آموزش و ترفند iPadOS, آموزش و ترفند MacOS

قابلیت Low Power Mode به آیپد و مک اضافه شد!

قابلیت Low Power Mode به آیپد و مک اضافه شد!

در کنفرانس WWDC 21 اپل از نسخه جدید سیستم عامل‌های خود رونمایی کرد. در این کنفرانس اپل بر روی امنیت بیشتر کاربران و بهبود ارتباط بین دستگاه‌ها و عملکرد آن، متمرکز بود. قابلیت Low Power Mode به لطف این بروزرسانی به macOS Monterey و iPadOS 15 اضافه شد. با فراسیب همراه ما باشید.

پشتیبانی آیپد و مک از قابلیت Low Power Mode

با بروزرسانی به آیپد او اس ۱۵ یا مک او اس مانتری، می‌توانید در موارد نیاز، حالت مصرف کمتر باتری را روشن کنید. با اینکار مدت زمان بیشتری می‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید و دیرتر نیاز به شارژ مجدد دارید.

حالت Low Power در آی او اس ۹ و در سال ۲۰۱۵ برای آیفون معرفی شد. با روشن کردن این ویژگی، سرعت دستگاه بدلیل غیرفعال شدن یک سری پردازش‌ها، کاهش می‌یابد.

ویژگی Low Power Mode در آیپد و مک

ویژگی Low Power Mode در آیپد و مک

برای مثال، حالت Low Power برای افزایش مدت زمان استفاده شما از باتری، سرعت پردازش CPU را کاهش می‌دهد. این کار باعث می‌شود تجربه کندتری نسبت به حالت عادی داشته باشید. در ضمن، نور صفحه نیز کاهش می‌یابد تا عمر باتری بیشتر شود.

اپل برای توسعه دهندگان API هایی طراحی کرده تا برنامه نویسان، در صورت فعال شدن حالت مصرف کمتر باتری، نحوه اجرای برنامه را تغییر دهند. مثلاً بازی‌ها، نرخ بروزرسانی صفحه را کاهش دهند یا از گرافیک سبک‌تری استفاده کنند.

چگونه حالت Low Power را در آیپد فعال کنیم؟

فعال کردن حالت Low Power Mode در آیپد، دقیقاً شبیه به آیفون است. شما با طی کردن مراحل زیر، حالت مصرف کمتر باتری را روشن می‌کنید:

  • تنظیمات آیپد که نسخه ۱۵ آی او اس را نصب دارد را باز کنید.
  • در لیست تنظیمات، گزینه Battery را انتخاب کنید.
  • گزینه Low Power Mode را روشن کنید.
آیپد اپل

آیپد اپل

زمانیکه این حالت روشن باشد، همانند آیفون، آیکون باتری زرد رنگ می‌شود. همچنین می‌توانید حالت Low Power را به کنترل سنتر آیپد خود اضافه کنید یا از سیری بخواهید این حالت را خاموش و روشن کند.

در کنار کاهش نور صفحه و پردازش CPU، بروزرسانی پس‌زمینه (Background Refresh) نیز خاموش می‌شود. به این منظور که برخی دانلودها غیرفعال شده یا نوتیفیکیشن ایمیل‌های جدید را دریافت نمی‌کنید.

ویژگی Low Power Mode بر روی تمامی آیپدهایی که از آی او اس ۱۵ پشتیبانی می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

اعلان حالت Low Power Mode در آیپد و مک

اعلان حالت Low Power Mode در آیپد و مک

چگونه حالت Low Power را در مک فعال کنیم؟

گزینه Low Power Mode را در تنظیمات باتری پیدا می‌کنید. این ویژگی در هر دو حالت متصل به شارژ یا استفاده از باتری لپ‌تاپ، می‌تواند روشن باشد.

  • بر روی آیکون اپل در بالا سمت چپ صفحه مک کلیک کنید. (فقط مک‌هایی که مک او اس ۱۲ یا همان Monterey را نصب دارند.)
  • ابتدا System Preferences و سپس Battery را انتخاب کنید.
  • از منوی سمت چپ،‌ گزینه Power Adapter یا Battery را انتخاب کنید.
  • گزینه Low power mode را تیک بزنید.

دقت کنید که فقط مک بوک و مک بوک پرو هایی که از اوایل سال ۲۰۱۶ به بعد تولید شده‌اند، این قابلیت را در بروزرسانی بعدی دریافت می‌کنند.

مک بوک اپل

مک بوک اپل

چرا اکثر افراد Badge Notifications را دوست ندارند؟

بج نوتیفیکیشن همان دایره کوچک قرمز رنگ با عدد سفید است که کنار اپ‌ها برای نمایش تعداد اعلان‌ها نمایش داده می‌شود. البته که در بسیاری از موارد، این علامت ما را از اعلان‌های مهمی باخبر می‌کنند. اما چیزی که باعث ناراحتی می‌شود، حجم زیاد بَج‌ها در این روزهایی است که تعداد بسیار زیادی نوتیفیکیشن دریافت می‌کنیم.

دیدن آن نقاط کوچک قرمز رنگ به اندازه کافی آزار دهنده است. شما باید حتماً برنامه را باز کنید تا آن علامت را پاک کنید. در نسخه‌های قبلی شما می‌توانستید این نوع از اطلاع رسانی را برای هر برنامه بصورت جدا، غیرفعال کنید.

چه زمانی نسخه عمومی iPadOS 15 و macOS Monterey ارائه می‌شود

نسخه بتای آیپد او اس ۱۵ و مک او اس مانتری برای توسعه دهندگان از ۷ ژوئن ارائه شده است. نسخه بتای عمومی نیز احتمالاً تا ماه آینده میلادی (جولای) عرضه خواهد شد. نسخه اصلی و نهایی نیز اوایل پاییز معرفی خواهد شد.

مک او اس مانتری

مک او اس مانتری

جمع بندی

اپل با معرفی نسخه ۱۵ آیپد او اس و نسخه ۱۲ مک او اس، تغییرات جالب و جدیدی ایجاد کرده است. بدلیل نیازهای سخت افزاری برای استفاده از Low Power Mode، در مک بوک و مک بوک پروهای قبل از سال ۲۰۱۶ میلادی، نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. با روشن کردن این حالت، می‌توانید مدت زمان بیشتری از دستگاه خود استفاده کنید اما سرعت پردازش آن، کاهش می‌یابد. البته اکثر بازی‌ها و برنامه‌ها، خود را با این حالت تطابق می‌دهند.

در این مطلب می‌توانید ببینید آیا دستگاه شما بروزرسانی آخر سیستم عامل‌های اپل را دریافت می‌کند یا خیر.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 9 =