آپدیت های نرم افزاری, اخبار, اخبار اپل

واچ او اس ۷ معرفی و رونمایی شد؛ همه چیز درباره WatchOS 7

واچ او اس ۷ معرفی و رونمایی شد؛ همه چیز درباره WatchOS 7

واچ او اس ۷ – WatchOS 7 جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل واچ اپل است که در کنفرانس توسعه دهندگان امسال از آن رونمایی شد. جدیدترین قابلیت های جدید این سیستم عامل به همراه تاریخ عرضه نسخه‌های مختلف آن و البته مدل هایی که از این به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کنند را در این مطلب در فراسیب با هم بررسی خواهیم کرد.

مدیران اپل در کنفرانس WWDC 2020 چه از حیث طراحی و چه از نظر قابلیت های فنی، صحبت‌های زیادی درباره واچ او اس ۷ داشتند و در این مراسم شاهد رونمایی از آیتم‌های جذابی بودیم که علاوه بر امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی قدرتمند رابط کاربری اپل واچ، قابلیت‌های جدیدی نظیر تشخیص خودکار حالت شستشوی دست، تحلیل و نظارت بر روی کیفیت خواب کاربر و شناسایی فعالیت‌های ورزشی و انواع رقص‌های مختلف جهان از جمله آنها هستند.

قابلیت‌های جدید نقشه اپل برای دوچرخه سواران، ترجمه زبان‌های مختلف توسط دستیار صوتی هوشمند سیری و البته حفظ امنیت کاربر هنگام استفاده از تمام این امکانات جدید ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به طور کامل به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

واچ فیس‌های جدید و به اشتراک گذاری ظاهر ساعت

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

واچ فیس‌ها در واقع صفحه اصلی اپل واچ محسوب می‌شوند و بسیاری از کاربران اکثر اوقات در حال نگاه کردن به ایت صفحه هستند. شما می‌توانید اطلاعات مختلف را به صورت خلاصه بر روی واچ فیس مشاهده کنید و حالا در واچ او اس ۷ قابلیت‌های جدیدی برای کشف رابط‌های کاربری جدید و به‌اشتراک‌گذاری آنها با یکدیگر فراهم شده است. حالا کاربران با کاربری‌های مختلف از بازیکن‌های تنیس، عکاسان و فعالان دیگر ورزش‌ها گرفته تا والدینی که نگران سلامتی فرزندان خود هستند و یا افرادی که سبک زندگی شلوغی دارند، همگی می‌توانند از امکانات جدید برای ویرایش واچ فیس مورد علاقه خود استفاده کنند.

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

در واچ او اس ۷ کاربران می‌توانند واچ فیس‌های ساخته شده توسط دیگران را از طریق اپ استور و یا لینک‌های داخل سایت های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به دست بیاورند و یا واچ فیس‌های خود را که با استفاده از امکانات جدید تولید کرده‌اند، با دیگران به اشتراک بگذارند. یک واچ فیس جدید تحت عنوان Chronograph Pro معرفی شده که به طور پیش‌فرض دارای یک tachymeter است که می‌تواند سرعت کاربر را با محاسبه مدت زمان سفر در یک مسافت ثابت به دست بیاورد. اطلاعات بسیار جزئی نیز بر روی این واچ فیس به نمایش درمی‌آید و کاربران قادر خواهند بود از یک واچ فیس ایکس لارج جدید با قابلیت‌های سفارشی‌سازی ویژه‌ی این رابط کاربری بولد بهره ببرند،

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ها قادر خواهند بود بیش از یک واچ فیس را برای اپلیکیشن های خود در اختیار کاربران قرار دهند. به طورمثال واچ فیس Glow Baby قادر است چندین المان مهم برای والدینی که نوزاد‌های کم سن و سال دارند مانند زمان غذا دادن، دوره‌های شیردهی و ساعت خواب او را کنترل کند.

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

واچ فیس Dawn Patrol نیز به موج سواران اجازه می‌دهد که اطلاعاتی نظیر قدرت باد، دمای آب دیگر مواردی که هنگام موج‌سواری در آب‌های ساحلی مورد علاقه‌شان لازم است را تنها با نگاه کردن به صفحه اپل واچ به دست بیاورند.

تحلیل کیفیت خواب کاربر در واچ او اس ۷

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

در سیستم عامل جدید اپل واچ، اپل ابزارهای جدید برای نظارت بر بهبود کیفیت خواب کاربر را منتشر کرده است که حالا به ما اجازه می‌دهد از ابزارهای ارزشمند برای به دست آوردن میزان خواب ایده‌آل، رفتن به خواب در زمان مناسب و ساخت یک برنامه روتین قبل از خواب برای دستیابی به اهداف بهره ببریم. با بهره‌گیری از سنسور شتاب سنج، اپل واچ حالا می‌تواند از طریق حرکات بسیار ریز کاربر هنگام خواب، کیفیت خواب او را به طور کامل مورد تحلیل قرار دهد. سپس در روزهای آینده کاربر می‌تواند مقدار خواب مفید خود و کیفیت آن را در نمودارهای کامل مشاهده کند.

طبق تحقیقات آکادمی آمریکایی Sleep Medicine، داشتن یک برنامه خواب مرتب به بدن کمک می‌کند که راحت‌تر برای خواب آماده شود. برای پشتیبانی از این حقیقت علمی، حالا اپلیکیشن Wind Down به کاربران اپل واچ و آیفون اجازه می‌دهد که یک برنامه خواب سفارشی‌سازی‌شده را برای خود قبل از رفتن به رخت خواب طراحی کنند، امکان تعیین نرم افزارهای مدیتیشن مورد علاقه، افکت‌های صوتی آرامش‌بخش و تنظیمات مخصوص برای اپلیکیشن هوم نیز در اینجا امکان‌پذیر خواهد بود.

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

همچنین اپل واچ هنگامی که بر روی حالت خواب قرار می‌گیرد، ویژگی Do Not Disturb را نیز به طور خودکار فعال می‌کند و نور نمایشگر نیز کمتر خواهد شد تا کاربران آرامش ذهنی بیشتر داشته باشند. هنگام بیدار شدن نیز کاربران در واچ او اس ۷ یک لرزش قوی بر روی مچ دستشان را حس خواهند کرد تا افرادی که در کنار آنها خواب هستند، بیدار نشوند. امکان به صدا در آوردن صداهای آرام نیز برای بیدار کردن کاربران وجود دارد و صفحه اپل واچ، سطح باقی مانده از شارژ باتری را نشان می‌دهد تا کاربر برای شارژ ساعت هوشمند خود برنامه‌ریزی کند.

تمام اطلاعات مربوط به تحلیل خواب کاربر به صورت رمزگذاری شده بر روی آی کلود ذخیره خواهند شد و کاربر کنترل کاملی بر روی آنها خواهد داشت.

تشخیص خودکار حالت شستشوی دست در WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

با توجه به شیوع کرونا و این که برای از بین بردن ویروس لازم است که کاربران به مدت ۲۰ ثانیه دست‌های خود را به طور کامل بشویند، اپل واچ در واچ او اس ۷ حالا از یک قابلیت کاربردی جالب برخوردار است که با استفاده از سنسورهای حرکتی، به محض آغاز شستشوی دست، کاربران یک تایمر را بر روی صفحه مشاهده خواهد کرد که مقدار باقی مانده از ۲۰ ثانیه را به آنها نشان می‌دهد و اگر کاربر زودتر از این مقدار دست از شستشو بکشد، ساعت به طور خودکار به او هشدار خواهد داد.

همچنین هنگام بازگشت به خانه اپل واچ به کاربر یادآوری می‌کند که د‌ست‌های خود را بشوید. جالب است بدانید که برروی اپلیکیشن Health بر روی آیفون، کاربر می‌‌تواند مدت زمان شستشو و تعداد دفعات آن را در روزهای مختلف مشاهده کند. همچنین در این قابلیت از میکروفون اپل واچ نیز برای تشخیص شستشوی کاربر استفاده می‌شود که البته صداهای دریافت شده در این حالت به هیچ وجه توسط اپلیکیشن Health یا اپل واچ ذخیره نخواهد شد.

فعالیت‌های ورزشی جدید و اپلیکیشن فیتنس

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

اپلیکیشن فعالیت‌های ورزشی اپل واچ یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود و حالا در watchOS 7 تعداد زیادی از فعالیت‌های ورزشی جدید به این نرم‌افزار اضافه شده که با بهره‌گیری از سنسور تشخیص ضربان قلب و الگوریتم‌های حرکتی اختصاصی، می‌توانند فعالیت‌های جدید کاربر را تشخیص دهند. امکان انجام فعالیت‌‌های ورزشی برای تقویت عضلات مرکزی بدن، انواع رقص‌های مختلف، فعالیت‌های مناسب برای بالا بردن استقامت و البته تمرین‌های مناسب سرد کردن بدن پس از اتمام فعالیت‌ها حالا در این نسخه قابل استفاده خواهند بود.

قابلیت جدیدی که در این نسخه به اپل واچ اضافه شده تشخیص سبک‌های مختلف رقص است که با بهره‌گیری از سنسورهای مختلف و ترکیب آنها با اطلاعات دریافت شده از شتاب سنج، ژیروسکوپ و سنسور ضربان قلب می‌تواند با دقت بالایی حرکات دست و پای کاربر را شناسایی کند.

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

همچنین اپلیکیشن Activity که بر روی آیفون پیش از این وجود داشت، حالا اپلیکیشن فیتنس (Fitness) نام گرفته که در آن، نمودارهای کاملی از فعالیت‌های ورزشی کاربر، جایزه‌های کسب شده و تمرین‌های انجام شده در طول هفته را به نمایش می‌گذارد. قابلیت به اشتراک‌گذاری فعالیت‌های ورزشی و همچنین مسابقات جذاب از دیگر قسمت‌های این برنامه محسوب می‌شوند.

ارتقای سلامت شنوایی با استفاده از WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

اپلیکیشن نویز که در واچ او اس ۶ معرفی شده بود، می‌تواند شدت صداهای داخل محیط را شناسایی کند و مقدار آنها و مدت زمانی که کاربر در معرض این صداها قرار می‌گیرد را اندازه بگیرد. حالا در واچ او اس جدید، قابلیت‌ شناسایی شدت صدای داخل هدفون برای ارتقای سلامت شنوایی نیز به این اپ اضافه شده است. از این پس کاربران در صورتی که در حال گوش دادن به محتواهای صوتی با شدت صدای بسیار بالا روی آیفون، آیپاد تاچ و یا اپل واچ خود باشند، یک هشدار دریافت خواهند کرد.

مقدار استاندارد برای حداکثر شدت صوتی بر مبنای استانداردهای ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی تنظیم شده و به طور مثال اگر یک کاربر به مدت ۴۰ ساعت در هفته در معرض صدای ۸۰ دسیبل و بالاتر قرار بگیرد، ممکن است بر سطح سلامت شنوایی او تاثیر بگذارد. حالا در واچ او اس هفت کاربران می‌توانند مشاهده کنند که چه مدت در طول هفته در معرض صدای بیش از حد قرار داشته‌اند.

البته به دلیل حفاظت از حریم خصوصی کاربران هیچگونه صدایی در طول کار کردن این نرم افزار ضبط نخواهد شد.

دیگر امکانات واچ او اس هفت برای اپل واچ

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

  • برای راحتی کار دوچرخه‌سواران حالا آنها می‌توانند مسیرهای دوچرخه‌سواری را با ابعاد بزرگ و نقشه‌هایی که به راحتی قابل خواندن است، بر روی مچ دست خود مشاهده کنند. کاربر می‌تواند مسیر خود را به گونه‌ای انتخاب کند که هیچ‌گونه پستی و بلندی خاصی در سر راهش نباشد و سریع‌ترین روش برای رسیدن به مقصد به او ارائه خواهد شد.
  • امکان ترجمه متون به زبان‌های مختلف از طریق دستیار صوتی هوشمند سیری حالا فراهم شده است. با بهره‌گیری از موتور هوش عصبی اپل کاربران می‌توانند ترجمه دقیق و سریعی را به دست آورند.
  • به لطف SwiftUI حالا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ها می‌توانند ترکیبات گرافیکی جدید ایجاد کنند و ابزارهای برنامه نویسی نظیر پیش‌نمایش‌های ایکس کد، ساخت اپلیکیشن ها را آسان‌تر از گذشته می‌کند.

حفاظت از حریم خصوصی کاربران در ساعت هوشمند اپل

امنیت کاربران همواره برای اپل اهمیت زیادی دارد و به خصوص در زمینه اطلاعات مربوط به سلامت کاربران، این برند کوپرتینویی حساسیت زیادی از خود نشان می‌دهد. بنابراین تمام اطلاعات و آمار و ارقام به دست آمده از آیتم‌های مختلف سلامتی کاربر به صورت رمزگذاری شده بر روی آیکلود ذخیره خواهند شد و کاربر برای مدیریت آنها همواره کنترل کاملی خواهد داشت.

تاریخ عرضه واچ او اس ۷ و لیست مدل‌های پشتیبانی‌کننده

همه چیز درباره واچ او اس ۷ - WatchOS 7

همه چیز درباره واچ او اس ۷ – WatchOS 7

مشابه آی او اس ۱۴ و آیپد او اس ۱۴، کاربرانی که عضو طرح توسعه دهندگان اپل باشند می‌توانند نسخه بتا را از همین حالا دانلود کند. اما کاربرانی که در طرح تست بتای عمومی اپل ثبت نام کرده‌اند، از ماه آینده می‌توانند امکانات جدید این ورژن را آزمایش کنند. گفتنی است که سیستم عامل واچ او اس ۷ از فصل پاییز به طور عمومی عرضه خواهد شد و کاربران  اپل واچ سری ۳ و ۴ یا اپل واچ سری ۵ که ساعت خود را با آیفون ۶ اس یا بالاتر (با سیستم عامل آی او اس ۱۴ یا جدیدتر) همگامسازی کرده باشند می‌توانند آن را به طور رایگان دریافت کنند.

البته توجه داشته باشید که امکان استفاده از برخی از این قابلیت‌ها در تمام کشورها وجود ندارد و شما می‌توانید با مراجعه به این لینک در وب سایت رسمی اپل اطلاعات کامل‌تر آن را مشاهده کنند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =