اخبار, اخبار اپل

همه آنچه از همایش Hi Speed اپل انتظار میرود معرفی شود

همه آنچه از همایش Hi Speed اپل انتظار میرود معرفی شود

۳ روز بیشتر تا برگزاری همایش Hi Speed اپل باقی نمانده است. چه انتظاری از این رویداد باید داشت و چه محصولاتی قرار است در آن رونمایی شود؟

دومین همایش ویژه پاییزی اپل با نام “Hi Speed” به زودی برگذار خواهد شد و انتظار می‌رود گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ در کنار جدیدترین دستاوردهای این کمپانی در آن رونمایی شوند. ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه انتظاراتی باید از این رویداد داشته باشیم.

محصولات احتمالی اپل در همایش Hi Speed

در ۱۵ سپتامبر گذشته کمپانی اپل میزبان یک همایش ویژه تحت عنوان “Time Flies” بود که در آن از آیپد ایر ۴ ٬ آیپد ۱۰.۲ اینچی٬ اپل واچ سری ۶ و یک ساعت هوشمند اقتصادی به نام اپل واچ SE رونمایی کرد. اکنون که قرار است دومین رویداد اپل در ۱۳ اکتبر برگزار شود٬ گمانه‌زنی‌‌ها در مورد محصولات آینده اپل آغاز شده است.

این رویداد مطابق آنچه در Time Flies و WWDC 2020 رخ داد٬ قرار است به صورت مجازی برگزار شود. اپل این دو کنفرانس را در پیشرفته‌ترین حالت بدون حاضرین واقعی برگزار کرد و به نظر می‌رسد در رویداد آینده‌ی آن‌ها نیز از همین الگو استفاده شود.

معرفی و عرضه آیفون ۱۲

احتمال معرفی: تقریباً قطعی

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

معمولاً رویداد ویژه پاییزی اپل برای رونمایی از آیفون‌های اصلی این شرکت مشهور است. انتظار داریم چهار مدل آیفون به نام‌های آیفون ۱۲ ٬‌ آیفون ۱۲ مکس ٬ آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را در این رویداد ملاقات کنیم. اگرچه برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد دو مدل غیر Pro ممکن است آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ نام داشته باشند.

انتظار می‌رود مدل‌های معمولی این خانواده به نمایشگرهای ۵.۴ و ۶.۱ اینچی OLED مجهز باشند٬ در حالی که مدل‌های Pro می‌توانند از نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی استفاده کنند. این نمایشگر در مدل‌های پرو ۱۲۰ هرتزی ProMotion و با رنگ ۱۰ بیت است. در پشت این گوشی‌ها بسته به مدلشان دو یا سه دوربین حضور خواهد داشت. مدل‌های غیر پرو دارای ۲ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق عریض هستند٬ در حالی که مدل‌های پرو به جز این دو٬ یک دوربین تله فوتو دیگر را نیز شامل می‌شوند. همچنین مدل پرو ممکن است از یک حسگر LiDAR برای ردیابی عمق٬ مانند آنچه در تبلت آیپد پرو استفاده شده٬ بهره ببرد. از نظر تئوری این حسگر می‌تواند هم در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و هم عکاسی (مانند اندازه‌گیری دقیق فاصله برای فوکوس دوربین) مورد استفاده قرار گیرد.

همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲ از لنزهای دوربین بهتری نسبت به نسل فعلی بهره‌مند خواهند بود. بر اساس شایعات آن ها از یک لنز پلاستیکی ۷ قطعه‌ای٬ به جای ۶ قطعه‌ای در نسل فعلی استفاده می‌کنند. علاوه بر این٬ پیشرفت‌های بیشتری در زمینه‌ی محاسبات عکاسی نیز حاصل شده است. احتمالاً این گوشی‌ها بتوانند فیلمبرداری اسلوموشن با رزولوشن 4K در دو نرخ فریم ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ارائه کنند. اضافه شدن یک حالت عکاسی شبانه پیشرفته و کاهش نویز پیشرفته نیز در گزارش‌ها شنیده شده است.

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

ممکن است ناچ بالای نمایشگر در این نسل تغییر سایز را تجربه کند تا کمی آراسته‌تر به نظر برسد٬ در حالی که لبه‌های مسطحی را می‌توان در اطراف آن‌ها به جای لبه‌های گرد نسل فعلی مشاهده کرد. احتمال دارد متریال به کار رفته در شاسی‌های این مدل‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. جنس این شاسی‌ها در مدل‌های پرو به جای آلومینیوم٬ فولاد ضدزنگ خواهد بود. در قلب تپنده‌ی این محصولات نیز چیپست A14 SoC حضور خواهد داشت که بسته به هر مدل ۴ یا ۶ گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند. حافظه‌ی داخلی این محصولات نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود؛ گرچه مدل پرو یک نسخه اضافه‌تر ۵۱۲ گیگابایتی نیز خواهد داشت. انتظار می‌رود در همه ی مدل‌ها اتصال 5G وجود داشته باشد؛ اگرچه در مورد چگونگی اجرای آن ابهام دارد. اعتقاد بر این است همگی از زیر ۶ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند٬ اما شاید پشتیبانی از mmWave در تمام مدل‌ها وجود نداشته باشد.

آخرین گمانه‌زنی‌‌ها خبر از آغاز قیمت ۶۴۹ دلاری برای آیفون ۱۲ و ۷۴۹ دلاری برای مدل بزرگ‌تر آن می‌دهد. آیفون ۱۲ پرو نیز می‌تواند با قیمت ۹۹۹ دلار و ۱۲ پرو مکس نیز با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه شود. اپل همچنین شاید تمام این مدل‌ها را به صورت همزمان عرضه نکند. در واقع غول کوپرتینویی در ابتدا دو مدل و پس از گذشت چند ماه دو مدل دیگر را روانه بازار خواهد کرد.

معرفی و عرضه هوم پاد مینی

احتمال معرفی: شاید

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

حذف ایرفون‌ها٬ هدفون‌ها و اسپیکرهای رقیب از فروشگاه‌های اپل مطمئناً نشان می‌دهد که محصولات ایرپادز جدیدی در راهند. اما همچنین احتمال معرفی محصولاتی دیگر مانند یک هوم پاد جدید نیز وجود دارد. از سال ۲۰۱۷ که هوم پاد معرفی شد٬ هیچ تغییر بزرگی در طراحی یا عملکرد اصلی آن به وجود نیامده است تا اکنون این گمانه‌زنی به وجود آید که اپل خودش را آماده‌ی معرفی نسخه‌ی اصلاح شده این اسپیکر هوشمند می‌کند.

ماه آوریل گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل یک هوم پاد جدید را در کنار آیفون‌هایش معرفی خواهد کرد که از نظر اندازه نصف هوم پاد اورجینال است٬ اما همچنان از همان سبک طراحی و عملکرد بهره می‌برد. این می‌تواند یک پیشرفت منطقی برای اسپیکری در این سطح٬ مانند مدل‌های خانواده Echo شرکت آمازون باشد.

اپل سیلیکون

احتمال معرفی: شاید

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود (WWDC) به توسعه دهندگانش گفت که قصد دارد از پردازنده‌های اینتل به سمت پردازنده‌های Apple Silicon خود مهاجرت کند و نخستین مک با این تراشه نیز تا پایان سال ۲۰۲۰ از راه خواهد رسید. این حرکت می‌تواند بخشی از یک جدول زمانی ۲ ساله باشد.

این حرکت مهمی است و در حالی که استحقاقش را دارد اپل از آن در کنار آیفون‌های جدیدش رونمایی کند٬ اما احتمال دارد یک رویداد ویژه را برای این محصول مهم خودش تدارک دیده باشد. ما نیز تصور می‌کنیم اپل سیلیکون در رویداد جداگانه‌ای معرفی شود٬ اما همچنان شانس اینکه در همایش Hi Speed بتوانیم با آن ملاقات کنیم نیز وجود دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها٬ نخستین دیوایس مجهز به اپل سیلیکون یک مک بوک ۱۲ اینچی یا یک مک بوک پرو ۱۳ اینچی است. وزن این دیوایس ۱ کیلوگرم خواهد بود و انتظار می‌رود از پردازنده A14X با یک پردازشگر گرافیکی سفارشی٬ درگاه USB-C و عمر باتری بیت ۱۵ تا ۲۰ ساعته برخوردار باشد.

معرفی و عرضه ایرتگز

احتمال معرفی: بعید به نظر می‌رسد

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

مدت طولانیست که شایعاتی در مورد AirTags به عنوان یک دیوایس شبیه به پیکسل مناسب ردیابی و اتصال از راه دور٬ شنیده می‌شود. به عبارت ساده شما آن را به دیوایس خود متصل می‌کنید تا اگر آن گم شد٬ بتوانید از طریق یک اپلیکیشن موقعیت جغرافیایی آن را بیابید.

ظاهراً ایرتگز با اپلیکیشن Find My اپل کار می‌کند و حتی می‌تواند یک نوع نمای واقعیت افزوده از محلی که دیوایس شما در آنجا قرار دارد را نیز به نمایش بگذارد. اپل از فناوری بلوتوث و اولترا واید بند برای ردیابی استفاده می‌کند. در صورت گم شدن در انظار عمومی٬ سایر آیفون‌های در حال گذر قادر به پینگ گرفتن رمزگذاری شده از ردیاب هستند که گزارش آن‌ها از طریق آیکلاد به صورت امن به مالک ارسال می‌شود.

گزارش‌های اولیه و یک ویدیوی فاش شده نشانن می‌دهد که ایرتگز از یک طراحی گرد با قاب پشتی فلزی برخوردار بوده که آن را شبیه به یک دکمه می‌کند. این احتمال وجود دارد که امکان آویز کردن این ردیاب به جاکلیدی و غیره نیز وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد قیمت این ردیاب بین ۲۵ تا ۳۵ دلار باشد.

ایرپادز استودیو

احتمال معرفی: بعید به نظر می‌رسد

همایش Hi Speed

همایش Hi Speed

لوازم جانبی که قرار است به همراه آیفون‌های اپل استفاده شوند٬ شانس بالایی برای رونمایی در همایش Hi Speed را دارند و این می‌تواند محصولاتی در رده ایرپادز را نیز شامل شود. یکی از کاندیداها برای رونمایی «ایرپادز استودیو» نام دارد. با توجه به حذف محصولات صوتی رقیب از فروشگاه‌های اپل از ماه اکتبر٬ به نظر می‌رسد زمان رونمایی از AirPods Studio فرا رسیده است.

یکی از هدست‌های مورد انتظار کمپانی اپل ایرپادز استودیو نام دارد که یک هدفون دور گوشی با ارائه کیفیتی همچون ایرپادز و امکاناتی همچون حذف نویز فعال و حالت شفاف در ایرپادز پرو خواهد بود. با معرفی آن‌ها به عنوان یک جفت هدفون٬ اپل بازار جدیدی را برای ایرپادز خودش خواهد یافت تا از محدودیت ایرفون‌های بی‌سیم تو گوشی خارج شود.

این هدفون که از چیپست H1 قدرت خواهد گرفت٬ از قابلیت محبوب ایرپادزها یعنی “Hey Siri” و اتصال قدرتمند پشتیبانی خواهد کرد٬ اما شامل حسگرهای دیگری نیز می‌شود که می‌تواند امکانات دیگری را نیز به ارمغان بیاورد. این شامل حسگرهای مجاورتی برای تعیین این که شما کانال‌های صوتی چپ و راست را آيا به درستی در داخل گوش خود گذاشته‌اید یا نه می‌شود.

استفاده از تراشه U1 نیز امکان استفاده از اپلیکیشن Find My در صورت گم شدن دیوایس را می‌دهد. طبیعت پشت بسته‌ی این هدفون دور گوشی می‌تواند به یک تجربه صوتی همه‌جانبه و حذف نویز کمک کند. شایعات حاکی از آن است که قطعاتی از این دیوایس مانند ایر کاپ‌ها٬ هدبند و سایر المان‌های آن که توسط آهنربا به یکدیگر متصل شده‌اند٬ قابل تعویض هستند. این می‌تواند اجازه دهد شما هدفون خود را سفارشی کنید و از پیکربندی‌های لوکس و اسپورت با جنسی از پلاستیک٬ چرم و فلز برای هرچه زیباتر شدن آن استفاده کنید.

یک گزارش تازه منتشر شده نشان می‌دهد این دیوایس در دو نسخه و همزمان با گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ معرفی خواهد شد. از نظر قیمتی انتظار می‌رود مبلغ پایه برای خرید آن ۳۵۰ دلار باشد٬ در حالی که کاربر می‌تواند آن را به همراه پیکربندی لوکس با متریال چرم و فلز٬ با قیمت ۵۹۹ دلار خریداری کند. برخی صحبت‌ها در مورد هدفون Beats Studio 3 نیز وجود دارد که به عرضه آن همراه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های رنگی و چیپست W1 با قیمت ۳۴۹ دلاری اشاره دارد.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =