اپلیکیشن های iOS, اپلیکیشن های iPadOS

لیست بهترین افزونه های کاربردی برای مرورگر سافاری آیفون و آیپد

لیست بهترین افزونه های کاربردی برای مرورگر سافاری آیفون و آیپد

یکی از تغییرات iOS 15 و iPadOS 15 امکان اضافه کردن افزونه های مرورگر سافاری است. سافاری با تغییر در رابط کاربری و امنیت بیشتر در این نسخه از سیستم عامل‌های اپل عرضه شده است. از زمان معرفی iOS 15 و iPadOS 15 توسعه دهندگان زیادی شروع به انتشار اکستنشن برای سافاری کردند. در این مطلب فراسیب به ۱۰ مورد از اکستنشن سافاری که کاربردی‌ست می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

در این مطلب، اکستنشن یا extension به افزونه‌هایی که بر روی مرورگر نصب (یا به تعبیری افزوده) می‌شوند، می‌گوییم. افزونه‌ها تجربه وب‌گردی شما را با ارائه قابلیت‌ها و خدمات مختلف، راحت‌تر و دلنشین‌تر می‌کنند.

اکستنشن 1Password برای سافاری آیفون

افزونه 1Password

افزونه 1Password

کمتر کسی هست که اپلیکیشن 1Password را نشناسد. این برنامه تمام رمزها و کلمات عبور شما را بصورت بسیار امن ذخیره می‌کند. حتی می‌توانید پسوردهای تصادفی تولید کرده و برای حساب‌های مختلف خود تعریف کنید. حال اکستنشن 1Password می‌تواند زمان ورود شما به حساب کاربریتان، رمز شما را وارد کرده یا ذخیره کند.

اگر هم از آیپد استفاده می‌کنید، دقیقا از اکستنشن مک این اپلیکیشن استفاده خواهید کرد.

افزونه Amplosion برای مرورگر سافاری

توسعه دهنده Apollo برای Reddit، آقای کریستین سلیگ، افزونه‌ای جدید برای سافاری منتشر کرده است. با Amplosion دیگر هیچ لینک AMP باز نمی‌کنید. با این نوع لینک‌ها زمانیکه در گوگل جست و جو کردید و وبسایت بصورت کامل باز نشده، برخورد کرده‌اید. این اکستنشن با قیمت $1.99 در دسترس است.

اکستنشن Achoo جهت مشاهده کد HTML سافاری

افزونه Achoo در آیفون

افزونه Achoo در آیفون

آقای سلیگ همچنین افزونه Achoo را عرضه کرده است. با این افزونه می‌توانید کد HTML وبسایت‌ها را مشاهده کنید. البته حالت inspector در دیگر مرورگرها بصورت پیش فرض قابل دسترسی است.

افزونه Cheep برای مرورگر Safari

با اکستنشن Cheep می‌توانید قیمت‌های مختلف پروازهای خارجی را مشاهده کنید. این افزونه با Google Flights هماهنگ بوده و هزینه‌ها را بر اساس مسافت، پیشنهادها و قیمت‌های دارای تخفیف مشخص می‌کند.

اکستنشن Web Inspector

برنامه Web Inspector تقریباً شبیه به inspector مرورگر کروم است. می‌توانید کدهای وبسایت‌ها را تغییر داده و با المان‌های خود ویرایش کنید. همچنین می‌توانید ترافیک شبکه و ورودی خروجی‌‌ها را مشاهده کنید.

اکستنشن HyperWeb برای سافاری آیفون

امکانات افزونه HyperWeb

امکانات افزونه HyperWeb

با این افزونه می‌توانید همه چیز را شخصی سازی کنید. در یک کلام تمام تجربه وب‌گردی را متحول می‌کنید. می‌توانید بلوک‌های جدید بسازید یا جستجو را همیشه شخصی سازی شده مشاهده کنید. اگر می‌خواهید سافاری را از نو بسازید، اکستنشن HyperWeb را از دست ندهید.

افزونه Vidimote برای سافاری آیفون و آیپد

افزونه Vidimote برای آیفون و آیپد

افزونه Vidimote برای آیفون و آیپد

با افزونه Vidimote می‌توانید پخش ویدیوها را در نوار ابزار سافاری کنترل کنید. با این اکستنشن سرعت ویدیو را تغییر داده با به جلو و عقب بروید. همچنین می‌توانید بین تصویر در تصویر و حالت بزرگنمایی کامل به راحتی جابجا شوید.

اکستنشن StopTheMadness برای سافاری iPhone و iPad

افزونه StopTheMadness به شما اجازه کنترل وبگردی از سایت‌های مورد علاقتان را می‌دهد. می‌توانید قابلیت‌های معمول iOS مثل ویرایش متن، drag and drop و حالت پر کردن فرم‌ها بصورت اتوماتیک را استفاده کنید. همچنین امنیت را بدلیل حذف امکان رصد کلیک‌های شما توسط سایت‌های مختلف، بالاتر می‌برد.

جمع بندی

افزونه‌های بسیاری هستند که وب‌گردی را بسیار آسان می‌کنند. اما به تازگی در آی او اس و آیپد او اس ۱۵ این ویژگی را تجربه می‌کنیم. با این ۸ اکستنشن محبوب و معروف، می‌توانید شخصی سازی کرده و یا رمزهای عبور خود را تولید کنید. همچنین امنیت را بالاتر برده و یا کنترل کل سافاری را در دست بگیرید. در مطلبی دیگر به آموزش دانلود مستقیم از مرورگر سافاری پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

در ضمن برای تهیه برنامه‌های غیررایگان می‌توانید با خرید گیفت کارت از فروشگاه فراسیب، اپل آیدی خود را شارژ کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =