اخبار اپل

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی با پردازنده A14 Bionic رونمایی شد

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی با پردازنده A14 Bionic رونمایی شد

اپل شب گذشته از نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی – iPad Air 2020 با طراحی تمام صفحه، چیپست A14 Bionic و تاچ آیدی زیر دکمه پاور رونمایی کرد.

کمپانی اپل شب گذشته در کنفرانس Time Flies خود از نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی رونمایی کرد. این تبلت جدید تغییرات محسوسی نسبت به نسل گذشته‌ی خودش داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک طراحی تمام صفحه، نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina، دوربین و سیستم صوتی ارتقاء پیدا کرده و یک حسگر تاچ آیدی درون کلید پاور قسمت بالایی این تبلت و از همه مهم‌تر چیپست A14 Bionic که می‌تواند آیپد ایر 2020 را به قدرتمندترین تبلت آیپد عرضه شده به بازار تا کنون تبدیل کند. این آیپد جدید از ماه آینده وارد بازار می‌شود.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی با پردازنده A14 Bionic رونمایی شد

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی با پردازنده A14 Bionic رونمایی شد

معرفی نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی از زبان مدیران اپل

گرک جوسویاک (Greg Joswiak)، معاون بازاریابی جهانی شرکت اپل در توصیف این محصول زیبا می‌گوید:

امروز ما مفتخریم که نسخه‌ی کاملاً بازطراحی شده و البته قدرتمندترین آیپد ایر را با بهره‌گیری از قدرتمندترین چیپستی که تاکنون ساخته‌ایم، تراشه A14 Bionic رونمایی کنیم. با یک طراحی تمام صفحه زیبا و جدید، نمایشگر بزرگ‌تر 10.9 اینچی Liquid Retina، نسل جدید تاچ آیدی و بهبود عظیمی در عملکرد با چیپست A14 Bionic، آیپد ایر جدید قابلیت‌های بسیار توانمندی را با قیمتی مقرون به صرفه‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همراه ارتقاء اساسی آیپد پرو و نسل هشتم آیپد در سال جاری و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های توانمندانه‌ی جدید به iPadOS 14، این محصولات، قدرتمندترین آیپدهایی هستند که تا به امروز ما به مشتریانمان ارائه کرده‌ایم.

طراحی کاملاً جدید و زیبای آیپد ایر ۲۰۲۰

آیپد ایر جدید اپل از طراحی کاملاً جدید باریک و سبک بهره می‌برد و در پنج رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی عرضه خواهد شد. این طراحی تمام صفحه جدید شامل یک نمایشگر بزرگ‌تر 10.9 اینچی Liquid Retina می‌شود که با 3.8 میلیون پیکسل و فناوری‌های پیشرفته از جمله لایه‌سازی کامل، پشتیبانی از فضای رنگی عریض P3، فناوری True Tone و یک پوشش ضد بازتاب، تجربه‌ی بصری شگفت انگیزی را ارائه می‌کنند.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

اپل برای آنکه بتواند حاشیه‌های صفحه از هر چهار طرف را بکاهد، تصمیم گرفته از نسل جدید تاچ آیدی در زیر کلید پاور تبلت خود استفاده کند که همان سرعت، سهولت و امنیت گذشته را ارائه می‌کند. آیپد ایر با Magic Keyboard که به یک ترک پد داخلی مجهز شده سازگار است. علاوه بر این با Smart Keyboard Folio و Smart Folio کاورهای جدید و اپل واچ که برای استفاده، شارژ و نگهداری آسان به صورت مغناطیسی به گوشه‌ی دیوایس می‌چسبد نیز سازگاری دارد.

قدرتمندترین آیپد ایر ۲۰۲۰ با چیپست A14 Bionic

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی با چیپست فوق پیشرفته A14 Bionic عملکرد تقویت شده‌ای را ارائه می‌کند. چیپست A14 Bionic کار را حتی برای برنامه‌های فوق سنگینی همچون مونتاژ ویدیوهای 4K، ساخت آثار هنری شگفت انگیز و اجرای همه‌جانبه‌ی بازی‌ها آسان می‌کند. استفاده از فناوری پردازش 5 نانومتری و میزبانی از 11.8 میلیارد ترانزیستور باعث شده عملکرد این تراشه افزایش پیدا کند و مصرف انرژی تقریباً در تمام بخش‌های آن کاهش پیدا کند.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

جدیدترین تراشه سری A اپل با یک طراحی 6 هسته‌ای جدید همراه است که می‌تواند 40 درصد تقویت عملکرد CPU را به ارمغان بیاورد و یک معماری گرافیک 4 هسته‌ای جدید نیز عملکرد GPU را تا 30 درصد تقویت می‌کند. این تراشه برای دستیابی به ویژگی‌های ماشین یادگیری شامل یک موتور عصبی 16 هسته‌ای جدید می‌شود که دو برابر سریع‌تر از نسل پیشین است و قادر به انجام 11 تریلیون عملیات در هر ثانیه خواهد بود. این می‌تواند باعث انتقال اپلیکیشن‌های یادگیری ماشین به سطح جدیدی شود.

A14 Bionic همچنین شامل دومین نسل شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشین در CPU خود است که محاسبات یادگیری ماشین را تا 10 برابر سریع‌تر می‌سازد. ترکیب موتور عصبی جدید، شتاب دهنده‌های یادگیری ماشین CPU و GPU قدرتمند تجربیات قدرتمندانه‌ای را روی دیوایس شما برای تشخیص تصویر، یادگیری زبان طبیعی و تحلیل و بررسی حرکات فراهم می‌کند.

دوربین ارتقاء یافته و سیستم صوتی فراگیر

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی شامل یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی FaceTime HD می‌شود. روی قاب پشتی آن نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی مشابه آنچه در آیپد پرو قرار گرفته حضور دارد که می‌تواند عکس‌هایی باکیفیت را ثبت کرده و به ضبط ویدیوهای 4K بپردازد. این طراحی جدید شامل اسپیکرهای استریو در حالت افقی نیز می‌شود تا کاربران بتوانند همراه مشاهده‌ی یک فیلم، تجربه‌ی صوتی استریو گسترده‌ای را به دست آورند.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

این تبلت اکنون یک درگاه USB-C را برای انتقال داده تا 5 گیگابیت بر ثانیه به خدمت گرفته است که می‌توانید از آن برای اتصال دوربین، هارد درایو و یا مانیتورهای خارجی با حداکثر رزولوشن 4K استفاده کنید. با توجه به سرعت بالای فناوری Wi-Fi 6 و اتصال 60 درصد سریع‌تر LTE همراه با چیپست A14 Bionic، این دیوایس را باید قدرتمندترین آیپد ایری بدانیم که تاکنون عرضه شده است.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

تجربه‌ی متمایز استفاده از آیپد با iPadOS 14

سیستم عامل iPadOS 14 که از امروز به صورت رسمی منتشر شده است، ویژگی‌های جدید و طراحی تازه‌ای را در بر می‌گیرد که می‌تواند استفاده از ظرفیت‌های منحصر به فرد یک آیپد از جمله نمایشگر بزرگ چندلمسی و لوازم جانبی مناسب آن را بهبود ببخشد. علاوه بر این، آیپد او اس 14 به صورت ذاتی پشتیبانی از قلم هوشمند Apple Pencil را در بر می‌گیرد که می‌تواند ظرفیت‌های بهتری از یادداشت‌برداری را ارائه کرده و راه‌های جدیدی برای یادداشت‌ به صورت دستی را فراهم کند. وقتی مشغول یادداشت‌برداری روی آیپد هستید، Smart Selection از یادگیری ماشین خود دیوایس برای شناسایی دست نوشته‌ی شما از یک نقاشی استفاده می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید به آسانی نوشته‌ی خود را انتخاب کنید، آن را کات کرده یا در سند متنی دیگری پیست کنید.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

تشخیص شکل نیز به کاربران اجازه می‌دهد هنگام افزودن نمودارها و تصاویر در یادداشت‌های خود، اشکال هندسی بی‌نقصی را رسم کنند و در هر جایی که نیاز است قرار دهند. ردیابهای داده به طور یکپارچه با یادداشت‌های دستی شما کار می‌کنند و به تشخیص شماره تلفن‌، تاریخ، آدرس و پیوندها می‌پردازند و به کاربر اجازه می‌دهد به طور مثال با ضربه روی یک شماره، با آن تماس حاصل کند.

آیپد او اس 14 همچنین Scribble را به آیپد می‌آورد، به کاربران اپل پنسل اجازه می‌دهد مستقیماً در یک فیلد متنی با دست‌خط خود یادداشت کنند، عملیاتی نظیر پاسخگویی سریع به یک آی مسیج را انجام دهند یا به آسانی و سریع در مرورگر سافاری به جستجو بپردازند. همه‌ی این‌ها با اپل پنسل انجام می‌شود. Scribble از ماشین یادگیری خود دیوایس برای تبدیل دست‌خط کاربر به یک متن دیجیتالی در لحظه استفاده می‌کند؛ بنابراین یادداشت شما همیشه امن و خصوصی حفظ خواهد شد.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

آیپد او اس 14 باعث می‌شود تجربه‌ی iPad از راه‌های دیگری نیز متمایز و قدرتمندتر شود:

  • طراحی جدید برای تماس‌های تلفنی و فیس تایم دریافتی، تعامل با سیری و جستجو که به کاربران کمک می‌کند روی کاری که انجام می‌دهند متمرکز بمانند.
  • Universal Search یا جستجوی سراسری برای پیدا کردن سریع هرچیزی که کاربر به دنبال آن است. از موقعیت مکانی گرفته تا اجرای اپلیکیشن‌ها، دسترسی به مخاطبان، فایل‌ها و اطلاعات و حتی دریافت پاسخ به پرسش‌های رایجی در مورد مردم و اماکن.
  • سایدبارهای جدید برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله Photos و Files، و نوارابزارهای ساده که کنترل آن‌ها در یک مکان واحد را ممکن کرده و بیش از هر زمان دیگری مفید می‌کند.
  • ویجت‌هایی زیبا که اطلاعات مورد نیاز شما را در صفحه اصلی ارائه می‌کنند.

سازگارتر از همیشه با محیط زیست؛ پیشرفته‌ترین آیپدها در طول تاریخ

تبلت آیپد ایر جدید کاملاً با محیط زیست سازگار است و از برنامه‌ی اپل برای حذف کربن از زنجیره تأمین محصولاتش تا سال 2030 پشتیبانی می‌کند. نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی 100 درصد از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده و به صورت 100 درصدی از قلع بازیافتی برای لحیم کاری در برد اصلی منطقی آن استفاده شده است. اسپیکرهای جدید در iPad Air نیز از آهن رباهایی استفاده می‌کند که تمام قطعات آن را مواد بازیافتی تشکیل می‌دهد. این تبلت عاری از هر گونه مواد مضر است، در انرژی کم مصرف است و از الیاف چوبی که دوست‌دار محیط زیست است برای بسته‌بندی آن استفاده می‌شود.

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

نسل جدید آیپد ایر ۱۰.۹ اینچی

قیمت و تاریخ عرضه آیپد ۱۰.۹ اینچی جدید

نسخه تنها وای فای آیپد ایر جدید با قیمت پایه 599 دلاری عرضه می‌شود، در حالی که نسخه سیم کارت خور آن قیمت پایه 729 دلاری دارد. پیکربندی حافظه آن از 64 تا 256 گیگابایت است و در پنج رنگ زیبای نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی عرضه خواهد شد. نسل دوم قلم هوشمند اپل پنسل به صورت جداگانه با قیمت 129 دلار به فروش می‌رسد. مجیک کیبورد و اسمارت کیبورد فولیو برای آیپد ایر جدید نیز به ترتیب با قیمت 299 و 179 دلار به صورت جداگانه عرضه می‌شوند. در نهایت قیمت قاب اسمارت فولیو برای آیپد ایر 200 نیز 79 دلار است و در رنگبندی متنوعی عرضه می‌شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =