اخبار اپل

مک او اس Ventura با قابلیت Stage Manager رونمایی شد

مک او اس Ventura با قابلیت Stage Manager رونمایی شد

در روز دوشنبه و در رویداد WWDC 2022، اپل در کنار معرفی آپدیت جدید iOS 16 ، واچ او اس 9 و iPadOS 16 به معرفی مک او اس Ventura نیز پرداخت. در سال جاری، این کمپانی پس از معرفی ویژگی Universal Control برای macOS 12، بر روی بهبود اتصال و ادغام فعالیت‌ها میان آیفون، مک و آیپد تمرکز کرد.

در ادامه این مطلب از فراسیب، تغییرات کاربردی مک او اس ونتورا را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید…

با آپدیت ویژگی Handoff و در صورت نزدیکی آیفون و یا آیپد به مک، کاربران تنها با یک کلیک می‌توانند تماس موجود را از iPhone یا iPad به مک بوک خود منتقل کنند.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ در این نسخه جدید مک او اس این بود که کاربران می‌توانند آیفون خود را به یک وبکم برای مک بوک تبدیل کنند. نحوه کار این ویژگی به صورت بی سیم است و مهم‌تر از همه، از تمامی برنامه ها مانند ZOOM و… پشتیبانی می‌کند و تنها مختص به برنامه Face Time نیست؛ علاوه بر این، دارای حالت پرتره و افکت های Studio Light نیز می‌باشد.

قابلیت ها و ویژگی های مک او اس Ventura

قابلیت ها و ویژگی های مک او اس Ventura

تغییرات سافاری در مک او اس Ventura

مرورگر سافاری، از Tab Shared Groups و آپدیت های دیگر بهره مند شده است که با حداقل مصرف انرژی، به کاربران مک این امکان را می‌دهد تا به تماشای ویدیوها در محیط وب بپردازند. کاربران حتی می‌توانند یک صفحه مشترک برای استارت ایجاد کنند تا همگی بتوانند به لیست وب سایت های مورد علاقه شان دسترسی پیدا کنند.

تغییرات برنامه Mail در آپدیت مک او اس ونتورا

در آپدیت macOS Ventura، نرم افزار Mail اپل با بزرگترین تغییرات چند سال اخیر خود همراه است. در حال حاضر برنامه ایمیل اپل از گزینه‌هایی مانند لغو ارسال ایمیل و یا برنامه ریزی برای ارسال ایمیل ها و قابلیت‌های این چنینی برخوردار است.

اسپات‌لایت (موتور جستجوی مک) اکنون می‌تواند تصاویر را با استفاده از متن زنده (Live Text)، مکان و حتی افراد یا اشیاء جستجو کند! همچنین در مک او اس جدید، یک “Stage Manager” وجود دارد تا کاربرانی که بر روی صفحه نمایش خود پنجره‌های زیادی را باز کرده‌اند، به راحتی بتوانند بر روی هر برگه‌ای که خواستند تمرکز کنند و با کلیک کردن در میان آن پنجره‌ها به جستجو بپردازند.

از دیگر ویژگی های جدید مک او اس ونتوری می‌توان به برنامه‌های داخلی جدید مانند ساعت، آب و هوا و همچنین تنظیمات سیستم و بهبودهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی بیشتر اشاره کرد.

مک او اس Ventura

مک او اس Ventura

چه مک بوک هایی از مک او اس Ventura پشتیبانی می‌ کنند؟

مک هایی که از آپدیت جدید مک او اس پشتیبانی می‌کنند:

  • آی مک 2017 به بعد
  • آی مک پرو 2017 به بعد
  • مک بوک ایر 2018 به بعد
  • مک بوک پرو 2017 به بعد
  • مک پرو 2019 به بعد
  • مک مینی 2018 به بعد
  • مک بوک 2017 به بعد
  • مک استودیو 2020

به نظر می‌رسد اکنون که اپل تمام پردازنده های خود را از اینتل به تراشه اختصاصی خود منتقل کرده، حداقل تا یک سال دیگر کاربران خواهند توانست از آپدیت های نرم افزاری بهره مند شوند و این امکان وجود دارد که اپل همه مک هایی که از تراشه اینتل بهره می‌برند را به کل کنار بگذارد.

زمان انتشار مک او اس ونتورا

مک او اس جدید از امروز در اختیار دولوپرها قرار خواهد گرفت و برای عموم نیز از ماه آینده بصورت بتا در دسترس خواهد بود؛ همچنین انتظار می‌رود نسخه رسمی آن در پاییز امسال عرضه شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =