duolingo

پادکست‌ها در وب سایت Duolingo

هر اپیزود تقریبا ۲۰ یا ۲۵ دقیقه زمان داشته و افراد بومی مشغول بیان یک داستان واقعی خواهند بود که یک فرد انگلیسی زبان نیز وارد ماجرا شده و هر بخش را به صورت انگلیسی بازگو خواهد کرد. برای افرادی که در حد متوسط قرار داشته یا قصد دارند مهارت‌های مکالمه خود را افزایش دهند، این گزینه شدیدا کاربردی خواهد بود.

در کنار پادکست‌ها، شما می‌توانید از داستان‌ها نیز استفاده کنید. این داستان‌ها در زبان‌های زیر در دسترس خواهند بود:

اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و پرتغالی

صدای گوینده این داستان‌ها واقعی بوده و همین موضوع باعث لذت بردن شما خواهد شد. در پایان داستان سوالاتی از شما پرسیده می‌شود و به این ترتیب، مهارت شنیدن و پاسخگویی شما افزایش پیدا خواهد کرد. لذا در حین پخش و گوش دادن به داستان‌ها، باید به شدت به صدای گوینده و داستانی که نقل می‌شود دقت کنید.

لوگوی Duolingo Plus

لوگوی Duolingo Plus

صحبت کردن به زبان های مختلف در دولینگو پلاس

در هسته اصلی این پلتفرم، آنچنان که باید و شاید به مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن توجه نشده است. تمرین‌های مکالمه نیز کاملا دلبخواهی خواهد بود. به این ترتیب از قسمت تنظیمات می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. اگر در مکانی هستید که امکان صحبت کردن ندارید، می‌توانید این تمرین‌ها را موقتا از دسترس خارج کنید.

برای انجام تمرین‌ها شما باید عبارتی که روی صفحه نمایش داده می‌شود را بخوانید و اپلیکیشن صحت این موضوع را بررسی خواهد کرد. یکی دیگر از راه‌های بالا رفتن مهارت مکالمه، شرکت در رویدادهای Duolingo است که ضمن ملاقات با زبان آموزان دیگر، می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید و سطح توانایی خود را از این طریق بسنجید.

نسخه موبایل دولینگو

نسخه موبایل دولینگو

در آخر

بعد از معرفی و توضیح دقیق این که دولینگو چیست، دیدیم که دولینگو حرف اول یادگیری زبان‌های مختلف بصورت بازی-اپلیکیشن را می‌زند. در ادامه نیز به نقاط قوت و ضعف این پلتفرم یادگیری محبوب می‌پردازیم.

نقاط قوت دولینگو پلاس

  • پادکست‌های فوق العاده
  • ساختار جذاب و تمرین‌های فوق‌العاده
  • بدون محدودیت برای یادگیری زبان‌های مختلف
  • امکان تست کردن درس‌هایی که آسان به نظر می‌رسند

نقاط ضعف Duolingo Plus

  • برخی محدودیت‌ها در بعضی زبان‌ها
  • دروس گرامر آنچنان که باید و شاید فوق‌العاده نیست!
 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *